Was też tak inwigilują?

Data: 2013-09-28 05:21:16
Autor: Piotrek
Was też tak inwigilują?
Mam konto w PEKAO SA, z którego niespecjalnie korzystam. Mniej więcej miesiąc temu późnym popołudniem albo wczesnym wieczorem odebrałem telefon od jakiejś pracownicy tego banku. Stwierdziła ona, że od dłuższego czasu nie dokonywałem wpłat na swoje konto i spytała czy planuję to zmienić w najbliższym czasie, ewentualnie czy interesują mnie jakieś pożyczki, kredyty itp. Nie chciało mi się wchodzić z nią w dłuższą dyskusję, ale właściwie jakim prawem pracownicy banku interesują się czy i ile wpłacam na swoje konto dopóki nie
mam żadnego debetu? Przede wszystkim dlaczego w ogóle przeglądają sobie stan mojego konta bez mojego życzenia
i czy jest to w dzisiejszych czasach powszechna praktyka
w polskich bankach? Jaki ruch na koncie powinienem generować,
żeby nie wzbudzać niczyjego zainteresowania? Na razie wychodzi
na to, że konto leżące odłogiem jest równie podejrzane jak konto obficie zasilane. Czy wam też zdarza się odbierać
z banku telefony jasno sugerujące, że pracownicy inwigilują
wasz ruch na koncie bankowym?

Data: 2013-09-28 11:16:14
Autor: A.L.
Was też tak inwigilują?
On Sat, 28 Sep 2013 05:21:16 -0700 (PDT), Piotrek
<pilarp@poczta.onet.pl> wrote:

Mam konto w PEKAO SA, z którego niespecjalnie korzystam. Mniej więcej miesiąc temu późnym popołudniem albo wczesnym wieczorem odebrałem telefon od jakiejś pracownicy tego banku.

Nalezy NATYCHMISAT odwiesic sluchawke i zatelefonowac do banku z
zapytaniem czy bank do ciebie telefonowal. Nawet jezeli masz "caller
id" i ow pokazuje numer banku, nie swiadczy to o tym ze bank do ciebie
telefonuje.

Zdroworozsadkowa zasada: wdawac sie w dyskusje wtedy i tylko wtedy gdy
TY telefonujesz do banku i masz pewnosc ze po drugiej stronie jest
pracownik banku.

Tak na marginesie, zawsze mnie interesowalo po do ludzie wdaja sie w
polgodzinne rozmowy z telemarketerami zamiast odwiesic sluchawke
natychmiast.

A jak idzie i "inwigilowanie"... Odpowiednie programy komputerowe same
z siebie pzregladaja konta i same z siebie generuja informacje o
kontach wymagajacych interwencji. Znany mi jest program analizujacy
uzycie kart kredytowych i ostrzegajacy pracownikow banku iz okreslony
osobnik prawdopodobnie zlikwiduje karte. Bank robi rozne rzeczy aby
temu zapobiec, ozbnizajac oprocentowanie, zwiekszajac limit itede.

Generalnie, rozne instytucje wiedza o tobie wiecej niz ty wiesz o
sobie sam. A.L.

Data: 2013-09-29 11:26:03
Autor: A.L.
Was też tak inwigilują?

<pilarp@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Siuuup.... Witaj w moim KF

A.L.

Data: 2013-09-28 22:15:58
Autor: J.F.
Was też tak inwigilują?
[...]

Im dluzej bedziesz gadal bez zakupu, tym mniej beda ci przeszkadzali
:-)

J.

Data: 2013-09-29 11:27:15
Autor: A.L.
Was też tak inwigilują?
On Sat, 28 Sep 2013 22:15:58 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Coraz bardziej dochodze do przekonania ze mentalnosc Polakow jest inna
nisz reszty swiata. Coz, podobno jestesmy Przedmurzem i Narodem
Wybranym...

A.L.

Data: 2013-09-29 18:37:02
Autor: Kamil Jońca
Was też tak inwigilują?
A.L. <alewando@aol.com> writes:

[...]

Ale możesz powiedzieć o co Ci chodzi?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Some of the things that live the longest in peoples' memories never

Data: 2013-09-30 23:41:16
Autor: J.F.
Was też tak inwigilują?
Dnia Sun, 29 Sep 2013 11:27:15 -0500, A.L. napisał(a):
[...]

Przyznaje, troche inna
http://www.wikihow.com/Politely-Deal-with-Telemarketers
"cutting them off is very rude"

Ale chyba nie tak calkiem inna http://mycampustalk.com/the-top-20-ways-to-deal-with-telemarketers/
http://www.youtube.com/watch?v=WmephrPkl6A

Amerykanskie rady :-)

Ale przyznaje - kreatywny narod. Ja bym na to nie wpadl
http://www.youtube.com/watch?v=W75lsvrvTU0

J.

Data: 2013-09-29 18:47:37
Autor: Luke
Was też tak inwigilują?
Dnia 2013-09-28 18:16, Użytkownik A.L. napisał:

zapytaniem czy bank do ciebie telefonowal. Nawet jezeli masz "caller
id" i ow pokazuje numer banku, nie swiadczy to o tym ze bank do ciebie
telefonuje.

W zasadzie, to nawet jeśli zadzwonisz do banku i na pewno wybrałeś numer
banku, to też nie świadczy o tym, że tak naprawdę dodzwoniłeś się do
banku. Może hakerzy zespoofowali sieć GSM i przechwytują połączenia.

A jeśli w Twoim mieście otworzy się nowa placówka Twojego banku, to też
w zasadzie nie wiadomo, czy to naprawdę Twój bank. To pewnie złodzieje
zrobili podróbę, aby oszukać setki osób i uciec z tym na Pacyfik.

L.

Data: 2013-09-28 14:38:03
Autor: Wojciech Bancer
Was też tak inwigilują?
On 2013-09-28, Piotrek <pilarp@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

jak konto obficie zasilane. Czy wam też zdarza się odbierać
z banku telefony jasno sugerujące, że pracownicy inwigilują
wasz ruch na koncie bankowym?

Myślę, że każdy bank korzystający z systemów informatycznych ma
narzędzia do tego żeby wyświetlić informacje o mało aktywnych
użytkownikach.

Natomiast Twój post świadczy o dość słabej wiedzy technicznej
w zakresie systemów informatycznych jeśli sobie wyobrażasz,
że jacyś pracownicy specjalnie siedzą i przeglądają ruch :)

Nikt nikogo nie inwigiluje, po prostu pracownicy marketingowi
starają się kontaktować z użytkownikami by przekonać ich do
nowych produktów lub częstszego korzystania z tych już używanych.
A listę takich użytkowników dostają z systemu informatycznego.

Co w tym dziwnego/niepokojącego?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-09-28 17:38:02
Autor: sqlwiel
Was też tak inwigilują?
W dniu 2013-09-28 14:21, Piotrek pisze:

dyskusję, ale właściwie jakim prawem pracownicy banku
interesują się czy i ile wpłacam na swoje konto dopóki nie
mam żadnego debetu? Przede wszystkim dlaczego w ogóle

Wolno im niepokoić Cię z marketingiem własnych produktów, nawet jeśli nie wyrazisz na to zgody.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-28 22:46:23
Autor: J.F.
Was też tak inwigilują?
Dnia Sat, 28 Sep 2013 05:21:16 -0700 (PDT), Piotrek napisał(a):
[...]

Prawem zysku :-)

Przede wszystkim dlaczego w ogóle przeglądają sobie stan mojego konta bez mojego życzenia

Nie musza przegladac, komputer przejrzy za nich i kaze zadzwonic i
wcisnac produkt.

[...]

Bez przesady, nikt tu nic nie podejrzewa oprocz Ciebie :-)

Ot, zadzwoni taka pani, pogadacie, moze jej powiesz czemu nie dajesz
bankowi zarobic, moze cie namowi do przelewania tu pensji (a wtedy
bank zarobi chocby na platnosciach kartami), a moze chcialaby ci karte
kredytowa wcisnac, tylko chce wybadac czy masz staly dochod :-)

Czy wam też zdarza się odbierać
z banku telefony jasno sugerujące, że pracownicy inwigilują
wasz ruch na koncie bankowym?

Taaa, tylko jakos dziwnie :-)
Masz pieniadze na koncie, to ci kredyt zaproponuja. Jak ci brakuje pieniedzy, to nie spelniasz warunkow, itp :-)

J.

Data: 2013-09-28 22:55:55
Autor: cef
Was też tak inwigilują?
J.F. wrote:

[...]

Albo zaproponują spłatę kredytówki
w kilku ratach...

Data: 2013-09-29 14:53:44
Autor: neoniusz
Was też tak inwigilują?

https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.biznes.banki/vswzytRXOZo/c7q2b9Nw-vsJ

https://groups.google.com/forum/#!msg/pl.biznes.banki/x3Tn0zgoyhI/9rFV6mOBvpYJ

Data: 2013-09-30 11:05:28
Autor: Crimi
Was też tak inwigilują?
Odebrałeś telefon ...
Zrób sobie kawy czy coś innego ale bądź skupiony i kliknij to
http://www.youtube.com/watch?v=RgmI8KgeMJ8

Was też tak inwigilują?