Wazna informacja dla osob ze Szczecina i okolic

Data: 2010-07-27 23:19:28
Autor: raviz
Wazna informacja dla osob ze Szczecina i okolic
odnosnie poruszania sie rowerem po Puszczy Bukowej. Jeszcze troche bedziemy zawadzac nna placu wycinki i dostaniemy zakaz wstepu...
http://tinyurl.com/3a42sv4

Data: 2010-07-27 23:40:07
Autor: BoDro
raviz pisze:

odnosnie poruszania sie rowerem po Puszczy Bukowej. Jeszcze troche bedziemy zawadzac nna placu wycinki i dostaniemy zakaz wstepu...
http://tinyurl.com/3a42sv4

powinno być:

"Poruszanie się po szlakach Puszczy Bukowej rowerem w stroju toples - w przypadku kobiet - lub w obcisłych spodenkach - w przypadku mężczyzn - jest w kontekście obowiązującej w Nadleśnictwie Gryfino nomenklatury dla przyzwoitego ubioru rowerzysty na leśnych szlakach turystycznych co najmniej niestosowne (a szczerze mówiąc niedopuszczalne)".

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-27 23:40:39
Autor: raviz
BoDro wrote:
raviz pisze:

[...]

Etam, w nocy z latarka o wiadomej nazwie ;]

Data: 2010-07-28 07:48:34
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 27 Jul 2010 23:19:28 +0200, raviz napisał(a):

odnosnie poruszania sie rowerem po Puszczy Bukowej. Jeszcze troche bedziemy zawadzac nna placu wycinki i dostaniemy zakaz wstepu...
http://tinyurl.com/3a42sv4

Pierwsza myśl, która mi do głowy przyszła, to pytanie czy takie sypanie
gruzu na drogę jest legalne.
Po odpytaniu fachowców, okazało się, że niestety w tym przypadku jest :(

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-28 08:59:00
Autor: raviz
Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

Nie wiem czy jezdziles po Puszczy? Jesli nie to wspomne, ze zostalo tutaj sporo poniemieckich pozostalosci. Solidnie wykonane drogi z bruku, kilka pomnikow, pozostalosci budynkow: http://www.bukowa.szczecin.pl/miejsca.html
Wiem, ze w okolicach gorskich sa moze ciekawsze tereny, lecz tutaj jest to miejsce na wage zlota a niestety od dluzszego czasu sluzy tylko i wylacznie za zrodlo drewna. Ciezkie pojazdy niszcza to co przez tyle lat niekonserwowane od czasow wojny trzymalo sie jakos. Oprocz tego coraz bardziej na ten teren naciskaja inwestycje budowlane...
Niestety przy takiej eksploatacji nazwa "Puszcza" ktora juz obecnie jest mocno na wyrost bedzie musiala byc oficjalnie zmieniona na Park Lesny "Puszcza Bukowa" :|

Data: 2010-07-28 09:38:51
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 28 Jul 2010 08:59:00 +0200, raviz napisał(a):

[...]

Nie byłem tam w życiu. Chodziło mi tylko o to, że generalnie takie
wysypywanie gruzu na drogę nie jest zgodne z prawem. Myślałem, że od tej
strony można ich zahaczyć, ale jednak nie. Im wolno utylizować gruz "na
własny użytek" również w ten sposób.
A lasu i drogi to każdych szkoda - czy w górach, czy na nizinach, czy buk,
czy świerk...

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-28 09:48:32
Autor: BoDro
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

[...]

swego czasu zastanawiałem się, dlaczego LP, po przejęciu terenów po byłych poligonach Okonek-Borne, wyburzało zachowane tam obiekty budowlane i przerabiało na gruz. Teraz rozumiem :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-28 09:32:47
Autor: BoDro
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

Pierwsza myśl, która mi do głowy przyszła, to pytanie czy takie
> sypanie gruzu na drogę jest legalne.

to chyba tendencja ogólnokrajowa, a co najmniej ogólnopomorska. Choćby w RDLP Szczecinek coraz więcej dróg wysypywanych jest gruzem - wielkowymiarowym, parszywie nierównym...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-28 09:57:41
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:32:47 +0200, BoDro napisał(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

> [...]

to chyba tendencja ogólnokrajowa, a co najmniej ogólnopomorska. Choćby w RDLP Szczecinek coraz więcej dróg wysypywanych jest gruzem - wielkowymiarowym, parszywie nierównym...

O ile wiem, w lasach milickich asfaltują. Nie wiem tylko czy to pojedyncze
wybryki, czy tendencja.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-28 11:13:25
Autor: arturbac
W dniu 2010-07-28 07:48, Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
Pierwsza myśl, która mi do głowy przyszła, to pytanie czy takie sypanie
gruzu na drogę jest legalne.
Po odpytaniu fachowców, okazało się, że niestety w tym przypadku jest :(

A ciekawym co na to Regionalny/Wojewódzki/Główny Konserwator Przyrody.
Przecież to eksploatacja zasobów połączona z dewastacją.
Lasy stanowią dobro ogółu społeczeństwa a nie prywatny folwark Lasów
Państwowych.

Data: 2010-07-28 11:38:58
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 28 Jul 2010 11:13:25 +0200, arturbac napisał(a):

[...]

Można spróbować. Ja przedstawiłem opinię pracownika dolnośląskiej inspekcji
ochrony środowiska. (biorąc pod uwagę stan naszego prawa celowo unikam
twierdzenia, że to opinia urzędu) :)
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-07-28 22:26:37
Autor: Wojtek Paszkowski

"raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message news:i2nihf$c15$1news.onet.pl...
odnosnie poruszania sie rowerem po Puszczy Bukowej. Jeszcze troche bedziemy zawadzac nna placu wycinki i dostaniemy zakaz wstepu...
http://tinyurl.com/3a42sv4

      "Poruszanie sie po szlakach Puszczy Bukowej rowerem jest w kontekscie obowiazujacej PTTK-owskiej nomenklatury dla szlaków turystycznych co najmniej niestosowne (a szczerze mówiac niedopuszczalne)".

Ciekawe, co na to sam PTTK - np oddzial gdanski na swojej stronie (pomorskie.pttk.pl) przy kazdym szlaku turystycznym "pieszym" stosuje nawet klasyfikacje przydatnosci do turystyki rowerowej i opisuje miejsca na szlaku, które moga byc uciazliwe rowerem.

"Zuzel który Pan zasugerowal jest materialem, którego zastosowanie na obszarach lesnych jest niedopuszczalne. Opady deszczu, co oczywiste wymywaja go z drogi wprowadzajac material do lasu. Czym jest zuzel i jakie sa konsekwencje jego wprowadzenia do srodowiska lesnego pisac chyba nie musze."

olaboga, ani chybi trzeba podkablowac do ministra d/s srodowiska PN Bory Tucholskie - przez sam srodek parku narodowego prowadzi pare kilometrów tykajacej bomby ekologicznej! Strudze Siedmiu Jezior, skutecznie chronionej przed kajakarzami, jak widac grozi katastrofa z innej strony:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/PseudoInfraRowerowa#5332795910622060210

"Zreszta nie ma sensu kontynuowac polemiki w tym temacie. Ogólne przepisy o materialach budowlanych oraz zapisy planów ochrony obszaru Puszczy wykluczaja stosowane zuzlu wielkopiecowego do naprawy dróg"

Ciekawe, co na to koledzy pana Wójcika. Np nadlesniczy z gdanskopomorskiego Choczewa - o zgrozo, w wielkiej fabryce drewna zwanej Puszcza Wierzchucinska wszystkie przeciwpozarówki to eleganckie zuzlówki. I ciagle ich przybywa...

Akurat nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu gruzu do naprawy dróg lesnych, wrecz przeciwnie - wole droge wzmacniana gruzem niz zrobiona wylacznie z drobnego zwiru czy zuzla - takie cos jest rzeczywiscie dobre tylko do pierwszej zrywki i deszczu i podczas suszy. Byle tylko ten gruz odpowiednio rozdrobnic i uzupelnic zwirem/zuzlem - po kilku miesiacach powinna z tego wyjsc swietna nawierzchnia, moze nie idealnie gladka, ale w miare calosezonowa i odporna na ciezki sprzet.

pozdr

Wazna informacja dla osob ze Szczecina i okolic