Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd

Data: 2011-09-05 21:59:43
Autor: 'Tom N'
Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
E-sad "cywilny" otrzymał wniosek, wydał nakaz zapłaty weksla wystawionego na
jednego wspólnika (od którego został wniesiony sprzeciw -- w toku *również*
sprawa przed sądem gospodarczym na poziomie apelacji złożonej przez
/wierzyciela/ ), a komornik przystąpił "do pracy" m.in. blokując
*zobowiązanemu* rachunki firmowe założone i  prowadzone na rzecz wspólników.

Na czynności komornika została złożona skarga, a w odpowiedzi przyszło
postanowienie o uznaniu sie za niewłaściwym i przekazaniu sprawy do sądu
właściwego UWAGA!!!: wg. właściwości tj. ulicy zamieszkania _dłużnika_
(komornik w pismach skreśla dłużnik i wpisuje zobowiązany), ale nie w
miejscowości zamieszkania (choć list polecony zaadresowano poprawnie), tylko
w Warszawie

W uzasadnieniu powołanie art 767 $ 1 k.p.c, stwierdzenie, że wierzyciel
wybrał komornika poza właściwością ogólną i dlatego jak w sentencji.

Komornik przysyła pisma z nagłówkiem:
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy

Odpowiedź na skargę przyszła z Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy Wydział I Cywilny (tam był też wniesiony
sprzeciw -- termin rozprawy styczeń 2012).

Który sąd jest właściwy dla skargi na czynności komornika, i jak to wszystko
rozwikłać w możliwie krótkim terminie, zwłaszcza kwestie zajęcia kont
wspólników?

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 22:07:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-05 21:59, 'Tom N' pisze:
[...]

Do meritum problemów z egzekucją się nie odniosę, ale prosiłbym o potwierdzenie: faktycznie e-sąd w Lublinie wydał nakaz zapłaty z weksla, którego na oczy nie widział?

--
Liwiusz

Data: 2011-09-05 22:26:52
Autor: 'Tom N'
Liwiusz w <news:j43a62$eor$1news.onet.pl>:

[...]

A ten Lublin to skąd Ci się wziął?  E-sąd z Warszawy (jak pisałem złożony
sprzeciw i rozprawa na styczeń 2012).
Weksel był zabezpieczeniem umowy pomiędzy S.C (zobowiązany) a Sp. z o.o.
(/wierzyciel/, w sprawie której toczy sie sprawa przed Sądem Gospodarczym
(obecnie na etapie apelacji złożonej przez /wierzyciela/)

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 22:42:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-05 22:26, 'Tom N' pisze:
[...]

A co to jest e-sąd z Warszawy?

--
Liwiusz

Data: 2011-09-05 22:52:49
Autor: Johnson
Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
W dniu 2011-09-05 22:42, Liwiusz pisze:

A co to jest e-sąd z Warszawy?

Powszechnie wiadomo że siedziba internetu jest w Warszawie ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-09-05 22:59:18
Autor: 'Tom N'
Liwiusz w <news:j43c7b$mf3$1news.onet.pl>:

[...]

Niech będzie z Marsa nawet -- bardziej interesuje mnie dlaczego (i jak to
sprawnie można odkręcić) sąd, który przeprowadzi rozprawę po sprzeciwie
uznał sie niewłaściwym dla skargi na komornika, który przy nim działa i
przekazał sprawę do innego sądu w Warszawie, na podstawie wyłącznie nazwy
ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym lub uwaga miejscowości w której
składający skargę mieszka -- również kierując się częścią adresu. --
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:01:01
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-05 22:59, 'Tom N' pisze:

[...]

Przecież ci sąd napisał. Przeczytaj.

Data: 2011-09-06 11:01:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Sep 2011, 'Tom N' wrote:

Liwiusz w <news:j43c7b$mf3$1news.onet.pl>:

W dniu 2011-09-05 22:26, 'Tom N' pisze:
Liwiusz w<news:j43a62$eor$1news.onet.pl>:
W dniu 2011-09-05 21:59, 'Tom N' pisze:
E-sad "cywilny" otrzymał wniosek,
[...]
[...]

  Dobra, to ja przetłumaczę pytanie Liwiusza na większe litery:
co to Twoim zdaniem jest e-sąd, i dlaczego definicja owego
e-sądu jest odmienna, niż obowiązująca w reszcie Polski?
  Bo jeśli wg najlepszej wiedzy obecnych i przytomnych, e-sąd
jest cały jeden na cały kraj i do tego mieści się w Lublinie,
o ten:
https://www.e-sad.gov.pl/Default.aspx
a Ty piszesz o Warszawie, to ktoś ma zwidy: alby my, albo Ty.

  A jeśli to *nie jest* e-sąd, to o ile się nie mylę jest mały
problem formalny: obowiązują inne procedury.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-06 17:58:32
Autor: 'Tom N'
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1109061050380.2196quad>:

On Mon, 5 Sep 2011, 'Tom N' wrote:

[...]

No nie jest, zbyt szybko odpowiadałem Liwiuszowi, a na myśli miałem cały
czas marmurkowy sąd w Warszawie, *który przeprowadzi rozprawę po sprzeciwie*
i który jednocześnie uznał sie niewłaściwym dla skargi na komornika, który
przy nim działa oraz przekazał sprawę do innego sądu w Warszawie, na
podstawie wyłącznie nazwy ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym lub uwaga
miejscowości w której składający skargę mieszka -- również kierując się
częścią adresu. P.S.
A jak się okazuje, zainteresowany wprowadził również mnie w błąd -- wspomina
coś o formularzu -- nieważne teraz.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-06 21:25:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Sep 2011, 'Tom N' wrote:

No nie jest, zbyt szybko odpowiadałem Liwiuszowi, a na myśli miałem cały
czas marmurkowy sąd w Warszawie

  Otóż to :), a pytaniem było "czemu się spieniłeś", skoro twardo
trzymałeś się e-wersji.

podstawie wyłącznie nazwy ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym

  A to się zgadza, tyle że dyskusje dotyczyły dwu różnych spraw
(a nawet trzech, w trzeciej chodzi o ścisłość opisu, nie wskazałeś
w pierwszym poście np. czy wierzyciel ma "lokalizację" w W-wie, co
mogłoby wskazywać na *inny* błąd niż opisywany).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-05 22:57:45
Autor: Johnson
Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
[ciach ...]

Po prostu wyrazić się nie umiesz. Zresztą jak wszyscy tutaj ;)
Zamiast pisać weź się za czytanie tego przepisu który wskazał sąd a będziesz wszystko wiedział.

Data: 2011-09-05 23:01:43
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43d3t$gvn$1inews.gazeta.pl>:

[ciach ...]

Po prostu wyrazić się nie umiesz. Zresztą jak wszyscy tutaj ;)
Zamiast pisać weź się za czytanie tego przepisu który wskazał sąd a będziesz wszystko wiedział.

I w tym przepisie jest napisane, że jeżeli składający skargę mieszka na
ulicy Kazimierza w Katowicach, to właściwym sadem jest sąd dla ulicy
Kazimierza w Warszawie?

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:04:42
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43dd0$gvn$4inews.gazeta.pl>:

[...]

Poproszę o cytat tego co jest u Ciebie

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:06:00
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-05 23:04, 'Tom N' pisze:

[...]

Proszę bardzo. Przyjdź jutro to zobaczysz.

Data: 2011-09-05 23:08:43
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43djb$gvn$5inews.gazeta.pl>:

[...]

Na Kazimierza w Warszawie czy na Kazimierz w Krakowie -- podaj dokładny
adres i godzinę -- ktoś przyjdzie

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:12:46
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-05 23:08, 'Tom N' pisze:

Na Kazimierza w Warszawie czy na Kazimierz w Krakowie -- podaj dokładny
adres i godzinę -- ktoś przyjdzie

Berdyczów, Krochmalna 6

Naprawdę nie rozumiem jak można sobie urządzać procesy, w sytuacji kiedy nie potrafi się zrozumieć tak jasno napisanego przepisu jak art. 767 kpc. Przecież tam jest jasno, wyraźnie i po polsku napisane który sąd rozpoznaje skargi.
Po prostu sądzisz się a nie wiesz co się dzieje dookoła. Może jednak lepiej weź jakiegoś fachowca.

Data: 2011-09-05 23:43:13
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43e01$gvn$6inews.gazeta.pl>:

W dniu 2011-09-05 23:08, 'Tom N' pisze:

Na Kazimierza w Warszawie czy na Kazimierz w Krakowie -- podaj dokładny
adres i godzinę -- ktoś przyjdzie

Berdyczów, Krochmalna 6

Pytać o osła, klauna czy kierownika cyrku?

[...]

Ja nie mogę zrozumieć dlaczego sąd przy którym działa komornik wskazał inny
sąd, wg wyłącznie ulicy zamieszkania -- mając całkowicie w poważaniu
miejscowość

Po prostu sądzisz się a nie wiesz co się dzieje dookoła.

Nic mi nie wiadomo o tym, żebym sie sądził.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:47:10
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-05 23:43, 'Tom N' pisze:

Ja nie mogę zrozumieć dlaczego sąd przy którym działa komornik wskazał inny
sąd, wg wyłącznie ulicy zamieszkania -- mając całkowicie w poważaniu
miejscowość

Przecież tak jest napisane w tym przepisie, to jak miał sąd zrobić ?
Ale jesteś oporny na wiedzę.

Według ciebie każdy sąd w warszawie jest właściwy dla całej warszawy ?!

Data: 2011-09-05 23:52:12
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43g0h$omb$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Według mnie sąd w Warszawie nie jest właściwy dla miejsca zamieszkania w
Pcimiu Dolnym choć i w Warszawie i w Pcimiu Dolnym jest ulica Cyrkowa...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-05 23:54:17
Autor: Johnson
W dniu 2011-09-05 23:52, 'Tom N' pisze:

Według mnie sąd w Warszawie nie jest właściwy dla miejsca zamieszkania w
Pcimiu Dolnym choć i w Warszawie i w Pcimiu Dolnym jest ulica Cyrkowa...

Napisz sobie na czole "Jestem najmądrzejszy na świecie" ;)
Ja z opornikami nie gadam.

Data: 2011-09-05 23:59:48
Autor: 'Tom N'
Johnson w <news:j43gds$omb$2inews.gazeta.pl>:

[...]

Projekcja z lustra?

Ja z opornikami nie gadam.

Czyli miejscowość nie jest ważna najważniejsza jest ulica... Skarga (zgodnie z pouczeniem na piśmie) została skierowana do sadu w
Warszawie, a ten uznał, że skoro skarga do sadu w Warszawie, to sąd właściwy
według ulicy w Warszawie

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-06 11:11:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Sep 2011, Johnson wrote:

[...]

  Johnson, ale o ile można się zgodzić że Tom niekoniecznie
jasno wyraził w czym problem, to również wypada się zgodzić,
że opór wobec wyjaśnień wprowadzasz właśnie Ty.
  Czy dla kogoś na grupie jeszcze - oprócz Ciebie - nie jest
oczywiste, że kiks polega na tym, iż sąd bierze sobie *miejscowość*
wg jednego źródła zaś *ulicę* wg innego?
  Wierzyciel z Wrocławia (zmyślam, bo bez znaczenia), dłużnik
z Poznania (zmyślam, bo bez znaczenia, ale wyraźnie zaznaczono
w pierwszym poście że *nie* z W-wy), jako sąd właściwy dla
sporów z umowy wybrali Warszawę.
  Wolno im.
  Pytaniem jest, na jakiej podstawie ulica *W POZNANIU* stała
się wyznacznikiem dla określenia właściwości sądu *W WARSZAWIE*?

  To, że Tom mógł czegoś nie doczytać, biorę pod uwagę :P
  Ale chyba jakaś zasada, określająca który sąd jest właściwy
jeśli strony w umowie wpiszą tylko "sąd w Warszawie"
istnieje, i - mimo, że wytwory polskich ustawodawców czasami
czytam - *JEDNAK* nie podejrzewam ich o to, żeby gdzieś
zapisali, że ulica w Poznaniu (właściwa dla lokalizacji
dłużnika) ma określać właściwość sądu w W-wie (dobrowolnie
wskazanego przez strony)?
  A takie było pytanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-06 11:44:11
Autor: mvoicem
(06.09.2011 11:11), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Wg mnie Tom to całkiem jasno wyłożył w pierwszym poście.

p. m.

Data: 2011-09-06 12:57:19
Autor: Johnson
Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
W dniu 2011-09-06 11:44, mvoicem pisze:
?

Wg mnie Tom to całkiem jasno wyłożył w pierwszym poście.

Jak widać jesteśmy z innej planety.

Data: 2011-09-06 13:41:50
Autor: mvoicem
(06.09.2011 12:57), Johnson wrote:
W dniu 2011-09-06 11:44, mvoicem pisze:
?

Wg mnie Tom to całkiem jasno wyłożył w pierwszym poście.

Jak widać jesteśmy z innej planety.

To jest oczywiste od zarania tej grupy.

p. m.

Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd