Wasze rekordy w spalaniu?

Data: 2010-04-15 08:11:31
Autor: DooMiniK
Wasze rekordy w spalaniu?
On 2010-04-14 23:54, Filip KK wrote:
Jakie są wasze rekordy w spalaniu?

Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

Jak Wy tak dokładnie sprawdzacie ilość litrów? Ten sam dystrybutor,
takie samo tankowanie, temperatura, itd.? Ja na kilku stacjach niby
mam sprawdzone, który dystrybutor leje "pod korek", no ale do dziesiętnych części po przecinku... Pogratulować.
Kierując się tą zasadą, na krótkich odnikanch mój samochód
wytwarza paliwo ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2010-04-15 10:19:09
Autor: Katanka
Wasze rekordy w spalaniu?
On 2010-04-14 23:54, Filip KK wrote:
Jakie są wasze rekordy w spalaniu?

Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

Jak Wy tak dokładnie sprawdzacie ilość litrów? Ten sam dystrybutor,
takie samo tankowanie, temperatura, itd.?

W sumie jak masz sprawny komputer to liczenie ręczne mozna pominąć. Ważne tylko, aby nie przestawać lac pod korek jak raz "odbije" pistolet, ale nawet 2-3 razy dolac niech odbije. wtedy masz pewność, że jest zawsze tyle samo paliwka.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-04-15 14:14:47
Autor: Bartek
Wasze rekordy w spalaniu?
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hq6i5q$ao0$1inews.gazeta.pl...
DooMiniK wrote:
On 2010-04-14 23:54, Filip KK wrote:
[...]

sprawny, to nie koniecznie - dobrze zaprogramowany. w moim aucie, po jezdzie nqa miescie srednie spalanie wzrasta tak gwaltownie, że zabuza realny stan ;)
stanie 5 min w korku powoduje wyswietlenie spalania na poziomie 25 l, wiec po chwili takiego stania rozsypuje sie calkowicie faktyczne spalanie;)

w trakcie jazdy dokladnosc jest wmiare rozsadna.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-04-15 11:35:09
Autor: LEPEK
Wasze rekordy w spalaniu?
DooMiniK pisze:

[...]

Jaka może być różnica w odbijaniu pistoletu na 40 litrowym baku - 2 l? to jest 5% z tych 40l. Przy spalaniu rzędu 7l/100km daje różnicę 0,35 l.
Biorąc pod uwagę inne niesprzyjające warunki (temperatura, czynnik między pistoletem, a samochodem, itp.) wychodzi, że dokładność na podstawie pojedynczego tankowania jest na poziomie 0,5l. Czyli pięć DZIESIąTYCH litra :) Rzeczywiście - drugie miejsce po przecinku tojuż nadinterpretacja.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-04-15 10:20:05
Autor: Massai
Wasze rekordy w spalaniu?
LEPEK wrote:

DooMiniK pisze:

> [...]
> dziesiętnych części po przecinku... Pogratulować.

Jaka może być różnica w odbijaniu pistoletu na 40 litrowym baku - 2

2 litry???
U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi niecałe
pół litra więcej niż do pierwszego.

Na 50 litrach, bo tyle zwykle tankuję, to jest raptem 1 procent.
Przy średnim spalaniu 10-11l różnica raptem 0,1 litra/100km.

Bardziej wiarygodne dla długoterminowego mierzenia jest po prostu
zliczanie kolejnych tankowań. Tylko komu się chce...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-15 07:42:47
Autor: Adam Adamaszek
Wasze rekordy w spalaniu?
On 15 Kwi, 05:20, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Bardziej wiarygodne dla długoterminowego mierzenia jest po prostu
zliczanie kolejnych tankowań. Tylko komu się chce...

Zdziwilbys sie :)

http://www.autocentrum.pl/spalanie/

pozdro
Adam

Data: 2010-04-15 22:46:51
Autor: V-Tec
Wasze rekordy w spalaniu?

http://www.spritmonitor.de/ - 230 tys. pojazdów w bazie.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2010-04-16 06:10:46
Autor: Massai
Wasze rekordy w spalaniu?
V-Tec wrote:

Adam Adamaszek pisze:

http://www.spritmonitor.de/ - 230 tys. pojazdów w bazie.

Ja tam nawet mam konto do 3 lat ;-)

Tylko co z tego - wpisałem raptem pierwsze tankowanie.
Dlatego piszę "komu się chce"... Są tacy, to jasne.

Ale mnie nie chodzi o cudze spalanie tylko o swoje ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-16 10:42:11
Autor: Brzezi
Wasze rekordy w spalaniu?
pią, 16 kwi 2010 o 08:10 GMT, Massai napisał(a):

http://www.spritmonitor.de/ - 230 tys. pojazdów w bazie.

Ja tam nawet mam konto do 3 lat ;-)

Tylko co z tego - wpisałem raptem pierwsze tankowanie.
Dlatego piszę "komu się chce"... Są tacy, to jasne.

Bo komu sie chce wchodzic na strone, jak i tak zaraz po tankowaniu juz nie
pamietasz ile, za ile itp...

Od tego sa odpowiednie programy na komorke, w pisujesz w 5sek zaraz po
tankowaniu, i masz cala chistorie..., wbrew pozorom przydaje sie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-16 15:40:06
Autor: Bartek
Wasze rekordy w spalaniu?
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.hsg8n3.2rm.brzezibrzezi.chello.pl...
[...]

masz cos fajnego na symbiana? nie chce javy,;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-04-17 02:26:09
Autor: Brzezi
Wasze rekordy w spalaniu?
pią, 16 kwi 2010 o 15:40 GMT, Bartek napisał(a):

Od tego sa odpowiednie programy na komorke, w pisujesz w 5sek zaraz po
tankowaniu, i masz cala chistorie..., wbrew pozorom przydaje sie...

masz cos fajnego na symbiana? nie chce javy,;)

WM albo android Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-15 12:59:40
Autor: Katanka
Wasze rekordy w spalaniu?
Massai wrote:

2 litry???
U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi niecałe
pół litra więcej niż do pierwszego.

U mnie 2 literki równo :) Baczek 70l.

Data: 2010-04-15 12:31:05
Autor: Massai
Wasze rekordy w spalaniu?
Katanka wrote:

Massai wrote:

> 2 litry???
> U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi
> niecałe pół litra więcej niż do pierwszego.

U mnie 2 literki równo :) Baczek 70l.

No - to po prostu zależy od pistoletu i konstrukcji wlewu w danym
samochodzie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-15 22:45:22
Autor: DooMiniK
Wasze rekordy w spalaniu?
On 2010-04-15 13:31, Massai wrote:
Katanka wrote:

Massai wrote:

[...]

Pamiętaj, że na 'odbijaniu' można stracić najwięcej pieniędzy.

--
Dominik

Data: 2010-04-15 16:56:23
Autor: Paweł K. Brodziak
Wasze rekordy w spalaniu?
Massai pisze:

2 litry???
U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi niecałe
pół litra więcej niż do pierwszego.

A u mnie na ten przykład od pierwszego odbicia do wlania "pod korek" wejdzie jeszcze 5 litrów. Zbiornik 90 l. Pomocne jest przy tym intensywne bujanie nadwoziem w celu lepszego odpowietrzenia baku.
Zamiast bujania przydaje się również niewielka rampa pod koła po stronie wlewu.

PKB

Data: 2010-04-15 17:52:50
Autor: Brzezi
Wasze rekordy w spalaniu?
czw, 15 kwi 2010 o 16:56 GMT, Paweł K. Brodziak napisał(a):

wejdzie jeszcze 5 litrów. Zbiornik 90 l. Pomocne jest przy tym intensywne bujanie nadwoziem w celu lepszego odpowietrzenia baku.
Zamiast bujania przydaje się również niewielka rampa pod koła po stronie wlewu.

bujanie ani nic nie jest potrzebne, wystarczy wlewac paliwo bardzo powoli,
wtedy wejdzie pod sam korek, trzeba uwazac aby nie ulac paliwa

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-04-15 21:48:55
Autor: MaćkuPićku
Wasze rekordy w spalaniu?
W dniu 2010-04-15 12:20, Massai pisze:

Bardziej wiarygodne dla długoterminowego mierzenia jest po prostu
zliczanie kolejnych tankowań. Tylko komu się chce...

www.spritmonitor.de
motonotes.pl
motostat.pl

Tysiące samochodów.
Komuś się chce.....
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-04-15 22:44:24
Autor: DooMiniK
Wasze rekordy w spalaniu?
On 2010-04-15 10:35, LEPEK wrote:
DooMiniK pisze:

[...]

Po zatankowaniu resetuję komputer. Mam wtedy wyświetlone na ile litrów
starczy paliwa. Na standardowych dystrybutorach pokazuje mi, że mogę
przejechać jakieś 640km (Ford Focus 2009, 1.8 TDI). Na kilku
"wybadanych" dystrybutorach mogę zalać dużo więcej. Godzinę temu
tankowałem, udało mi się dobić do 790km. Następnym razem spróbuję do
800km ;)

--
Dominik

Data: 2010-04-16 00:28:42
Autor: V-Tec
Wasze rekordy w spalaniu?
DooMiniK pisze:
[..]
[...]

nie wiem jak w fordzie, ale u mnie zasięg zależy od średniego zużycia z ostatnich około 20 kilometrów. Pojeździj emerycko i wtedy zatankuj. Chyba, że po resecie ustawia jakieś początkową wartość zużycia paliwa do wyznaczania zasięgu.

--
pozdr,
W.

Data: 2010-04-16 08:06:03
Autor: Katanka
Wasze rekordy w spalaniu?
V-Tec wrote:
DooMiniK pisze:
[..]
[...]

W Fordzie są dwa resety:

- reset ogólny
- reset wybranej wartości (np. średnie spalanie, śr. prędkość)

Reset ogólny załatwia definitywnie sprawę zasięgu i u mnie komputerem pokazuje zawsze tyle samo, czyli 730km.

Data: 2010-04-17 11:49:03
Autor: DooMiniK
Wasze rekordy w spalaniu?

Wasze rekordy w spalaniu?