Wczoraj obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu

Data: 2013-01-28 23:03:32
Autor: Grzegorz Z.
Wczoraj obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
Modlitwa Jana Pawła II za naród żydowski zabrzmiała 27 stycznia pod
Pomnikiem Bohaterów Getta w Warszawie, podczas uroczystości z okazji
Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holocaustu.

Pamięć 6 milionów Żydów pomordowanych podczas drugiej wojny światowej
uczcili politycy, przedstawiciele władz miejskich, różnych Kościołów
chrześcijańskich i religii Mojżeszowej, stowarzyszeń żydowskich oraz
mieszkańcy stolicy.

„Ziemio nie zakrywaj ich krwi, nie uciszaj ich krzyku” – te słowa z Księgi
Hioba przywołał reprezentujący prezydenta RP jego doradca Henryk Wujec.
Podkreślił on, że w XX w. nie było bardziej dramatycznego i ważnego
wydarzenia jak Holocaust. „Czyż zamiar wymordowania całego narodu wybranego
nie był złem absolutnym?” – pytał doradca prezydenta RP. W imieniu
Bronisława Komorowskiego Henryk Wujec podziękował obecnym za podtrzymywanie
pamięci o Holocauście.

Nadav Eshcar, wiceambasador Izraela w Polsce nazywając Holocaust
„najbardziej szokującym bestialstwem w dziejach ludzkości” przypomniał
wspaniałych ludzi – „Sprawiedliwych wśród narodów świata”, którzy z
naraĹźeniem Ĺźycia ratowali ĹťydĂłw. Jedna trzecia w tym gronie to cĂłrki i
synowie tego kraju - podkreślił ambasador Eshcar. Apelował jednocześnie,
aby zdecydowanie przeciwstawiać się poglądom poddającym w wątpliwość
Holocaust.

Gołda Tencer, założycielka i prezeska Fundacji Shalom, której towarzyszyli
uczniowie Gimnazjum im. Ireny Sendlerowej, przypomniała kołysankę „Rodzynki
z migdałami”, którą matki żydowskie śpiewały swoim dzieciom. Po Holocauście
– mówiła Gołda Tencer - poeta żydowski tworzący w jidysz, Jakub Zonsztajn
pytał: „Gdzież są rodzynki i migdały, gdzie się podziała kózka biała?”.

Złożenie wieńców poprzedziła modlitwa ekumeniczna, którą zainaugurował
rabin Boaz Pash. Reprezentujący kard. Kazimierza Nycza, ks. dr Andrzej
Tulej, delegat Kurii Metropolitalnej Warszawskiej ds. dialogu z judaizmem,
odczytał modlitwę Jana Pawła II za naród żydowski, którą papież odmówił w
1999 r. na Umschlagplatz w Warszawie. Stosowne fragmenty Pisma Świętego
odczytali: duchowny prawosławny ks. Piotr Kosiński, proboszcz
ewangelicko-augsburskiej parafii św. Trójcy w Warszawie ks. dr Piotr Gaś,
świecki kaznodzieja stołecznej parafii ewangelicko-reformowanej Łukasz
Skurczyński i Andrzej Stepanow z Kościoła Ewangelicznego.

Akcja „Światło pamięci” apeluje, aby dzisiaj, o godz. 18.00, dla uczczenia
ofiar Holocaustu, zapalić w oknach domów świece.

http://ekai.pl/wydarzenia/ekumenizm/x63036/dzien-pamieci-o-ofiarach-holocaustu/

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-01-28 23:21:51
Autor: jr
Wczoraj obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
| Nadav Eshcar, wiceambasador Izraela w Polsce nazywając Holocaust
| "najbardziej szokującym bestialstwem w dziejach ludzkości"

To niewiele wie ten wiceambasador.
Stalin wymordowal dwa razy wiecej Zydow i nikt im swieczki nie zapali?

Data: 2013-01-29 10:05:37
Autor: Marek Czaplicki
jr pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek 28 styczeń 2013 23:21:

> [...]

To niewiele wie ten wiceambasador.
Stalin wymordowal dwa razy wiecej Zydow i nikt im swieczki nie zapali?

Pomyśleć co by się działo, gdyby było go stać na ukończenie seminarium.

Data: 2013-01-29 14:08:14
Autor: jr

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ke83d3$rqa$1node1.news.atman.pl...

| Pomyśleć co by się działo, gdyby było go stać na ukończenie seminarium.

Zostalby jakims klecha, bil dzieci po lapach za masturbacje, moze wlasna kochanke tez by lal, ale to wszystko. Tacy ludzie jak Hitler i Stalin rodzili sie zawsze - tyle ze nie mieli okazji zaistniec (jak widac do czasu).

Data: 2013-01-29 15:09:30
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-28 23:21, jr pisze:
> [...]

To niewiele wie ten wiceambasador.
Stalin wymordowal dwa razy wiecej Zydow i nikt im swieczki nie zapali?

Za to ty wiesz wszystko.. Jakis ty wyedukowany przez propagandę.. Ładna i mądra jest ta piosenka o Warszawie - "gdzie Hitler i Stalin zrobili co swoje"?

Data: 2013-01-29 15:30:02
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:ke8m2m$h76$3node1.news.atman.pl...

| Za to ty wiesz wszystko.. Jakis ty wyedukowany przez propagandę.. Ładna
| i mądra jest ta piosenka o Warszawie - "gdzie Hitler i Stalin zrobili co
| swoje"?

Bez takich jak ty nie zrobiliby niczego.

Data: 2013-01-29 15:37:45
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-29 15:30, jr pisze:

> [...]
| swoje"?

Bez takich jak ty nie zrobiliby niczego.

Tacy jak ja są za słabi nawet na to żeby oczywistą prawdę wbić do zakutych głów.

Data: 2013-01-29 16:11:08
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:ke8n4e$ie0$1node1.news.atman.pl...
|W dniu 2013-01-29 15:30, jr pisze:
| > |
> [...]
| > |

| Tacy jak ja są za słabi nawet na to żeby oczywistą prawdę wbić do
| zakutych głów.

Ty jestes silny komuch. I co tam wbiles do glow "tym nienazartym swinskim ryjom"?
smieszny maly czlowieczku....

Data: 2013-01-29 10:01:41
Autor: mkarwan
Wczoraj obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
Użytkownik "Grzegorz Z." <torri@higginson.org> napisał w wiadomości news:ke6sjh$oqh$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

" Jestem prawnikiem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c5466853818aaf10?hl=pl

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosĂłw i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"MĂłj oficer prowadzacy rĂłwniez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"GĂłwno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamĂłw na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mĂłj partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz kosciĂłl"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety BĂłg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale krĂłlestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydĂłw nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

"Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0604810f57bf3c1a?hl=pl

"huj i dupa. Huj i dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/aab27b11aa3a4651?hl=pl

"A teraz wykurwiaj w podskokach"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/4d3fe7f2c006b740?hl=pl

Wczoraj obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu