Waszym zdaniem jak to ocenicie?

Data: 2018-03-25 14:06:54
Autor: Akarm
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
W dniu 2018-03-24 o 21:31, Jacek pisze:
Przypadek 1.
Pełny parking przy centrum handlowym, jedzie gość (auto A) i szuka wolnego miejsca. W końcu widzi, że po jego lewej stronie rodzina pakuje zakupy do auta (B) i będą odjeżdżać. Zatrzymuje się i czeka na zwolnienie miejsca.
Trwa to około 2 minut i w końcu auto B wyjeżdża zwalniając miejsce.
W tym czasie z przeciwnej strony podjeżdża inne auto (C) także szukające wolnego miejsca do zaparkowania.
Gdy auto B wyjechało mamy wolne miejsce parkingowe i auto A, które czekało pierwsze oraz auto C, które podjechało później.
(A) chce wjechać, bo czekał dłużej, a C się pcha, bo według reguły prawej ręki ma pierwszeństwo przed A.
Jak waszym zdaniem się zachować?

A musi się stosować do obowiązującego prawa.
C mógłby się wykazać empatią.

Przypadek 2.
Skrzyżowanie w ruchem okrężnym. Takie mniej więcej:
https://tinyurl.com/y9l32g22
Jedzie auto (A) według załączonego obrazka od dołu z zamiarem skrętu w prawo. Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo.
(A) widzi, że "prawoskręt" jest przyblokowany - nie wiadomo, czy jakieś auto się popsuło, czy po prostu nie umie ruszyć i jest tam kilka aut oczekujących.
(A) jedzie więc prosto na rondo i na pierwszym zjeździe skręca w prawo i w ten sposób wyprzedza auta oczekujące na prawoskręcie.
Czy (A) może tak postąpić?

Oczywiście.
Pojazd A mógłby nawet pojeździć sobie po okolicy i później wjechać na to skrzyżowanie z zupełnie innej strony. Nie ma obowiązku korzystania z objazdów. Zabronione jest tylko jeżdżenie pod prąd.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 08:25:56
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Sun, 25 Mar 2018 14:06:54 +0200, w
<5ab790df$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

Pojazd A mógłby nawet pojeździć sobie po okolicy i później wjechać na to skrzyżowanie z zupełnie innej strony. Nie ma obowiązku korzystania z objazdów. Zabronione jest tylko jeżdżenie pod prąd.

Oczywiście, że masz rację.
Pod warunkiem, że akceptujesz koszt w wysokości 5 pkt i 250 zł

Data: 2018-03-26 12:32:01
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-26 o 08:25, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Nie, nie akceptuję takich kosztów.
Na szczęście jeszcze nie wprowadzili zakazu jazdy po okolicach, tam gdzie chce kierowca.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 13:24:47
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Mon, 26 Mar 2018 12:32:01 +0200, w <5ab8cc22$0$999$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Nie, nie akceptuję takich kosztów.
Na szczęście jeszcze nie wprowadzili zakazu jazdy po okolicach, tam gdzie chce kierowca.

Jak widać wprowadzili:
"Przed rondem są wyodrębnione dwa pasy ruchu: lewo-prosto i prawo."

Data: 2018-03-26 13:33:53
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-26 o 13:24, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale to chyba nie oznacza, że nakazali jazdę tylko w prawo? Jak sam inteligentnie zauważyłeś, jest również pas do jazdy prosto/lewo, którym kierowcy mogą jechać. Wydaje mi się, że za jazdę zgodnie z tym kary nie ma, ale być może wiesz co innego...

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-26 15:36:48
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Mon, 26 Mar 2018 13:33:53 +0200, w
<5ab8daa2$0$1009$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

Ale to chyba nie oznacza, że nakazali jazdę tylko w prawo? Jak sam inteligentnie zauważyłeś, jest również pas do jazdy prosto/lewo, którym kierowcy mogą jechać. Wydaje mi się, że za jazdę zgodnie z tym kary nie ma, ale być może wiesz co innego...

Pas do jazdy lewo-prosto nakazuje taką jazdę na soro, czyli może zjechać tylko
2. i 3. zjazdem.

Data: 2018-03-26 18:00:45
Autor: Cavallino
napisał(-a):

[...]

Ja w takiej sytuacji zjeżdżam 5 zjazdem i raczej niczego złego się nie obawiam.
Decyzję już na rondzie zmienić przecież mogę.

Ale to rondo o którym piszę jest porypane, bo nie ma zakazu skrętu na nim w lewo z prawego pasa, więc idioci nie znający przepisów myślą że tak im wolno i blokują cały prawy pas, więc i prawoskręt w nieskończoność.
A lewy pusty.

Data: 2018-03-27 09:44:23
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Mon, 26 Mar 2018 18:00:45 +0200, w <p9b5fb$1fq$2@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Ja w takiej sytuacji zjeżdżam 5 zjazdem i raczej niczego złego się nie obawiam.
Decyzję już na rondzie zmienić przecież mogę.

Mógłbyś, gdyby znaki kierunkowe nie zabraniały.

[...]

Nie wiem, o które chodzi -- ja piszę o rondzie założyciela wątku:
https://tinyurl.com/y9l32g22
choć lepiej skorzystać z tego linku:
http://www.prawko-kwartnik.info/kolizje/14ruchokrprolew1pas.jpg

Data: 2018-03-27 18:59:05
Autor: Cavallino

https://www.google.pl/maps/@52.3704342,16.9893479,17z/data=!4m2!7m1!2e1

Data: 2018-03-27 19:28:49
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Tue, 27 Mar 2018 18:59:05 +0200, w <p9dt8p$qt0$3@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

To dobrze że tak jadą -- masz cały lewy pas wolny :)
Gorzej jak skręcasz w prawo -- ale można zrobić szybką rundkę dookoła.

Data: 2018-03-28 18:47:20
Autor: Cavallino
W dniu 27-03-2018 o 19:28, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale ja tam wjeżdżam ślimakiem w prawo na wiadukt.

Gorzej jak skręcasz w prawo -- ale można zrobić szybką rundkę dookoła.

Czasem tak właśnie robię - o tym pisałem.
I nie jestem przekonany, że popełniam w ten sposób wykroczenie tak jak sugerowałeś.

Data: 2018-03-29 11:30:52
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Wed, 28 Mar 2018 18:47:20 +0200, w <p9gguo$lg$2@node2.news.atman.pl>, Cavallino
> [...]

Czasem tak właśnie robię - o tym pisałem.
I nie jestem przekonany, że popełniam w ten sposób wykroczenie tak jak sugerowałeś.

Tu teoretycznie nie popełniasz -- nie masz znaków kierunkowych przed rondem.

Data: 2018-03-29 23:10:23
Autor: Cavallino
W dniu 29-03-2018 o 11:30, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale w prawo z lewego pasa nadal nie wolno skręcać, więc jeśli tak rozciągasz obowiązkowy kierunek ruchu sprzed ronda, to sytuacja praktycznie identyczna.

Data: 2018-03-30 17:23:31
Autor: Cavallino
W dniu 30-03-2018 o 10:20, radekp@konto.pl pisze:
Thu, 29 Mar 2018 23:10:23 +0200, w <p9jknu$rn3$2@node2.news.atman.pl>,
[...]

Przy wjeździe na rondo nie musisz z prawego pasa -- to jasne, bo masz 2 pasy w
tym samym kierunku.

Coś się nie rozumiemy.
Jak chcesz na rondzie skręcić w lewo to NIE MOŻESZ wjeżdżać na rondo prawym pasem (tym przed rondem).
Nie mam pewności czy przy skręcie w prawo nie jest analogicznie.

W przepisach nie ma, że masz zająć prawy pas przed skrzyżowaniem

Zależy co chcesz zrobić na skrzyżowaniu.

Data: 2018-03-31 17:19:26
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Fri, 30 Mar 2018 17:23:31 +0200, w <p9lkpi$bbk$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

Nie mam pewności czy przy skręcie w prawo nie jest analogicznie.

Oczywiście, że możesz, jeżeli nie ma strzałek kierunkowych.
Dlaczego nie?
Przepisy mówią o manewrze -- na rondzie masz dwa manewry (wjazd i zjazd).
Oczywiście sensowniej jest przy skręcie w lewo na rondzie wjeżdżać lewy pasem
(i analogicznie prawym jeżeli w prawo), ale tego przepisy nie narzucają.
Narzucają natomiast, że zjazd masz wykonać z prawego pasa.
(Oczywiście są ronda z 2 pasami za rondem i tu można zadać sobie pytanie - ale
w sumie po wuj...?)

> W przepisach nie ma, że masz zająć prawy pas przed skrzyżowaniem

Zależy co chcesz zrobić na skrzyżowaniu.

jw.

Data: 2018-03-31 17:30:21
Autor: Cavallino
W dniu 31-03-2018 o 17:19, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Mówimy cały czas o skręcie w lewo, z prawego pasa (przy wjeździe na rondo)?
No to czytałem inne interpretacje, że już wjazd ma nastąpić z pasa właściwego, czyli nie z prawego.

Data: 2018-03-31 21:12:35
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Sat, 31 Mar 2018 17:30:21 +0200, w <p9o9ic$171$1@node2.news.atman.pl>,
> [...]

No to czytałem inne interpretacje, że już wjazd ma nastąpić z pasa właściwego, czyli nie z prawego.

To ja na takie (dotyczące konkretnie ronda) nie natknąłem się.
Zapewne widziałeś jakieś ogólne sformułowania, że na skrzyżowaniach należy
skręcać w lewo z lewego, ale dotyczące "normalnych" skrzyżowań.

Data: 2018-03-31 23:24:21
Autor: Cavallino
W dniu 31-03-2018 o 21:12, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Nie.
Konkretnie o ronda chodziło.

Data: 2018-04-01 00:24:37
Autor: J.F.
Dnia Sat, 31 Mar 2018 23:24:21 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Niekonkretnie zas - to przepis jest ogolny dla wszystkich skretow,
i nie ma w nim zastrzenia, ze nie dotyczy s.o.r.o

Ale moze nie musi byc, bo wszyscy wjedza, ze wjezdzajac na rondo
skreamy w prawo, a nie w lewo :-)
No tak, ale wtedy powinnismy zajac prawy pas :-)

J.

Data: 2018-04-01 22:18:07
Autor: radekp@konto.pl
Waszym zdaniem jak to ocenicie?
Sun, 1 Apr 2018 00:24:37 +0200, w
<73cvnrataah9$.1gftkzelran2p$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Konkretnie o ronda chodziło.

Niekonkretnie zas - to przepis jest ogolny dla wszystkich skretow,
i nie ma w nim zastrzenia, ze nie dotyczy s.o.r.o

Czytasz czasami wątki, w których pisujesz?
Przepis jest dla manewru, a nie do skrętu na skrzyżowaniu.
Na rondzie masz dwa manewry.

Waszym zdaniem jak to ocenicie?