Data: 2011-08-31 17:58:08 | |
Autor: J.F | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
U¿ytkownik "Adam" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Abstrakcyjnie: A na czym ci zalezy ? Bo zakladajac w miare rowna mase, to fajnie sie jezdzi 200kW, zdecydowanie fajniej niz 100kW :-) Tylko ze taka jazda kosztuje i trzeba sie ograniczac zeby nie zamienic auta szybko w kupe zlomu. I na razie w ogole nie pisalem nic o momencie. Zas bardziej sie opierajac na rzeczywistosci - to takie 100kW/400Nm (a nie nautical Miles) to pewnie jakis oszczedny diesel jest. A to 200/200 to naprawde brzmi jak szlifierka, a w dodatku Wankle maja mierne opinie - nie idzie tego zagazowac, olej pali, trwalosc taka sobie :-) Zarejestruja to w ogole, czy norm spalin nie spelnia ? Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow - wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1 :-) J. |
|
Data: 2011-08-31 19:15:17 | |
Autor: Tomek Kańka | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a)
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600). Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło. -- Tomek |
|
Data: 2011-08-31 21:29:25 | |
Autor: Lewis | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a) O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka... A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;) A na poważnie to pytanie godne flejma ;) Zalecana ostrożność w odpowiadaniu ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-08-31 19:35:26 | |
Autor: Tomek Kańka | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(a)
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: Nie można mieć jednocześnie płaskiego przebiegu momentu i mocy. Żeby moment był płaski, moc musi rosnąć liniowo z obrotami. Civic odcina coś przy 8300, a moment ma dosyć płaski przebieg jak na quasi-sportowy samochód. A co jest lepiej? Co kto lubi:). -- Tomek |
|
Data: 2011-09-01 10:27:12 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-09-02 11:09:47 | |
Autor: Lewis | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote: Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie możliwa. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-09-02 23:24:29 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
On 2011-09-02 11:09, Lewis wrote:
> W dniu 2011-09-01 10:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: >> On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote: >>> W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze: >>> O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest >>> odcinka... >>> >>> A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr >>> i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;) >> >> To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-) > > Fakt takie przebiegi są niemożliwe ale już moc 200kW mocno rosnąca od > około 3kRPM z prawie płaskim momentem na poziomie 400Nm jest całkowicie > możliwa. To byłby silnik o bardzo dużej pojemności. Znajdź wykres podobnego i zalinkuj. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-08-31 21:34:39 | |
Autor: Shrek | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote:
[...] I chyba go wycofali od tego roku bo nowej normy spalin nie spełaniał:P Ahrek. |
|
Data: 2011-08-31 22:49:12 | |
Autor: | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości news:j3m2cg$44v$1inews.gazeta.pl... On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote: albo Celica VII 1.8 TS ma 192KM (6800) 180Nm. Odcinka przy 8400.. pozdrawiam |
|
Data: 2011-09-01 00:13:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
J.F<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a) 200KM a 200kW to jednak spora różnica :) |
|
Data: 2011-09-01 07:09:03 | |
Autor: Tomek Kańka | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a)
Ups... Sorry. -- Tomek |
|
Data: 2011-09-01 08:55:02 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Wa¿niejsza moc czy moment obrotowy? | |
Dnia 2011-08-31 21:15, *Tomek Kańka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Tyle, że pytaczowi o kW chodziło, a to blisko 270 KM :)Abstrakcyjnie: Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |