Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   "Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

Data: 2012-12-03 21:21:49
Autor: RobertS
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
W dniu 2012-12-03 21:18, Anbu pisze:
Witam!
Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala. Chciała założyć sobie
kartę do zbierania punktów . Niestety po kilku dniach na adres mamy
przyszedł list a w nim karta kredytowa "real MasterCard" wydana przez Sygma Bank.
Okazało się, że przy okazji wyrabiania karty "payback" podsunięto mamie do podpisu
również umowę o kartę kredytową. Umowa była napisana drobnym drukiem i mama podpisała ją bez czytania - starsi ludzie mają to do siebie, że są łatwowierni.
Byłem z mamą w punkcie Sygma Banku i złożyliśmy oświadczenie o odstąpieniu umowy.
Proszę o radę - gdzie - do jakich instytucji można złożyć skargę na niewłaściwe postępowanie pracowników placówki banku. Na jakie przepisy się powołać - jakie przepisy prawa zostały tu naruszone? A może ktoś przerabiał już podobną sytuację?
Z góry dziękuję za wszystkie rady i wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie!!!

macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co chcecie osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego) ponieśliście jakieś wymierne straty?


--
pozdrawiam
RobertS

Data: 2012-12-03 21:38:40
Autor: osa
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
W dniu 2012-12-03 21:21, RobertS pisze:
W dniu 2012-12-03 21:18, Anbu pisze:
Moja mama ( ok 80 lat) wybrała się ostatnio do Reala.
Okazało się, że przy okazji wyrabiania karty "payback" podsunięto
mamie do podpisu również umowę o kartę kredytową.
>
IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co chcecie
osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż
pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego)
ponieśliście jakieś wymierne straty?

Anbu fajnie, że w porę udało się zareagować i odstąpić od umowy! Możesz złożyć skargę na działanie banku do KNF:
https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jsp

Robert, a czy wyrabianie limitów sprzedażowych jest w jakimkolwiek stopniu usprawiedliwieniem wciskania KK osobom, które przyszły po kartę do programu lojalnościowego? Zdecydowanie nie! Takie osoby z racji swojego wieku są podatne na manipulację i bombardowane informacjami mogą mieć problem z szybkim rozróżnieniem karty rabatowej od karty kredytowej oraz dokumentów, które im się daje do podpisu. Rozumiem, że też musisz sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po fachu.

Data: 2012-12-03 21:46:56
Autor: RobertS
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

Robert, a czy wyrabianie limitów sprzedażowych jest w jakimkolwiek
stopniu usprawiedliwieniem wciskania KK osobom, które przyszły po kartę
do programu lojalnościowego? Zdecydowanie nie! Takie osoby z racji
swojego wieku są podatne na manipulację i bombardowane informacjami mogą
mieć problem z szybkim rozróżnieniem karty rabatowej od karty kredytowej
oraz dokumentów, które im się daje do podpisu. Rozumiem, że też musisz
sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także
własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po
fachu.



NIE jest, to jest naganne! To chyba oczywiste, ale nie widzę sensu, aby kruszyć kopie, bo praktycznie temu sprzedawcy NIC nie można zrobić. Oczywiście można pisać pisma, skargi itp...ale na końcu wyjdzie, że klient podpisał i koniec.

Nie mam zamiaru tutaj nikogo bronić, bo ewidentnie sprzedawca postąpić źle, ale czy nie szkoda nerwów na jakiekolwiek działania? Co innego, gdyby można było wykazać jakieś wymierne straty, a w powyższym przypadku zadziałał "zawór bezpieczeństwa". Klient został wprowadzony w błąd, w domu zrozumiał, że go oszukano i z karty zrezygnował czyli tak jak miało to zadziałać...

Oczywiście można napisać do arbitra, poinformować UOKiK, napisać do gazet lub tv itp...tylko co to da?

Można pójść i co najwyżej zrobić mega awanturę temu pracownikowi i to na sali wśród klientów (szybko się nie pozbiera) + mieć satysfakcję, że się na kimś wyładowaliśmy!

Zwyczajnie jestem realistą i nie mam zamiaru nikogo wybielać!!!
--
pozdrawiam
RobertS

Data: 2012-12-03 21:57:01
Autor: Kamil Jońca
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

Robert, a czy wyrabianie limitów sprzedażowych jest w jakimkolwiek
stopniu usprawiedliwieniem wciskania KK osobom, które przyszły po kartę
do programu lojalnościowego? Zdecydowanie nie! Takie osoby z racji
swojego wieku są podatne na manipulację i bombardowane informacjami mogą
mieć problem z szybkim rozróżnieniem karty rabatowej od karty kredytowej
oraz dokumentów, które im się daje do podpisu. Rozumiem, że też musisz
sprzedawać tyle ile centrala sobie życzy, bez względu na wszystko (także
własne sumienie?), ale fajnie jakbyś w tym wypadku nie bronił kolegi po
fachu.



NIE jest, to jest naganne! To chyba oczywiste, ale nie widzę sensu,
aby kruszyć kopie, bo praktycznie temu sprzedawcy NIC nie można
zrobić. Oczywiście można pisać pisma, skargi itp...ale na końcu
wyjdzie, że klient podpisał i koniec.

Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę  (wiem naiwny
jestem). To może i procedury się zmienią.

KJ


--
http://modnebzdury.wordpress.com/2009/10/01/niewiarygodny-list-prof-majewskiej-wprowadzenie/
I loathe people who keep dogs.  They are cowards who haven't got the guts
to bite people themselves.
-- August Strindberg

Data: 2012-12-05 12:53:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"Kamil "Jońca"" 87lideq2g2.fsf@alfa.kjonca

Temu nie, tamtemu nie, ale może któremuś się uda. Może nagle da się
zrobić "prowokację" i bank będzie musiał beknąć jakąś karę  (wiem naiwny
jestem). To może i procedury się zmienią.

 -- Dali mi wczoraj po mordzie.

 -- Bywa. Ale kilka zębów Ci zostawili...
    IMO nie ma o co kruszyć kopii.

 -- Ten wybije jednego zęba, tamten wybije...

 -- Ale nic na to nie poradzisz...

 -- Może uda się coś zrobić...
    Jeden poskarży się policji, drugi poskarży się...

 -- Nie ma to sensu. Policja jest zajęta pilnowaniem
    porządku, nie wybijaniem zębów.

 -- Więc może trzeba wprowadzić ustawowy zakaz wybijania zębów?

 -- Nie przejdzie...  Znam życie...

Jakoś tak to widze. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2012-12-05 17:38:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"Eneuel Leszek Ciszewski" k9ncpf$cgi$1@node2.news.atman.pl

Jakoś tak to widze. :)

Tym, którzy mnie nie zrozumieli i potrzebują
wykładni, wyjaśniam, co następuje:

Im szybciej zagaszony zostanie pożar -- tym
mniejsze będą szkody wyrządzone tym pożarem.

Im szybciej utemperowane zostanie jakieś
zło -- tym mniejsze będą szkody wyrządzone
tym złem. Pielęgnowane i hodowane zlo rozrasta
się i wzmacnia się...

-=-

Czym różni się wciśniecie niechcianej karty kredytowej
(zapewne obarczonej płatnym ubezpieczeniem -- bo tak
jest w wypadku Sygmy) osiemdziesięcioletniej kobiecie
od napadu na takąż kobietę? W wyrwanej torebce zwykle
jest więcej pieniędzy? Niekoniecznie. Trzy lata hodowli
owieczki daje z samych ubezpieczeń kilkaset złotych,
a przecież do tego dochodzą koszty karty w kolejnych
latach. Kobiecina podpisała -- więc nich płaci.

Iluż z Was uważa, że z bankiem (i tajemniczym BTE) nie
ma żartów -- że nie można nijak pokonać nieuczciwości
takich instytucji z ich tytułami? IMO większość.

-=-

Im szybciej zlikwidowane zostanie to zło -- tym mniejsze będą straty.

-=-

Jaką mamy pewność tego, że wątkotwórca nie kłamie? Albo tego,
że jego matka nie kłamie? Proste -- nie warto wierzyć w jakąś
złośliwą solidarność czy inne teorie zmowno-spiskowe. Zatem
jeśli na jakąś ,,placówkę'' posypią się skargi, będzie można
uznać, iż ta ,,placówka'' jest warta uważnego zbadania. Nie
ma nigdy pewności co do zaistnienia jakiejś sytuacji, a jednak
istnieją (w teorii przynajmniej) sądy, istnieje prawo, istnieją
tak zwane organy ścigania, istnieje tak zwany wymiar sprawiedliwości...

-=-

Moją matkę oszukano (na razie na ponad 16 złotych) w Sygmie
(wiem -- to moja wina) i starano się oszukać w BZ WBK (nie
pamiętam szczegółów i nie pamiętam kwoty, ale chodziło
o opłatę za niechcianą/zlikwidowaną kartę kredytową,
oraz w EuroBanku (na 130 złotych) a zapewne nie tylko tam...

Moja matka jest księgową z pooookażnym stażem -- ją trudno
oszukać,a jednak znajdują się chętni. Ja jestem wyjadaczem
wisienek, a jednak mnie w Sygmie sympatyczne_inaczej,
młode dziewczęta okantowały tak mocno, że można ich
zachowanie porównać do solidnego kopnięcia w krocze.

-=-

BTW -- właśnie od oszustwa Sygmy zaczyna się moja obecność na tej grupie.

  https://groups.google.com/forum/?hl=pl&fromgroups=#!topic/pl.biznes.banki/e1AIqgswoUI

  From: "Eneuel Leszek"
  Newsgroups: pl.biznes.banki
  Subject: Nowe konto Direct w ING
  Message-ID: <fltsrs$ruh$1@news2.task.gda.pl>

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2012-12-04 02:50:26
Autor: Olgierd
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 21:21:49 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa  skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

--
Olgierd http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-12-04 11:57:24
Autor: Kamil Jońca
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
Olgierd <olgierdr@gmail.com> writes:

W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 21:21:49 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa  skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto
na 10 lat.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/
You are false data.

Data: 2012-12-04 03:19:44
Autor: krzysztofsf
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.
On 4 Gru, 11:57, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
Olgierd <olgie...@gmail.com> writes:
> W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 21:21:49 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

>> macie 10 dni na odstąpienie od umowy i rozumiem, że z tego prawa
>> skorzystaliście (po to właśnie ta opcja istnieje)

> Ściśle: 14 dni. To jest ustawa o kredycie konsumenckim, nie o sprzedaży na odległość czy poza lokalem sprzedawcy.

I, jak sama nazwa wskazuje, nie działa przy podpisaniu np. planu PAreto
na 10 lat.


I tu juz mozna tylko powolac sie na
http://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-iv-wady-oswiadczen-woli/art-82

Dział IV WADY OŚWIADCZEŃ WOLI
Art. 82. kc
Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z
jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome
albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli. Dotyczy to w
szczególności choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo
innego, chociażby nawet przemijającego, zaburzenia czynności
psychicznych.

Data: 2012-12-05 12:45:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

"RobertS" k9j1ku$72g$1@news.icpnet.pl

IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co
chcecie osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie
pociągnie, gdyż pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu
sprzedażowego) ponieśliście jakieś wymierne straty?

A nie ponieśli? Uważasz, że nie ponieśli? Sam fakt pisania
o tym -- jest stratą. Tym razem zdążyli na czas, ale kolejnym
razem może być gorzej. Ja za brak swej spostrzegawczości
i zapobiegliwości zapłaciłem niechcianymi ubezpieczeniami,
o czym pisze w osobnym wątku.

  "Eneuel Leszek Ciszewski" k9js2q$31v$1@node2.news.atman.pl

Gdy woziłem matkę po bankach spotkałem na drodze jakiegoś ,,rajdowca''.

Choć ów kierowca nie spowodował wypadku, jednak narozrabiał. Sam fakt
niepotrzebnego zajmowania czyjejś uwagi czyni stratę!!!!

Zobacz, jak ludzie reaguja na niepotrzebne reklamy -- choćby tu,

  "Jasio" k9kj7a$n63$1@node2.news.atman.pl

na grupie. A co w tych reklamach jest złego? Strata czasu
i wiązanie uwagi.


Czytanie niechcianych reklam uważamy za stratę, a łażenie do
banku nie jest stratą? Zastanów się chwilę nad tym, co napisałeś.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2012-12-05 20:42:13
Autor: miumiu
"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

IMHO nie ma sensu składać reklamacji, wysyłać pism itp...co chcecie
osiągnąć? nikt pracownika do odpowiedzialności nie pociągnie, gdyż pewnie miał takie wytyczne (realizacja targetu sprzedażowego) ponieśliście jakieś wymierne straty?



Nie o to przeciez chodzi, to huje złamane i warto taką informację upubliczniać z nazwiskiem złamasa który sie tego dopuścił!

x

"Wciśnięcie" karty kredytowej osobie starszej - gdzie się poskarżyć, jakich argumentów użyć - prośba o radę.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona