Waty na rowerze

Data: 2020-11-23 13:48:38
Autor: Jan Cytawa
Waty na rowerze
  PeJot pisze:

Jakiego rzędu moce mechaniczne generowane są podczas rowerowania przez
osoby o niewielkim stopniu wytrenowania ? Dla zawodników takie moce są
rzędu kilkuset watów. Pewnie osoby posługujące się podczas treningu
pomiarem mocy nie zaglądają na pl.rec.rowery...

Cel: autorski projekt hamulca do trenażera.

Na potrzeby demontracji zrobilismy rower treningowy polaczony z samochodowym alternatorem. Mierzymy prad i napiecie czyli jak najdokladniej moc. Wyniki dla ludzi sa szokujace. Niezle sie trzeba nameczyc by 100W generowac. Przy 200W nikt minuty nie pojechal.

Jakby co to kon mechaniczny to tylko 750 W. A jest troche silniejszy od czlowieka niemachanicznego.

Jan Cytawa

Data: 2020-11-28 10:16:52
Autor: PeJot
Waty na rowerze
W dniu 2020-11-23 o 13:48, Jan Cytawa pisze:
  PeJot pisze:

[...]

Alternatory samochodowe mają dosyć słabą sprawność, ale są za to b. tanie i w miarę prosto dają się regulować.

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-11-30 13:12:55
Autor: Jan Cytawa
Waty na rowerze
PeJot pisze:

Alternatory samochodowe mają dosyć słabą sprawność, ale są za to b.
tanie i w miarę prosto dają się regulować.

No wlasnie. Jaka sprawnosc maja alternatory?

A jeszcze ciekawi mnie jak taka sprawnosc oszacowac. Nie mam urzadzenia, ktore by mierzylo jaka sila krece korbami. To by sie dalo przeliczyc na prace, czyli na moc wlozona. Moc wygenerowana mam policzona. Wiec sprawnoc by byla. Tylko jak prosto to zmierzyc?

Jan Cytawa

Data: 2020-11-30 16:12:12
Autor: PeJot
Waty na rowerze
W dniu 2020-11-30 o 13:12, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:

Alternatory samochodowe mają dosyć słabą sprawność, ale są za to b.
tanie i w miarę prosto dają się regulować.

No wlasnie. Jaka sprawnosc maja alternatory?

Zależną od obciążenia, a w porywach ok. 75%. W zakresie mocy "rowerowych" znacznie gorzej.

[...]

Prosto. Użyć trzeba dedykowanego systemu do pomiaru mocy generowanej na rowerze.

https://strefasportu.pl/pomiary_mocy_mierniki

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2020-12-01 12:01:01
Autor: Jan Cytawa
Waty na rowerze
PeJot pisze:

Prosto. Użyć trzeba dedykowanego systemu do pomiaru mocy generowanej na
rowerze.

https://strefasportu.pl/pomiary_mocy_mierniki

Tam nie ma slowa o tym jak i co to mierzy. Ja to bym sobie wyobrazal, ze jest tam jakis tensometr, ktory mierzy sile nacisku nogi na pedal. Ta sila by sie przeliczala, w zaleznosci od polozenia korby, na prace uzyteczna dla jazdy. Sila x droga to praca. Moc alternatora to banal.
i wtedy mozna by wyliczyc sprawnosc.

Te dedykowane systemy  sa bardzo dobre do treningu. Cos pokazuja, zawsze to samo i mozna porownywac wyniki. Ale tak naprawde nie wiadomo dokladnie co one licza.

Jan Cytawa

Data: 2020-12-01 18:00:25
Autor: PeJot
Waty na rowerze
W dniu 2020-12-01 o 12:01, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:

Prosto. Użyć trzeba dedykowanego systemu do pomiaru mocy generowanej na
rowerze.

https://strefasportu.pl/pomiary_mocy_mierniki

Tam nie ma slowa o tym jak i co to mierzy.

A po co to użytkownikowi, który i tak nie zrozumie jak to działa ?

[...]

Jak to co - waty :)

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza