Wazelinuje najwspanialszy Islam najwspanialszej Arabii Saudyjskiej który zabrania SZACHÓW :-)

Data: 2016-01-21 21:33:41
Autor: A. Filip
Wazelinuje najwspanialszy Islam najwspanialszej Arabii Saudyjskiej który zabrania SZACHÓW :-)
http://www.theguardian.com/world/2016/jan/21/chess-forbidden-in-islam-rules-saudi-arabia-grand-mufti
| Thursday 21 January 2016 12.31 GMT ; Last modified on Thursday 21 January 2016 18.56 GMT
| Saudi Arabia’s grand mufti has ruled that chess is forbidden in Islam, saying
| it encourages gambling and is a waste of time.
| Sheikh Abdulaziz al-Sheikh was answering a question on a television show in
| which he issues fatwas in response to viewers’ queries on everyday religious
| matters.
| He said chess was “included under gambling” and was “a waste of time and
| money and a cause for hatred and enmity between players”. [...]

Zawsze podejrzewałem że z szachami musi być coś nie tak skoro ruscy/sowieci
byli arcymistrzami ;-)

--
A. Filip
Łyżka dziegciu beczkę miodu zepsuje.  (Przysłowie polskie)

Data: 2016-01-21 21:39:02
Autor: u2
W dniu 2016-01-21 o 21:33, A. Filip pisze:
Zawsze podejrzewałem że z szachami musi być coś nie tak skoro ruscy/sowieci
byli arcymistrzami

araby zabraniaja nie dlatego ze ruscy w to graja, ale dlatego ze wy zydki w to gracie:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Wazelinuje najwspanialszy Islam najwspanialszej Arabii Saudyjskiej który zabrania SZACHÓW :-)