Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?

Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?

Data: 2011-08-31 17:58:08
Autor: J.F
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Abstrakcyjnie:
lepiej mieæ auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy te¿ z silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

A na czym ci zalezy  ?
Bo zakladajac w miare rowna mase, to fajnie sie jezdzi 200kW, zdecydowanie fajniej niz 100kW :-)
Tylko ze taka jazda kosztuje i trzeba sie ograniczac zeby nie zamienic auta szybko w kupe zlomu.
I na razie w ogole nie pisalem nic o momencie.

Zas bardziej sie opierajac na rzeczywistosci - to takie 100kW/400Nm (a nie nautical Miles) to pewnie jakis oszczedny diesel jest. A to 200/200 to naprawde brzmi jak szlifierka, a w dodatku Wankle maja mierne opinie - nie idzie tego zagazowac, olej pali, trwalosc taka sobie :-)
Zarejestruja to w ogole, czy norm spalin nie spelnia ?

Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow - wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1 :-)

J.

Data: 2011-08-31 19:15:17
Autor: Tomek Kańka
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a)
Użytkownik "Adam"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Abstrakcyjnie:
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow - wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1 :-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

--
Tomek

Data: 2011-08-31 21:29:25
Autor: Lewis
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisaÅ‚(a)
Użytkownik "Adam"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Abstrakcyjnie:
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z
silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...

A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

A na poważnie to pytanie godne flejma ;) Zalecana ostrożność w odpowiadaniu ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-08-31 19:35:26
Autor: Tomek Kańka
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(a)
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisaÅ‚(a)
Użytkownik "Adam"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Abstrakcyjnie:
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z
silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...

A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)


Nie można mieć jednocześnie płaskiego przebiegu momentu i mocy.
Żeby moment był płaski, moc musi rosnąć liniowo z obrotami.

Civic odcina coś przy 8300, a moment ma dosyć płaski przebieg jak na
quasi-sportowy samochód. A co jest lepiej? Co kto lubi:).

--
Tomek

Data: 2011-09-01 10:27:12
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...

A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

To fizycznie niemożliwe w jednym silniku  :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-09-02 11:09:47
Autor: Lewis
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest
odcinka...

A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)


Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie możliwa.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-09-02 23:24:29
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
On 2011-09-02 11:09, Lewis wrote:
> W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
>>> W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
>>> O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest
>>> odcinka...
>>>
>>> A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
>>> i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)
>>
>> To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)
>
> Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od
> około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie
> możliwa.

To byłby silnik o bardzo dużej pojemności. Znajdź wykres podobnego i zalinkuj.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-08-31 21:34:39
Autor: Shrek
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote:

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

I chyba go wycofali od tego roku bo nowej normy spalin nie spełaniał:P

Ahrek.

Data: 2011-08-31 22:49:12
Autor:
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości news:j3m2cg$44v$1inews.gazeta.pl...
On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote:

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

albo Celica VII 1.8 TS ma 192KM (6800) 180Nm. Odcinka przy 8400..

pozdrawiam

Data: 2011-09-01 00:13:43
Autor: Tomasz Pyra
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>  napisaÅ‚(a)
Użytkownik "Adam"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Abstrakcyjnie:
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z
silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

200KM a 200kW to jednak spora różnica :)

Data: 2011-09-01 07:09:03
Autor: Tomek Kańka
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)

200KM a 200kW to jednak spora różnica :)

Ups... Sorry.

--
Tomek

Data: 2011-09-01 08:55:02
Autor: Mirek Ptak
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?
Dnia 2011-08-31 21:15,  *Tomek KaÅ„ka* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby odpisać:

Abstrakcyjnie:
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z
silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM?

[...]
Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
:-)


Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

Tyle, że pytaczowi o kW chodziło, a to blisko 270 KM :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona