Wbrew zasadom

Data: 2010-03-05 12:07:32
Autor: Maciej
Wbrew zasadom
http://www.youtube.com/watch?v=aJpdWHFqHm0

To jedzie wbrew zasadom Paribusa Mariusza Ceterisa Kruka.

A małe koła ma wbrew zasadom Macieja zenonki poczty anonima.

;)

Data: 2010-03-05 21:54:16
Autor: Marcin J.
Wbrew zasadom
I jeszcze dwa zasadołamacze:
http://www.youtube.com/watch?v=QTF5kw51H60&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oTMRviy-5zY&NR=1
Fajne :)

A tu dopiero będzie się działo:
http://www.fasterthanthewind.org/

Ciekawe kiedy spece od HPV się za to wezmą. A może już się wzięli i wyszło im, że nie warto?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-03-05 23:02:26
Autor: arturbac
Wbrew zasadom
W dniu 2010-03-05 21:54, Marcin J. pisze:
[...]

Moze ktoś wytłumaczyć skąd się bierze samoistne przyspieszenie ?
Rozumie ze kola napędzają śmigła, smigła odpychają sie a w zasadzie
zasysają powietrze ale nie rozumie skąd się bierze przyśpieszenie a !=
const zamiast zachowania pędu.

Data: 2010-03-05 16:31:58
Autor: Jesse Custer
Wbrew zasadom

[...]

Zerknij na  pl.sci.fizyka, temat Z wiatrem szybciej od wiatru.
(http://groups.google.pl/group/pl.sci.fizyka/browse_thread/thread/
bba0c8d1b17fa51e/c4e97de6eed9c495?lnk=gst&q=wiatrem# )
Co nieco można poczytać, potem leci standardowo dla grup
dyskusyjnych ;)
W filmach na youtubie jest kilka prostych modeli na których widać
zasadę działania.

Tu w trochę większym wydaniu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ay4zPq5O9nY
http://www.youtube.com/watch?v=LGxnAWVGcNA
http://www.youtube.com/watch?v=IWNEXBBAGNw

Data: 2010-03-06 05:11:01
Autor: Teich
Wbrew zasadom
On 6 Mar, 01:31, Jesse Custer <swientyodmorder...@gmail.com> wrote:
> [...]

dyskusyjnych ;)
W filmach na youtubie jest kilka prostych modeli na których widać

Żeby odwołać się do mniej ekscentrycznych pojazdów przywołam bojery,
one też aby poruszać się  samoistnie (od siły aerodynamicznej
wywołanej wiatrem) muszą byc " zapalone" Bez rozbiegu i nadania
prędkości początkowej same niestety nie ruszą z miejsca.

Data: 2010-03-06 16:51:17
Autor: Mariusz Kruk
Wbrew zasadom
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teich"
[...]

Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciem
statycznym, a dynamicznym?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-06 17:11:48
Autor: Jacek Maciejewski
Wbrew zasadom
Dnia Sat, 06 Mar 2010 16:51:17 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciem
statycznym, a dynamicznym?

Nie, przekroczeniem dopuszczalnego kąta natarcia profilu nośnego.
--
Jacek

Data: 2010-03-06 20:35:53
Autor: Mir
Wbrew zasadom [OT][TG]
Dnia 06.03.2010 Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisał/a:
[...]

Kąt natarcia tułowia rowerzysty a siła nośna:
- tułów wyprostowany prowadzi do przeciągnięcia i dużego oporu
- tułów średnio pochylony (dodatni kąt natarcia) kieruje strumień
  powietrza w dół, podnosi rowerzystę zmniejszając tarcie ugięcia opony
  co powoduje mega prędkość ale wydłuża drogę hamowania
- tułów mocno pochylony (ujemny kąt natarcia) dociska rowerzystę
  i umożliwia lepszą kontrolę na zakrętach

;-)

Data: 2010-03-06 21:18:55
Autor: Krees
Wbrew zasadom [OT][TG]
Mir <aparat2mniam@wp.pl> napisał(a):
[...]

Trzeba by to jeszcze rozpisać dla przypadku rowerzysty jadącego na poziomce ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-03-06 20:38:36
Autor: Mariusz Kruk
Wbrew zasadom
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Maciejewski"
Czy to nie jest przypadkiem wywołane różnicą pomiędzy tarciem
statycznym, a dynamicznym?
Nie, przekroczeniem dopuszczalnego kąta natarcia profilu nośnego.

Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie
NTG).

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-03-06 21:29:26
Autor: szaman
Wbrew zasadom
Mariusz Kruk wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

Temat ciekawy, jeśli można, to najlepiej na grupie, najwyżej ze znaczkiem NTG. Też wydawało mi się, że to tylko różnica w tarciu....

sz

Data: 2010-03-07 10:12:51
Autor: Jacek Maciejewski
Wbrew zasadom
Dnia Sat, 06 Mar 2010 20:38:36 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie
NTG).

Znajdź sobie gdzieś wykres siły nośnej w funkcji kąta natarcia płata
(dotyczy to zarówno żagla bojera jak i łopaty śmigła). Kąt natarcia to kąt
między kierunkiem napływu powietrza a cięciwą przeprowadzoną między
krawędzią spływu i krawędzią natarcia płata. Przy zerowym kącie siła wynosi
zero, w miarę wzrostu kąta siła rośnie by przy pewnym kącie raptownie
zaniknąć. Ten kąt to tzw. kąt oderwania strug. Następuje "odklejenie"
opływu powietrza od grzbietowej części profilu. Z tego wniosek ze profil
ustawiony pod zbyt dużym początkowym kątem do wiatru nie wytworzy siły
nośnej. Pchnięcie bojera czy zakręcenie śmigłem zmniejsza ten kąt na
zasadzie dodawania wektorów ruchu. Ale można sterować kątem natarcia. Na
bojerze uzyskuje się to przez start na korzystniejszym kursie do wiatru i
późniejsze wyostrzenie a śmigło może mieć konstrukcyjnie zmienny kąt
natarcia (i wykorzystuje się to w elektrowniach wiatrowych).
Oderwanie strug jest wykorzystywane w figurze akrobacyjnej zwanej
korkociągiem kiedy to celowo pilot doprowadza do oderwania strug na jednym
ze skrzydeł. A wielu marnych pilotów doświadczyło tego zjawiska na moment
przed rozbiciem maszyny :)
Tyle tego na zasadzie braterskiej pomocy intergrupowej :)
--
Jacek

Data: 2010-03-07 10:21:10
Autor: Mariusz Kruk
Wbrew zasadom
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jacek Maciejewski"
nośnej. Pchnięcie bojera czy zakręcenie śmigłem zmniejsza ten kąt na
zasadzie dodawania wektorów ruchu.

O widzisz. Tego mi brakowało.

Tyle tego na zasadzie braterskiej pomocy intergrupowej :)

Dzięki :-)

Data: 2010-03-08 08:53:31
Autor: Jan Cytawa
Wbrew zasadom
Mariusz Kruk napisał:

Można prosić o więcej szczegółów? (może być na priv, jeśli to zbytnie
NTG).

Na poczatek trzeba zalozyc, ze sily oporu ruchu sa bliskie 0. Na krecace
sie smiglo dzialaja sily zwiazane z prawem Bernouliego. Im szybciej sie
to smiglo kreci tym wieksze sa to sily, ale tylko do pewnego momentu.
Wlasnie do przekroczenia kata natarcia smigla (dla bojerow np. taki kat
nazywa sie stala bojera i wynosi okolo 20 stopni). I teraz jesli na
smiglo dziala sila wieksza od oporow to taki pojazd zaczyna sie poruszac
coraz szybciej. A im szybciej sie porusza tym szybciej kreci sie smiglo
i tym mniejszy sie robi sie kat natarcia. Gdy ten kat natarcia dojdzie
do krytycznego to pojazd przestaje przyspieszac.
To tak w krotkim skrocie.

Jan Cytawa

Data: 2010-03-07 23:00:51
Autor: arturbac
Wbrew zasadom
A to na co jedzi bo zglupiałem ...

Tyle na machanie łapami ? ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=NXUJjFvgOdk&feature=player_embedded#

Data: 2010-03-07 23:11:58
Autor: arturbac
Wbrew zasadom
W dniu 2010-03-07 23:00, arturbac pisze:
A to na co jedzi bo zglupiałem ...

Tyle na machanie łapami ? ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=NXUJjFvgOdk&feature=player_embedded#

Hybryda (Ludzko elektryczna ) ale ciekawa , na filmiku mowia o 60 miles
per hour ...

http://humancar.com/
http://humancar.org/

Data: 2010-03-08 19:35:33
Autor: Maciej
Wbrew zasadom
http://www.youtube.com/watch?v=aJpdWHFqHm0

To jedzie wbrew zasadom Paribusa Mariusza Ceterisa Kruka.

A małe koła ma wbrew zasadom Macieja zenonki poczty anonima.

;)

To jest nic! Zresztą to nie miało nic wspólnego z rowerami.

Znalazłem jeszcze gorszą rzecz. Jeszcze gorsze utopijne sprawy na temat ekonomii
ruchu. To też jest wbrew zasadom - wbrew rozumowi - no bo jak można jechać
szybciej przy tym samym wysiłku? To przecież niedorzeczne:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/UNGzWHfNgCHRqTAP85Nchg?feat=directlink

Albo 150W? Skąd wiadomo takie rzeczy że człowiek jest w stanie oddać 150W -
przecież to zależy od tego ile zjadł, jakie ma krążenie, czy chce mu się
pedałować, etc...

;)

Data: 2010-03-08 20:12:34
Autor: arturbac
Wbrew zasadom
W dniu 2010-03-08 19:35, Maciej pisze:
no bo jak można jechać
szybciej przy tym samym wysiłku? To przecież niedorzeczne:

Jak pomijasz kwestie siły prostopadłej związanej z ssaniem powietrza za
sylwetką kierującego to wydaje się to niedorzeczne ale jak ją
uwzględnisz to jasno widać że część W idzie na pokonanie sił (sładowych)
na tym samym kierunku ale przeciwnym zwrocie - opory toczenia, roznice
wysokosci - energ potencjalna i owy opór aerodynamiczny i pewnie jeszcze
coś.

Wbrew zasadom