Wciąż tylko ten straszliwy Kościół

Data: 2012-03-13 18:53:49
Autor: abc
Wciąż tylko ten straszliwy Kościół
Hitem tegorocznej Wielkiej Manify (nie wiadomo, dlaczego wielkiej, skoro
sprawiała wrażenie raczej malutkiej, a w niektórych miastach była wręcz
bardzo maleńka) nie były wcale walczące feministki ani nawet ważkie
antykościelne postulaty.

Było nim zdjęcie przedstawiające Seweryna Blumsztajna trzymającego
niewielkich rozmiarów plakat z napisem: "Pierdolę, nie rodzę".

To porażające wyznanie redaktora "Gazety Wyborczej" stało się natychmiast
przedmiotem rozlicznych interpretacji.

Czy pierwsze słowo jest po prostu przekleństwem i pełni funkcję partykuły,
czy też wpisuje się integralnie w treść hasła i określa, jakimi czynnościami
redaktor Blumsztajn lubi się zajmować, a jakimi nie?

Czy należy to traktować jako rodzaj propozycji dla pań wokół?

Czemu mogło służyć stwierdzenie oczywistości zawartej w drugiej części
hasła? Bo, niestety, wbrew lamentom feministek rodzenie dzieci pozostaje
wciąż wyłącznie w gestii kobiet.

Niektórzy twierdzili, że zdjęcie jest fotomontażem. Cóż, wygląda na
autentyczne, a poza wszystkim - poziom zawartego na plakacie hasła, jego
mądrość oraz bogactwo treści idealnie wpisują się w koncepcję Manify.

Jej uczestnicy (tu wyjaśnienie dla feministek: zgodnie z zasadami języka
polskiego w tej formie zawierają się zarówno  osoby płci męskiej, żeńskiej,
jak i niewiadomej) podczas swoich przemarszów podnieśli wiele ważkich
problemów, które nurtują dzisiaj polskie kobiety.

Najważniejszym z nich była oczywiście kwestia dominacji Kościoła w życiu
publicznym. Ta straszliwa klerykalna opresja nurtuje wszystkie znane mi
kobiety. Mówią o tym od rana do wieczora, a cierpienie z tym związane nie
pozwala im funkcjonować normalnie.

Nie liczy się dla nich problem zbyt małej liczby miejsc w przedszkolach,
gdzieś mają likwidację ulgi podatkowej dla rodzin z jednym dzieckiem albo
brak żłobków.

Wciąż tylko ten straszliwy Kościół. Ewentualnie jeszcze sposób golenia
włosów  łonowych - inna kwestia, która fascynuje wiele polskich feministek.

Więcej
http://blog.rp.pl/warzecha/2012/03/12/czego-nie-robi-uczestnik-manify/

Data: 2012-03-13 18:08:16
Autor: dante
Dnia Tue, 13 Mar 2012 18:53:49 +0100, abc napisał(a):

[...]

Kogoś może fascynować na przykład... łupież na butach zakonnicy.

Data: 2012-03-13 19:33:51
Autor: Grzegorz Z.
Odstosunkuj się od Kościoła, lefebrysto
"Miejcie się na baczności przed fałszywymi prorokami. Oni przychodzą do was
w przebraniu owczym, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami."

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-13 14:16:18
Autor: Antenka
On 13 Mar, 19:33, "Grzegorz Z." <tictac...@colleen.org> wrote:

"Miejcie się na baczności przed fałszywymi prorokami. Oni przychodzą do was w przebraniu owczym, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami."

Tego ciebie nauczył "starszy"  na sekciarskiej szkółce niedzielnej?

Antenka

Data: 2012-03-13 22:24:51
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Akurat nie, pierwszy raz usłyszałem to od "animatora" zboru "Odnowy w Duchu
Świętym".

Data: 2012-03-13 21:15:08
Autor: K.S.
dziękuję
Użytkownik "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org> napisał w wiadomości
| (.................)
| -- | "Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z
| baniaczka to mam inne wyjście na taką sytuację"
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Dzięki za ciągłe przytaczanie powyższego cytatu. Im dłużej się go ogląda, tym bardziej człowiek jest porażony jego bezgraniczną głupotą. Ewenement.
Miewykluczone jednak że intencja był inna - i po ujawnieniu całej wypowiedzi okaże się to niezmierną mądrością, acz wyrażoną w formie idiotycznej.

Data: 2012-03-13 21:26:07
Autor: u2
dziękuję
W dniu 2012-03-13 21:15, K.S. pisze:
> [...]
Dzięki za ciągłe przytaczanie powyższego cytatu. Im dłużej się go ogląda, tym bardziej człowiek jest porażony jego bezgraniczną głupotą.

No nie, pani Maria, nie bedzie miala nawet sily aby podjac za siebie
odpowiedzialnej diecezji w tej odpowiedzialnej chwili. No chyba, ze sie
gdzies przeleci.

Data: 2012-03-13 22:12:17
Autor: Grzegorz Z.
Odstosunkuj się od Kościoła, lefebrysto
A ty odstosunkuj się od mojej sygnaturki. --

Data: 2012-03-13 21:22:22
Autor: K.S.
dziękuję
> [...]
| (.................)
| -- | "Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z
| baniaczka to mam inne wyjście na taką sytuację"
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Dzięki za ciągłe przytaczanie powyższego cytatu. Im dłużej się go ogląda,
tym bardziej człowiek jest porażony jego bezgraniczną głupotą. Ewenement.
Niewykluczone jednak że po przytoczeniu kontekstu zdanie to okaże się
niezmierną mądrością, acz wyrażoną w formie idiotyczno-analfabetycznej..
P.S.
Ale nie wyjeżdżaj z tym idiotycznym "sygnaturek się nie komentuje", bo
zacznę wstawiać Ci taką że...

Data: 2012-03-13 22:13:03
Autor: Grzegorz Z.
Odstosunkuj się od Kościoła, lefebrysto
Ale nie wyjeżdżaj z tym idiotycznym "sygnaturek się nie komentuje", bo
zacznę wstawiać Ci taką że...

Wstaw sobie jaką chcesz a od mojej się odstosunkuj.

Data: 2012-03-14 21:09:07
Autor: Kaczysta
Wciąż tylko ten straszliwy Kościół
[...]
Do tego jeszcze p. Blumstein wymądrzał się koło 19-tej w TVN24, plując na demonstrację w Warszawie przeciwko dożynaniu emerytów. Koszmar!
AZ

Wciąż tylko ten straszliwy Kościół