Watykański układ - 3

Data: 2010-06-23 08:55:26
Autor: Grzegorz Z.
Watykański układ - 3
Kulisy kontrowersyjnej decyzji ws. abpa Paetza

Inicjatywa złagodzenia nałożonych na duchownego ograniczeń uprawnień
biskupich nie pochodziła od prefekta Kongregacji ds. Biskupów kard.
Giovanniego Battisty Re. Została ona zasugerowana przez wpływowego
kardynała Kurii Rzymskiej, a potem zaaprobowana przez Sekretariat Stanu.
Nikt jednak nie przewidział, że ta decyzja nabierze takiego rozgłosu -
pisze w najnowszym numerze "Tygodnika Powszechnego" watykanista Andrea
Tornielli.

Podkreśla, że jeżeli Watykan uznał za właściwe interweniować w sprawie
przywrócenia arcybiskupowi Paetzowi prawa do publicznego wykonywania
czynności biskupich, to uważa okres zawieszenia tych uprawnień za
wystarczający.

Dodaje jednocześnie, że decyzja ta może mieć jeszcze jeden motyw, który
najprawdopodobniej okazał się przeważający. Paetz niedawno przekroczył 75.
rok życia, czyli wiek kanonicznej dymisji.

Zabiegi o przywrócenie uprawnień można zatem interpretować jako akt
miłosierdzia okazanego staremu prałatowi - ocenia na łamach "Tygodnika
Powszechnego" Tornielli.

Należy również pamiętać, że przeciwko poznańskiemu duchownemu nie podjęto
formalnego procesu kanonicznego. W 2002 roku złożył on rezygnację z
piastowanego urzędu po tym, jak do papieża Jana Pawła II dotarły informacje
oskarżające go o czyny homoseksualne. Niemały wpływ na tę decyzję miała
także dr Wanda Półtawska, która była "specjalnym listonoszem". Wcześniejsze
sygnały pozostawały bowiem bez odpowiedzi.

Przypadek arcybiskupa Paetza wskazuje na istnienie problemów w kierowaniu
machiną kurialną, jakich nigdy w ciągu ostatnich pontyfikatów nie było.
Okazało się, że jest ona zupełnie nieprzygotowana do zarządzania kryzysem,
zwłaszcza w aspekcie medialnym. Watykan idzie od jednego kryzysu do
drugiego - podsumowuje publicysta "Il Giornale".

Więcej w najnowszym wydaniu "Tygodnika Powszechnego"

http://wiadomosci.onet.pl/2188194,11,1,1,,item.html

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-23 10:42:40
Autor: kochamspamWYTNIJTO
dziwne (?)
[.....]
-- Nasz bog to my i nasze idee.

Dziwi mnie przypominanie przez Grzegorza Z. sprawy arcybiskupa Paetza.
Arcybiskup Paetz został oskawżony o molestowanie seksualne mężczyzn (kleryków i księży), a przecież Grzegorz Z. wielokrotnie deklarował, że nie widzi nic złego w kontaktach seksualnych dorosłych osób tej samej płci.
Rozumiem więc, że chodzi mu wyłącznie o MOLESTOWANIE - nie byłoby sprawy, gdyby owi klerycy i księża na natrętne zaloty przyzwalali.  Teraz już mniej się dziwię i spodziewam się serii doniesień Grzegorza Z. o molestowaniu seksualnym kobiet przez mężczyzn i odwrotnie. Dorosłych oczywiście.

Data: 2010-06-23 11:34:22
Autor: Grzegorz Z.
Watykański układ - 3
A ty nie widzisz nic złego w molestowaniu seksualnym osób płci odmiennej i
w związku z tym uważasz że gwałcicieli "heteroseksualnych" należy pod
dywan, pod dywan?

I nie zmieniaj tematów nie swoich wątków.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-23 11:42:43
Autor: Bombelek
Watykański układ - 3

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:19hon29a27dw1.1qb1jrnzihjil$.dlg40tude.net...
[...]

Czy wam seks padł na mózgi? Co za psychopaci! Nie dość, że zaśmiecacie forum swoimi idiotyzmami na temat klechów to jeszcze wam seks w łbach namieszał. Niezła mieszanka! PSYCHOPACI!

--

Bąbel-ek

Data: 2010-06-23 11:44:57
Autor: Grzegorz Z.
Watykański układ - 3
Dnia Wed, 23 Jun 2010 11:42:43 +0200, Bombelek napisał(a):

[...]

Wypowiedziałeś swoje zdanie na "nasz" temat i więcej nie marudź - jak ci
się nie podoba to co "psychopaci" piszą to nie czytaj. Nie ma przymusu
czytania. Akurat z zablokowaniem wyświetlania moich postów nie będziesz mieć
problemu.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-23 12:23:25
Autor: kochamspamWYTNIJTO
dziwne (?)
[...]

Jak zwykle, riposta uchylna i insynuująca coś czego nie powiedziałem ani nie sposób z mojego postu domniemywać.
P.S.
Co do zmiany tematu "twojego" wątku...
W netykietach nic takiego nie znalazłem,więc jest to twój wymysł ("Nasz bog to my i nasze idee"). Moja idea jest inna, choć za boga się nie uważam. --

Data: 2010-06-23 12:36:01
Autor: Grzegorz Z.
Watykański układ - 3

Jak to "uchylona" ? Napisałeś:

że nie widzi nic złego w kontaktach seksualnych dorosłych osób tej samej płci.

Dlaczego zakładasz że każdy kleryk jest homoseksualistą? Dlaczego zakładasz
że żaden heteroseksualny kleryk nie uległ swojemu sapiącemu zwierzchnikowi
w obawie przed szantażem?

Gdy arcybiskup dobiera się do kleryka to jest dobrze?

Jeśli tak, to gdy szef dobiera się do sekretarki to też jest dobrze.

Co do zmiany tematu "twojego" wątku...

To go nie zmieniaj.

W netykietach nic takiego nie znalazłem,więc jest to twój wymysł ("Nasz bog to my i nasze idee"). Moja idea jest inna, choć akurat zdaję sobie sprawy że jestem popierdolonym katolem, w dzieciństwie molestowanym przez plebana.

Teraz już rozumiesz dlaczego nie należy zmieniać tematów?

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-06-23 12:48:18
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Szczyt chamstwa !

Jak to "uchylona" ? Napisałeś:

> [...]

Teraz już rozumiesz dlaczego nie należy zmieniać tematów?

Jednak Grzegorz Z. jest KOMPLETNYM CHAMEM (choć to i tak za słabe).
Pierwszy raz widzę żeby ktoś sfałszował czyjąś wypowiedź! podając ją rzekomo in extenso.
Sprawdźcie, że po moich słowach "... choć akurat" wstawił jako c.d mojej wypowiedzi: "zdaję sobie sprawy że jestem popierdolonym katolem, w dzieciństwie molestowanym przez plebana".
Coś takiego zasługuje na dożywotniego bana.
Na Onet.PL nie ma moderacji (zresztą są niezmiernie pobłażliwi), ale apeluję do Grupowiczów by należycie go napiętnowali - teraz i potem.

Data: 2010-06-23 12:57:36
Autor: Grzegorz Z.
Watykański układ - 3
[...]

Rozumiem, ukraść krowę Kalemu jest źle.

Za to jak Kali kraść krowę to jest dobrze.

No i nie zmieniaj tematów nie swoich wątków.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Watykański układ - 3