"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

Data: 2012-12-03 12:18:34
Autor: Anbu
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
Witam!
Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala. Chciała założyć sobie kartę do zbierania punktów . Niestety po kilku dniach na adres mamy
przyszedł list a w nim karta kredytowa "real MasterCard" wydana przez Sygma Bank.
Okazało się, że przy okazji wyrabiania karty "payback" podsunięto mamie do podpisu
również umowę o kartę kredytową. Umowa była napisana drobnym drukiem i mama podpisała ją bez czytania - starsi ludzie mają to do siebie, że są łatwowierni.
Byłem z mamą w punkcie Sygma Banku i złożyliśmy oświadczenie o odstąpieniu umowy.
Proszę o radę - gdzie - do jakich instytucji można złożyć skargę na niewłaściwe postępowanie pracowników placówki banku. Na jakie przepisy się powołać - jakie przepisy prawa zostały tu naruszone? A może ktoś przerabiał już podobną sytuację?
Z góry dziękuję za wszystkie rady i wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie!!!

Data: 2012-12-03 21:21:49
Autor: RobertS
W dniu 2012-12-03 21:18, Anbu pisze:
[...]

macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co chcecie osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego) ponieśliście jakieś wymierne straty?

RobertS

Data: 2012-12-03 21:38:40
Autor: osa
W dniu 2012-12-03 21:21, RobertS pisze:
[...]

Anbu fajnie, że w porę udało się zareagować i odstąpić od umowy! Możesz złożyć skargę na działanie banku do KNF:
https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

Robert, a czy wyrabianie limitów sprzedażowych jest w jakimkolwiek stopniu usprawiedliwieniem wciskania KK osobom, które przyszły po kartę do programu lojalnościowego? Zdecydowanie nie! Takie osoby z racji swojego wieku są podatne na manipulację i bombardowane informacjami mogą mieć problem z szybkim rozróżnieniem karty rabatowej od karty kredytowej oraz dokumentów, które im się daje do podpisu. Rozumiem, że też musisz sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po fachu.

Data: 2012-12-03 21:46:56
Autor: RobertS
[...]

NIE jest, to jest naganne! To chyba oczywiste, ale nie widzę sensu, aby kruszyć kopie, bo praktycznie temu sprzedawcy NIC nie można zrobić. Oczywiście można pisać pisma, skargi itp...ale na końcu wyjdzie, że klient podpisał i koniec.

Nie mam zamiaru tutaj nikogo bronić, bo ewidentnie sprzedawca postąpić źle, ale czy nie szkoda nerwów na jakiekolwiek działania? Co innego, gdyby można było wykazać jakieś wymierne straty, a w powyższym przypadku zadziałał "zawór bezpieczeństwa". Klient został wprowadzony w błąd, w domu zrozumiał, że go oszukano i z karty zrezygnował czyli tak jak miało to zadziałać...

Oczywiście można napisać do arbitra, poinformować UOKiK, napisać do gazet lub tv itp...tylko co to da?

Można pójść i co najwyżej zrobić mega awanturę temu pracownikowi i to na sali wśród klientów (szybko się nie pozbiera) + mieć satysfakcję, że się na kimś wyładowaliśmy!

Zwyczajnie jestem realistą i nie mam zamiaru nikogo wybielać!!!
RobertS

Data: 2012-12-03 21:57:01
Autor: Kamil Jońca
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

[...]

Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę  (wiem naiwny
jestem). To może i procedury się zmienią.

KJ

I loathe people who keep dogs.  They are cowards who haven't got the guts
to bite people themselves.
-- August Strindberg

Data: 2012-12-05 12:53:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"Kamil "Jońca"" 87lideq2g2.fsf@alfa.kjonca

Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę  (wiem naiwny
jestem). To może i procedury się zmienią.

 -- Dali mi wczoraj po mordzie.

 -- Bywa. Ale kilka zębów Ci zostawili...
    IMO nie ma o co kruszyć kopii.

 -- Ten wybije jednego zęba, tamten wybije...

 -- Ale nic na to nie poradzisz...

 -- Może uda się coś zrobić...
    Jeden poskarży się policji, drugi poskarży się...

 -- Nie ma to sensu. Policja jest zajęta pilnowaniem
    porządku, nie wybijaniem zębów.

 -- Więc może trzeba wprowadzić ustawowy zakaz wybijania zębów?

 -- Nie przejdzie...  Znam życie...

Jakoś tak to widze. :)

Data: 2012-12-05 17:38:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"Eneuel Leszek Ciszewski" k9ncpf$cgi$1@node2.news.atman.pl

Jakoś tak to widze. :)

Tym, którzy mnie nie zrozumieli i potrzebują
wykładni, wyjaśniam, co następuje:

Im szybciej zagaszony zostanie pożar -- tym
mniejsze będą szkody wyrządzone tym pożarem.

Im szybciej utemperowane zostanie jakieś
zło -- tym mniejsze będą szkody wyrządzone
tym złem. Pielęgnowane i hodowane zlo rozrasta
się i wzmacnia się...

-=-

Czym różni się wciśniecie niechcianej karty kredytowej
(zapewne obarczonej płatnym ubezpieczeniem -- bo tak
jest w wypadku Sygmy) osiemdziesięcioletniej kobiecie
od napadu na takąż kobietę? W wyrwanej torebce zwykle
jest więcej pieniędzy? Niekoniecznie. Trzy lata hodowli
owieczki daje z samych ubezpieczeń kilkaset złotych,
a przecież do tego dochodzą koszty karty w kolejnych
latach. Kobiecina podpisała -- więc nich płaci.

Iluż z Was uważa, że z bankiem (i tajemniczym BTE) nie
ma żartów -- że nie można nijak pokonać nieuczciwości
takich instytucji z ich tytułami? IMO większość.

-=-

Im szybciej zlikwidowane zostanie to zło -- tym mniejsze będą straty.

-=-

Jaką mamy pewność tego, że wątkotwórca nie kłamie? Albo tego,
że jego matka nie kłamie? Proste -- nie warto wierzyć w jakąś
złośliwą solidarność czy inne teorie zmowno-spiskowe. Zatem
jeśli na jakąś ,,placówkę'' posypią się skargi, będzie można
uznać, iż ta ,,placówka'' jest warta uważnego zbadania. Nie
ma nigdy pewności co do zaistnienia jakiejś sytuacji, a jednak
istnieją (w teorii przynajmniej) sądy, istnieje prawo, istnieją
tak zwane organy ścigania, istnieje tak zwany wymiar sprawiedliwości...

-=-

Moją matkę oszukano (na razie na ponad 16 złotych) w Sygmie
(wiem -- to moja wina) i starano się oszukać w BZ WBK (nie
pamiętam szczegółów i nie pamiętam kwoty, ale chodziło
o opłatę za niechcianą/zlikwidowaną kartę kredytową,
oraz w EuroBanku (na 130 złotych) a zapewne nie tylko tam...

Moja matka jest księgową z pooookażnym stażem -- ją trudno
oszukać,a jednak znajdują się chętni. Ja jestem wyjadaczem
wisienek, a jednak mnie w Sygmie sympatyczne_inaczej,
młode dziewczęta okantowały tak mocno, że można ich
zachowanie porównać do solidnego kopnięcia w krocze.

-=-

BTW -- właśnie od oszustwa Sygmy zaczyna się moja obecność na tej grupie.

  https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!topic/pl.biznes.banki/e1AIqgswoUI

  From: "Eneuel Leszek"
  Newsgroups: pl.biznes.banki
  Subject: Nowe konto Direct w ING

Data: 2012-12-04 02:50:26
Autor: Olgierd
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 21:21:49 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa  skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

--
Olgierd http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-12-04 11:57:24
Autor: Kamil Jońca
Olgierd <olgierdr@gmail.com> writes:

[...]

I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto
na 10 lat.

KJ

You are false data.

Data: 2012-12-04 03:19:44
Autor: krzysztofsf
On 4 Gru, 11:57, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
Olgierd <olgie...@gmail.com> writes:

> [...]

I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto

I tu juz mozna tylko powolac sie na
http://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-iv-wady-oswiadczen-woli/art-82

Dział IV WADY OŚWIADCZEŃ WOLI
Art. 82. kc
Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z
jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome
albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w
szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo
innego, chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności
psychicznych.

Data: 2012-12-05 12:45:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"RobertS" k9j1ku$72g$1@news.icpnet.pl

[...]

A nie ponieśli? Uważasz, że nie ponieśli? Sam fakt pisania
o tym -- jest stratą. Tym razem zdążyli na czas, ale kolejnym
razem może być gorzej. Ja za brak swej spostrzegawczości
i zapobiegliwości zapłaciłem niechcianymi ubezpieczeniami,
o czym pisze w osobnym wątku.

  "Eneuel Leszek Ciszewski" k9js2q$31v$1@node2.news.atman.pl

Gdy woziłem matkę po bankach spotkałem na drodze jakiegoś ,,rajdowca''.

Choć ów kierowca nie spowodował wypadku, jednak narozrabiał. Sam fakt
niepotrzebnego zajmowania czyjejś uwagi czyni stratę!!!!

Zobacz, jak ludzie reaguja na niepotrzebne reklamy -- choćby tu,

  "Jasio" k9kj7a$n63$1@node2.news.atman.pl

na grupie. A co w tych reklamach jest złego? Strata czasu
i wiązanie uwagi.

Czytanie niechcianych reklam uważamy za stratę, a łażenie do
banku nie jest stratą? Zastanów się chwilę nad tym, co napisałeś.

Data: 2012-12-05 20:42:13
Autor: miumiu
[...]

Nie o to przeciez chodzi, to huje złamane i warto taką informację upubliczniać z nazwiskiem złamasa który sie tego dopuścił!

Data: 2012-12-03 23:05:59
Autor: krzysztofsf
On 3 Gru, 21:18, Anbu <an...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam!
Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala. Chciała założyć sobie
kartę do zbierania punktów .

No niestety.
Starszymi osobami trzeba sie opiekowac, towarzyszyc im zwlaszcza tam,
gdzie maja cos podpisywac.
Naturalnie najgorzej z osobami majacymi slabszy kontakt z
rzeczywistoscia - wtedy mimo wszelkich uzgodnien o niepodpisywaniu
samodzielnie roznych zgod, deklaracji, umow z akwizytorami itp, mozna
spodziewac sie niespodzianek.

Data: 2012-12-04 09:50:13
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:f8e6ab48-14bf-4ca6-bb16-abe9a3f3cd4fg6g2000vbk.googlegroups.com...

No niestety.
Starszymi osobami trzeba sie opiekowac, towarzyszyc im zwlaszcza tam,
gdzie maja cos podpisywac.

Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich obywateli to coś z nim jest nie tak.
P.G.

Data: 2012-12-04 01:04:50
Autor: krzysztofsf
On 4 Gru, 09:50, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
Użytkownik "krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:f8e6ab48-14bf-4ca6-bb16-abe9a3f3cd4fg6g2000vbk.googlegroups.com...

> [...]
> gdzie maja cos podpisywac.

Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich

Wybacz, ale bez ubezwlasnowolnienia danej osoby raczej nie
zapobiegniesz skutkom mylnych decyzji starszych osob.

O ile w przypadku zakupow czegokolwiek w przypadku dziecka mlodszego
niz 13 lat (chyba to jest granica) mozesz zakupy odniesc i zazadac
zwrotu gotowki, to starsza osoba ma pelne zdolnosci prawne do zakupow
i zawierania umow. Z kolei nie mozna obligatoryjnie prawnie
ubezwlasnowolnic wszystkich osob starszych od jakiegos wieku (jakiego
bys proponowal?)

Kwestia nie w prawie a w moralnosci.

Data: 2012-12-04 10:08:59
Autor: Kamil Jońca
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> writes:

> [...]

i zawierania umow. Z kolei nie mozna obligatoryjnie prawnie
ubezwlasnowolnic wszystkich osob starszych od jakiegos wieku (jakiego

ALe zdaje się, że w innych krajach (NIemcy?) są jakieś rozwiązania
"ochronne".
takie moje luźne 0.03PLN:
- jakaś okres na rozwiązanie umowy(tak jak jest to obecnie przy umowach
na odleglość)?
- zmuszenie do odpowiednio dużej czcionki na dokumentach?
- jakiś formularz z głównymi parametrami produktu?
KJ

FORTUNE'S RULES TO LIVE BY: #2
Never goose a wolverine.

Data: 2012-12-04 01:33:29
Autor: krzysztofsf
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
On 4 Gru, 10:08, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

ALe zdaje si , e w innych krajach (NIemcy?) s jakie rozwi zania
"ochronne".

Ciekawe jakie?
Sadze, ze wyroznic prawnie i poddac szczegolnej ochronie kierujac sie
kryterium wieku jest bardzo delikatna sprawa. Osoby w pelni sprawne,
nie potrzebujace takiej ochrony (lub uwazajace, ze ich to nie
dotyczy)wrecz obruszylyby sie na takie projekty, uwazajac je wlasnie
za probe ubezwlasnowolnienia, wstep do np. pozbawienia praw wyborczych
lub innych.

Data: 2012-12-04 11:19:28
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:d086d070-2084-4554-a5b6-ba3e2ed1bfe7u13g2000vbc.googlegroups.com...

[...]

Jak będziesz kiedyś musiał godzić się lub odkręcać kolejne "decyzje" podjęte przez kogoś w początkowym stadium alzheimera to może zmienisz zdanie.
Mi by nie przeszkadzało jakby rozmowa przy podpisywaniu każdej umowy (bez kryterium wieku) musiała być nagrywana (przez wciskacza). Od jakiegoś czasu środki techniczne do tego są dostępne (i już od dawna nie trzeba mieć zgody na posiadanie magnetofonu).
P.G.

Data: 2012-12-04 02:40:32
Autor: krzysztofsf
On 4 Gru, 11:19, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
U ytkownik "krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:d086d070-2084-4554-a5b6-ba3e2ed1bfe7u13g2000vbc.googlegroups.com...

> [...]

dotyczy)wrecz obruszylyby sie na takie projekty, uwazajac je wlasnie
za probe ubezwlasnowolnienia, wstep do np. pozbawienia praw wyborczych

Jak b dziesz kiedy musia godzi si lub odkr ca kolejne "decyzje" podj te
przez kogo w pocz tkowym stadium alzheimera to mo e zmienisz zdanie.

Mam mame w wieku 85 lat.
Nie protestuje przeciwko ochronie osob starszych, tylko nie widze
mozliwosci wprowadzenia do sejmu projektow i przeglosowania
odpowiednich ustaw, zawierajacych rozwiazania ochronne.
To musialby byc kilkuletni okres intensywnego promowania powyzszego, z
odpowiednim zapleczem politycznym.

Data: 2012-12-04 10:33:39
Autor: Iksiński

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:874nk2p4k4.fsfalfa.kjonca...

[...]

IMHO tylko nagrywanie video i audio (z kilku kamer) całej procedury przedstawiania oferty i przekazywanych dokumentów mogłoby dać pewność, że obie strony ponoszą pełną odpowiedzialność za swoje czyny, a i tak pewnie znalazłby się niejeden klient, który "został wprowadzony w błąd"...

Data: 2012-12-04 11:02:13
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:71a43494-3c23-485c-9313-969247c5c31am13g2000vbd.googlegroups.com...

Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich
obywateli to coś z nim jest nie tak.

Wybacz, ale bez ubezwlasnowolnienia danej osoby raczej nie
zapobiegniesz skutkom mylnych decyzji starszych osob.

Wydawało mi się, że w wątku nie chodzi o podjętą świadomie decyzję tylko o wciśnięty dodatkowy produkt. Według mnie wciskający powinien dysponować nie budzącym wątpliwości dowodem, że jego ofiara decyzję podjęła w pełni świadomie (podpis 80-latka na zapisanym maczkiem druku nie uważam za taki dowód).
Brak takiego dowodu powinien powodować z definicji nieskuteczność takiego wciśnięcia bez względu na to kiedy rodzina starszej (lub chorej) osoby się zorientuje.
Wszelkie koszty powstałe wskutek takiego wciśnięcia (+ jakieś odszkodowanie za zmarnowany czas) powinien ponosić wciskający.

Kwestia nie w prawie a w moralnosci.

Kraść/ nie kraść to też problem moralny, a jednak prawo się nim zajmuje.
P.G.

Data: 2012-12-04 02:18:14
Autor: krzysztofsf
On 4 Gru, 11:02, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:
Użytkownik "krzysztofsf" <krzyszto...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:71a43494-3c23-485c-9313-969247c5c31am13g2000vbd.googlegroups.com...

[...]

Dlatego jesli sprawa trafia do sadu, chyba wiekszosc werdyktow jest po
stronie osoby starszej - przynajmniej takie przypadki widuje opisane w
internecie.
Stad, jesli rodzina w pore sie zorientuje, w miare latwo wyegzekwowac
odstapienie od umowy.
Chociaz nie zawsze.... Zwlaszcza, jesli chodzi o sprawy zwiazane z
nieruchomosciami.

Niestety, najgorzej maja osoby samotne, ponoszace bez niczyjej rady
czy pomocy konsekwencje roznych umow czy zakupow akwizycyjnych, od
sprzedawcow obnosnych czy z roznych pokazow na ktore wciaz sa
zapraszane.

Data: 2012-12-04 13:28:24
Autor: Iksiński

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomości news:50bdca23$1news.home.net.pl...

[...]

A podpis 30, 40, 50, 60, 70 latka? W jakim wieku własnoręczny podpis przestaje być dowodem podjęcia decyzji/zobowiązania?

Data: 2012-12-04 13:55:46
Autor: Kamil Jońca
Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> writes:

[...]

Nigdy nie "przestaje" co najwyżej zmniesza się jego wiarygodność/waga.
A gdzie ustawić próg odcięcia? Pewnie trzeba spytać tych co
zadekretowali, że 18latek jest dorosły, a 13 latek może mieć konto
bankowe.

KJ

You have an ambitious nature and may make a name for yourself.

Data: 2012-12-04 05:24:39
Autor: krzysztofsf
On 4 Gru, 13:55, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

> A podpis 30, 40, 50, 60, 70 latka? W jakim wieku w asnor czny podpis
> przestaje by dowodem podj cia decyzji/zobowi zania?

Nigdy nie "przestaje" co najwy ej zmniesza si jego wiarygodno /waga.
A gdzie ustawi pr g odci cia? Pewnie trzeba spyta tych co
zadekretowali, e 18latek jest doros y, a 13 latek mo e mie konto
bankowe.

Albo stwierdzili, ze 18-o letnia dziewczyna moze zawrzec zwiazek
malzenski, a chlopiec do 21-o roku zycia potrzebuje w tym celu zgody
sadu....

Data: 2012-12-06 16:19:01
Autor: Jacek Skowroński
Dnia Tue, 04 Dec 2012 05:24:39 -0800, krzysztofsf napisał(a):

> [...]

Albo stwierdzili, ze 18-o letnia dziewczyna moze zawrzec zwiazek
malzenski, a chlopiec do 21-o roku zycia potrzebuje w tym celu zgody

Nie potrzebuje.

--
Jacek Skowroński

Data: 2012-12-06 21:50:26
Autor: Akarm
W dniu 2012-12-06 17:19, Jacek Skowroński pisze:
[...]

To wie kaĹźdy.
W zdaniu wyżej chodziło przecież o jajcarskie wykazanie kretynizmu nieuków tak twierdzących. :)

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-12-06 22:24:14
Autor: krzysztofsf
On 6 Gru, 21:50, Akarm <AkarmWY...@wp.pl> wrote:

> Nie potrzebuje.

To wie każdy.
W zdaniu wyżej chodziło przecież o jajcarskie wykazanie kretynizmu
nieuków tak twierdzących. :)

"Za moich czasow" , gdy temat mnie mogl dotyczyc, bylo to aktualne.
Fakt, nie kontrolowalem pozniejszych zmian, obowiazujacych chyba od
1998r.

Data: 2012-12-04 14:24:51
Autor: Iksiński

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87vccinfhp.fsfalfa.kjonca...

[...]

Tu nie ma o co pytać, bo to jest dość jasno określone. Ten próg odcięcia istnieje tylko w momencie zapadnięcia prawomocnego wyroku sądowego, dlatego pisanie "podpis 80-latka na zapisanym maczkiem druku nie uważam za taki dowód" jest bez sensu.

Data: 2012-12-04 14:29:39
Autor: Kamil Jońca
[...]

Erm. A podpis 12latka to jest ważny i dlaczego nie?

KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
I judge a religion as being good or bad based on whether its adherents

Data: 2012-12-04 14:00:57
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k9kq96$3ct$1node1.news.atman.pl...

[...]

Bez względu na wiek każda decyzja podjęta w czasie krótszym niż potrzebny na przeczytanie i przemyślenie dokumentów (+ dokumentów powołanych w tych dokumentach) nie jest moim zdaniem decyzją świadomą i to, że jeden z 15 podpisów jest pod oświadczeniem, że podpisującemu zostały wcześniej udostępnione do zapoznania się wszystkie dokumenty (co zazwyczaj nie jest prawdą) nie zmienia mojego zdania na temat świadomości tej decyzji.
P.G.

Data: 2012-12-04 14:29:14
Autor: Iksiński

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomości news:50bdf407$1news.home.net.pl...

[...]

Problem w tym, że w zasadzie o tym ile czasu na analizę zobowiązania poświęca klient, decyduje on sam.
Podążając Twoim tokiem myślenia, wystarczy wprowadzić przepis, że klient jednego dnia pobiera dokumenty i dopiero dnia następnego (lub dowolnego kolejnego) może podpisać zobowiązanie. Wg Ciebie wtedy nie będzie wątpliwości? Wszystkie decyzje będą podejmowane świadomie?

Data: 2012-12-04 11:23:39
Autor: Olgierd
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 14:29:14 UTC+1 użytkownik Iksiński napisał:

[...]

Najlepiej, żeby był taki urząd, który musiałby się zgodzić na zawarcie konkretnej umowy. Klient składałby podanie, załączał kopię umowy w dwóch egzemplarzach, wnosił opłatę skarbową i w terminie 30 dni otrzymywał decyzję.

--
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-12-04 20:33:24
Autor: MarekZ
Użytkownik "Olgierd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2bf517ec-43f0-4310-865f-7b866ba44217@googlegroups.com...

[...]

W przypadkach szczególnie skomplikowanych urząd miałby prawo wyznaczyć termin dodatkowy rozpatrzenia podania.

Data: 2012-12-05 00:24:45
Autor: Iksiński

Użytkownik "Olgierd" <olgierdr@gmail.com> napisał w wiadomości news:2bf517ec-43f0-4310-865f-7b866ba44217googlegroups.com...
[...]

Ale dopiero po zdaniu egzaminu państwowego ze znajomości treści dokumentów które podpisuje... ;-)

Data: 2012-12-04 15:37:26
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k9ktr9$753$1node1.news.atman.pl...

[...]

Wątpliwości będą na pewno znacznie mniejsze.
Powinien być też przepis, że wzory umów muszą być dostępne na stronach, a nie dopiero w ostatniej chwili (czasem już po wykonaniu na przykład podłączenia internetu).

A paragraf, że jeśli któreś zapisy umowy zostaną uznane za niedozwolone to reszta nadal obowiązuje (taki mam w umowie o kredyt) wręcz sugeruje, że co najmniej kilka paragrafów jest tak napisanych, że mogą być uznane za niedozwolone. Czyli ktoś świadomie tak pisał.
P.G.

Data: 2012-12-04 11:25:20
Autor: Olgierd
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 15:37:26 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

[...]

Jesteś pewien, że mowa tam jest o *niedozwolonych* postanowieniach? Zwykle taką klauzulę (tzw. klauzula salwatoryjna) stosuje się w przypadku nieważności niektórych postanowień umowy -- po to, żeby nie dumać, czy mimo ich nieważności umowa nadal wiąże strony, czy też nie.

--
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-12-05 10:13:43
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Olgierd" <olgierdr@gmail.com> napisał w wiadomości news:bf2b5f2e-3e14-4dbc-814f-20c6af0c9180googlegroups.com...
[...]

Nie jestem pewien.
P.G.

Data: 2012-12-05 01:45:36
Autor: Olgierd
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
W dniu środa, 5 grudnia 2012 10:13:43 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

Nie jestem pewien.

Bo dodam, że taki mechanizm wynika nawet z litery kodeksu cywilnego (art. 58), natomiast relacje między nieważnością umowy a klauzulą niedozwoloną były nawet przedmiotem dywagacji SN:

http://olgierd.bblog.pl/wpis,klauzula;abuzywna;a;niewazosc;czynnosci;prawnej,48941.html

--
Olgierd http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-12-04 10:07:17
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-12-04 09:50, Piotr Gałka pisze:

Jeśli państwo nie potrafi uniemożliwić zastawiania pułapek na swoich
obywateli to coś z nim jest nie tak.
P.G.

Słusznie. Rozwiązać to "państwo".

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-12-04 11:54:34
Autor: Olgierd
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 08:05:59 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

[...]

W sumie ciekawe (ale czy odkrywcze?):

http://www.wired.com/wiredscience/2012/12/elderly-anterior-insula/

--
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.