Data: 2019-09-17 06:03:28 | |
Autor: gowit | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
W dniu niedziela, 8 września 2019 18:51:07 UTC+2 użytkownik kk napisał:
Zenek donosi, że u niego dużo hulajnóg. We Wrocławiu też dużo. Ale nie wszędzie tak dużo. Hulajkonik-zapierdalacz po chodniku. Za dużo tego ,coś trza zrobić. |
|
Data: 2019-09-17 08:21:15 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Chwilowo mozesz na kant dupy skoczyc. A jak wejda przepisy to hulajnogiste bedziesz mogl w dupe pocalowac.
|
|
Data: 2019-09-17 19:44:57 | |
Autor: RadoslawF | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
W dniu 2019-09-17 o 17:21, Zenek Kapelinder pisze:
Chwilowo mozesz na kant dupy skoczyc. A jak wejda przepisy to hulajnogiste bedziesz mogl w dupe pocalowac. A jak nie wejdą te na które liczysz tylko takie bardziej maltańskie? https://spidersweb.pl/bizblog/malta-przepisy-elektryczne-hulajnogi/ Pozdrawiam |
|
Data: 2019-09-17 11:17:17 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Przepisy sa juz napisane. Czekaja na zatwierdzenie. Potrafisz zablokowac to blokuj. Chwilowo osmieszasz sie, ale nie jestes sam. Jest takich jak Ty wielu. A moze z innej beczki. Jesli najwiecej wypadkow generuja kierowcy to za jazde powyzej 10% ponad dopuszczalna predkosc utrata uprawnien na 3 lata. Po zlapaniu po utracie uprawnien konfiskata pojazdu. Limit alkoholu 0 slownie zero. Konsekwencje jw.
|
|
Data: 2019-09-18 00:18:23 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Tuesday, September 17, 2019 at 8:17:20 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Przepisy sa juz napisane. Czekaja na zatwierdzenie. Potrafisz zablokowac to blokuj. Sejm i senat musi klepnac, wiec sporo moga zmienic przy okazji... np. obowiazkowe OC dolozyc, zmniejszyc max predkosc To jest calkowicie nieprzewidywalne :( |
|
Data: 2019-09-18 10:04:53 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:989dd3cc-79f5-43eb-b942-8ed6c3537187@googlegroups.com...
On Tuesday, September 17, 2019 at 8:17:20 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote: Przepisy sa juz napisane. Czekaja na zatwierdzenie. Potrafisz zablokowac to blokuj. Sejm i senat musi klepnac, wiec sporo moga zmienic przy okazji... np. obowiazkowe OC dolozyc, zmniejszyc max predkosc Zalezy. Mieliby rzadowy projekt utrącic ? Takie rzeczy, to dopiero po wyborach :-) Jeszcze ma byc ostatnie posiedzienie Sejmu juz po wyborach, ale co z senatem ? A obowiazkowe OC ... IMO - juz dzis te hulajnogi elektryczne podpadaja pod motorowery elektryczne, wiec obowiazkowe OC, rejestracja, kask ... no i kazdemu jadacemu kara z UFG ... J. |
|
Data: 2019-09-18 03:58:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Nie podpadaja pod motorowery bo maja nizsza predkosc maksymalna. Zeby cos podpadalo to musi spelniac wszystkie warunki a nie tylko jeden z dziesieciu.
|
|
Data: 2019-09-18 13:22:32 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8abf095d-4700-4fbc-9db9-54e4eabfa859@googlegroups.com...
Nie podpadaja pod motorowery bo maja nizsza predkosc maksymalna. Zeby cos podpadalo to musi spelniac wszystkie warunki a nie tylko jeden z dziesieciu. Motorower ma miec predkosc nie wieksza niz 45km/h. Hulajnoga to spelnia, nawet jak jest ograniczona do 25km/h. A z kolei rower elektryczny ma 25km/h oraz pare innych wymagan, ktorych hulajnoga nie spelnia, wiec rowerem elektrycznym nie jest. J. |
|
Data: 2019-09-18 09:13:48 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz.
|
|
Data: 2019-09-18 11:25:06 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Wednesday, September 18, 2019 at 6:13:51 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz. Przeciez motorower nie musi osiagac 45km/h tylko nie moze tej predkosci przekraczac, nic nie stoi na przeszkodzie, zeby zrobic taki, co osiaga max 20. Tylko po co i kto to kupi? ;) Te spalinowe osiagajace ~45 i tak sa juz "wykastrowane" i wiekszosc ludzi po kupnie je odblokowuje, zeby jechaly te ~70km/h Natomiast jesli hulajnogi traktowac jako motorowery, to mamy problem - nie maja homologacji i nie da sie tego nijak zarejestrowac, czyli oznacza to zakaz jazdy po drogach publicznych (jak w GB). Aktualnie traktuje sie je jako zabawki ;) , podobnie jak deskorolki, rolki, czyli "pieszy", ale jest to troche naciagane... |
|
Data: 2019-09-18 11:47:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Hulajnoga na chodniku tez nie musi osiagac 25km/h. Rowery nie maja homologacji i mozna nimi jezdzic po drogach publicznych.
|
|
Data: 2019-09-18 12:00:50 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Wednesday, September 18, 2019 at 8:48:00 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Hulajnoga na chodniku tez nie musi osiagac 25km/h. Rowery nie maja homologacji i mozna nimi jezdzic po drogach publicznych. bo rower jej nie potrzebuje ;), ale hulajnoga elektryczna to nie rower zeby zarejestrowac motorower jest juz potrzebna!, wiec z hulajnogami tez sie nie uda Jazda hulajnogami elektrycznymi jest aktualnie mocno naciagana: po sciezkach rowerowych formalnie nie wolno, po jezdni tez nie, a na chodniku sprawa mocno dyskusyjna. W razie wypadku co sad to inny wyrok ;) |
|
Data: 2019-09-18 21:29:47 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Dnia Wed, 18 Sep 2019 09:13:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a): Z 250W nie podskoczysz na 45km/h. Moja na rownym jedzie maksymalnie 23km/h. Jak bedziesz mial 0,19 to spelnisz warunek 0,51? Wedlug Twojej logiki spelnisz. Ciagle nie rozumiesz. Predkosc maksymalna motoroweru nie moze przekraczac 45km/h. Moze byc 45, 44, 40 czy 20 - ciagle motorower. Ale jak 46 to juz motocykl. I to nie wazne, ze twoja hulajnoga nie osiagnie 45 czy nawet 25 - ciagle sie kwalifikuje na motorower i nic innego. Chociaz ... no od biedy pojazd wolnobiezny, o ile wykazesz, ze to nie motorower. J. |
|
Data: 2019-09-18 21:49:32 | |
Autor: kk | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On 2019-09-18 21:29, J.F. wrote:
Dnia Wed, 18 Sep 2019 09:13:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Rowery elektryczne .. też motorowery |
|
Data: 2019-09-18 12:57:47 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Wednesday, September 18, 2019 at 9:49:42 PM UTC+2, kk wrote:
Rowery elektryczne .. też motorowery bez przesady ;) zalezy od mocy itp... Art 2, 47)rower -pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony wuruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem onapięciu nie wyższym niż 48V oznamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25km/h; aczkolwiek moga byc traktowane jako motorowery, albo i motocykle jesli nie lapia sie na powyzsze warunki... |
|
Data: 2019-09-18 13:21:34 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Podobnie jak hulajnoga nie bedzie sie zalapywala na przepisy to nie bedzie nia mozna jezdzic po drogach publicznych. W projekcie jest 25km/h i 250W dla hulajnog mogacych poruszac sie po drogach publicznych. Reszta w rekach policji, strazy miejskiej, brygad robotniczo chlopskich, kolek rozancowych czy co kto sobie jeszcze zazyczy. Na bank nikt z tej grupy do gadania nic nie bedzie mial.
|
|
Data: 2019-09-18 23:26:11 | |
Autor: kk | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
No ale widzisz, lepiej byłoby gdyby warunki używania hulajnogi były podobne do motoroweru.
|
|
Data: 2019-09-19 01:13:39 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Dnia Wed, 18 Sep 2019 12:57:47 -0700 (PDT), WS napisał(a):
On Wednesday, September 18, 2019 at 9:49:42 PM UTC+2, kk wrote: Motocykl niedawno nie mogl byc elektryczny. :-) A obecnie 45) motocykl - pojazd samochodowy dwukołowy kategorii L3e albo dwukołowy z bocznym wózkiem kategorii L4e, albo trójkołowy kategorii L5e o symetrycznym rozmieszczeniu kół, spełniający kryteria klasyfikacji dla pojazdów odpowiednio dla kategorii L3e albo L4e, albo L5e, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.5)); No i ciekaw jestem - obejmuje elektryczne, czy nie. motorower elektryczny tez dopisano stosunkowo niedawno. J. |
|
Data: 2019-09-18 16:52:31 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Trudno zeby opisali w przepisach jak nie bylo motorowerow elektrycznych. Ty bys opisal 30 lat temu?
|
|
Data: 2019-09-19 02:12:07 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Dnia Wed, 18 Sep 2019 16:52:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a): Trudno zeby opisali w przepisach jak nie bylo motorowerow elektrycznych. Ty bys opisal 30 lat temu? Moze bym i opisal, bo co z silnikami turbinowymi, odrzutowymi, parowymi. No i byly wozki akumulatorowe, melexy itp. Poza tym dolozyli motorowery elektryczne, to czemu od razu nie motocykle ? J. |
|
Data: 2019-09-19 00:06:40 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Thursday, September 19, 2019 at 2:12:09 AM UTC+2, J.F. wrote:
Poza tym dolozyli motorowery elektryczne, to czemu od razu nie Bo raczej nie jest potrzebne, w definicji motoroweru bylo(i jest dalej) ograniczenie pojemnosci do 50cm3, co ma sens dla spalinowych, musieli dodac wariant dla elektrycznych, a motocykle limitu nie maj, czyli wystarcza, ze pojazd silnikowy - wyposazony w silnik (dowolny), nie spelniajacy kryteriow (moto)roweru... |
|
Data: 2019-09-19 00:11:21 | |
Autor: WS | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On Thursday, September 19, 2019 at 9:06:42 AM UTC+2, WS wrote:
a motocykle limitu nie maj, czyli wystarcza, ze pojazd silnikowy - wyposazony w silnik (dowolny), nie spelniajacy kryteriow (moto)roweru... hm... no i zapomnialem o tych z ograniczeniami na A1, A2, B - nie moje czasy ;) Ja mam zwykle A... |
|
Data: 2019-09-19 16:37:29 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a402741-509c-4cc3-80c8-f0535574c2d6@googlegroups.com...
On Thursday, September 19, 2019 at 2:12:09 AM UTC+2, J.F. wrote: Poza tym dolozyli motorowery elektryczne, to czemu od razu nie Bo raczej nie jest potrzebne, w definicji motoroweru bylo(i jest dalej) ograniczenie pojemnosci do 50cm3, co ma sens dla spalinowych, musieli dodac wariant dla elektrycznych, a motocykle limitu nie maj, czyli wystarcza, ze pojazd silnikowy - wyposazony w silnik (dowolny), nie spelniajacy kryteriow (moto)roweru... Ale w definicji motocykla bylo "pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, ..." Zmienili na te homolagacje ... i *** wie, jak to teraz jest z silnikiem :-( J. |
|
Data: 2019-09-18 23:21:32 | |
Autor: kk | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On 2019-09-18 10:04, J.F. wrote:
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:989dd3cc-79f5-43eb-b942-8ed6c3537187@googlegroups.com... OC byłoby ok gdyby ... było na kierowcę a nie właściciela. Wiele pojazdów właściciela nie zwiększa ryzyka. Mniejsze pojazdy czynią mniejsze szkody. rejestracja, Oświęcim? kask ... Ciepły szalik? no i kazdemu jadacemu kara z UFG ... Państwo nie umie wziąć odpowiedzialności za swoich obywateli płacących podatki? To może niech się za to nie bierze. |
|
Data: 2019-09-20 12:11:01 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qlu755$fj5$1@news.icm.edu.pl...
On 2019-09-18 10:04, J.F. wrote: A obowiazkowe OC ... IMO - juz dzis te hulajnogi elektryczne podpadaja pod motorowery elektryczne, wiec obowiazkowe OC, OC byłoby ok gdyby ... było na kierowcę a nie właściciela. Wiele pojazdów właściciela nie zwiększa ryzyka. A tu widzisz co sie dzieje na ulicach - wypozyczalnia hulajnog. no i kazdemu jadacemu kara z UFG ...Państwo nie umie wziąć odpowiedzialności za swoich obywateli płacących podatki? To może niech się za to nie bierze. W jakim sensie ? Chcesz jezdzic i nie placic ? No to panstwo wezmie odpowiedzialnosc i zabroni jezdzic :-) J. |
|
Data: 2019-09-28 07:59:32 | |
Autor: J.F. | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
Dnia Sat, 28 Sep 2019 01:04:06 +0200, kk napisał(a):
On 2019-09-20 12:11, J.F. wrote: A nie lepiej, gdyby jedna wlasciciel ubezpieczyl pojazd ? no i kazdemu jadacemu kara z UFG ...Państwo nie umie wziąć odpowiedzialności za swoich obywateli płacących podatki? To może niech się za to nie bierze. place, ale jak ktos nie placi ? Poza tym kto powiedzial, ze podatki maja wszystko pokrywac ? No to panstwo wezmie odpowiedzialnosc i zabroni jezdzic :-)A chodzić będzie wolno? Ale przed godzina milicyjna :-) J. |
|
Data: 2019-09-28 12:44:06 | |
Autor: kk | |
We Wrocawiu dużo hulajnóg | |
On 2019-09-28 07:59, J.F. wrote:
Dnia Sat, 28 Sep 2019 01:04:06 +0200, kk napisał(a): Nie mówimy o ubezpieczaniu pojazdów tylko kierowców. Jeśli masz ubezpieczenie OC to drugiego nie potrzebujesz bo dwoma pojazdami jednocześnie nie pojedziesz. No chyba, że jeździsz hulajnogą w kamperze i wyprzedzasz światło.
To nie żyje :-) Inaczej by płacił choćby VAT.
Ale jakie "wszystko"? Państwo wydaje środki z podatków na realizację swoich zobowiązań wobec obywateli. Zapewnienie emerytury jest psim obowiązkiem państwa. Tak samo zabezpieczenie szkód komunikacyjnych, gdzie nie można znaleźć sprawcy, czyli UFG. Bo jak nie to obywatel pozwie o to państwo.
No czym dzisiaj różni się użycie samochodu od użycia piechtchochodu, czyli ruszenia swojej d..y. To jest podstawowa swoboda obywatelska, którego ograniczanie powinno być surowo karane. |
|