Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????

Data: 2010-11-30 14:50:34
Autor: Robert
Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????
Wczesniej poruszalem watek odzyskania weksla
ale dalej nie wiem do jakiej grupy wierzytelnosci
zakwalifikowac weksel, wszystkie wzory zglaszania wierzytelnosci do syndyka
klasyfikuja wierzytelnosc do kategorii IV
(czwartej) art. 342 ust. 1 pkt 4) p.u.n.

wszystkie wzory jakie znalazlem w internecie dotyczyly tylko kasy. Może ktos wie co i jak
zrobic z wekslem.

Dzieki za pomoc

pozdrawiam Robert

Data: 2010-11-30 16:41:58
Autor: Robert Tomasik
[...]

Weksel jest zobowiązaniem pieniężnym. Tam, gdzie pieniadze go klasyfikujesz.

Data: 2010-11-30 17:29:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-30 16:41, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ale nie chodzi o zobowiązanie z weksla, tylko o zwrot blankietu wekslowego. Tak jakbyś chciał odzyskać od upadłego książkę. Mam wątpliwości, czy proponowany przez Autora wątku tryb odzyskania weksla jest poprawny.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-30 17:57:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:id38q3$o1t$1news.onet.pl...
[...]

A, nie zrozumiałem. To nie jest wierzytelność. Moim zdaniem w razie odmowy trzeba to robić przez umorzenie.

Data: 2010-11-30 18:07:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-30 17:57, Robert Tomasik pisze:

[...]

Tylko że uprawnionym do umorzenia jest tylko "upadły", bo to jemu rzekomo weksel zaginął.

I drugi problem: nie każdy weksel in blanco można (jest sens) umorzyć.
http://www.remitent.pl/czy-mozna-umorzyc-weksel-in-blanco/573

--
Liwiusz

Data: 2010-11-30 21:40:03
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 30 Nov 2010 18:07:23 +0100, Liwiusz napisał(a):

I drugi problem: nie każdy weksel in blanco można (jest sens) umorzyć.
http://www.remitent.pl/czy-mozna-umorzyc-weksel-in-blanco/573

 Może to głupie pytanie... ale czemu nie ma jakichś "urzędowych" blankietów
weksli, numerowanych niczym banknoty - taki chyba można by jednoznacznie
zidentyfikować?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-11-30 21:08:41
Autor: mvoicem
(30.11.2010 21:40), Borys Pogoreło wrote:
[...]

Bo nie :). Tak samo jak nie ma urzędowych blankietów na umowy zlecenie,
sprzedaży pojazdu i tak dalej. Po co mieszać urzędy do czegoś co
funkcjonowało doskonale bez nich i nadal jakoś szczątkowo funkcjonuje.

Poza tym, co mnie mocno zdziwiło jak to przeczytąłem , to tak samo jest
z czekiem. Świadomość jest taka że jest to jakiś druk ścisłego
zarachowania, zaś czek możesz wystawić choćby i na chusteczce
higienicznej, musisz tylko w określonym miejscu maznąć 2 kreski, napisać
numer konta i jeszcze kilka wymagań spełnić (chociaż nagrodę za
wytrwałość dla kogoś kto to w jakimkolwiek banku zrealizuje).

p. m.

Data: 2010-11-30 22:19:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-30 21:08, mvoicem pisze:
[...]

Zdaje się, że regulaminy banków (tych, które czeki jeszcze stosują), wymagają czeków na ich wzorach, ale to też jest unormowane umowne.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-30 21:24:33
Autor: mvoicem
(30.11.2010 22:19), Liwiusz wrote:

[...]

No zaraz, to bank może sobie tak o w regulaminie napisać że nie
przyjmuje czeku do inkasa (czy jak to się tam nazywa)?

Bo jeżeli chodzi o "normalne" zrealizowanie czeku, tj. od ręki, to nawet
się nie łudzę że taki czek własnoręcznie wymalowany byłby w trybie
"online" zrealizowany.

Ale nawet do inkasa, to obawiam się że prędzej by policję wezwali na
"nieudolnego fałszerza czeków" niż przyjęli :).

p. m.

Data: 2010-11-30 22:30:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-30 21:24, mvoicem pisze:
[...]

Pierwszy z brzegu wygooglany:

http://www.investbank.pl/bin/670b3e18367ba8a0c17318af94648b43.pdf
§ 12
Posiadacz rachunku może posługiwać się wyłącznie blankietami
czeków wydanymi przez Bank.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-30 22:32:34
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cf56b90$0$27025$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może, bo wystawcę z zasady wiąże z bankiem umowa. W wypadku weksla co do zasady takiej umowy być nie musi.

Data: 2010-11-30 21:55:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1tjg3mqq512a9.ns67wjovr9ht$.dlg40tude.net...
[...]

Bo prawo wekslowe powstało jakoi miedzynarodowa norma. Było unormowaniem związanym z niedostatkiem w zakresie usług bankowych. Teraz już tej funkcji u nas raczej nie pełni, za to jest wykorzystywane w różnych dziwnych celach cokolwiek niezgodnych z założonych w chwili stanowienia prawa.

Data: 2010-12-01 12:53:16
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 30 Nov 2010 21:55:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

 I to musi być nadal zgodne z międzynarodowymi normami czy po prostu brak
woli zmian? Albo coś innego stoi na przeszkodzie?

 Mnie nawet nie tyle chodzi tyle o "urzędowy blankiet", co o ten numer lub
inny jednoznaczny identyfikator, który by uprościł umorzenie weksla. Albo
jednoznacznie wiązał umowę wekslową z wekslem in blanco.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-01 12:59:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-01 12:53, Borys Pogoreło pisze:

  I to musi być nadal zgodne z międzynarodowymi normami czy po prostu brak
woli zmian? Albo coś innego stoi na przeszkodzie?

Lepiej już niech oni niczego nie zmieniają, bo tylko zepsują.

  Mnie nawet nie tyle chodzi tyle o "urzędowy blankiet", co o ten numer lub
inny jednoznaczny identyfikator, który by uprościł umorzenie weksla. Albo
jednoznacznie wiązał umowę wekslową z wekslem in blanco.

I chcesz, aby każda kartka w kraju miała taki  numer, bo może stać się wekslem?

Jak się spotkają dwie myślące osoby, to uzgodnią taki weksel i taką umowę, która będzie zabezpieczała interesy obu stron.

Przed podpisywaniem pustych kartek (dla niepoznaki zaopatrzonych w kilka mało znaczących słów, w tym w słowo weksel), nikt i nic nie uchroni.

Problemem nie jest weksel jako taki, problemem jest to, że za wystawianie weksli biorą się ludzie bez podstawowej wiedzy w tym zakresie.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-01 11:56:50
Autor: Leszek
Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
Polecam:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,8745957,List_gonczy_za_pa
nem_S__Prokuratura_poszukuje_plockiego.html

Data: 2010-12-04 02:23:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Dec 2010, Leszek wrote:

Polecam:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,8745957,List_gonczy_za_pa
nem_S__Prokuratura_poszukuje_plockiego.html

  Czekajże waść.
  A co mają z tym wspólnego "wielbiciele wystawiania weksli"??
  Poszkodowany oberwał wezwaniem mimo że żadnego weksla *NIE* podpisał!!

  To co najwyżej mogłoby być zatytułowane "jeszcze do podpisujących
się pod tekstem z odstępem"!
  Nauczka: jak między końcem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
więcej niż miejsce na jedną linijkę tekstu, należy zakreślić...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-04 06:22:09
Autor: Liwiusz
Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli

Nauczka: jak między końcem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
więcej niż miejsce na jedną linijkę tekstu, należy zakreślić...

Wiesz, niedawno zrobiłem weksel o szerokości takiej jak szerokość kartki aA4, a wysokości około 2cm. I sąd nie miał problemu, aby na tej podstawie wydać nakaz (choć pani w biurze podawczym jak przyjmowała pozew, to się bardzo dziwiła że *to* jest weksel, a jak chciałem uzyskać od niej informacje co się jej nie podoba, to powiedziała że "nawet pieczątki nie ma" ;) )

A chodzi o to, że jak ktoś chce, to i na 1cm podrobi, więc tutaj mania zakreślania musiałaby być już dość daleko posunięta.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 00:25:07
Autor: witek
On 12/3/2010 11:22 PM, Liwiusz wrote:
A chodzi o to, że jak ktoś chce, to i na 1cm podrobi, więc tutaj mania
zakreślania musiałaby być już dość daleko posunięta.

dochodzimy do absurdu, ze trzeba nagrywac wszystko i wszystkich, bo inaczej wczesniej czy pozniej zostaniemy wrobieni.

jak dobrze, ze swiat zwariowal tylko w tej czesci europy.

Data: 2010-12-04 09:02:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-04 07:25, witek pisze:
[...]

Myślisz, że oszuści tylko w Polsce mieszkają?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 11:36:00
Autor: Arek
Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
W dniu 2010-12-04 07:25, witek pisze:
dochodzimy do absurdu, ze trzeba nagrywac wszystko i wszystkich, bo
inaczej wczesniej czy pozniej zostaniemy wrobieni.

Ale to wina naszego systemu niesprawiedliwości, a szczególnie sędziów,
którzy stracili kompletnie rozeznanie jaką rolę powinni pełnić w społeczeństwie i jej nie pełnią.

jak dobrze, ze swiat zwariowal tylko w tej czesci europy.

W innych częściach sędziowie nie pozwalają na takie numery.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-12-04 11:59:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Dec 2010, witek wrote:

jak dobrze, ze swiat zwariowal tylko w tej czesci europy.

  Mówisz, że ta część Europy przebiła Bliski Wschód z jego
wielotysiącletnią tradycją "kiwania" kontrahentów?
  I że reklamy od firmy z "darmową reklamą" nie przychodzą
z Hiszpanii na przykład?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-04 11:57:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Dec 2010, Liwiusz wrote:

Nauczka: jak między końcem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
więcej niż miejsce na jedną linijkę tekstu, należy zakreślić...

[...]

A chodzi o to, że jak ktoś chce, to i na 1cm podrobi, więc tutaj mania zakreślania musiałaby być już dość daleko posunięta.

  Z tego co obserwuję, przynajmniej co poniektóre kasjerki mają "manię"
zakreślania pustych pól przy pozycji "słownie" na poziomie 1,5 mm
tolerancji.
  I pisząc "jedną linijkę" raczej nie miałem na myśli tak dużo, jak
cały centymetr, raczej wydruk fontem "10" ;)
  Niestety trzeba się zgodzić z tym co piszesz.
  Pytanie: znasz inną metodę?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-04 13:01:24
Autor: Liwiusz
[...]

Znam, ale nie stosuję - obok podpisu  pisać w jakim celu został złożony :)

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 20:20:28
Autor: Kubuś Puchatek
Dnia 04-12-2010 o 13:01:24 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Jeśli tylko z jednej strony, to też można to obciąć...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-05 00:08:04
Autor: Leszek
Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
In article <Pine.WNT.4.64.1012040220470.3532@quad>, smolik@stanpol.com.pl says...>
On Wed, 1 Dec 2010, Leszek wrote:

  Nauczka: jak miedzy koncem tekstu do podpisania a podpisem pozostaje
wiecej niz miejsce na jedna linijke tekstu, nalezy zakreslic...

pzdr, Gotfryd

Nie, to byla historia o tym jak to ktos costam podpisal (nic zlego), a inny sie zorganizowal i przy pomocy prawa wekslowego oraz KPC prawie przewalil go na 15 milionow. Jak widac z opisu to nasz posiadacz mial duzo szczescia, bo niewiele by brakowalo zeby jednak ta dzialka dostala sie w zle rece (oraz kolejne i kolejne) gdzie po odkreceniu calej sprawy, co zajelo by kilka lat, i tak okazalo by sie ze trzeci nabywca kupil dzialke w dobrej wierze oraz wpisal sie do KW, wiec pozamiatane i po zabawie.

Istota historii jest zas taka, ze wlasciciel dzialki nie zrobil w zasadzie nic zlego ani glupiego, zadnego weksla nie wystawial, a stal sie ofiara prawa wekslowego.

Data: 2010-12-05 00:21:37
Autor: Arek
Jeszcze dla wielbicieli wystawiania weksli
W dniu 2010-12-05 00:08, Leszek pisze:
[..]
Istota historii jest zas taka, ze wlasciciel dzialki nie zrobil
> w zasadzie nic zlego ani glupiego, zadnego weksla nie wystawial,
> a stal sie ofiara prawa wekslowego.

Nie tyle prawa co sędziów - a może raczej "sędziów" - klepiących bezmyślnie byle formalnie.

Najlepsze jaja są z wekslami podpisanymi przed 1995 rokiem, ale
wystawionymi ze świeżą datą.
10 000 krotna przebitka :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-12-05 00:24:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-05 00:21, Arek pisze:

Najlepsze jaja są z wekslami podpisanymi przed 1995 rokiem, ale
wystawionymi ze świeżą datą.
10 000 krotna przebitka :)

   Są takie "akcje" gdzieś opisane w internecie?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-05 00:26:56
Autor: Arek
W dniu 2010-12-05 00:24, Liwiusz pisze:
Są takie "akcje" gdzieś opisane w internecie?

Nie wiem. Ja to znam z akt.

Arek