Weksel

Data: 2019-12-02 20:05:42
Autor: Animka
Weksel
Czy weksli to nie trzeba podpisywać w Banku, przy pracowniku udzielającemu pożyczki/kredytu?

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kamil-d-zatrzymany-w-zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

--
animka

Data: 2019-12-02 20:36:24
Autor: Robert Tomasik
Weksel
W dniu 02.12.2019 o 20:05, Animka pisze:
Czy weksli to nie trzeba podpisywać w Banku, przy pracowniku udzielającemu pożyczki/kredytu?

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kamil-d-zatrzymany-w-zwiazku-z-falszywymi-wekslami/dsh3ee8

Powinnosię w banku, ale wiesz - znany dziennikarz. I wyszło jak zwykle :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-02 20:51:48
Autor: A. Filip
Weksel [na 2 mln CHF]
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

:-)

Może się banki nauczą (boleśnie) jak uzyskiwać w sposób
"mniej podważalny" weksle na kwotę 2 mln CHF
[ na dziś to trochę mniej niż 8 mln PLN ]

Przy takiej kwocie jakoś domniemywać na korzyść banku się nie śpieszę.
B. żonie jakby co grozi odpowiedzialność karna za składanie fałszywych
zeznań bo bez jej formalnego zeznania że to nie jej podpis sprawa nie
powinna daleko zajechać.  O podpisaniu weksli na taką kwotę "raczej"
by nie zapomniała?

--
A. Filip

Data: 2019-12-02 21:01:31
Autor: Robert Tomasik
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 02.12.2019 o 20:51, A. Filip pisze:

Może się banki nauczą (boleśnie) jak uzyskiwać w sposób
"mniej podważalny" weksle na kwotę 2 mln CHF
[ na dziś to trochę mniej niż 8 mln PLN ]

Przeznaczeniem prawnym weksla nei jest zabezpieczanie roszczeń banków.

[...]

Różnie może wyjść. Banki upierają się przy braniu weksli in blanco, co
powoduje, że to może być weksel od innego zupełnie kredytu i nawet nie z
tego banku.  Jak zażądałem od banku, by wpisał tam podstawowe dane, to
aż radca prawny musiał się wypowiadać, bo "przecież wszyscy podpisują".

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-02 21:25:09
Autor: A. Filip
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

Czy takie użycie weksli jest nielegalne?

Do użytku "nie całkiem zgodnie z (głównym) przeznaczeniem" ja solidnie
jestem przyzwyczajony (głównie w kwestiach poza prawnych).

[...]

Dopóki "niezawisłe sądy" nie dadzą za "brak detali" bankom _kosztownie_
i zasłużenie po dupie to taka karygodna praktyka będzie trwać.

--
A. Filip

Data: 2019-12-03 00:11:33
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

To po co te weksle. Traktowane jak papier toaletowy?
Znam osobę z której wekslem wierzyciel poleciał od razu do komornika i nawet sprawy w Sądzie nie było. Komornik jak panisko zarzdził wszystko sam....i Sąd nie postawił mu żadnych zarzutów, tylko jeszcze akta od niego wzięli, żeby na chybcika wpisać na Portalu Informacyjnym Sądu. Takie mamy "prawo".

--
animka

Data: 2019-12-03 05:03:57
Autor: Robert Tomasik
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 03.12.2019 o 00:11, Animka pisze:

[...]

W praktyce przy takiej kwocie w zasadzie tak. I tak bank musi z tym iść
do sądu, a posiadając umowę z poręczeniem i tak dostanie tytuł wykonawczy.

Wątpię. Jest to nieprawdopodobne.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-03 22:32:12
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

Ja nie wątpię. Ja to znam.

--
animka

Data: 2019-12-04 13:45:33
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 22:32, Animka pisze:
[...]

Jest to niemożliwe. Albo zmyślasz, albo po prostu czegoś nie zrozumiałaś (znając ciebie, to drugie).

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 23:07:06
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-04 o 13:45, Liwiusz pisze:
[...]

Nie znasz mnie. Nie pisałabym o tym gdyby to się nie działo. Nigdy nie kłamię.
Dokładnych szczególów dla "usprawiedliwienia" prawdy nie mogę podać, bo chcę chronić kogoć z mojej dalszej rodziny, któremu trochę pomagałam w tej sprawie. Pisałam za niego pisma do komornika i do Sądu. Założyłam mu (razem z nim oczywiście konto na portalu Sądu na tej prowincji" Jak sie okazało wszystko było puste. Co było dalej to już pisałam.
Ten człowiek dostał od Komornika z prowincji (a mieszka w Warszawie) zajęcie wierzytelności i dołączył skserowany weksel oraz skserowany Wyrok zaoczny z Sądu.Przeszło przez Sąd, ale Sąd tego nie udokumentował na portalu, ani ten człowiek oryginału z Sądu nie otrzymał.Jak napisaliśmy do tego Sądu to napisali, że juz za późno.
Na Portalu była wzmianka o prośbę do Komornika z tego Pipidówka o wypożyczenie akt.
Zaczeli bez ładu, bez odpowiedniej kolejności wpisywać dokumenty z teczki komornika.
Wiadomo, że zaprzyjaźniony z Sądem Komornik poleciał z wekslem do Sądu i dostał klauzulę wykonalności. Wszystko za plecami pokrzywdzonego i oszukanego. Odwrotu niestety już nie było. Rzecznik Finansowy w związku ze skargą nic nie odpisał. Widocznie ta cwana firma pożyczkowa ma "duże plecy.
Eot, bo nie mogę więcej pisać. Moje życie i zdrowie jest ważniejsze, a mafia działa dalej.

--
animka

Data: 2019-12-03 08:41:04
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 00:11, Animka pisze:
[...]

Bzdura. Ale w końcu animkowatość zobowiązuje.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-03 12:48:34
Autor: J.F.
Weksel [na 2 mln CHF]
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5de61194$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czekaj czekaj - czy nie o to wlasnie z tymi wekslami chodzi ?
"Sprawa" w sadzie jakas tam niby jest, ale uproszczona bardzo, dluznik chyba nawet nie musi wiedziec.

Wez tez pod uwage, ze Animka moze znac sprawe sprzed kilkunastu  lat, na innych przepisach.

Tak czy inaczej - banki jakos wymagaja tego weksla, wiec chyba nie jest to warte tyle, co papier toaletowy ...

J.

Data: 2019-12-03 20:02:58
Autor: Robert Tomasik
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 03.12.2019 o 12:48, J.F. pisze:

Bzdura. Ale w końcu animkowatość zobowiązuje.

Czekaj czekaj - czy nie o to wlasnie z tymi wekslami chodzi ?
"Sprawa" w sadzie jakas tam niby jest, ale uproszczona bardzo, dluznik
chyba nawet nie musi wiedziec.

Kiedyś tak było, ale to już nie jest prawda. Weksel, to taki wynalazek,
że oddziela meritum sprawy od zapłaty. Czyli zamiast Ci zapłacić za
samochód, przyrzekam, że zapłacę. I później już nie ma tłumaczenia, ze
samochód był popsuty - mam zapłacić i mogę sobie dochodzić roszczenia o
naprawę.

Wez tez pod uwage, ze Animka moze znac sprawe sprzed kilkunastu  lat, na
innych przepisach.

Nigdy tak nie było, że bez wiedzy dłużnika można było przepchnąć weksel.
Wiele lat temu bank mógł sam wydawać nakazy zapłaty, ale i tak klauzulą
musiał sąd je opatrywać. Procedura była mocno uproszczona, bowiem
uznawano banki za instytucje zaufania publicznego. Ale później się
okazało, że banki nadużywały tych uprawnień.

Nie dość, że miewał bajzel w dokumentach i wydawały tytuły na
nieistniejące zobowiązania, to jeszcze zaczęły skupować wątpliwe
wierzytelności i te dochodzić na uproszczonych procedurach.

Tak czy inaczej - banki jakos wymagaja tego weksla, wiec chyba nie jest
to warte tyle, co papier toaletowy ...

Weksel powoduje, że jak go wypełnią, to musisz zapłacić i możesz się z
nimi sądzić, że nieprawidłowo wypełnili. Tyle, że ostatnio banki zaczęły
te procesy przegrywać i to już mocno ostudza zapał do wypełniania. Po za
tym wypełnienie weksla in blanco niezgodnie z wolą wystawcy jest samow
sobie przestępstwem, zaś te umowy bankowe bywają tak konstruowane, że w
sumie nie wiadomo, jak go prawidłowo wypełnić. To studzi zapał
prowekslowy :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-03 20:21:22
Autor: J.F.
Weksel [na 2 mln CHF]
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5de6b164$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale to chyba postepowanie uproszczone/nakazowe.
Jak dluznik nie zaprotestuje w terminie, to w pare tygodni komornik moze zaczac dzialac ?

A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

lepiej miec niz nie miec :-)

A tu jeszcze przyszlo nowe
http://biznesprawnik.pl/2019/01/14/mozliwosc-wydania-nakazu-zaplaty-z-weksla-w-swietle-nowego-orzeczenia-tsue/

J.

Data: 2019-12-03 21:22:49
Autor: Robert Tomasik
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 03.12.2019 o 20:21, J.F. pisze:

[...]

Tak, ale to nadal nie jest "bez wiedzy".

A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

Też nie. Też można w postępowaniu nakazowym, tylko musi udowodnić kwotę.
Z weksla długo sobie wpisywali "po uważaniu", aż ktoś zauwazył, ze to
może być przestępstwo.

No właśnie.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-03 22:44:30
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 20:21, J.F. pisze:
[...]

Póżniej sobie przeczytam.

--
animka

Data: 2019-12-04 13:42:53
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

Tak jest w każdej sprawie, nie tylko z weksla.

A bez weksla to sprawa cywilna to potrwa dwa lata co najmniej ?

Zasadniczo w każdej sprawie o zapłatę sądy wydają nakazy zapłaty, chyba że z samego pozwu sąd poweźmie wątpliwości, czy roszczenie jest słuszne.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-03 22:40:24
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

Sprawa sprzed 5 lat. zapomniałam napisać, że komornik z tym wekslem poleciał do Sądu po klauzulę i potem te swoje papirki razem z klauzulą przysłał. Nie Sąd, tylko komornik.
Widzisz jakie kurestwo może spaść znienacka człowiekowi na głowę?
--
animka

Data: 2019-12-04 13:46:27
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 22:40, Animka pisze:

[...]

Ta historia jest jeszcze mniej prawdopodobna. Ktoś sobie z ciebie niezłe jaja robił, opowiadając ją.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 13:56:47
Autor: u2
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 04.12.2019 o 13:46, Liwiusz pisze:
[...]

nie znasz nadzwyczajnej kasty:)))))))))))))

Data: 2019-12-04 13:59:01
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-04 o 13:56, u2 pisze:
[...]

Są jednak granice prawdopodobieństwa, które Kłamninka dawno przekroczyła.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 14:22:32
Autor: A. Filip
Weksel [na 2 mln CHF]
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

A prawnik by nie powiedział że może wystarczyć jedno opowiedzenie przez
nie prawnika nie prawnikowi by "ubyło" prawnie kluczowych "detali"?
Wersja poprawna politycznie i ostrożna prawnie odpowiedzi na wersję
animki jak dla mnie to że jest to coś w co trudno uwierzyć na gołe słowo
"jednej osoby na usenecie".

A wynaturzenia dopóki ktoś rabanu na całą Polskę po mediach nie podniósł
to nie takie bywały i uchodziły [patrz traktor u komornika, policyjna
banda czworga od Stachowiaka do wycieku nagrania z paralizatora].
Jeszcze miewam nadzieje że to rzadkie wyjątki.

--
A. Filip

Data: 2019-12-04 23:10:23
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-04 o 13:59, Liwiusz pisze:
[...]

Nie jesteś dla mnie ani dla znajomego Kimś wiarygodnym, żeby Ci wykładać kawę na ławę. Jako komornik możesz być osobą niebezpieczną.

--
animka

Data: 2019-12-05 11:33:03
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-04 o 23:19, u2 pisze:
[...]

akurat tutaj pisze prawdę:)

Gdzie tu widzisz prawdę?

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 13:40:56
Autor: Liwiusz
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 12:48, J.F. pisze:
[...]

Musi - pozew i nakaz zapłaty jest mu wysyłany.

Wez tez pod uwage, ze Animka moze znac sprawe sprzed kilkunastu  lat, na innych przepisach.

Za życia Animki, ani za życia jej rodziców, nie było inaczej.

Tak czy inaczej - banki jakos wymagaja tego weksla, wiec chyba nie jest to warte tyle, co papier toaletowy ...

Ależ ja nie komentuję tego, ile wart jest weksel, tylko czy komornik weszcznie egzekucję na podstawie weksla.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-04 14:01:06
Autor: J.F.
Weksel [na 2 mln CHF]
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5de7a958$0$17354$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A potem sie okaze, ze pod zly adres, albo zmienil i nie zameldowal,
albo awizowano powtornie ... moze sie cos na plus zmienilo, ale przeciez roznie bywalo ...

[...]

OK, te czesc pewnie Animka zmyslila, albo ktos jej nie powiedzial, ze nakaz sadowy byl.

Ale czy nie bylo takich wynaturzen, jak komornik i jednoczesnie windykator prywatny?

Cos mi chodzi po glowie, ze jeden z windykatorow wysylal pisma od komornika, czy niby od komornika ...

P.S.
https://superbiz.se.pl/wiadomosci/dlugi-ktorych-nie-ma-komornicy-i-zaoczne-wyroki-windykacja-po-polsku-aa-4mx1-6DgF-5sCj.html
Zrodlo kiepskie, ile w tym prawdy - nie wiadomo, ale artykul nie taki znow stary.

A wladza ma to w d* - i sady, i komornicy, i minister zero ...

J.

Data: 2019-12-03 22:33:24
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-03 o 08:41, Liwiusz pisze:
[...]

Dla Ciebie bzdura. Dla kogoś innego NIE.

--
animka

Data: 2019-12-02 22:17:01
Autor: J.F.
Weksel [na 2 mln CHF]
Dnia Mon, 02 Dec 2019 20:51:48 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
[...]

Myslisz, ze ma takie pieniadze, zeby banki sie czegos nauczyly ?

[...]

Kto wie - jak w banku podsuneli sterte papierow do podpisu, a ona
myslami byla przy "posiadlosci" ...

J.

Data: 2019-12-03 00:05:00
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-02 o 20:51, A. Filip pisze:
[...]

Powiedziała, że zadnych weksli nie widziała i nie podpisywała.
Grafolodzy już to sprawdzą.

--
animka

Data: 2019-12-03 05:04:41
Autor: Robert Tomasik
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 03.12.2019 o 00:05, Animka pisze:

[...]

Niekoniecznie. Przy samej parafce grafolog może nie wydać jednoznacznej
opinii.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-03 22:30:22
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
[...]

Durczok podobno się przyznał. Jest już w areszcie. Grozi mu 25 lat więzienia.

--
animka

Data: 2019-12-03 22:55:01
Autor: A. Filip
Weksel [na 2 mln CHF]
Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> pisze:
[...]

Jeśli się przyznał to prawie na pewno w taki sposób że z wideł się robi igła.
O zarządzeniu aresztu przez sąd jeszcze nie słyszałem w tej sprawie.

--
A. Filip

Data: 2019-12-04 10:51:18
Autor: A. Filip
Weksel [na 3 mln PLN, aresztu niet]
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> pisze:
[...]

Sąd nie orzekł aresztu więc 25 wygląda na "zagrożenie teoretyczne".
Link poniżej zawiera więcej detali sprawy według stanu na dziś i
_trochę_ dokładniejszy opis do czego D. się przyznał a do czego nie.

https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-sad-nie-zgodzil-sie-na-tymczasowy-areszt-dla-kamila-durczoka,nId,3369923
Kamil Durczok nie trafi do aresztu. Sąd Rejonowy Katowice-Wschód nie
uwzględnił wniosku prokuratury, która chciała, by dziennikarz został
aresztowany na trzy miesiące. Durczokowi śledczy zarzucają oszustwo i
podrobienie weksla. Grozi mu kara od 5 do 25 lat pozbawienia
wolności. [...]

--
A. Filip

Data: 2019-12-04 22:46:32
Autor: Animka
W dniu 2019-12-04 o 10:51, A. Filip pisze:
Sąd nie orzekł aresztu więc 25 wygląda na "zagrożenie teoretyczne".
Link poniżej zawiera więcej detali sprawy według stanu na dziś i
_trochę_ dokładniejszy opis do czego D. się przyznał a do czego nie.

Połowa winy (pieniężnej) powinna przypaść niekompetentnemu Bankowi jak pozatrudniał niemoty w Banku.

--
animka

Data: 2019-12-04 23:05:02
Autor: A. Filip
[...]

<ironia> Ależ to zły i podstępny  D. oszukał dobry i łatwowierny bank!
W dodatku się perfidnie rozwiódł! </ironia>

Co sądzić o banku który udziela kredytu dla którego hipoteka i
ubezpieczenie nieruchomości nie są wystarczającym zabezpieczeniem?
Czy może być banda ryzykantów pieniędzmi ciułaczy albo banda wrabiaczy
kredytobiorców?

Jak dla mnie jest poziom unikania ryzyka kredytowego po którym bank
przestaje być "tym dobrym".

--
A. Filip

Data: 2019-12-05 11:31:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-04 o 22:46, Animka pisze:
[...]

Winą pieniężną bank jest obciążony w 100%, ponieważ całej kwoty nie może dochodzić od żony Durczoka.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-05 11:56:12
Autor: A. Filip
[...]

No to spytajmy się inaczej:  Czy weksel był wystawiony tak że dochowując
"należytej staranności" _bank_ nie powinien egzekwować go od b. żony?
Jest poziom poza którym "niekompetencja" zaczyna wyglądać jak
"wątpliwe prawnie" działania z premedytacją.  IMHO takie "śledztwo
sprawdzające" _należy_ także przeprowadzić ale jak znajdzie się aż tyle
by taka sprawa wyszła z prokuratury do sądu to się sporawo zdziwię.

--
A. Filip

Data: 2019-12-05 13:29:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-12-05 o 11:56, A. Filip pisze:
[...]

Nie był tak wystawiony, ponieważ nie zawierał podpisu żony.

Jest poziom poza którym "niekompetencja" zaczyna wyglądać jak
"wątpliwe prawnie" działania z premedytacją.  IMHO takie "śledztwo

Nie wykluczam, że pracownik banku mógł być tu współsprawcą lub podżegaczem - w obu przypadkach jemu też grozi 25 lat więzienia.

sprawdzające" _należy_ także przeprowadzić ale jak znajdzie się aż tyle
by taka sprawa wyszła z prokuratury do sądu to się sporawo zdziwię.

Durczok sypnął byłą żonę, że podrobił podpis za jej zgodą, czyli może być współsprawczynią. Być może też sypnie pracownika banku, który był z nim w zmowie.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-05 16:01:07
Autor: z
W dniu 2019-12-05 o 13:29, Liwiusz pisze:
Durczok sypnął byłą żonę, że podrobił podpis za jej zgodą, czyli może być współsprawczynią. Być może też sypnie pracownika banku, który był z nim w zmowie.

I dostanie list żelazny za sypanie grupy przestępczej i kara go ominie ;-)
W taki czy inny sposób Durczok nie pójdzie siedzieć przy obecnej władzy sadowniczej.
Trzeba to zaorać. Jak mawia Frasyniuk JEBAĆ SĄDY
czy tam WOLNE SĄDY ;-)

Data: 2019-12-05 22:06:31
Autor: Shrek
W dniu 05.12.2019 o 16:01, z pisze:

I dostanie list żelazny za sypanie grupy przestępczej i kara go ominie ;-)
W taki czy inny sposób Durczok nie pójdzie siedzieć przy obecnej władzy sadowniczej.

Sądy są po reformie. Już dwa lata. Więc nie srajcie we własne gniazdo towarzyszu.

--
Shrek

Data: 2019-12-05 22:17:48
Autor: u2
W dniu 05.12.2019 o 22:06, Srek pisze:
[...]

wulgarny i prymitywny ten srek

ale ale izba dyscyplinarna nadal nie działa, nie dyscyplinuje sędziów typu J. czy T. czy Ż.:)))))))))))

Data: 2019-12-06 10:34:43
Autor: z
Weksel [na 3 mln PLN, aresztu niet]
Przecież żadnej reformy nie było tylko wymiana stołków
Tak twierdzą posrańcy.

A nie mówiłem że PiS robi za mało i za wolno?

Trzeb było GORĄCYM ŻELAZEM.

Teraz jeden sędzia będzie pytał wszystkich świętych czy jego towarzysz to "mama jaja" do sędziowania czy nie ma.

Nikt się nie pytał czy popłuczyny po radzie państwa mogą wydawać wyroki.
Oni są PRAWORZĄDNI K.. Mać

Data: 2019-12-06 18:28:55
Autor: Shrek
W dniu 06.12.2019 o 10:34, z pisze:
Przecież żadnej reformy nie było tylko wymiana stołków

Powiażnie - p.o.rezydent z p.o.remierem kłamali?

--
Shrek

Data: 2019-12-06 15:17:55
Autor: Animka
W dniu 2019-12-05 o 22:06, Shrek pisze:
[...]

Nie wiedziałam, że z jest sędzią.

--
animka

Data: 2019-12-06 14:31:23
Autor: Runt
W dniu 2019-12-05 o 16:01, z pisze:
[...]

Te, przygłupie! Zostań tu na pl.soc.prawo! Grupa pl.soc.polityka odpocznie od twoich "mondrosci".

--
Runt

Data: 2019-12-06 15:15:55
Autor: Animka
W dniu 2019-12-06 o 14:31, Runt pisze:
[...]

Jesteś sędzią?

--
animka

Data: 2019-12-06 15:24:37
Autor: u2
W dniu 06.12.2019 o 15:15, Animka pisze:
[...]

tak szpunt będzie sądził na t.zw. sądzie ostatecznym w procesie kiblowym:)

Data: 2019-12-06 17:29:39
Autor: Runt
W dniu 2019-12-06 o 15:24, u2 pisze:
[...]

KATOBOLSZEWIK u2 pieni się! Piękny wieczór! ;-))))
--
Runt

Data: 2019-12-06 20:32:56
Autor: u2
W dniu 06.12.2019 o 17:29, Runt pisze:
[...]

bez przesady ubecki durniu, to ty piszesz dużymi literami, czyli pienisz się, a wieczór rzeczywiście piękny:)))))))

Data: 2019-12-06 15:19:52
Autor: u2
W dniu 06.12.2019 o 14:31, ubecki dureń Runt pisze:
[...]

ubecki dureń zmęczony na pspolityka, powinien trochę odpocząć, a potem znowu do boju, za Schetynę, za Neumanna, za Lubnauer:)))))))))

Data: 2019-12-05 16:06:07
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05.12.2019 o 11:31, Liwiusz pisze:

[...]

To wcale nie jest takie oczywiste. W wypadku weksla ze sfałszowanym
podpisem, zgodnie z prawem cywilnym ciężar udowodnienia, że jest on
sfałszowany spoczywa na stronie, która wywodzi z tego skutki prawne
(art. 6 kc).

No i jeśli żona Durczoka twierdzi, ze to nie jej podpis, to musi tego
dowieść. Jeśli ów podpis, to tylko parafka, to biegły może stwierdzić,
że nie da się ani potwierdzić, ani wykluczyć. No i teraz orzecznictwo
sądów jest bardzo różne. Bywa, że jeśli nie da się wykluczyć, to zasądzą
z takiego weksla.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-05 16:10:15
Autor: u2
Weksel [na 3 mln PLN, aresztu niet]
No i jeśli żona Durczoka twierdzi, ze to nie jej podpis, to musi tego
dowieść.

biegły już ponoć się wypowiedział w tej sprawie, podpis sfałszowano, ale czy sfałszował Kamil D. to już inna sprawa, mógł biedaczyna o niczym nie wiedzieć i działać w "dobrej wierze":)

Data: 2019-12-05 19:12:23
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05.12.2019 o 16:10, u2 pisze:

[...]

Pomijając fakt, ze podobno się przyznał, to co do zasady mógł to równie
dobrze zrobić któryś z pracowników banku.

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-05 19:50:28
Autor: u2
[...]

podobno to Kopernik nie żyje, ale nadal nie wiadomo, czy był mężczyzną, czy jednak kobietą:)

Data: 2019-12-05 18:24:00
Autor: Animka
[...]

Po co jego żona ma udowadniać jak biegli grafolodzy już te podpisy "badali".
Poza tym D. przyznał się potem sam do sfałszowania podpisów.

--
animka

Data: 2019-12-05 19:16:26
Autor: z
W dniu 2019-12-05 o 18:24, Animka pisze:

Po co jego żona ma udowadniać jak biegli grafolodzy już te podpisy "badali".
Poza tym D. przyznał się potem sam do sfałszowania podpisów.

Bo kasta już kombinuje jak przeciągać sprawę. Po przyznaniu mają teraz trudniej i rżną głupa ale pewnie teraz tego grafologa podważą tak jak ktoś tu pisał że podważyli jeden alkomat z tysięcy używanych przez policję z powodów PRAWNYCH ;-) bo trzeba było ratować koleżkę sędziego ;-)

Data: 2019-12-06 14:32:24
Autor: Runt
W dniu 2019-12-05 o 19:16, przygłup z pisze:
[...]

Idż z tym do Banasia!
--
Runt

Data: 2019-12-06 09:58:42
Autor: Liwiusz
[...]

Trochę przespałeś, bo stan faktyczny jest taki, że biegły orzekł, że to podpis Durczoka, a ten się do tego przyznał.

Parafka nie jest podpisem.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-06 18:52:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06.12.2019 o 09:58, Liwiusz pisze:

[...]

Ja pisąłem o zasdzie ogólnej, że to nie jest oczywiste.

Bo? :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-06 22:06:04
Autor: Liwiusz
[...]

Poczytaj orzeczenia.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-07 07:40:07
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06.12.2019 o 22:06, Liwiusz pisze:

[...]

Wszystkie, czy tylko niektóre? Te o o podpisie elektronicznym też? :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2019-12-07 11:06:58
Autor: Liwiusz
[...]

Te, które dotyczą tematu "czy parafka jest podpisem".

--
Liwiusz

Data: 2019-12-07 20:47:40
Autor: ąćęłńóśźż
Weksel [na 3 mln PLN, aresztu niet]
Gdy to twierdziłem przed sądem, ten się uparł że jest "skoro to Iksińskiego".

-- -- -
Parafka nie jest podpisem.

Data: 2019-12-04 20:44:28
Autor: Shrek
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 03.12.2019 o 22:30, Animka pisze:

Durczok podobno się przyznał. Jest już w areszcie. Grozi mu 25 lat więzienia.

NIe jest w areszcie, tylko zatrzymany na 48, czy się przyznał nie wiadomo.

Kiedy ludzie zrozumieją, że aresztowanie to nie uznanie winnym (a co dopiero mówić o zatrzymaniu)?

--
Shrek

Data: 2019-12-04 22:43:08
Autor: Animka
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 2019-12-04 o 20:44, Shrek pisze:
[...]

Codziennie są nowe informacje. Codziennie jakieś zmiany w sprawie.

--
animka

Data: 2019-12-04 23:02:55
Autor: u2
Weksel [na 2 mln CHF]
W dniu 04.12.2019 o 22:43, Animka pisze:
W dniu 2019-12-04 o 20:44, Srek pisze:
W dniu 03.12.2019 o 22:30, Animka pisze:

D. podobno się przyznał. Jest już w areszcie. Grozi mu 25 lat więzienia.

[...]

informuj codziennie animka, informuj, nie można odpuścić dla gostka który molestował twoje koleżanki:)

Data: 2019-12-05 11:57:47
Autor: z
Weksel [na 2 mln CHF]
Założymy się że względu na niską szkodliwość społeczną zostanie uniewinniony. Przecież nikomu żadnej krzywdy nie zrobił.
Nie pobił i nie zgwałcił a mógł ;-)

Data: 2019-12-05 12:20:44
Autor: J.F.
Weksel [na 2 mln CHF]
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5de8e2ab$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
Założymy się że względu na niską szkodliwość społeczną zostanie uniewinniony. Przecież nikomu żadnej krzywdy nie zrobił.
Nie pobił i nie zgwałcił a mógł ;-)

No nie wiem,  nie wiem - w tle jest bank pokrzywdzony na grubsza kwote, bo mial poreczyciela, a nie ma ...
A to chyba jeszcze cos o wyłudzeniu kredytu mozna dołożyc.

J.

Data: 2019-12-03 00:01:16
Autor: Animka
Weksel
[...]

Czyli pracownicy Banku mają już "umoczone d..y". A to było 10 lat temu, więc dziesięcioktotnie, albo i więcej.

--
animka

Data: 2019-12-03 00:41:08
Autor: Robert Tomasik
Weksel
W dniu 03.12.2019 o 00:01, Animka pisze:

[...]

Nie wiadomo. Może podpisywała. Moze podpisała do innej kwoty, ale tego
nie wzmiankowano. Możliwości jest mnóstwo.

--
Robert Tomasik

Weksel