Wazelina dla PZU

Data: 2011-02-02 00:44:35
Autor: Mateusz
Wazelina dla PZU
Stary nie obraź się, ale ten post śmierdzi reklamą. Chyba, że zapodasz
linka do OWU, w którym jest o tym mowa, bo nie mam teraz czasu tego
szukać.

Data: 2011-02-02 09:12:27
Autor: Piotr Klimek
Wazelina dla PZU
Dnia (Wed, 2 Feb 2011 00:44:35 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za Mateusz
wyklawiaturowal co nastepuje:

Stary nie obraź się, ale ten post śmierdzi reklamą. Chyba, że zapodasz
linka do OWU, w którym jest o tym mowa, bo nie mam teraz czasu tego
szukać.

Bo to jest reklama, tylko taka za ktora PZU mi nie placi :)
https://www.pzuonline.pl/pdfs/www/PZUonline_owu_AC.pdf
Specjalnie dla Ciebie: 8.1.4

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-02-02 11:08:54
Autor: Agent
Wazelina dla PZU

Bo to jest reklama, tylko taka za ktora PZU mi nie placi :)
https://www.pzuonline.pl/pdfs/www/PZUonline_owu_AC.pdf
Specjalnie dla Ciebie: 8.1.4

"Ubezpieczeniem nie są objęte szkody:
4) powstałe podczas kierowania pojazdem niezarejestrowanym lub pojazdem nieposiadającym ważnego
dowodu rejestracyjnego lub ważnego badania technicznego - jeżeli w odniesieniu do tego pojazdu
obowiązuje wymóg rejestracji lub dokonywania okresowych badań technicznych, a stan techniczny
pojazdu miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego;"

Albo ja czegoś nie rozumiem albo jednak brak przeglądu jest problemem albo przynajmniej może być jesli PZU nie pójdzie na rękę i nie rozpatrzy na niekorzyść tego co jest po myślniku po jeżeli

Data: 2011-02-02 11:22:07
Autor: Piotr Klimek
Wazelina dla PZU
Dnia (Wed, 2 Feb 2011 11:08:54 +0100) ktos podajacy sie za Agent
[...]

Pewnie gdyby chcieli to mogli by nie placic i sie sadzic. Mogli ukrecic
leb sprawie juz w momencie gdy dzwonil do mnie likwidator z PZU zapytac
dlaczego nie naprawiam samochodu. Wlasnie dzieki temu, ze tego nie zrobili
pozwolilem sobie zrobic im mala reklame :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2011-02-02 12:14:10
Autor: J.F.
Wazelina dla PZU
On Wed, 2 Feb 2011 11:08:54 +0100,  Agent wrote:
[...]

Zawsze lepszy taki zapis niz sadzenie sie z ubezpieczycielem, ktory
nie chce wyplacic bo zlodzieje ukradli auto dwa dni po terminie
badania, albo nieznany sprawca uszkodzil auto na parkingu ..

J.

Data: 2011-02-02 22:40:29
Autor: Tomasz Pyra
Wazelina dla PZU
W dniu 2011-02-02 11:08, Agent pisze:

[...]

Może być, ale nie musi.
Sformułowane jest to dużo bardziej na korzyść ubezpieczonego niż gdyby napisali że bezwzględnie brak przeglądu powoduje niewypłacenie ubezpieczenia.

Data: 2011-02-02 22:47:25
Autor: Filip KK
Wazelina dla PZU
W dniu 2011-02-02 22:40, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Nieprawda, jest napisane wszystko wyraźnie. Nie potraficie interpretować przepisów.
Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne wyłączanie się zdań lub ich części. Zatem jeżeli jest pojazd zarejestrowany, szkody są objęte ubezpieczeniem.

Data: 2011-02-03 00:14:47
Autor: 'Tom N'
Wazelina dla PZU
Filip KK w <news:iicjjl$1ah$1news.net.icm.edu.pl>:

[...]

Jeden z nas dwóch ma kłopoty ze zrozumienie podwójnych zaprzeczeń i nie jestem to ja.

b -- niezarejestrowany
c -- nieposiadający ważnego DR d -- nieposiadający ważnego badania

b v c v d jest prawdziwe (nie są objęte szkody powstałe podczas), gdy którykolwiek warunek b,c,d jest spełniony.
Po zaprzeczeniu (są objęte szkody) -b&-c&-d jest prawdziwe, gdy wszystkie -x są spełnione, czyli pojazd jest zarejestrowany (-b) itd...

Ale jest jeszcze złożony warunek, ten po myślniku -- (a1) obowiązuje wymóg rejestracji lub (a2) dokonywania okresowych badań technicznych, a stan techniczny pojazdu  miał wpływ na zajście wypadku ubezpieczeniowego

-a1 ustawia b oraz c na 0
-a2 ustawia d na 0

i odpowiednio na 1 -x

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-02-03 00:21:11
Autor: Tomasz Pyra
Wazelina dla PZU
W dniu 2011-02-02 22:47, Filip KK pisze:
[...]

"lub" nie jest alternatywą wykluczającą, więc jest prawdą również jeżeli oba składniki są prawdziwe.
Alternatywa wykluczająca w to w języku polskim "albo".

[...]

Gdyby miała wystarczyć tylko jedna rzecz, byłby tam spójnik "i".

Wystarczy że którykolwiek z tych trzech warunków jest spełniony i całe zdanie jest prawdą. Po myślniku masz tylko uszczegółowione te kryteria, że rejestracji jest wymagana tylko od pojazdów które objęte są obowiązkiem rejestracji, a okresowe badanie techniczne tylko w sytuacji kiedy stan techniczny miał wpływ na zajście wypadku.

Data: 2011-02-07 01:46:22
Autor: Filip KK
Wazelina dla PZU
W dniu 2011-02-03 00:21, Tomasz Pyra pisze:

Został użyty spójnik "lub" wyrażający możliwą wymienność lub wzajemne
wyłączanie się zdań lub ich części.

"lub" nie jest alternatywą wykluczającą,<cut>

Bzdura.

"Możliwa wymienność lub wzajemne wyłączanie się zdań lub ich części."

Jeszcze raz przeczytaj powyższe zdanie _ze_zrozumieniem_ albo przeczytaj co jest napisane w słowniku języka polskiego:
http://sjp.pwn.pl/slownik/2479347/lub_I

Wazelina dla PZU