Wbrew powszechnej opinii

Data: 2010-03-08 08:29:32
Autor: Jadrys
Wbrew powszechnej opinii

Polacy jednak nie odwracaj± się od ko¶cioła:

http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/trzy-czwarte-polakow-chodzi-do-spowiedzi,1448717,2943

Data: 2010-03-08 08:37:12
Autor: abc
Wbrew powszechnej opinii
Polacy jednak nie odwracaj± się od ko¶cioła:

http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/trzy-czwarte-polakow-chodzi-do-spowiedzi,1448717,2943

W Polsce wygl±da to mniej dramatycznie, gdyż paradoksalnie, komunizm
odseparował Ko¶ciół polski od dekadenckich my¶li i wpływów teologów
zachodnich, a Opatrzno¶ci zawdzięczamy osobę Prymasa Stefana Kardynała
Wyszyńskiego, który już w kilka lat po zamknięciu Soboru dostrzegał dziej±ce
się zło i wołał w kazaniu  wygłoszonym w katedrze warszawskiej, dnia 9
kwietnia 1974 roku:

"Ko¶ciół posoborowy [...], Ko¶ciół, którego Credo staje się elastyczne, a
moralno¶ć relatywistyczna, [...] Ko¶ciół na papierze, a bez Tablic
Dziesięciorga Przykazań! Ko¶ciół, który zamyka oczy na widok grzechu, a za
wadę ma bycie tradycyjnym, zacofanym, nienowoczesnym."

Postawa Prymasa Polski spowolniła proces zmian w Polsce w tamtych latach,
niemniej w ci±gu ostatniego dziesięciolecia widać wyraĽne próby zbliżenia
Ko¶cioła w Polsce do nurtu ko¶ciołów zachodnich.

--
W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie,
W krzyżu miło¶ci nauka.

Data: 2010-03-08 08:55:06
Autor: abc
Wbrew powszechnej opinii
Dodam jeszcze, że msza posoborowa po polsku ma formułę konsekracji
przetłumaczon± poprawnie z łaciny.

W wielu krajach łacińskie sformułowanie pro multis (za wielu) podczas
opracowywania liturgii w językach narodowych zostało jednak przetłumaczone
jako "za wszystkich".  Tak stało się między innymi w Niemczech ( für alle),
Hiszpanii (por todos), Włoszech (per tutti) i Wielkiej Brytanii (for all).

Ta zmiana czyni konsekrację wina bardzo w±tpliw±, ł±cznie nawet z
konsekracj± chleba, ponieważ to cała Msza została ustanowiona "pro vobis et
pro multis".

Według Stolicy Apostolskiej w ten sposób wypaczony został sens eucharystii i
we wszystkich nowych wydaniach liturgii słowa "pro multis" musz± być
tłumaczone jako "za wielu".

Sprawa interpretacji "pro multis" była od lat przedmiotem debaty
teologicznej. Przeciwnicy tłumaczenia tego okre¶lenia jako "za wszystkich"
przekonuj±, że wypacza to sens oryginału.

Wskazuje, że wszyscy ludzie zostan± zbawieni, niezależnie od ich czynów i
stosunku do Ko¶cioła. Wła¶nie do tych argumentów przychyliła się Stolica
Apostolska.

Data: 2010-03-08 12:31:43
Autor: `he®sk
Wbrew powszechnej opinii
On Mon, 08 Mar 2010 08:29:32 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

Polacy jednak nie odwracaj± się od ko¶cioła:

 no to zostal grzesiuz, "kalecki" i edel ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-08 12:58:24
Autor: Jadrys
Wbrew powszechnej opinii
W dniu 2010-03-08 12:31, `he®sk pisze:
On Mon, 08 Mar 2010 08:29:32 +0100, Jadrys<Che@yahoo.com>  wrote:

Polacy jednak nie odwracają się od kościoła:

  no to zostal grzesiuz, "kalecki" i edel ;o)))

Można się przekonać o tym jak skuteczna jest reklama (w tym przypadku ateizmu). W.w. przez ciebie są tak krzykliwi ze już zaczynałem się zastanawiać czy w ogóle są jeszcze jacyś katolicy w Polsce, a tu proszę - nie dość że zdecydowana większość Polaków chodzi do kościoła to na dodatek jeszcze się spowiadają.

Data: 2010-03-08 14:26:32
Autor: `he®sk
Wbrew powszechnej opinii
On Mon, 08 Mar 2010 12:58:24 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

Można się przekonać o tym jak skuteczna jest reklama (w tym przypadku ateizmu). W.w. przez ciebie s± tak krzykliwi ze już zaczynałem się zastanawiać czy w ogóle s± jeszcze jacy¶ katolicy w Polsce, a tu proszę - nie do¶ć że zdecydowana większo¶ć Polaków chodzi do ko¶cioła to na dodatek jeszcze się spowiadaj±.

 nie wyciagalbym z tego jakichkolwiek wnioskow.
 nie wiemy na jakiej probce dokonano sondazu.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-08 16:06:47
Autor: Jadrys
Wbrew powszechnej opinii
W dniu 2010-03-08 14:26, `he®sk pisze:
[...]

dodatek jeszcze siÄ™ spowiadajÄ….

  nie wyciagalbym z tego jakichkolwiek wnioskow.
  nie wiemy na jakiej probce dokonano sondazu.

Myślę że można wierzyć. Gdy w niedzielę jeżdżę na zakupy to sam widzę na własne oczy tłumy ludzi idących do, czy wychodzących z kościołów.

Data: 2010-03-09 12:02:53
Autor: `he®sk
Wbrew powszechnej opinii
On Mon, 08 Mar 2010 16:06:47 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

>   nie wyciagalbym z tego jakichkolwiek wnioskow.
>   nie wiemy na jakiej probce dokonano sondazu.

My¶lę że można wierzyć. Gdy w niedzielę jeżdżę na zakupy to sam widzę na własne oczy tłumy ludzi id±cych do, czy wychodz±cych z ko¶ciołów.

 jaki to % ogolu spoleczenstwa ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-09 21:42:10
Autor: jadrys
Wbrew powszechnej opinii
W dniu 2010-03-09 12:02, `he®sk pisze:
[...]

Duży, myślę że nawet ponad połowa.

Data: 2010-03-10 10:25:33
Autor: *he®sk*
Wbrew powszechnej opinii
On Tue, 09 Mar 2010 21:42:10 +0100, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

>   jaki to % ogolu spoleczenstwa ?
Duży, my¶lę że nawet ponad połowa.

 najtlumniej na Boze Narodzenie i Wielkanoc ;o)
 alez wtedy nasze grupowe antyklerykaly musza byc oslinione ;o)))

 --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-08 16:22:54
Autor: Grzegorz Z.
Wbrew powszechnej opinii
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:31:43 +0100, `he®sk napisał(a):

On Mon, 08 Mar 2010 08:29:32 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

Polacy jednak nie odwracają się od kościoła:

 no to zostal grzesiuz, "kalecki" i edel ;o)))

Znaczy on nie musi wypadać na "pl.sco.religia" "leczyć swoich fobii" a
tylko "ja", "kalecki" i "edel"?

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-09 12:02:53
Autor: `he®sk
Wbrew powszechnej opinii
On Mon, 8 Mar 2010 16:22:54 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

Znaczy on nie musi wypadać na "pl.sco.religia" "leczyć swoich fobii" a
tylko "ja", "kalecki" i "edel"?

 pala z logiki ;o)))

 wy jestescie superoszolomami.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-09 14:36:59
Autor: Grzegorz Z.
Wbrew powszechnej opinii

wrote:

[...]

Rozumiem. On podobnie jak ty jest "za a nawet przeciw" tyle ĹĽe ty bardziej.

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-03-09 15:15:55
Autor: *he®sk*
Wbrew powszechnej opinii
On Tue, 9 Mar 2010 14:36:59 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

>  wy jestescie superoszolomami.

Rozumiem. On podobnie jak ty jest "za a nawet przeciw" tyle że ty bardziej.

jezeliktoskomuscosewentualnieniktnikomunictopocokomunaco ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-09 15:21:07
Autor: Grzegorz Z.
Wbrew powszechnej opinii

wrote:

 wy jestescie superoszolomami.

Rozumiem. On podobnie jak ty jest "za a nawet przeciw" tyle ĹĽe ty bardziej.

jezeliktoskomuscosewentualnieniktnikomunictopocokomunaco ?

Masz, masz, odpowiem! --