Data: 2010-03-05 12:07:32 | |
Autor: Maciej | |
Wbrew zasadom | |
http://www.youtube.com/watch?v=aJpdWHFqHm0
To jedzie wbrew zasadom Paribusa Mariusza Ceterisa Kruka. A małe koła ma wbrew zasadom Macieja zenonki poczty anonima. ;) -- |
|
Data: 2010-03-05 21:54:16 | |
Autor: Marcin J. | |
Wbrew zasadom | |
I jeszcze dwa zasadołamacze:
http://www.youtube.com/watch?v=QTF5kw51H60&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=oTMRviy-5zY&NR=1 Fajne :) A tu dopiero będzie się działo: http://www.fasterthanthewind.org/ Ciekawe kiedy spece od HPV się za to wezmą. A może już się wzięli i wyszło im, że nie warto? -- Pozdrowionka marcin |
|
Data: 2010-03-05 23:02:26 | |
Autor: arturbac | |
Wbrew zasadom | |
W dniu 2010-03-05 21:54, Marcin J. pisze:
I jeszcze dwa zasadołamacze: Moze ktoś wytłumaczyć skąd się bierze samoistne przyspieszenie ? Rozumie ze kola napędzają śmigła, smigła odpychają sie a w zasadzie zasysają powietrze ale nie rozumie skąd się bierze przyśpieszenie a != const zamiast zachowania pędu. |
|
Data: 2010-03-05 16:31:58 | |
Autor: Jesse Custer | |
Wbrew zasadom | |
Moze ktoś wytłumaczyć skąd się bierze samoistne przyspieszenie ? Zerknij na pl.sci.fizyka, temat Z wiatrem szybciej od wiatru. (http://groups.google.pl/group/pl.sci.fizyka/browse_thread/thread/ bba0c8d1b17fa51e/c4e97de6eed9c495?lnk=gst&q=wiatrem# ) Co nieco można poczytać, potem leci standardowo dla grup dyskusyjnych ;) W filmach na youtubie jest kilka prostych modeli na których widać zasadę działania. Tu w trochę większym wydaniu: http://www.youtube.com/watch?v=Ay4zPq5O9nY http://www.youtube.com/watch?v=LGxnAWVGcNA http://www.youtube.com/watch?v=IWNEXBBAGNw |
|
Data: 2010-03-06 05:11:01 | |
Autor: Teich | |
Wbrew zasadom | |
On 6 Mar, 01:31, Jesse Custer <swientyodmorder...@gmail.com> wrote:
> Moze ktoś wytłumaczyć skąd się bierze samoistne przyspieszenie ?Żeby odwołać się do mniej ekscentrycznych pojazdów przywołam bojery, one też aby poruszać się samoistnie (od siły aerodynamicznej wywołanej wiatrem) muszą byc " zapalone" Bez rozbiegu i nadania prędkości początkowej same niestety nie ruszą z miejsca. |
|
Data: 2010-03-06 16:51:17 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Wbrew zasadom | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teich"
Żeby odwołać się do mniej ekscentrycznych pojazdów przywołam bojery, Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciem statycznym, a dynamicznym? -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2010-03-06 17:11:48 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wbrew zasadom | |
Dnia Sat, 06 Mar 2010 16:51:17 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):
Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciem Nie, przekroczeniem dopuszczalnego kąta natarcia profilu nośnego. -- Jacek |
|
Data: 2010-03-06 20:35:53 | |
Autor: Mir | |
Wbrew zasadom [OT][TG] | |
Dnia 06.03.2010 Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisał/a:
Dnia Sat, 06 Mar 2010 16:51:17 +0100, Mariusz Kruk napisał(a): Kąt natarcia tułowia rowerzysty a siła nośna: - tułów wyprostowany prowadzi do przeciągnięcia i dużego oporu - tułów średnio pochylony (dodatni kąt natarcia) kieruje strumień powietrza w dół, podnosi rowerzystę zmniejszając tarcie ugięcia opony co powoduje mega prędkość ale wydłuża drogę hamowania - tułów mocno pochylony (ujemny kąt natarcia) dociska rowerzystę i umożliwia lepszą kontrolę na zakrętach ;-) |
|
Data: 2010-03-06 21:18:55 | |
Autor: Krees | |
Wbrew zasadom [OT][TG] | |
Mir <aparat2mniam@wp.pl> napisał(a):
Kąt natarcia tułowia rowerzysty a siła nośna: Trzeba by to jeszcze rozpisać dla przypadku rowerzysty jadącego na poziomce ;). -- Pozdrawiam, Krees -- |
|
Data: 2010-03-06 20:38:36 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Wbrew zasadom | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Maciejewski"
Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciemNie, przekroczeniem dopuszczalnego kąta natarcia profilu nośnego. Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie NTG). -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2010-03-06 21:29:26 | |
Autor: szaman | |
Wbrew zasadom | |
Mariusz Kruk wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Maciejewski" Temat ciekawy, jeśli można, to najlepiej na grupie, najwyżej ze znaczkiem NTG. Też wydawało mi się, że to tylko różnica w tarciu.... sz |
|
Data: 2010-03-07 10:12:51 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wbrew zasadom | |
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:38:36 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):
Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie Znajdź sobie gdzieś wykres siły nośnej w funkcji kąta natarcia płata (dotyczy to zarówno żagla bojera jak i łopaty śmigła). Kąt natarcia to kąt między kierunkiem napływu powietrza a cięciwą przeprowadzoną między krawędzią spływu i krawędzią natarcia płata. Przy zerowym kącie siła wynosi zero, w miarę wzrostu kąta siła rośnie by przy pewnym kącie raptownie zaniknąć. Ten kąt to tzw. kąt oderwania strug. Następuje "odklejenie" opływu powietrza od grzbietowej części profilu. Z tego wniosek ze profil ustawiony pod zbyt dużym początkowym kątem do wiatru nie wytworzy siły nośnej. Pchnięcie bojera czy zakręcenie śmigłem zmniejsza ten kąt na zasadzie dodawania wektorów ruchu. Ale można sterować kątem natarcia. Na bojerze uzyskuje się to przez start na korzystniejszym kursie do wiatru i późniejsze wyostrzenie a śmigło może mieć konstrukcyjnie zmienny kąt natarcia (i wykorzystuje się to w elektrowniach wiatrowych). Oderwanie strug jest wykorzystywane w figurze akrobacyjnej zwanej korkociągiem kiedy to celowo pilot doprowadza do oderwania strug na jednym ze skrzydeł. A wielu marnych pilotów doświadczyło tego zjawiska na moment przed rozbiciem maszyny :) Tyle tego na zasadzie braterskiej pomocy intergrupowej :) -- Jacek |
|
Data: 2010-03-07 10:21:10 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Wbrew zasadom | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Maciejewski"
nośnej. Pchnięcie bojera czy zakręcenie śmigłem zmniejsza ten kąt na O widzisz. Tego mi brakowało. Tyle tego na zasadzie braterskiej pomocy intergrupowej :) Dzięki :-) -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2010-03-08 08:53:31 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Wbrew zasadom | |
Mariusz Kruk napisał:
Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie Na poczatek trzeba zalozyc, ze sily oporu ruchu sa bliskie 0. Na krecace sie smiglo dzialaja sily zwiazane z prawem Bernouliego. Im szybciej sie to smiglo kreci tym wieksze sa to sily, ale tylko do pewnego momentu. Wlasnie do przekroczenia kata natarcia smigla (dla bojerow np. taki kat nazywa sie stala bojera i wynosi okolo 20 stopni). I teraz jesli na smiglo dziala sila wieksza od oporow to taki pojazd zaczyna sie poruszac coraz szybciej. A im szybciej sie porusza tym szybciej kreci sie smiglo i tym mniejszy sie robi sie kat natarcia. Gdy ten kat natarcia dojdzie do krytycznego to pojazd przestaje przyspieszac. To tak w krotkim skrocie. Jan Cytawa |
|
Data: 2010-03-07 23:00:51 | |
Autor: arturbac | |
Wbrew zasadom | |
A to na co jedzi bo zglupiałem ...
Tyle na machanie łapami ? ;-) http://www.youtube.com/watch?v=NXUJjFvgOdk&feature=player_embedded# |
|
Data: 2010-03-07 23:11:58 | |
Autor: arturbac | |
Wbrew zasadom | |
W dniu 2010-03-07 23:00, arturbac pisze:
A to na co jedzi bo zglupiałem ... Hybryda (Ludzko elektryczna ) ale ciekawa , na filmiku mowia o 60 miles per hour ... http://humancar.com/ http://humancar.org/ |
|
Data: 2010-03-08 19:35:33 | |
Autor: Maciej | |
Wbrew zasadom | |
http://www.youtube.com/watch?v=aJpdWHFqHm0 To jest nic! Zresztą to nie miało nic wspólnego z rowerami. Znalazłem jeszcze gorszą rzecz. Jeszcze gorsze utopijne sprawy na temat ekonomii ruchu. To też jest wbrew zasadom - wbrew rozumowi - no bo jak można jechać szybciej przy tym samym wysiłku? To przecież niedorzeczne: http://picasaweb.google.com/lh/photo/UNGzWHfNgCHRqTAP85Nchg?feat=directlink Albo 150W? Skąd wiadomo takie rzeczy że człowiek jest w stanie oddać 150W - przecież to zależy od tego ile zjadł, jakie ma krążenie, czy chce mu się pedałować, etc... ;) -- |
|
Data: 2010-03-08 20:12:34 | |
Autor: arturbac | |
Wbrew zasadom | |
W dniu 2010-03-08 19:35, Maciej pisze:
no bo jak można jechać Jak pomijasz kwestie siły prostopadłej związanej z ssaniem powietrza za sylwetką kierującego to wydaje się to niedorzeczne ale jak ją uwzględnisz to jasno widać że część W idzie na pokonanie sił (sładowych) na tym samym kierunku ale przeciwnym zwrocie - opory toczenia, roznice wysokosci - energ potencjalna i owy opór aerodynamiczny i pewnie jeszcze coś. |
|