Wąż igielitowy jako poziomica

Data: 2009-08-19 21:15:11
Autor: ATZ Rzeszow
Wąż igielitowy jako poziomica
Witam

Kupilem 12m węża igielitowego dosc cienkiego fi 4mm (nie pamietam wewnatrz, czy zewnatrz) z zamiarem zrobienia z niego poziomicy. Wlalem do niego wode zabarwiona barwnikiem (mialem pod reka zielony impregnat do wiezby dachowej). I nie bardzo to dziala. W wezyku gromadza sie pecherzyki powietrza i zaklocaja poziomy. Jak te pecherzyki przegonie i naleje wody, to zaraz sie znowu gromadza.

Sposob stary i sprawdzony, a cos robie zle. Trzeba grubszy wężyk, czy zamiast wody jakas inna ciecz?

Z.

Data: 2009-08-19 21:23:05
Autor: Jarek P.
ATZ Rzeszow <atz_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> wrote:
Witam

Kupilem 12m węża igielitowego dosc cienkiego fi 4mm (nie pamietam
wewnatrz, czy zewnatrz) z zamiarem zrobienia z niego poziomicy.

A kup Ty sobie gotowy zestaw do zrobienia szlauchwagi, tam jest rurka troszkę grubsza oraz plastikowe zbiorniczki na końce. 4mm to po pierwsze troszkę za mało, taka szlauchwaga będzie miała strasznie długi czas reakcji, po drugie bez zbiorniczków na końcu będzie niewygodna w użyciu. Problemy z pęcherzykami to może być zarówno kwestia zbyt cienkiego wężyka, jak i mocno napowietrzonej wody, dobrze wlać taką ciut odstaną i wtedy gdzieś szlauchwagę odwiesić, żeby się odpowietrzyła. W tej z gotowego zestawu będziesz miał kapsle do zatkania końców jak już jej nie używasz.

J.

Data: 2009-08-19 21:36:54
Autor: ATZ Rzeszow
Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6hjef$4n3$1inews.gazeta.pl...

A kup Ty sobie gotowy zestaw do zrobienia szlauchwagi, tam jest rurka troszkę grubsza oraz plastikowe zbiorniczki na końce. 4mm to

to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod jaka nazwa wystepuje na allegro :)

--
pozdr Z.

Data: 2009-08-19 22:39:44
Autor: Kris
Wąż igielitowy jako poziomica

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w wiadomości > to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod jaka nazwa
wystepuje na allegro :)
http://www.allegro.pl/search.php?string=poziomica+w%C4%99%C5%BCowa&sourceid=Mozilla-search

jeśli połamało link to tu masz skrócony:
http://tnij.org/d3xs

Kris

Data: 2009-08-20 01:44:09
Autor: Jarek P.
Kris <kszysztofcWyWaL@wp.pl> wrote:

http://www.allegro.pl/search.php?string=poziomica+w%C4%99%C5%BCowa&sourceid=Mozilla-search

Offtopicznie - z "poziomicy wężowej" się uśmiałem, nawet nie wiedziałem, że pod taką grzeczną nazwą toto też występuje :-)
Natomiast smutne jest, że jak się wpisze "szlaufwaga", znajduje się kilkanaście aukcji, natomiast na poprawne językowo "szlauchwaga" - ani jedna...

J.

Data: 2009-08-20 01:45:25
Autor: Jarek P.
Wąż igielitowy jako poziomica
ATZ Rzeszow <atz_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> wrote:

to jest wlasnie to czego potrzebuje. Gdzie to kupic, ew pod jaka nazwa
wystepuje na allegro :)

Allegro Kris podał, ja tylko jeszcze dodam, że taki zestaw w Castoramie widziałem również.

J.

Data: 2009-08-20 04:26:57
Autor: Panslavista
On Thu, 20 Aug 2009 01:45:25 +0200, Jarek P. wrote:

[...]

W róşnych sklepach dla fachowców budownictwa, w necie teş.

http://www.apogeo.com.pl/budownictwo-poziomice-c-64_110.html

http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&prod_id=292

Data: 2009-08-20 15:24:19
Autor: Lagoda
[...]

I wlej trochę ludwika-zmniejszy się napięcie powierzchniowe.
A w ogóle to rurka i tak za cienka.
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-20 16:06:13
Autor: Panslavista
Wąż igielitowy jako poziomica

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a8d4fd8$3news.home.net.pl...
> [...]
> gdzieś szlauchwagę odwiesić, żeby się odpowietrzyła.

I wlej trochę ludwika-zmniejszy się napięcie powierzchniowe.

Przegotowanej wody - gazy wyjdą podczas podgrzewania. Inna sprawa żadna
oszczędność skoro to wydatek rzędu 30 zł na pokolenia...

Data: 2009-08-21 11:10:21
Autor: Lagoda
Wąż igielitowy jako poziomica
Przegotowanej wody - gazy wyjdą podczas podgrzewania. Inna sprawa żadna
oszczędność skoro to wydatek rzędu 30 zł na pokolenia...

Ale ile zabawy z tworzeniem narzędzi :-)
--

__________________________________________MAT_______

Data: 2009-08-19 23:05:52
Autor: Panslavista
Wąż igielitowy jako poziomica

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:h6hivk$27o$1inews.gazeta.pl...

Jeżeli nie musisz wykręcać wężykiem a porównywać poziomy w linii prostej kup
poziomicę laserową.

Data: 2009-08-20 00:16:26
Autor: ATZ Rzeszow
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

Jeżeli nie musisz wykręcać wężykiem a porównywać poziomy w linii prostej
kup
poziomicę laserową.

chcialem kupic taka poziomice ze statywem, ale odradzili mi to na grupie
budowanie, jako badziew. Proponowali zakup niwelatora optycznego, na co nie
mam kasy.

Z.

Data: 2009-08-20 05:57:31
Autor: Panslavista
Wąż igielitowy jako poziomica

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atz_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:h6htjf$oa3$1inews.gazeta.pl...
> [...]

chcialem kupic taka poziomice ze statywem, ale odradzili mi to na grupie
budowanie, jako badziew. Proponowali zakup niwelatora optycznego, na co

-- Pozdrawiam
Z.

Dla profesjonalisty badziew, dla amatora styknie.

Data: 2009-08-20 06:23:22
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6ihvv$c1m$1atlantis.news.neostrada.pl...

Dla profesjonalisty badziew, dla amatora styknie.

Bo amator to może mieć poziom z tolerancją +-5%
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-08-20 12:49:56
Autor: HANA

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:h6ij7v$eb8$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6ihvv$c1m$1atlantis.news.neostrada.pl...

Dla profesjonalisty badziew, dla amatora styknie.

Bo amator to może mieć poziom z tolerancją +-5%
-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

badziewiasty laser ma taka dokladnosc?
;-)

ze dwa lata temu kupilem taki badziew za jakies 200 pln
i po dokladnej regulacji sluzy mi do dzis,
dokladnosc sprawdzana niwelatorem +/-1 mm na 10 metrach
czyli nie jest tak zle,
poprostu jak to z chinszczyzna zalezy co sie trafi
trzeba troche pokombinowac jak cos nie tak
--
Andrzej
www.hana.com.pl

Wąż igielitowy jako poziomica