[OT] Wejscie video-in ?

Data: 2009-10-03 14:35:19
Autor: ąćęłńóśźż
[OT] Wejscie video-in ?
Przepraszam za lekki off-topic, ale potrzebuję dość pilnie porady dotyczącej gniazda Video (zwykle żółty kolor) w np. przenośnych
odtwarzaczach multimedialnych DVD.

Niektóre modele odtwarzaczy mają osobne gniazda oznaczone Video-in oraz Video-out (zwykle mini-jack 3,5 mm)

Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można domniemywać, że jest to jedynie wyjście wideo, czy może
uniwersalne wejście/wyjście?

Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego) i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży
;-))
THX

Data: 2009-10-03 14:37:59
Autor: DooMiniK
[OT] Wejscie video-in ?
ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Minijack to coś takiego:
http://sklep.rms.pl/galerie/w/wtyk-mini-jack-stereo-3_8525.jpg
Wykorzystywany jest (najczęściej...) do przesyłania sygnału audio.
Ty masz pewnie na myśli "chinch":
http://www.adapter-universe.de/chinch1.jpg

Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można domniemywać, że jest to
> jedynie wyjście wideo, czy może uniwersalne wejście/wyjście?

Ja nie spotkałem się, aby to było uniwersalne gniazdo, w większości
sytuacji będzie pewnie S-VIDEO OUT (wyjście sygnału wideo).

Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego)
> i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży

Jak już trafiłeś na tą grupę (proponuję zapytaj na np. elektroda.pl), to
notebook / netbook + video grabber?
http://www.allegro.pl/item757844034_video_grabber_easycap_vista_xp_vs10_zgrywanie_vhs.html
http://www.allegro.pl/item749545966_video_audio_grabber_easycap_visual_studio_gr1.html

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-10-03 16:33:40
Autor: rs
[OT] Wejscie video-in ?
On Sat, 3 Oct 2009 14:35:19 +0200, ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> wrote:

[...]

jesli nie ma pstryczka, na obudowie albo na pilocie, ktory z tego
gniazda robi albo in, albo aut, to nalezy domniemac, ze jest to wideo
out.
Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego (analogowego) i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży
;-))
THX

wlasnie w podobnych celach uzywam przenosnych DVD playerow z wejsciami
video. <rs>

Data: 2009-10-03 22:15:13
Autor: KILu
[OT] Wejscie video-in ?
ąćęłńóśźż wrote:
Niektóre modele odtwarzaczy mają osobne gniazda oznaczone Video-in oraz
Video-out (zwykle mini-jack 3,5 mm)

Zgadza sie - takie urzadzenia maja takze wejscie.

Czy jeżeli odtwarzacz ma tylko jedno gniazdo oznaczone Video, to można
domniemywać, że jest to jedynie wyjście wideo, czy może uniwersalne
wejście/wyjście?

Zazwyczaj jest to tylko wyjscie, choc pewnie roznie bywa.

Potrzebuję pilnie czegoś w rodzaju przenośnego monitora serwisowego
(analogowego) i nie wiem, czego szukać po znajomej młodzieży ;-))

Ma byc male? To moze wizjer starej kamery (taki z miniaturowym
kineskopem)? :) Parametry ma to zwykle bardzo dobre, obraz (szczegolnie
napisy) jest na pewno lepszy, niz na LCD w tanim, chinskim, przenosnym DVD
(choc zazwyczaj tylko czarno-bialy), zasilic mozesz to czymkolwiek (5V,
prad zdecydowanie ponizej 500 mA), sygnal puszczasz po composite.

k,

Data: 2009-10-03 22:40:00
Autor: ąćęłńóśźż
[OT] Wejscie video-in ?
Bdb pomysł - bo chodzi m.in. o ustawienie ogniskowej (kata widzenia) i ostrości kamery analogowej.
Natomiast nie wiedziałem, że po zapodaniu video-in do kamery można mieć podgląd w wizjerze.
THX

-- -- -

Data: 2009-10-04 20:12:57
Autor: KILu
[OT] Wejscie video-in ?
ąćęłńóśźż wrote:
Bdb pomysł - bo chodzi m.in. o ustawienie ogniskowej (kata widzenia) i
ostrości kamery analogowej.

W takim razie taki wizjer bedzie idealny.

Natomiast nie wiedziałem, że po zapodaniu video-in do kamery można mieć
podgląd w wizjerze.

Nie wiem jak jest po podaniu sygnalu na video-in kamery - jak dotad mialem
do czynienia jedynie z wizjerami odlaczonymi od kamery (tak, mowie o tym
podluznym, odchylanym elemencie umieszczonym na kamerach sprzed 1-2
dekad). Po ich rozebraniu zazwyczaj nie ma najmniejszego problemu z
okresleniem gdzie jest zasilanie, a gdzie wejscie sygnalu. Wystarczy tylko
podlaczyc odpowiednie gniazdo.

k,

Data: 2009-10-04 22:45:10
Autor: ąćęłńóśźż
[OT] Wejscie video-in ?
A, rozumiem, czyli dorwać jakąś starą np. zepsutą kamerę?
W tamtych czasach "monopol" w popeweksowskim PRL-bis miał Panasonic na duże kasety VHS ;-))

-- -- -