Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Wehiku³y czasu XXI wieku...

Wehiku³y czasu XXI wieku...

Data: 2011-08-04 15:37:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wehiku³y czasu XXI wieku...
Raport Millera:

   [..] Zderzenie samolotu z ziemi± nast±pi³o o godz. 6:41:07,5 [..]

Wersja rosyjska:

   [..] Sygna³ odciêcia uszkodzonej linii otrzyma³ punkt dyspozytorski
        Centrum zarz±dzania sieci± o 10:39:35. Z du¿± dok³adno¶ci± mo¿na
        stwierdziæ, ¿e w³a¶nie w tym momencie samolot zerwa³ przewody.
        Zatem, spad³ on o 10:39:40. Dlatego dok³adny czas katastrofy
        to jednak 10:40, nie 10:56. http://smolensk.ws/blog/197.html

Innymi s³owy -- zderzenie samolotu z ziemi± nast±pi³o oko³o 92 sekund po zerwaniu
linii znajduj±cej siê parê ,,sekund czasowych'' lotu przed miejscem zderzenia. ;)

  () Rosjanie maj± monitoring dogl±daj±cy stan sieci energetycznych tamtego rejonu
     z dok³adno¶ci± jednej sekundy czasowej. (tak twierdz±)

  () Maj± te¿ sieci energetyczne po³±czone w pier¶cienie niew³adzy. (tak jest wszêdzie)

  () Ale nie potrafi± szybko prze³±czyæ ¶redniego (je¶li 6 kV to ¶rednie) napiêcia
     tak, aby cz³owiek w gara¿u nie zauwa¿y³ zga¶niêcia ¶wiat³a na napiêciu niskim...

Dok³adno¶æ sekundowa w rejestrowaniu awarii linii energetycznych woko³o lotniska
jest potrzebna chyba tylko do ustalania czasu katastrof lotniczych. Natomiast
szybkie prze³±czanie jest potrzebne na co dzieñ. Monitoring jest k³opotliwy -- nie
zawsze dochodzi po prostu do pe³nego zerwania wszystkich trzech przewodów; znacznie
czê¶ciej dochodzi do pêkania izolatorów, zawi¶niêcia du¿ego ptaka czy ga³êzi, a te
zdarzenia nie daj± prostych odpowiedzi typu albo sieæ dzia³a, albo nie dzia³a!
Pêkniêcie izolatora mo¿e daæ efekt trudny do zauwa¿enia nie przez sekundê, ale
przez tydzieñ i mo¿e skutkowaæ ¶mierci± pora¿onych ludzi, którzy nieopatrznie
podejd± zbyt blisko s³upa -- piszê o sytuacji konkretnej, choæ z napiêcia
¶redniego, czyli niemal 3 razy wy¿szego ni¿ 6 kV wiadomej linii.

Szybkie prze³±czenie zasilania mo¿na zbudowaæ domowymi metodami na przeka¼nikach
elektromagnetycznych, bez u¿ywania elektroniki, o ile uda siê jednoznacznie stwierdziæ
uszkodzenie zasilania. (nie twierdzê, ¿e stosowanie elektroniki jest tu zakazane)
Tymczasem pomimo ca³kowitego zerwania wszystkich trzech przewodów (czyli sytuacji
ca³kowicie jasnej) niemal jednocze¶nie (w czasie krótszym ni¿ dwie milisekundy)
nie ma szybkiego prze³±czenia. Jest natomiast monitoring prowadzony z dok³adno¶ci±
jednej sekundy czasowej...

-=-

Ponadto jest wêdrówka w czasie... Na razie zasiêg pracy (pó³torej minuty)
wehiku³u jest ma³y, ale pocz±tki zawsze s± trudne... Kto wie... Byæ mo¿e
nasi potomkowie cofn± czas i VIPy spokojnie wyl±duj± na tym lotnisku... ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Wehiku³y czasu XXI wieku...

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona