Ważność umowy z błędami

Data: 2010-08-06 12:22:35
Autor: Paweł
Ważność umowy z błędami
Wtam,

Moja mama podpisała pewn± umowę o usługę, usługa nie została wykonana,
ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT. Jak jest z ważno¶cia takiej
umowy i tak w zasadzie jaka jest kwota do zapłaty? Nie ukrywam, że
jest mi potrzebna faktura VAT i nie interesuje mnie wystawienie jej
przez koleżankę wykonawcy.

Paweł

Data: 2010-08-06 12:43:04
Autor: Maddy
Ważno�ć umowy z błędami
W dniu 06-08-2010 12:22, Paweł pisze:
Wtam,

Moja mama podpisała pewną umowę o usługę, usługa nie została wykonana,
ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT. Jak jest z ważnościa takiej
umowy

Jest niewaĹĽne w zakresie VAT, a poza tym ok.

i tak w zasadzie jaka jest kwota do zapłaty?

Netto, skoro wkonawca VAT nie moze dodać, bo nie jest VATowcem.

Nie ukrywam, ĹĽe
jest mi potrzebna faktura VAT

DO czego jest niezbędnie potrzebna?
A w czym rachunek nievatowca na kwotÄ™ netto jest gorszy od faktury VAT na to samo netto + VAT?

i nie interesuje mnie wystawienie jej
przez koleĹĽankÄ™ wykonawcy.

Jak koleżanka kupiła usługi od wykonawcy i wam odsprzedała to wszystko jest ok. Tylko umowę trzeba nową podpisać.
Dlaczego zaleĹĽy Ci na fakturze od tego a nie innego podmiotu?

A w ogóle jaka faktura, skoro usługa niewykonana???

Strasznie niespĂłjnie piszesz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-06 13:02:26
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia Fri, 06 Aug 2010 12:43:04 +0200, Maddy <maddy@esi.com.pl>
napisał:

W dniu 06-08-2010 12:22, Paweł pisze:
Wtam,

DO czego jest niezbędnie potrzebna?
A w czym rachunek nievatowca na kwotę netto jest gorszy od faktury VAT na to samo netto + VAT?

Uwierz, że czasem ma to znaczenie.

i nie interesuje mnie wystawienie jej
przez koleżankę wykonawcy.

Jak koleżanka kupiła usługi od wykonawcy i wam odsprzedała to wszystko jest ok. Tylko umowę trzeba now± podpisać.
Dlaczego zależy Ci na fakturze od tego a nie innego podmiotu?

Nie mam zamiaru podpisywać nowej umowy, zależy mi na wykonaniu i
ponoszeniu odpowiedzialno¶ci za wykonanie przez okre¶lon± osobę
(firmę)

Paweł

Data: 2010-08-06 11:04:34
Autor: Wojciech Bancer
Ważno?ć umowy z błędami
On 2010-08-06, Paweł <papuncio@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

DO czego jest niezbędnie potrzebna?
A w czym rachunek nievatowca na kwotę netto jest gorszy od faktury VAT na to samo netto + VAT?

Uwierz, że czasem ma to znaczenie.

A można jednak prosić o wskazanie przykładu?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-06 14:54:33
Autor: Maddy
Ważno?ć umowy z błędami
On 2010-08-06, PaweĹ‚<papuncio@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

DO czego jest niezbędnie potrzebna?
A w czym rachunek nievatowca na kwotÄ™ netto jest gorszy od faktury VAT
na to samo netto + VAT?

Uwierz, ĹĽe czasem ma to znaczenie.

Czemu mam Ci wierzyć? Nie znam Cię.
Możesz być kompletnym ignorantem który coś sobie ubzdurał i zatruwa życie innym.
Co i rusz na takich trafiam. Ryzyko zawodowe.

A można jednak prosić o wskazanie przykładu?

Dołączam się do prośby!!

Jeden przykład wystarczy.
Cóż to za niesamowita sytuacja, która wymaga obecności VATu?
Ostatnia taka przyczyna - ulga budowlana w PDOF, dawno zniknęła (pewnie nikt już nie pamięta, ale mikro firmy budowlane hurtowo przechodziły na VAT z tego powodu a potem hurtowo z VATu wychodziły, kiedy się ulga skończyła).

Ale zawsze zakładam, że mogę o czymś nie wiedzieć.
Ja się bardzo chętnie uczę i uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy.
Czekam z niecierpliwością.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-06 15:40:01
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia Fri, 06 Aug 2010 14:54:33 +0200, Maddy <maddy@esi.com.pl>

On 2010-08-06, Paweł<papuncio@poczta.onet.pl>  wrote:

Czemu mam Ci wierzyć? Nie znam Cię.
Możesz być kompletnym ignorantem który co¶ sobie ubzdurał i zatruwa życie innym.
Co i rusz na takich trafiam. Ryzyko zawodowe.

Rzeczywi¶cie może tak być.

A można jednak prosić o wskazanie przykładu?

Doł±czam się do pro¶by!!

Ja się bardzo chętnie uczę i uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy.
Czekam z niecierpliwo¶ci±.

To naucz się czytać ze zrozumieniem, pytanie było o ważno¶ć umowy, a
nie o potrzebę zapłacenia VATu. Nie lubię osób napastliwych.

Bardzo ogólnie usługa będzie elementem większej cało¶ci id±cej na
export, a export będzie dokonywany przez inny podmiot. Z przyczyn, o
których nie chcę pisać faktura (powiększona o) VAT jest dla nas w
końcowym rozrachunku korzystniejsza.

Paweł

Data: 2010-08-06 15:23:09
Autor: Wojciech Bancer
Ważno?ć umowy z błędami
On 2010-08-06, Paweł <papuncio@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Przecież dostałe¶ odpowiedĽ, że umowa jest ważna, czyż nie?

[...]

Szykuje się jaka¶ nowa mafia, że te przyczyny takie tajne?
Wzdech. Dopiero co komisja hazardowa przestała obradować, a tu już się komisja exportowa będzie szykować... ;)

Przecież export jest neutralny podatkowo, jak chodzi o VAT?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-07 10:28:33
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia 6 Aug 2010 17:23:09 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl>

On 2010-08-06, Paweł <papuncio@poczta.onet.pl> wrote:

Przecież dostałe¶ odpowiedĽ, że umowa jest ważna, czyż nie?

I wła¶nie o t± odpowiedĽ mi chodziło. Z drugiej strony cały czas nie
mogę zrozumieć, jak umowa, która w jednym z punktów wprowadza
usługodawcę w bł±d (a więc usługobiorca podpisem potwierdził
nieprawdę) może być czę¶ciowo ważna.

Przecież export jest neutralny podatkowo, jak chodzi o VAT?

Jeste¶ przekonany, że poza UE jest to zupełnie obojętne?

Paweł

Data: 2010-08-07 19:10:07
Autor: Wojciech Bancer
Ważno?ć umowy z błędami
On 2010-08-07, Paweł <papuncio@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ja my¶lę, że mógłby¶ poczytać sobie kodeks cywilny, przydałoby Ci się:

-- --
Art. 58.  §1. Czynno¶ć prawna sprzeczna z ustaw± albo maj±ca na celu obej¶cie ustawy jest nieważna, chyba że wła¶ciwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególno¶ci ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynno¶ci prawnej wchodz± odpowiednie przepisy ustawy.

§ 2. Nieważna jest czynno¶ć prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego.

§ 3. Jeżeli nieważno¶ci± jest dotknięta tylko czę¶ć czynno¶ci prawnej, czynno¶ć pozostaje w mocy co do pozostałych czę¶ci, chyba że z okoliczno¶ci wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważno¶ci± czynno¶ć nie zostałaby dokonana.
-- -

Przecież export jest neutralny podatkowo, jak chodzi o VAT?
Jeste¶ przekonany, że poza UE jest to zupełnie obojętne?

Ale mówimy o usługach?
Znam dwa przypadki postępowania z VAT w przypadku transakcji zagranicznych,
ale żaden z nich IMHO nie narusza neutralno¶ci tego podatku. Albo ten VAT naliczasz tak jak normalnie, albo masz eksport nie podlegaj±cy pod VAT.
"Exportowane" do UE usługi zreszt± też podpadaj± pod nie podlegaj±ce lokalnemu VATowi, poza wyj±tkami utrzymanymi jeszcze przez chyba kilka lat.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-08-09 10:37:44
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia 7 Aug 2010 21:10:07 +0200, Wojciech Bancer <proteus@post.pl>
napisał:

[...]

Dziękuję za najbardziej konkretn± odpowiedĽ.

Paweł

Data: 2010-08-06 17:25:51
Autor: Krzysztof
Ważno?ć umowy z błędami

Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3d3o561as5qlin2hqf18urh1kqdb3a0fmq4ax.com...

[...]

Strach się bać, co tam sobie wykombinowałe¶, bo kupy się toto nijak nie trzyma :>

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-08 16:23:22
Autor: Maddy
Ważno?ć umowy z błędami
W dniu 06-08-2010 17:25, Krzysztof pisze:

Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Bardzo ogólnie usługa będzie elementem większej całości idącej na
export, a export będzie dokonywany przez inny podmiot.

I co ma do tego dokument, który wystawia jakiś tam podwykonawca n-ty w kolejce powiązań?

Z przyczyn, o
ktĂłrych nie chcÄ™

Albo kręcisz jakieś wielkie lody na miarę afery paliwowej albo nie masz żadnego uzasadnienia dla FV VAT tylko jesteś upierdliwym ignorantem.

JeĹĽeli jest trzecia opcja, to jÄ… opisz.

pisać faktura (powiększona o) VAT jest dla nas w
końcowym rozrachunku korzystniejsza.

MĂłwiÄ™: bzdura kompletna.
Sprawdzam!

Strach się bać, co tam sobie wykombinowałeś, bo kupy się toto nijak nie
trzyma :>

Trzyma się, trzyma - jak założysz piramidę służącą do wyłudzania zwrotów VAT na lewy eksport czyli działalność jednoznacznie przestępczą.
Ale tylko wtedy.

Pawełku - podaj ten niesamowity scenariusz, w którym bardziej opłaca się zapłacić 122 zł z faktury VAT niż 100zł z rachunku bez VAT.
Jeżeli to nie jest przestępstwo gospodarcze (a na to jak na razie wygląda) to co szkodzi opisać mechanizm tego "opłacania się w końcowym rozrachunku"?

Oczywiście zawsze możesz schować się za ograny numer z urażoną godnością osobistą "kobieta mnie bije!!" i "tak to ja nie będę dyskutował"...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-09 10:45:52
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia Sun, 08 Aug 2010 16:23:22 +0200, Maddy <maddy@esi.com.pl>
napisał:

W dniu 06-08-2010 17:25, Krzysztof pisze:

Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

Trzyma się, trzyma - jak założysz piramidę służ±c± do wyłudzania zwrotów VAT na lewy eksport czyli działalno¶ć jednoznacznie przestępcz±.
Ale tylko wtedy.

Zwroty VATu s± rzecz± zupełnie normaln±, choć wielu przedsiębiorców
boi sie o to wyst±pić - rzeczywi¶cie najczę¶ciej kończy sie to
kontrol± skarbow±. Był okres, w którym miel¶my osobny pokój dla
"skarbówki" w firmie.

Jak narazie to ja chcę ten VAT zapłacić, może mam w tym interes, a
może chcę wspomóc dogorywaj±cy budżet.

Pawełku - podaj ten niesamowity scenariusz, w którym bardziej opłaca się
zapłacić 122 zł z faktury VAT niż 100zł z rachunku bez VAT.
Jeżeli to nie jest przestępstwo gospodarcze (a na to jak na razie wygl±da) to co szkodzi opisać mechanizm tego "opłacania się w końcowym rozrachunku"?

Opisywać nie mam zamiaru, zwłaszcza, że mam zamiar na całym interesie
zarobić. (nie jest to na szczę¶cie sprzeczne z prawem).

Oczywi¶cie zawsze możesz schować się za ograny numer z urażon± godno¶ci± osobist± "kobieta mnie bije!!" i "tak to ja nie będę dyskutował"...

Twoja płeć przez Internet jest mi obojętna, Twoja agresja ¶mieszna.

Paweł

Data: 2010-08-09 10:50:48
Autor: spp
Ważno?ć umowy z błędami
W dniu 2010-08-09 10:45, Paweł pisze:

Był okres, w którym miel¶my osobny pokój dla
"skarbówki" w firmie.

A co w tym dziwnego? W miarę możliwo¶ci kontrolowany ma obowi±zek udostępnić takie pomieszczenie na ż±danie kontrolerów.

--
spp

Data: 2010-08-09 11:02:21
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia Mon, 09 Aug 2010 10:50:48 +0200, spp <spp@op.pl> napisał:

[...]

Nic, tylko pokój był cały czas przygotowany i czekał na kolejne wizyty
zwi±zane ze zwrotem VAT.

Paweł

Data: 2010-08-09 11:29:44
Autor: Maddy
Ważno?ć umowy z błędami
W dniu 09-08-2010 11:02, Paweł pisze:
Dnia Mon, 09 Aug 2010 10:50:48 +0200, spp<spp@op.pl>  napisaĹ‚:

W dniu 2010-08-09 10:45, Paweł pisze:

Był okres, w którym mielśmy osobny pokój dla
"skarbĂłwki" w firmie.

A co w tym dziwnego? W miarę możliwości kontrolowany ma obowiązek
udostępnić takie pomieszczenie na żądanie kontrolerów.

Nic, tylko pokój był cały czas przygotowany i czekał na kolejne wizyty
zwiÄ…zane ze zwrotem VAT.

Raz po razie opisujesz zwrot VAT jakby to był jakiś ekstra zarobek a nie zwrot nieoprocentowanej pożyczki udzielonej państwu.

Jak pożyczysz koledze 100zł, on pożyczy swojemu koledze i ten odda po roku bezpośrednio Tobie dokładnie 100zł, to też uznasz tą stówkę za "zarobek"?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-09 11:24:54
Autor: Maddy
Ważno?ć umowy z błędami

UĹĽytkownik "PaweĹ‚"<papuncio@poczta.onet.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci

Trzyma się, trzyma - jak założysz piramidę służącą do wyłudzania zwrotów
VAT na lewy eksport czyli działalność jednoznacznie przestępczą.
Ale tylko wtedy.

Zwroty VATu są rzeczą zupełnie normalną, choć wielu przedsiębiorców
boi sie o to wystąpić - rzeczywiście najczęściej kończy sie to
kontrolą skarbową. Był okres, w którym mielśmy osobny pokój dla
"skarbĂłwki" w firmie.

Jesteś taki obcykany a nie potrafisz w jednym zdaniu powiedzieć, dlaczego faktura VAT na 122zł jest lepsza niż rachunek na 100zł?

Jak narazie to ja chcę ten VAT zapłacić, może mam w tym interes,

No cały czas się usiłuję dowiedzieć jaki. Bo ten Twój podejrzany interes na razie sprowadza się do zawracania d.... uczciwemu przedsiębiorcy który przez przypadek nie jest vatowcem.

moĹĽe chcÄ™ wspomĂłc dogorywajÄ…cy budĹĽet.

A jednak nie taki obcykany.

Znaczy chcesz dostać fakturę VAT i NIE odliczyć z niej VATu?
To jedyny sposĂłb wspomoĹĽenia budĹĽetu vatem.

[...]

zarobić. (nie jest to na szczęście sprzeczne z prawem).

"Zarobić" na vacie można wyłącznie na drodze przestępstwa.
VAT jest albo neutralny (można odliczyć VAT od zakupów) albo można na nim stracić (gdy nie można odliczyć).

Pierwsze pytanie było proste - skąd wynika konieczność uzyskania od podwykonawcy faktury VAT.
Ale Ty zacząłeś z tego robić wielka tajemnicę.

Zaraz się okaże, że potrzebujesz fakturę VAT żeby dostać zwrot tego VATu z tytułu eksportu, i to ma być ten "zarobek".

Oczywiście zawsze możesz schować się za ograny numer z urażoną godnością
osobistą "kobieta mnie bije!!" i "tak to ja nie będę dyskutował"...

Twoja płeć przez Internet jest mi obojętna, Twoja agresja śmieszna.

Bo jak wiemy zadawanie niewygodnych pytań (tzn, pytań na które zapytany nie zna odpowiedzi, chociaż udaje że zna, ale to TAJEMNICA) to brutalny atak.
Co Ty, trzeci Kaczyński jesteś?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-07 07:50:49
Autor: gr
Ważno?ć umowy z błędami
On 6 Sie, 15:40, Paweł <papun...@poczta.onet.pl> wrote:

To naucz się czytać ze zrozumieniem, pytanie było o ważno¶ć umowy, a
nie o potrzebę zapłacenia VATu. Nie lubię osób napastliwych.

Sam napisałe¶, ze to ma znaczenie czasami.

Data: 2010-08-06 13:26:00
Autor: Krzysztof
Ważno?ć umowy z błędami

Użytkownik "Paweł" <papuncio@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dpqn56147kvqfed613ulptv0dsujr4qmpn4ax.com...
napisał:

[...]

Kiedy konkretnie?

Data: 2010-08-06 13:33:10
Autor: Piotr [trzykoty]
Ważno?ć umowy z błędami
Moja mama podpisała pewn± umowę o usługę, usługa nie została wykonana,
ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT.

Co chcesz osi±gn±ć: dowie¶ć, że umowa nie jest ważna i nie obowi±zuje czy dostać fakturę vat?
Je¶li nie jest płatnikiem to Ci tej faktury nie wystawi. Umowa obowi±zuje w pozostałych postanowieniach. Z uwagi na tę sytuację może uda się j± rozwi±zać za porozumieniem. Je¶li usługodawca nie chce-niech umowę zrealizuje i wystawi rachunek, a Ty pozwiesz go o starty jakie masz w zwi±zku z tym, że nie dotrzymał umowy w zakresie faktury:)

Data: 2010-08-06 15:48:15
Autor: Paweł
Ważno?ć umowy z błędami
Dnia Fri, 6 Aug 2010 13:33:10 +0200, "Piotr [trzykoty]"
<trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał:

[...]

Dostać fakturę vat, a je¶li jen nie dostanę to odst±pić od umowy.
¦rednio mam ochotę kogo¶ pozywać, koszty i czas trwania takiej
operacji może być niestrawny.

Ze strony wykonawcy nie zostały podjęte jeszcze jakiekolwiek
działania, więc nie mam mowy o uchylaniu się od zapłacenia za usługę.

Paweł

Ważność umowy z błędami