Wbudowany Realtek ALC850 6-kana³owy czy SB Live! 5.1 SB0100

Data: 2011-04-19 07:06:04
Autor: Taz
Wbudowany Realtek ALC850 6-kana³owy czy SB Live! 5.1 SB0100
Co by¶cie wybrali, zak³adaj±c, ¿e korzysta siê tylko z wyj¶æ analogowych
Przewa¿nie 2 g³o¶niki lub s³uchawki?
Mnie by zale¿a³o, na pod³aczeniu przedniego panelu, a przez SB0100 nie pod³±cze,
ale je¶li mam traciæ na jako¶ci d¼wieku to mo¿e nie ma sensu.

--
Dziêkujê z góry
Pozdrawiam

Data: 2011-04-19 08:31:43
Autor: Vituniu
Wbudowany Realtek ALC850 6-kana³owy czy SB Live! 5.1 SB0100
Co by¶cie wybrali, zak³adaj±c, ¿e korzysta siê tylko
z wyj¶æ analogowych

Smiem twierdzic, ze wiecej zalezy od przetwornikow D/A
i toru analogowego na plycie glownej, niz od samego ukladu.

Czytaj - czesto to kwestia osobnicza danego modelu.

Przewa¿nie 2 g³o¶niki lub s³uchawki?

Nie wiem jaki masz sluch, nie wiem jakie masz sluchawki.
Wniosek: nie sprawdzisz sam - nie dowiesz sie niczego. :)

Mnie by zale¿a³o, na pod³aczeniu przedniego panelu,
a przez SB0100 nie pod³±cze,

A na co Ci panel przedni? Z ciekawosci pytam.
Calosc zapiac na stale z tylu i po sprawie.
Moze nawet sluchawki do jednej a glosniczki
do drugiej "dzwiekowki".

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-04-19 09:48:52
Autor: OMSON
Taz pisze:
[...]

  Uk³ad ALC850 to jaki¶ totalny szajs... Uk³ady serii ALC zosta³y poprawione od wersji 888. Tak¿e inne to jedynie pierdziawki zapewniaj±ce w ogóle dzwiêk w systemie. Osobi¶cie wola³bym SBLive! 5.1 SB0060 albo SB010x, do tego (TYLKO i WY£ACZNIE!) sterowniki kx. Tam na dzieñ dobry zamieniony jest output kodera AC'97 z I2S (obs³uguj±cy subwoofer) który zapewnia du¿o lepsz± jako¶æ d¼wiêku:

"On most 10kX boards, the "front" channel analog output is generated by the AC97 codec whereas the rear channel is done by an I2S codec. For this reason (I2S output is generally superior to AC97 output), kX Audio Driver swaps the 'Front' and 'Rear' connections by default. Note that in the case of Audigy and Audigy2 boards, an I2S codec is used for front output, and the AC97 codec is used for recording from onboard analog connectors only. However, it is still recommended to swap the Front and Rear connections because the output signals from the AC97 codec (even muted) are still connected to the 'Front' output of the card (and this impacts sound quality)."

Pzdr, OMSON

P.S. Mam w³asny routing DSP dla Win7 i WinXP - s³u¿ê gotowymi presetami jakby co.

Data: 2011-04-19 09:53:31
Autor: OMSON
Wbudowany Realtek ALC850 6-kana³owy czy SB Live! 5.1 SB0100
BTW - jak Ciê dra¿ni siêganie z ty³u za kompa, kup sobie przed³u¿acz audio (taki niby HUB).

Pzdr, OMSON

Wbudowany Realtek ALC850 6-kana³owy czy SB Live! 5.1 SB0100