Wci¶niêty peda³ hamulca

Data: 2014-11-14 10:02:47
Autor: Robson
Wci¶niêty peda³ hamulca
W dniu 2014-11-14 09:10, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Wczoraj wieczorem do¶æ sporo musia³em poje¼dziæ po centrum Warszawy.
Sporo by³o stania na kolejnych ¶wiat³ach. I tak siê zastanawiam czemu
wiêkszo¶æ kierowców stoj±c na ¶wiat³ach ma wci¶niêty peda³ hamulca co
widaæ po ¶wiat³ach z ty³u. I tak czêsto wszyscy przed ¶wiat³ami. Wygl±da
to tak ¿e dojazd do ¶wiate³, hamowanie i pozostanie z wci¶niêtym
hamulcem do chwili ruszenia po zmianie ¶wiate³. I to na równej,
poziomej jezdni. Jak ¶wiate³ nie ma a tylko np. wyjazd z
podporz±dkowanej to hamulca nie trzyma prawie nikt. Ciekawe sk±d taki
nawyk u wielu siedz±cych za kó³kiem.

Zak³adam, ¿e nigdy nie je¼dzi³e¶ automatem. A je¶li je¼dzi³e¶, to nie umiesz je¼dziæ automatem.

Data: 2014-11-14 10:05:53
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Wci¶niêty peda³ hamulca
Dnia 2014-11-14, o godz. 10:02:47
Robson <robson@w.pl> napisa³(a):

Zak³adam, ¿e nigdy nie je¼dzi³e¶ automatem. A je¶li je¼dzi³e¶, to nie umiesz je¼dziæ automatem.

Uwa¿asz ¿e tak 2/3 samochodów w Warszawie to automaty? Albo inaczej:
2/3 kierowców za kó³kiem w Warszawie ma nawyk z automatów?

Zdrówko

Data: 2014-11-14 10:13:51
Autor: Liwiusz
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu 2014-11-14 10:05, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Dnia 2014-11-14, o godz. 10:02:47
Robson <robson@w.pl> napisał(a):

Zakładam, że nigdy nie jeździłeś automatem. A jeśli jeździłeś, to nie umiesz jeździć automatem.

Uważasz że tak 2/3 samochodów w Warszawie to automaty? Albo inaczej:
2/3 kierowców za kółkiem w Warszawie ma nawyk z automatów?

To dobry nawyk. Wolałbym nie stać przed lub za Tobą, jak przypadkiem
zaczniesz powoli staczać się na nierównej ulicy (i nie, nie chcę ufać,
że jesteś na tyle czujny i zwarty, że to zawsze zauważysz w porę).

--
Liwiusz

Data: 2014-11-14 19:06:09
Autor: mk4
Wciśnięty pedał hamulca
Robson <robson@w.pl> napisał(a):

[...]

Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla wziety.

A nawet jesli w jednym przypadku na miliard sie zdarzy to co? Oprze ci sie o zderzak - no tragedia normalnie, tragedia...

--
mk4

Data: 2014-11-14 18:23:09
Autor: masti
Wci¶niêty peda³ hamulca
mk4 wrote:

On 2014-11-14 10:13, Liwiusz wrote:
[...]

To dobry nawyk. Wola³bym nie staæ przed lub za Tob±, jak przypadkiem
zaczniesz powoli staczaæ siê na nierównej ulicy (i nie, nie chcê ufaæ,
¿e jeste¶ na tyle czujny i zwarty, ¿e to zawsze zauwa¿ysz w porê).

Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla wziety.

A nawet jesli w jednym przypadku na miliard sie zdarzy to co? Oprze ci sie o zderzak - no tragedia normalnie, tragedia...

dla niektórych tak. Potem widaæ takich "wypadkowiczów", którzy czekj±
parê godzin na policje bo jeden drugiemu kurz na zderzaku podrapa³

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-11-14 19:22:04
Autor: My
Wci?ni?ty peda? hamulca
On 14 Nov 2014 19:06, mk4 wrote:

A nawet jesli w jednym przypadku na miliard sie zdarzy to co? Oprze ci
sie o zderzak - no tragedia normalnie, tragedia...

Jak bedzie mial na tej samej wysokosci, inaczej moze sie oprzec o blache

Data: 2014-11-14 20:18:04
Autor: Shrek
Wciśnięty pedał hamulca
On 2014-11-14 19:06, mk4 wrote:

Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla
wziety.

Większość, nie większość, mój się regularnie stacza.

A nawet jesli w jednym przypadku na miliard sie zdarzy to co? Oprze ci
sie o zderzak - no tragedia normalnie, tragedia...

Dla mnie nie - dla tego o kogo bym się oparł - różnie bywa. Ale powiedz mi na czym polega problem z trzymaniem hamulca? Przeszkadza ci jak ktoś trzyma, czy po prostu tobie się nie chce?

Shrek.

Data: 2014-11-14 21:04:34
Autor: Liwiusz
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu 2014-11-14 19:06, mk4 pisze:
Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla
wziety.

Twoje dane statystyczne są zupełnie niewiarygodne.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-17 18:32:04
Autor: mk4
Wciśnięty pedał hamulca
On 2014-11-14 21:04, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-11-14 19:06, mk4 pisze:
Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla
wziety.

Twoje dane statystyczne są zupełnie niewiarygodne.

Bo i nie o to chodzi - ja sie nie bawie w statystyke a stwierdzam fakty :)

--
mk4

Data: 2014-11-18 09:09:16
Autor: Liwiusz
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu 2014-11-17 18:32, mk4 pisze:
On 2014-11-14 21:04, Liwiusz wrote:
[...]

Jeśli Twoja próba statystyczna stwierdza, że "nic się nie stacza" to
matematycznie świadczy o tym, że jeździsz raz na miesiąc 3 przecznice.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-19 16:36:14
Autor: m
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu 14.11.2014 19:06, mk4 pisze:
Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla
wziety.

Przez kilka dni porobiłem testy w Poznaniu, który jest miastem raczej niezbyt pochyłym. Co drugie światła stacza mi się w którąś stronę.

Może masz jakieś wyjątkowo duże opory w swoim samochodzie?

p. m.

Data: 2014-11-19 17:32:17
Autor: mk4
Wciśnięty pedał hamulca
On 2014-11-19 16:36, m wrote:
[...]

Jezdze w Wawie i w 80% przypadkow nic mi sie nie stacza (a czy nie jest tak, ze sa koleiny czy nierownosci i sie potoczy 20 czy 30 centymetorw w ta lub w ta az zadokuje w dolku?).

Oczywiscie sa miejsca gdzie jest pochylo - ale jak zlicze swiatla gdzie sie stoi i nic sie nie dzieje i odniose do tego gdzie mozna uznac, ze sie stacza to wlasnie jakies 80% to sie nic nie dzieje.

Czy opory wielkie? Raczej nie - zmienialem kola i samochod poszedl do gory na podnosniku to po zakreceniu kazde chwile sie jeszcze krecilo wiec zdaje sie jest ok.

--
mk4

Data: 2014-11-19 19:52:07
Autor: Shrek
Wciśnięty pedał hamulca
On 2014-11-19 17:32, mk4 wrote:

[...]

No dobra, ale w imię czego mam się zastanawiać czy jestem w tych 20% czy 80%, skoro mogę delikatnie nogę na hamulcu położyć i już się nie stacza - zawsze. Prosto i pewnie.

Shrek.

Data: 2014-11-14 10:24:34
Autor: Czes³aw Wi¶niak
Wci¶niêty peda³ hamulca
[...]

Ludziom nie chce sie zaciagac recznego, nawet wciskac elektrycznego. Latwiej przelozyc stope, wszystko to z obawy przed lekkim przetoczeniem auta. Niestety zyjemy w takich czasach, ze jak lekko dotkniesz zderzaka to zaraz musisz z kasy wyskakiwac bo sie podrapal :) Pojechal by jeden z drugim do takiego Wiednia to zobaczyliby jak tam sie parkuje :)
Ale stanie przez chwile z wlaczonym stopem na swiatlach to jeszcze nic, gorzej jak jest korek :)

Data: 2014-11-14 18:00:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu .11.2014 o 10:05 Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>  pisze:

Dnia 2014-11-14, o godz. 10:02:47
Robson <robson@w.pl> napisał(a):

[...]

Czterech moich kolegów z pracy ma automaty, ja również :-)
ZdziwiÅ‚byÅ› siÄ™ ile kierowców w Wawie ma automaty - praktycznie każdy 2,3  letni lub nowszy samochód klasy wyższej niż VV pasat ma skrzyniÄ™  automatycznÄ….

TG

Data: 2014-11-14 18:06:22
Autor: Myjk
Wciśnięty pedał hamulca
Fri, 14 Nov 2014 18:00:25 +0100, Tomasz Gorbaczuk
Czterech moich kolegów z pracy ma automaty, ja również :-)

Polaki powoli mądrzeją. :P Ja nie mam automatu tylko dlatego, że w M6 GG D nie montowali. :>

Kolejne auto będzie na 100% z AT, chocby to miała być Skoda Yeti. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2014-11-14 18:11:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu .11.2014 o 18:06 Myjk <myjkel@nospam.op.pl> pisze:

Fri, 14 Nov 2014 18:00:25 +0100, Tomasz Gorbaczuk

Czterech moich kolegów z pracy ma automaty, ja również :-)

Polaki powoli mÄ…drzejÄ…. :P Ja nie mam automatu
tylko dlatego, że w M6 GG D nie montowali. :>

Kolejne auto będzie na 100% z AT, chocby to miała być Skoda Yeti. :P

Tylko nie daj siÄ™ zÅ‚apać na te gó..na "zrobotyzowane" DSG, MCP i inne  wynalazki ze zwykÅ‚Ä… dwumasÄ… i sprzÄ™gÅ‚em mechanicznym (a czasami dwoma :-)  ) wymienianymi co 50kkm :-)

TG

Data: 2014-11-14 20:00:45
Autor: Cavallino
Wciśnięty pedał hamulca

Robson <robson@w.pl> napisał(a):

[...]

Zdziwiłbyś się ile kierowców w Wawie ma automaty - praktycznie każdy 2,3 letni lub nowszy samochód klasy wyższej niż VV pasat ma skrzynię automatyczną.

A jaki to procent samochodów?
1 czy 5?

Data: 2014-11-14 20:03:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu .11.2014 o 20:00 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

W Wawie raczej 5-10.

TG

Data: 2014-11-14 20:18:01
Autor: Cavallino
Wciśnięty pedał hamulca

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.xpbwkfdpg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

WÄ…tpiÄ™.
Ale niechby nawet - i tak do 2/3 to przepaść.

Data: 2014-11-14 20:31:47
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Wciśnięty pedał hamulca
W dniu .11.2014 o 20:18 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

A jaki to procent samochodów?
1 czy 5?

W Wawie raczej 5-10.

WÄ…tpiÄ™.
Ale niechby nawet - i tak do 2/3 to przepaść.

Pewnie, że przepaść (nie twierdzÄ™, że 2/3 aut w Wawie to automaty) - ale  jest dużo wiÄ™cej niż siÄ™ zwykÅ‚emu Kowalskiemu (sÅ‚uchajÄ…cemu szwagra co do  od Niemca...) wydaje.
U mnie na firmowym parkingu (podziemnym) na 24 auta - 18-20 to automaty.  Tylko kilka jest klasy BMWX5/X6/7. Reszta to volvo, ople, hondy, citroeny  itp.

TG

Data: 2014-11-17 13:15:14
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Wci¶niêty peda³ hamulca
Dnia 2014-11-14, o godz. 20:31:47
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisa³(a):

U mnie na firmowym parkingu (podziemnym) na 24 auta - 18-20 to
automaty. Tylko kilka jest klasy BMWX5/X6/7. Reszta to volvo, ople,
hondy, citroeny itp.

U mnie na domowym parkingu s± to pojedyncze sztuki. Warszawa, budynek ma
~12 lat, ~250 lokali, mieszkañcy raczej zarabiaj±cy powy¿ej ¶redniej
krajowej, samochody starsze ni¿ 8-10 lat to na oko kilkana¶cie procent,
g³ównie z segmentu tzw. rodzinnego.

Korporacyjnie bywa ró¿nie. Szwagier (du¿a firma informatyczna) Volvo w
automacie. Ale np. siostra (miêdzynarodowa firma budowlana) przy
konfigurowaniu zamawianego samochodu dosta³a manual. I narzucono to
ca³emu polskiemu oddzia³owi - w sumie ponad 200 samochodów. Mog³a
wybraæ nadwozie, napêd na 4 ko³a ale skrzynia mia³a byæ automat. Czemu?
Nie mam pojêcia.

Zdrówko

Wci¶niêty peda³ hamulca