Ważny wyrok WSA

Data: 2016-12-12 20:11:34
Autor: Jacek Maciejewski
Ważny wyrok WSA
Dnia Fri, 9 Dec 2016 13:32:23 +0100, Axel napisał(a):

W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:

Dyskusja jaka do tej pory miała miejsce wskazuje dosyć jednoznacznie że
prawo drogowe zostało "przeregulowane". Logika wskazuje że niesposób w
dowolnym systemie prawnym przewidzieć całego bogactwa możliwych
kombinacji okoliczności zatem usiłowanie aby jednak to przewidzieć są
skazane na porażkę.  Jedyne rozwiązanie jakie się narzuca to odejście od
tych usiłowań, radykalne uproszczenie prawa oraz rozstrzyganie spornych
kwestii w drodze ugód między uczestnikami ruchu lub w drodze sądowej.
Oczywiście, wymagało by to sporych zmian w obyczajowości i systemie
sądowniczym więc zanim one nastąpią przejdziemy na drogowy ruch pojazdów
autonomicznych i problem zniknie :) Zapewne pojawią się inne ciekawe
problemy.
Przeregulowanie prawne to zresztą cecha nie tylko prawa drogowego lecz
chyba już każdego. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-13 10:38:55
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Mon, 12 Dec 2016 20:11:34 +0100, w <lgwyddlrbyzx.h988apugp3nu.dlg@40tude.net>,
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał(-a):

Przeregulowanie prawne to zresztą cecha nie tylko prawa drogowego lecz
chyba już każdego.

Akurat jeżeli chodzi o pord, to on przeregulowany specjalnie nie jest.
Powiedziałbym nawet, że lakoniczny.

I spokojnie zmieściłyby się w nim dwa krótki artykuły odnośnie jazdy po
rondach, które zakończyłyby setki jałowych sporów.

Data: 2016-12-13 10:53:07
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 10:38:55 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

I spokojnie zmieściłyby się w nim dwa krótki artykuły odnośnie jazdy po
rondach, które zakończyłyby setki jałowych sporów.

Ale nie ma takiej potrzeby, wszystkie informacje potrzebne do prawidłowej jazdy po C12 są tam umieszczone, wystarczy je tylko zrozumieć i przyjąć do wiadomości, a potem stosować.  --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 12:54:21
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Tue, 13 Dec 2016 10:53:07 +0100, w
<20161213105307.1a6488fb4d23131f4967e873@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> [...]

Ale nie ma takiej potrzeby, wszystkie informacje potrzebne do prawidłowej jazdy po C12 są tam umieszczone, wystarczy je tylko zrozumieć i przyjąć do wiadomości, a potem stosować.

Jak widać sąd nie podzielił zdania instruktora (co więcej -- nawet instrukcji
podręcznikowych), więc niekoniecznie.

Na dodatek następny sąd może wydać równie dobrze odwrotny wyrok (bo tak biegły
powie).

Data: 2016-12-13 13:14:58
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 12:54:21 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Jak widać sąd nie podzielił zdania instruktora (co więcej -- nawet instrukcji
podręcznikowych), więc niekoniecznie.

I prawidłowo, bo bajania instruktora są z tak zwanej dupy.
Na dodatek następny sąd może wydać równie dobrze odwrotny wyrok (bo tak biegły
powie).

W naszym kraju to akurat nic dziwnego. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 13:43:12
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Tue, 13 Dec 2016 13:14:58 +0100, w
<20161213131458.93bff571e872f0b141793d30@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> Na dodatek następny sąd może wydać równie dobrze odwrotny wyrok (bo tak biegły
> powie).

W naszym kraju to akurat nic dziwnego.

I dlatego można to jasno zapisać, zapamiętać i zapomnieć o sprawie.

Data: 2016-12-13 14:05:52
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 13:43:12 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

I dlatego można to jasno zapisać, zapamiętać i zapomnieć o sprawie.

Ale co?
Co chcesz jeszcze dodatkowo zapisać poza tym co już jest?
Co jest dla Ciebie nie jasne w obecnie obowiązujących przepisach?

szerszeń

Data: 2016-12-13 14:12:44
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Tue, 13 Dec 2016 14:05:52 +0100, w
<20161213140552.2d4e7547619bc82af418f42b@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> [...]

Co chcesz jeszcze dodatkowo zapisać poza tym co już jest?
Co jest dla Ciebie nie jasne w obecnie obowiązujących przepisach?

O rondach? W zasadzie nie ma nic.
Zdjęcie ronda-nieronda ze strzałkami chyba widziałeś.

Data: 2016-12-13 14:32:37
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 14:12:44 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

O rondach? W zasadzie nie ma nic.

Jest, wolno na nich wyprzedzać ;)

Zdjęcie ronda-nieronda ze strzałkami chyba widziałeś.

Problem ze wszyskimi mającymi problem z "rondami" jest taki, że do wszystkiego co oznakowane C12 chcieliby przyłożyć tą samą miarkę. Nie da się, bo C12 jest nadużywany i stawiany wszędzie gdzie się da.. C12 oznacza tylko kierunek omija nia wyspy, a co dalej to już mówią właśnie podstawowe przepisy i znaki, głównie poziome. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 14:14:15
Autor: J.F.
Ważny wyrok WSA
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161213140552.2d4e7547619bc82af418f42b@tlen.pl...
On Tue, 13 Dec 2016 13:43:12 +0100 "radekp@konto.pl"
[...]

Obecnie, to w zasadzie nic nie jest jasne w przepisach.

W ustawie s.o.r.o jest wymienione raz, a w rozporzadzeniu bodajze dwa akapity.

I zostaje cala masa watpliwosci, o czym najlepiej swiadczy ten wyrok.

No i Twoja opinia o rondach prawidlowych i nieprawidlowych - tez skutek przepisow ... a moze nie, bo wszak przepisach wszystko jasno zapisane i tylko ty jeden szukasz dziury w calym :-)

P.S. Szczecinianie - pomozcie. Kiedys tam u was widzialem "rondo" zestawione z 5 starych uliczek. Ot, postawiono odpowiedni znak.
   Gdzie to bylo ... a moze nadal jest ?
    Taki nieregularny pieciokat w starszej czesci miasta.

J.

Data: 2016-12-13 06:10:22
Autor: przemek.jedrzejczak
Ważny wyrok WSA
[...]

rondo Sybirakow pasuje ale tam od dawna juz jest wyspa

P.

Data: 2016-12-13 14:36:50
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 14:14:15 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

I zostaje cala masa watpliwosci, o czym najlepiej swiadczy ten wyrok.

Ale jakie wątpliwości?
Potrafisz je jakoś skonkretyzować?

No i Twoja opinia o rondach prawidlowych i nieprawidlowych

Ale to nie jest moja opinia, to sa fakty. C12 stawia się bez umiaru, stawia się je zarówno do s.o.r.o, jak i do skrzyżowań dróg dwujezdniowych (turbinowe pomijamy).
Nie można przykładać jednej i tej samej miarki do każdego skrzyżowania oznakowanego C12 bo się nie da i to jak na nim jeździć, migać itd zależy od tego czym to tak naprawdę jest i jakie jest oznakowanie poziome. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 14:39:15
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Tue, 13 Dec 2016 14:36:50 +0100, w
<20161213143650.53931546e76af8bcd74c1b27@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

> [...]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> I zostaje cala masa watpliwosci, o czym najlepiej swiadczy ten wyrok.

Właśnie z powodu tych wątpliwości sprawa była w sądzie.
Ktoś tego instruktora egzaminował, m.in z rond, i dał mu uprawnienia.
A jednak nie wiedział.

Data: 2016-12-13 14:51:02
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 14:39:15 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

Właśnie z powodu tych wątpliwości sprawa była w sądzie.
Ktoś tego instruktora egzaminował, m.in z rond, i dał mu uprawnienia.
A jednak nie wiedział.

Bo nie myślał, ja też nie wiem ile jest 543x832, ale jak chwilę pomyślę i policzę to będę wiedział ;)

A jak zrobisz jakieś zapisy w PoRD o s.o.r.o. to potem każdy gamoń jak zobaczy C12 na skrzyżowaniu będzie go chciał stosować i dopiero wtedy wyjdą kwiatki. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 15:12:40
Autor: J.F.
Ważny wyrok WSA
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161213145102.6709d0eb307d9d4d68e992b0@tlen.pl...
On Tue, 13 Dec 2016 14:39:15 "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

Ale prawo drogowe powinno byc takie, zeby nie bylo potrzeby zatrzymywac sie i obliczac :-)

Co do instruktora - sa szkolenia i egzaminy dla nich, sa szkolenia i egzaminy dla egzaminatorow, sa ksiazki "specjalistow w temacie ruchu drogowego", sa konferencje egzaminatorow, czasem i instruktorow, gdzie sobie ustalaja jak to na tych rondach nalezy migac ... a wszystko dlatego, ze sie poslom nie chcialo napisac :-)

A jak zrobisz jakieś zapisy w PoRD o s.o.r.o. to potem każdy gamoń jak zobaczy C12 na skrzyżowaniu będzie go chciał stosować i dopiero wtedy wyjdą >kwiatki.

Myslisz, ze lepiej jak zapisow nie ma, za to sa dwie szkoly, warszawska i otwocka ? :-)

J.

Data: 2016-12-13 15:39:11
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 15:12:40 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale prawo drogowe powinno byc takie, zeby nie bylo potrzeby zatrzymywac sie i obliczac :-)

Ale jak je znasz to nie musisz nic "obliczasz", widzisz znaki i jedziesz zgodnie z nimi.
a wszystko dlatego, ze sie poslom nie chcialo napisac :-)

No ale co mieli napisać, wszystko jest napisane. :)

Myslisz, ze lepiej jak zapisow nie ma, za to sa dwie szkoly, warszawska i otwocka ? :-)

Nie ma dwóch szkół, są tylko gamonie którzy nie odróżniają "okrągłego" C12 od "kwadratowego" :)

szerszeń

Data: 2016-12-13 15:46:08
Autor: radekp@konto.pl
Ważny wyrok WSA
Tue, 13 Dec 2016 15:39:11 +0100, w
<20161213153911.97b3d7cd03c961a2b9615eaa@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>
napisał(-a):

Nie ma dwóch szkół, są tylko gamonie którzy nie odróżniają "okrągłego" C12 od "kwadratowego" :)

A te owalne są już okrągłe czy jeszcze nie?
A takie?
http://r-scale-30.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-content/m/p24/i/97d0145823aeb8ed80617be62e08bdcc/75f38d80-c0e1-4998-97a1-01983f4383e7.png?type=0&srcmode=0&srcx=503&srcy=287&srcw=993&srch=557&dstw=960&dsth=540

Data: 2016-12-13 16:31:19
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 15:46:08 +0100
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

A te owalne są już okrągłe czy jeszcze nie?

Patrz na wymalowane pasy i inne znaki poziome. Tu masz "klasyczne" czyli "okrągłe" :)

szerszeń

Data: 2016-12-13 20:43:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ważny wyrok WSA
Hello Radekp,

Tuesday, December 13, 2016, 3:46:08 PM, you wrote:

[...]

Tylko łechtaczkę domalować ;)

Na takim rondzie to się trzeba namachać kierunkowskazem...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-12-13 20:52:49
Autor: 007
Ważny wyrok WSA
RoMan Mandziejewicz w <news:202739451.20161213204320pik-net.pl.invalid>:

Hello Radekp,
[...]

To rondo lokalsi nazywają "jaja Czubińskiego"

https://goo.gl/maps/qKGxtoDXi472

Na takim rondzie to się trzeba namachać kierunkowskazem...

???

--
'Tom N'

Data: 2016-12-13 22:56:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ważny wyrok WSA
Hello 007,

Tuesday, December 13, 2016, 8:52:49 PM, you wrote:

[...]

Nie widziałem jaj Czubińskiego...

https://goo.gl/maps/qKGxtoDXi472
Na takim rondzie to się trzeba namachać kierunkowskazem...
???

To o miłośnikach sygnalizacji każdej ,,zmiany kierunku" ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-12-13 14:58:36
Autor: J.F.
Ważny wyrok WSA
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20161213143650.53931546e76af8bcd74c1b27@tlen.pl...
[...]

Czy zamierzajac na rondzie skrecic w lewo/prawo nalezy migac jeszcze przed skrzyzowaniem.
I w ogole jak uzywac kierunkowskazow na rondzie.

A czy nalezy sie zblizyc do srodka/lewej krawedzi jezdni wlotowej zamierzajac skrecic w lewo.
Po ktorym pasie obwodowej jezdni jezdzic, jesli nie ma turbinowych pasow czy oznaczen na wlocie.

Rondo i swiatla na obwodzie.

Odpowiedz uzasadnij cytatem z przepisu :-P

No i Twoja opinia o rondach prawidlowych i nieprawidlowych
Ale to nie jest moja opinia, to sa fakty.

Fakty sa takie, ze nie ma w przepisach zadnych prawidlowych i nieprawidlowych, dwa rodzaje sa, ale sie roznia pierwszenstwem :-)

[...]

Pare ciekawych przykladow bylo i na grupie, i nie tylko o Nowym Swiecie pisze.

J.

Data: 2016-12-13 15:26:21
Autor: szerszen
Ważny wyrok WSA
On Tue, 13 Dec 2016 14:58:36 +0100
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Czy zamierzajac na rondzie skrecic w lewo/prawo nalezy migac jeszcze przed skrzyzowaniem.
I w ogole jak uzywac kierunkowskazow na rondzie.

Na tak ogólnie postawione pytanie dowolna odpowiedź jest prawidłowa lub nie. Ale nie wynika to z nieścisłości w PoRD. Jak już pisałem wątpliwości wynikaja z tego, że chcialoby sie przyłążyć jedną i tą samą miarkę do każdego skrzyżowania oznaczonego C12.
A czy nalezy sie zblizyc do srodka/lewej krawedzi jezdni wlotowej zamierzajac skrecic w lewo.

Jak wyżej.
Po ktorym pasie obwodowej jezdni jezdzic, jesli nie ma turbinowych pasow czy oznaczen na wlocie.

Jak wyżej, ale na klasycznym s.o.r.o. nic nie zabrania objechać Ci go zewnętrznym pasem, bo zjeżdżając z niego i tak musisz go zająć, ewentualnie przeciąć. Jednak dobra praktyka jest taka, aby korzystać ze wszystkich pasów i jeśli się chce zjechać z ronda dalej niż drugim zjazdem zająć wewnętrzny pas.

Rondo i swiatla na obwodzie.

A konkretniej?

Fakty sa takie, ze nie ma w przepisach zadnych prawidlowych i nieprawidlowych, dwa rodzaje sa, ale sie roznia pierwszenstwem :-)

Fakty sa takie, że mamy skrzyżowanie na którym ruch obywa się po okręgu i obwiednia jest "oddzielona" od jezdni dochodzących do obwiedni i są krzyżowania dróg dwujezdniowych, też oznaczone C12 i nazywane rondami, gdzie obwiednia składa się z wycinków dróg dochodzących do niego (mijających wyspę). Mimo że oba oznaczone C12 to sposób poruszania się na nich i sygnalizowania zupełnie inny.
Pare ciekawych przykladow bylo i na grupie, i nie tylko o Nowym Swiecie pisze.

No dokładnie tak. To jest doskonały przykład właśnie tego drugiego. To zwykłe skrzyżowanie dróg dwujezdniowych. C12 można y tam spokojnie zlikwidować i zamienić innymi znakami. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-13 22:09:59
Autor: EdekS
Ważny ... Skrzyżowanie.
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości

Co jest dla Ciebie nie jasne w obecnie obowiązujących przepisach?

szerszeń

Nie jest jasne skrzyżowanie oznakowane C-12 "ruch okrężny".
Opis skrzyżowania C-12 jest sprzeczny z definicją skrzyżowania
w PoRD  art. 2, bo na rondzie drogi nie przecinają się, ani nie łączą.

10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
 ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
 takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;

Rozporządzenie o znakach i sygnałach
§36. 1. Znak C-12 "ruch okrężny oznacza, że na
skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
w kierunku wskazanym na znaku.

Data: 2016-12-13 22:24:32
Autor: 007
Ważny ... Skrzyżowanie.
EdekS w <news:o2po3a$qgl$1news.mixmin.net>:

[...]

Gdzie widzisz sprzecznośc, że wyspa/plac na srodku o dowolnym kształcie jest
częścią wspólną? No tak, zapewne jesteś pokoleniem "alfa", i pokoloruj drwala jest jasnym
przesłaniem -- drwal... Ale czym kolorować...

Rozporządzenie o znakach i sygnałach
§36. 1. Znak C-12 "ruch okrężny oznacza, że na
skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
w kierunku wskazanym na znaku.

Na tym, to kierownicę mocniej trzymam...
https://goo.gl/maps/RWUvKSt8qfm

--
'Tom N'

Data: 2016-12-14 09:10:19
Autor: szerszen
Ważny ... Skrzyżowanie.
On Tue, 13 Dec 2016 22:09:59 +0100
"EdekS" <ulamlino@saf.pl> wrote:

Nie jest jasne skrzyżowanie oznakowane C-12 "ruch okrężny".

Jak wspominałem, u nas nadużywa się stawiania C12, stawia się go na s.o.r.o. na zwykłych skrzyżowaniach dróg dwujezdniowych i na placach.. Co mniej gramotni wszystko nazywają rondami, bo przecież stoi C12 i do wszystkiego chcieli by móc przyłożyć tą samą miarkę i poruszać się w ten sam sposób. Moja rada jest taka. Nie traktuj C12 jako jakiegoś magicznego znaku nadającego danemu skrzyżowaniu ponadprzeciętnych właściwości. Potraktuj go tylko jako informację po której stronie masz omijać widzianą przez Ciebie wyspę/plac a reszte swoich działań dostosuj do budowy skrzyżowania i znaków poziomych i pionowych, wszystko powinno stać się nagle proste i oczywiste. --
pozdrawiam
szerszeń

Ważny wyrok WSA