Warunki zastosowania monoblocku?

Data: 2009-09-18 18:12:56
Autor: crazy
Warunki zastosowania monoblocku?
Big Jack pisze:
Wyjaśnijcie mi, czy posiadając antenę 900mm, konkretnie taką
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=20&id=110 można używać z
nią konwertera Monoblock Twin? Pytam bo znalazłem taki konwerter
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=1187 i jest tam
napisane że dla anten 80-85cm. No to znalazłem konwerter
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=27&id=1148 który od tego
pierwszego różni się ilością wyjść. Konstrukcja jest identyczna. Pisałem
do Hollexu i tam potwierdzono mi, że ten pierwszy raczej do anten do
80cm, nie większych. Kiedy zapytałem o ten drugi konwerter który można
już użyć z anteną 90cm i czym to jest uwarunkowane, to już odpowiedzi
nie dostałem.
To jak to w końcu jest, co w konwerterze Monoblock determinuje możliwość
użycia go z daną anteną? Ilość wyjść?? Powierzchnia anteny - mniej wyjść
mniejsza antena i na odwrót? Całe życie myślałem, że problem może leżeć
w konstrukcji konwertera, a nie w tym co jest w środku.

Monoblock jest przystosowany do anten 80 - 90 cm. Na tej antenie Monoblock zadziała bez problemu (każdy z rozstawem 6 stopni).
Będą dobre oba podane konwertery.

Pamiętaj, ze antena ma "dwa rozmiary", w pionie i poziomie, to co wyżej napisałem tyczy się rozmiaru w pionie, bo to nim zazwyczaj określa się wielkość anteny. Czyli wspomniane anteny mają szerokość (w poziomie) 70 - 80 cm. :)

Data: 2009-09-21 20:04:36
Autor: ETkarczy
crazy napisał(a):

Big Jack pisze:
[...]

Właśnie zastanawiam się nad zestawem "jeden dla wszystkich" i tak
czytam o monoblokach, wszędzie ktoś wspomina o "rozstawie 6st"
podczas gdy tu: http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zez.html widać że
rostaw zmienia się (na wschód rośnie) i w np. Warszawie jest 7.81st.
OCB?

Druga sprawa to czy taka czasza:
http://allegro.pl/item738858876_czasza_80_85cm_famaval_monoblock_twin_inverto.html
http://allegro.pl/item738858876.html
będzie najlepsza do monobloka?

--
ETkarczy

Data: 2009-09-22 18:34:23
Autor: crazy
ETkarczy pisze:

[...]

Monoblock to struktura sztywna, montujesz i już, minimalne możliwości do do dokładnego ustawienia poszczególnego "konwertera".

Coś Ci się linki pomyliły.

Data: 2009-09-22 20:55:03
Autor: ETkarczy
crazy napisał(a):

ETkarczy pisze:

[...]

tak.
Czyli w Polsce monobloki na 6st nie przydadzą się do odbioru HB+Astra ?

[...]

no, pierwszy zrobił się trochę długi i się połamał
dałem supersedes z krótszym

--
ETkarczy

Data: 2009-09-23 21:52:31
Autor: crazy
ETkarczy pisze:
crazy napisał(a):

ETkarczy pisze:

[...]

A to ciekawe. Jakoś tysiące ludzi ma i im działa. :)

[...]

Monoblock zadziała na każdej antenie o rozmiarze 80 - 90 cm (w pionie) i 73-85 cm (w poziomie)

Data: 2009-09-24 00:09:08
Autor: Jerzy Pastusiak
Warunki zastosowania monoblocku?
Witam Serdecznie.

> [...]
| http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/zez.html widać że
| rostaw zmienia się (na wschód rośnie) i w np. Warszawie jest 7.81st.

6 st. jest to rozstaw satelitów na orbicie:
(19,2 - 13) ~ 6 st.

Zobacz:
[Zezowanie od Thora do Hispasata - jak ?]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/thr_hisp.html

Dla polnocno-wschodniej Polski (Jastrzebia Gora, Hel, Sejny)
- roznica azymutow dla HB-A1 jest najmniejsza ~7,6 st.
dla poludnia (Zakopane) najwieksza ~8,2st.

W dla anteny offset ~85cm, rozstaw optymalny:
Hel ~6,2cm; Zakopane ~6,7cm. Czyli 0,5cm roznicy.

Natomiast elewacja: na wschodzie (Babia Gora, Hrubieszow)
+0,7st {0,6cm}; zachod (Bielinek) -0,2st {~0,1cm}
Czyli 0,8cm roznicy w pionie.

Typowy LNB ma rozstaw 6,5cm.

Poniewaz sygnal z Astry 19,2 i HB jest bardzo silny
(wystarcza czesto antena 30cm), to praktycznie mozna
odebrac sygnal na monobloku, z anten 75-120cm.

Jezeli ktos chce odebrac b.slaba TVP (DVB-S2/8PSK) to
powinien wybrac kierunek glowny Astra.

Tym bardziej, ze na kierunku 23.5E znajduje sie Astra 1E:
http://www.lyngsat.com/astra1e.html
z poteznym transponderem tp 59
"Luxe TV HD" 10862 H, 22000-5/6 MPEG-4/HD

Zez rozmywa, z wiatr wieje z zachodu przesuwajac antene
na wschod.

Pzdr.J.P.
ps
łami głófka:
Dlaczego na orbicie 6st., Hel ~7,6 st., Zakopane ~8,2st. ???
Czym bardziej do rownika tym wiekszy kat zeza ???

Data: 2009-09-23 23:17:42
Autor: ETkarczy
Warunki zastosowania monoblocku?
Jerzy Pastusiak napisał(a):

Witam Serdecznie.

> [...]

(19,2 - 13) ~ 6 st.

Zobacz:
[Zezowanie od Thora do Hispasata - jak ?]

Dzieki za link, przydatne rzeczy :)
Dla polnocno-wschodniej Polski (Jastrzebia Gora, Hel, Sejny)
- roznica azymutow dla HB-A1 jest najmniejsza ~7,6 st.
dla poludnia (Zakopane) najwieksza ~8,2st.

Złapałem. Tam jest dalej do satelitów na orbicie geostacjonarnej, więc odległości kątowe między nimi są mniejsze.

[...]

Rozumiem że zaniedbujemy różnice w kątach? Monobloki wogóle to uwzględniają? Teoretycznie powinny, ale na zdjęciach wygląda że są równoległe.. Czy mają też odpowiednio przygotowane kąty polaryzacji?
Poniewaz sygnal z Astry 19,2 i HB jest bardzo silny
(wystarcza czesto antena 30cm), to praktycznie mozna
odebrac sygnal na monobloku, z anten 75-120cm.

Czyli antena: Czasza satelitarna offsetowa 80-85cm firmy FAMAVAL
Wymiary czaszy 845x795mm
Wymiary reflektora 779x730mm
Ogniskowa 530mm
będzie najlepsza (optymalna), czy jakaś inna będzie lepsza?

Zez rozmywa, z wiatr wieje z zachodu przesuwajac antene
na wschod.

Haiku?

--
ETkarczy

Data: 2009-09-24 22:19:25
Autor: Jerzy Pastusiak
On Thu, 23 Sep 2009, ETkarczy wrote:

| Złapałem. Tam jest dalej do satelitów na orbicie geostacjonarnej, | więc odległości kątowe między nimi są mniejsze.

Tak jest :-)
Gdyby Ziemia bylaby punktem to zawsze byloby 6 st.
Nie jest, wiec przesuwajac sie w kierunku satelit, kat rosnie.

Sprobuj pomyslec jaki bylby ten kat dla odleglosci 10 km od HB.

| Rozumiem że zaniedbujemy różnice w kątach? Monobloki wogóle to | uwzględniają? Teoretycznie powinny, ale na zdjęciach wygląda że są | równoległe. Czy mają też odpowiednio przygotowane kąty polaryzacji? Zaklada sie, ze sygnal jest na tyle silny, ze nie robi to roznicy.
(Sa tez monobloki dla 3 st.)

> [...]
| Wymiary reflektora 779x730mm
| Ogniskowa 530mm
| będzie najlepsza (optymalna), czy jakaś inna będzie lepsza?

Powinna byc OK.

Moze byc problem z transp. TVP 59 (10,862 GHz, pol. H, SR 22000,
FEC 5/6, DVB-S2/8PSK), ale to jedna wielka zagadka, co tam jeszcze
politycy wymysla, a pogoda zweryfikuje.

Pzdr.J.P.

Data: 2009-09-24 22:58:11
Autor: Jerzy Pastusiak
Warunki zastosowania monoblocku?
sorka poprafki:

Gdyby Ziemia bylaby punktem to zawsze byloby 6 st.
Gdyby Ziemia byla punktem to zawsze byloby 6 st.

FEC 5/6, DVB-S2/8PSK), ale to jedna wielka zagadka, co tam jeszcze
Jest gorzej FEC 8/9, Pilot - off

-=-=-=-=-=-=-

dofcip roku:
!!!!!!!!!!!!

http://satkurier.pl/news/49511/od-15-grudnia-odbiorniki-tv-trwam-bez-3-kanalow-tvp.html

"Telewizja publiczna planuje zaproponować Fundacji,
by TV Trwam przełączyła się na nadawanie w standardzie MPEG-4."

Biednych emerytow co to przez cale zycie placili przymusowy
abonament rozbudowujacy giganta TVP, chce sie zmusic na kilka
lat przed smiercia, zeby kupili sobie zestawik kina domowego,
zamiast zbierac na pomnik i miejsce na cmentarzu.

A jak im wiatr przesunie w "hot spocie" antene na dachu,
to niech se przesawia. Spadna - ZUS zaoszczedzi.

Gdyby w kiosku byly leworwery, to mozna byloby sie zastrzelic
ze smiechu.

-== hahaha jp , Qrwa hahaha ==-

pamietajmy, ze to sa nasi Rodzice, Dziadkowi, ...
kupmy im Dreamboxy najlepiej DM8000

Warunki zastosowania monoblocku?