Waszym zdaniem jak to ocenicie?

Data: 2018-03-24 22:07:07
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Sat, 24 Mar 2018 21:31:40 +0100, w <p96cje$j07$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):

Przypadek 1.
Pełny parking przy centrum handlowym, jedzie gość (auto A) i szuka wolnego miejsca. W końcu widzi, że po jego lewej stronie rodzina pakuje zakupy do auta (B) i będą odjeżdżać. Zatrzymuje się i czeka na zwolnienie miejsca.
Trwa to około 2 minut i w końcu auto B wyjeżdża zwalniając miejsce.
W tym czasie z przeciwnej strony podjeżdża inne auto (C) także szukające wolnego miejsca do zaparkowania.
Gdy auto B wyjechało mamy wolne miejsce parkingowe i auto A, które czekało pierwsze oraz auto C, które podjechało później.
(A) chce wjechać, bo czekał dłużej, a C się pcha, bo według reguły prawej ręki ma pierwszeństwo przed A.
Jak waszym zdaniem się zachować?

B - ma odjechać
C - musi szukać innego miejsca (ew. może nakleić karnego k***sa, a jeżeli stało
bez kierunkowskazu to sobie :) )

Przypadek 2.
Skrzyżowanie w ruchem okrężnym. Takie mniej więcej:
https://tinyurl.com/y9l32g22
Jedzie auto (A) według załączonego obrazka od dołu z zamiarem skrętu w prawo. Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo.
(A) widzi, że "prawoskręt" jest przyblokowany - nie wiadomo, czy jakieś auto się popsuło, czy po prostu nie umie ruszyć i jest tam kilka aut oczekujących.
(A) jedzie więc prosto na rondo i na pierwszym zjeździe skręca w prawo i w ten sposób wyprzedza auta oczekujące na prawoskręcie.
Czy (A) może tak postąpić?

Nie może.

Data: 2018-03-25 14:53:36
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-24 o 22:07, radekp@konto.pl pisze:

C - musi szukać innego miejsca

Oczywiście masz poparcie w obowiązujących przepisach, prawda?
Bądź uprzejmy je tu przytoczyć.

Nie może.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 08:24:51
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Sun, 25 Mar 2018 14:53:36 +0200, w <5ab79bd1$0$676$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

W dniu 2018-03-24 o 22:07, radekp@konto.pl pisze:

> C - musi szukać innego miejsca

Oczywiście masz poparcie w obowiązujących przepisach, prawda?
Bądź uprzejmy je tu przytoczyć.

A jakiego oczekujesz?
Nie ma przepisu nakazującego przepuszczenie samochodu wg kolejności
przyjeżdżania. Nadal obowiązują przepisy ogólne?

> Nie może.

Oczywiście masz poparcie w obowiązujących przepisach, prawda?
Bądź uprzejmy je tu przytoczyć.

Google zamknęli? Poszukaj sobie pod hasłem "niestosowanie się do znaków P-8x".

Data: 2018-03-26 12:34:19
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-26 o 08:24, radekp@konto.pl pisze:

A jakiego oczekujesz?
Nie ma przepisu nakazującego przepuszczenie samochodu wg kolejności
przyjeżdżania. Nadal obowiązują przepisy ogólne?

Wyobraź sobie, że tak! Nadal obowiązują przepisy ogólne. W tym przepis określający pierwszeństwo z prawej strony.

Google zamknęli? Poszukaj sobie pod hasłem "niestosowanie się do znaków P-8x".

Co ma piernik do wiatraka?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 13:24:10
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Mon, 26 Mar 2018 12:34:19 +0200, w <5ab8ccab$0$999$65785112@news.neostrada.pl>,

Data: 2018-03-26 13:40:26
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-26 o 13:24, radekp@konto.pl pisze:

"W końcu widzi, że po jego lewej stronie rodzina pakuje
zakupy do auta (B) i będą odjeżdżać. Zatrzymuje się i czeka na
zwolnienie miejsca."

I teraz ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony.
Przepisy się jeszcze nie zmieniły. Jeśli nie wierzysz, to przeczytaj PoRD.

"Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

Dwa powiadasz? Czyli może jednak da się pojechać nie tylko w prawo?
Być może nie ma zakazu wjazdu na skrzyżowanie.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 15:32:41
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Mon, 26 Mar 2018 13:40:26 +0200, w
<5ab8dc2b$0$1001$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

Przepisy się jeszcze nie zmieniły. Jeśli nie wierzysz, to przeczytaj PoRD.

Zastanówmy się... miejsce wolne ma po lewej stronie, to skręcając w to miejsce
pojazd jadący z naprzeciwka będzie po ... no, jak myślisz?

> "Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

Dwa powiadasz? Czyli może jednak da się pojechać nie tylko w prawo?
Być może nie ma zakazu wjazdu na skrzyżowanie.

Pytanie było czy może pojazdy stojące na prawym pasie objechać lewym pasem i
potem skręcić w prawo. Ano nie może. Strzałki na lewym pasie wyraźnie mu
pokazują, w których kierunkach może pojechać na skrzyżowaniu.
(Dodam, że to zapewne jest to skrzyżowanie z wysepką, a nie soro, i zapewne
musiałby też przejechać przez linię ciągłą, ale to w sumie bez znaczenia)

Waszym zdaniem jak to ocenicie?