Weksle na 2 mln franków

Data: 2019-08-19 20:28:08
Autor: u2
Weksle na 2 mln franków
nie dziwota, że rakowski go dopadł, gostek robił dla żydoubeków, choroba sam się prosiła, a teraz nadal błądzi:)

https://wpolityce.pl/kryminal/459944-pod-wekslem-durczoka-jest-podrobiony-podpis

Durczok w coraz większych kłopotach. Weksle na 2 mln franków. Eks-żona dziennikarza: "Mój podpis podrobiono"

Kamil Durczok ma coraz większe kłopoty. Prokuratura zajęła się właśnie sprawą sprzed 10 lat. Na wekslach, które w banku złożył dziennikarz, ma widnieć podrobiony podpis jego eks-żony Marianny. Weksel na kwotę ponad 2 mln franków szwajcarskich miał zostać złożony w 2009 roku w banku jako poręczenie kredytu.

     W 2009 r. Kamil Durczok wziął ogromny kredyt na zakup nieruchomości. Poręczeniem był złożony w banku tzw. weksel własny na kwotę ponad 2 mln franków szwajcarskich

-- pisze portal TVP Info.

Na dokumencie widniały podpisy Durczoka i jego żony Marianny. 10 lat później bank zwrócił się do byłej już żony dziennikarza z wezwaniem do wykupu weksla z powodu nieuiszczenia należności przez kredytobiorcę. Była żona Durczoka zaprzeczyła, że złożyła swój podpis na wekslu.

Kobieta twierdzi, że nie było jej też przy sporządzeniu weksla. Portal tvp.info informuje, że w czerwcu 2019 roku była żona Kamila Durczaka miała dostać wezwanie od banku do wykupu weksla poręczyciela, który był zabezpieczeniem kredytu na zakup nieruchomości. Powodem było nieuiszczenie należności przez kredytobiorcę. Była żona Durczoka powiedział też, że nigdy nie widziała tego dokumentu.

     Jej adwokaci w lipcu 2019 r. złożyli do Prokuratury Regionalnej w Katowicach zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa podrobienia podpisu na wekslu. W sierpniu prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie

-- czytamy.

W sprawie została już przesłuchana była żona Kamila Durczoka. On sam nie składał jeszcze wyjaśnień.

Za fałszowanie papierów wartościowych grozi kara nawet 25 lat pozbawienia wolności.

CZYTAJ TEŻ:

NASZ NEWS. We krwi Kamila Durczoka znaleziono ślady substancji psychotropowej! Nie stwierdzono obecności narkotyków

Czy Kamil Durczok zostanie uczciwie osądzony? Jak przewidują Polacy? Sprawdź wyniki sondażu Social Changes dla wPolityce.pl

Durczok równiejszy wobec prawa? Były dziennikarz TVN nie trafi do aresztu. Sąd nie przychylił się do wniosku prokuratury

ann/tvp.info

autor: Zespół wPolityce.pl

--
I love love

Data: 2019-08-19 20:59:27
Autor: Robert Wańkowski
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-19 o 20:28, u2 pisze:
ks-żona dziennikarza: "Mój podpis podrobiono"

A jak składa się podpis pod takim wekslem w banku?
W obecności pracownika banku?

Robert

Data: 2019-08-19 21:03:26
Autor: u2
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-19 o 20:28, u2 pisze:
ks-żona dziennikarza: "Mój podpis podrobiono"

A jak składa się podpis pod takim wekslem w banku?
W obecności pracownika banku?

Robert

ot tego Wania jest grafolog, ale jak ktoś przerobi n.p. c na e to trudno wykazać fałszerstwo:)

btw rozdygotanie emocjonalne duraczoka świadczy, że ma coś na sumieniu i chce to utopić w C2H5OH, grom go wie, jakie ciemne sprawki na sumieniu:)

--
I love love

Data: 2019-08-19 21:40:40
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 19.08.2019 o 21:03, u2 pisze:

A jak składa się podpis pod takim wekslem w banku?
W obecności pracownika banku?
ot tego Wania jest grafolog, ale jak ktoś przerobi n.p. c na e to trudno
wykazać fałszerstwo:)

Problemy są, gdy podpis to parafa. Biegły nie jest w stanie wydać
jednoznacznej opinii.

Data: 2019-08-19 21:45:56
Autor: u2
Weksle na 2 mln franków
[...]

biegli - grafolodzy mają swoje metody, to była podpucha, poducz się Robercik:)

--
I love love

Data: 2019-08-19 21:37:26
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 19.08.2019 o 20:28, u2 pisze:

Za fałszowanie papierów wartościowych grozi kara nawet 25 lat
pozbawienia wolności.

Ciekawe skąd to wzięli :-) Weksel sam nie został sfałszowany, tylko
ewentualnie podpis na wekslu. No i dochodzi posłużenie się sfałszowanym
dokumentem, więc art. 270 kk - 5 lat.

Data: 2019-08-19 21:41:51
Autor: u2
Weksle na 2 mln franków
[...]

dajcie mi człowieka - celebrytę, a paragraf na niego się znajdzie (c) wiadomo duraczok (goj) poza wszelakimi podejrzeniami:)

--
I love love

Data: 2019-08-20 08:49:07
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
[...]

Za podrobienie podpisu na wekslu jest 5-25 lat, zresztą w jaki inny sposób chciałbyś sfałszować weksel inaczej niż przez sfałszowanie podpisu?

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 00:43:23
Autor: Kris
Weksle na 2 mln franków
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 08:49:11 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Za podrobienie podpisu na wekslu jest 5-25 lat, zresztą w jaki inny sposób chciałbyś sfałszować weksel inaczej niż przez sfałszowanie podpisu?

Trochę dziwna sprawa bo przeważnie weksel podpisuje się w obecności pracownika banku. No i skoro brali ten kredyt wspólnie to i jej podpisy winny być na umowie kredytu, może i w akcie notarialnym gdzie zgadzali się na ustanowienie hipoteki itp

Data: 2019-08-20 09:47:40
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 09:43, Kris pisze:
[...]

Już z samego stwierdzenia przeważnie wynika, że nie zawsze.

No i skoro brali ten kredyt wspólnie to i jej podpisy winny być na umowie kredytu, może i w akcie notarialnym gdzie zgadzali się na ustanowienie hipoteki itp

Może żona poręczała tylko weksel, przy rozdzielności majątkowej nie musiała podpisać się na umowie kredytu, albo przy hipotece.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 01:00:04
Autor: Kris
Weksle na 2 mln franków
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 09:47:45 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Już z samego stwierdzenia przeważnie wynika, że nie zawsze..

Ciekawe czy jakiś bank ma procedurę dopuszczająca złożenie wypełnionego nie w obecności przedstawiciela banku weksla
Mało to prawdopodobne więc jeśli faktycznie podpis żony tam jest sfałszowany to pewnie złamane zostały procedury bankowe.

> [...]

Może żona poręczała tylko weksel, przy rozdzielności majątkowej nie musiała podpisać się na umowie kredytu, albo przy hipotece..

Jeśli nie mieli rozdzielności to musiała albo wyrazić zgodę na zaciągnięcie kredytu albo była współkredytobiorcą
Jeśli mieli rozdzielność to mogła jak najbardziej poręczać kredyt ale wtedy była by wpisana w umowę jako poręczyciel
Jeśli ten weksel stanowił jedno z zabezpieczeń umowy kredytu to można "poręczyć weksel" nie poręczając kredytu?

Data: 2019-08-20 10:02:54
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 10:00, Kris pisze:

[...]

Niekoniecznie. Kredyt mógł być nieporęczony, ale zabezpieczeniem kredytu mógł być już poręczony weksel.

Jeśli ten weksel stanowił jedno z zabezpieczeń umowy kredytu to można "poręczyć weksel" nie poręczając kredytu?

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 01:10:33
Autor: Kris
Weksle na 2 mln franków
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:02:58 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> Jeśli ten weksel stanowił jedno z zabezpieczeń umowy kredytu to można "poręczyć weksel" nie poręczając kredytu?

Czyli na wekslu jest "poręczam i podpis(Kowalska Maria)
Z czego wynika jaka to "Kowalska" poręczyła?

Data: 2019-08-20 10:41:06
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 10:10, Kris pisze:
[...]

Przecież nie wiemy, jak jest.

Z czego wynika jaka to "Kowalska" poręczyła?

W sensie, że Durczok powinien przyprowadzić jakąś Kowalską, która stwierdzi, że to jej podpis? Ale to nadal nie będzie jej podpis, tylko Durczoka, albo kogoś innego (do ustalenia kto ten podpis podrobił).

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 01:46:52
Autor: Kris
Weksle na 2 mln franków
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:41:08 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> Czyli na wekslu jest "poręczam i podpis(Kowalska Maria)

Przecież nie wiemy, jak jest.

A co tam więcej może być?

Data: 2019-08-20 11:34:47
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 10:46, Kris pisze:
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:41:08 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Czyli na wekslu jest "poręczam i podpis(Kowalska Maria)

Przecież nie wiemy, jak jest.

A co tam więcej może być?

Mogło być podane imię, pesel, adres. Podpis mógł być też bez określenia "poręczam" (jako współwystawienie weksla, a nie poręczenie).

--
liwiusz

Data: 2019-08-22 22:59:46
Autor: Budzik
Weksle na 2 mln franków
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> Jeśli ten weksel stanowił jedno z zabezpieczeń umowy kredytu to
> można "poręczyć weksel" nie poręczając kredytu?

Czyli na wekslu jest "poręczam i podpis(Kowalska Maria)
Z czego wynika jaka to "Kowalska" poręczyła?

A skad wiesz ze nie jest poreczkam Kowalska Podpis, pesel, nr dowodu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2019-08-23 09:55:39
Autor: u2
Weksle na 2 mln franków
W dniu 23.08.2019 o 00:59, Budzik pisze:
[...]

bez sensu:)))))))

--
I love love

Data: 2019-08-20 11:21:32
Autor: ąćęłńóśźż
Weksle na 2 mln franków
Fałszując lub podkładając umowę wekslową?

-- -- -
w jaki inny sposób chciałbyś sfałszować weksel inaczej niż przez sfałszowanie podpisu?

Data: 2019-08-20 11:35:02
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 11:21, ąćęłńóśźż pisze:
Fałszując lub podkładając umowę wekslową?

Umowa wekslowa nie jest wekslem.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 12:06:15
Autor: ąćęłńóśźż
Weksle na 2 mln franków
Pewnie żadna różnica czy Twój weksel in blanco był do umowy na 20 tys. zł czy do umowy na 2 mln zł, bo i tak nie spłacisz ;-)

-- -- -
Umowa wekslowa nie jest wekslem.

Data: 2019-08-20 12:14:42
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-20 o 12:06, ąćęłńóśźż pisze:
Pewnie żadna różnica czy Twój weksel in blanco był do umowy na 20 tys. zł czy do umowy na 2 mln zł, bo i tak nie spłacisz ;-)

Pewnie chodzi o to, że sfałszowanie weksla nie polega na wpisaniu do niego 2 milionów zamiast 20 tysięcy (bo to jest inny artykuł - nie fałszerstwo, tylko wypełnienie blankietu niezgodnie z wolą osoby podpisanej).

--
Liwiusz

Data: 2019-08-20 22:09:07
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 20.08.2019 o 12:06, ąćęłńóśźż pisze:
Pewnie żadna różnica czy Twój weksel in blanco był do umowy na 20 tys.
zł czy do umowy na 2 mln zł, bo i tak nie spłacisz ;-)

Pamiętam zdziwienie pracownika banku, jak odmówiłem podpisania weksla in
blanko i kazałem im wpisać na czyje zlecenie oraz do jakiej kwoty
maksymalnej. Aż radca prawny musiał zająć stanowisko w tej sprawie. Ale
to były późne lata 90-te, a moja upierdliwość w tym zakresie wynikała z
faktu, ze wcześniej miałem do czynienia ze sprawą, w której takie weksle
in blanko żyły własnym niezależnym od umów wekslowych życiem i trudno
było ustalić który weksel jest do której umowy.

Data: 2019-08-21 12:13:20
Autor: J.F.
Weksle na 2 mln franków
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5c5365$0$17359$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Niby bardzo rozsadnie ... ale to Ty chciales kredyt, czy bank chcial Ci go wcisnac ? :-)

A co na to radca - pochwalil pomysl, czy stwierdzil ze na wekslu ma byc data, kwota i podpis, a nie jakies umowy :-)

J.

Data: 2019-08-21 16:56:23
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 21.08.2019 o 12:13, J.F. pisze:

[...]

Pochwalił. Potem po rękach mnie całowali, bo oczywiście po 6 latach jak
spłaciłem kredyt, to zażądałem zwrotu oryginały weksla. Zgubili i
łatwiej im było umorzyć.

Data: 2019-08-22 14:41:23
Autor: Animka
Weksle na 2 mln franków
[...]

Spłaciłeś kredyt to co mieli umarzać?

--
animka

Data: 2019-08-22 19:53:41
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 22.08.2019 o 14:41, Animka pisze:

[...]

Weksel, który zgubili, a powinni zwrócić.

Data: 2019-08-23 01:41:29
Autor: Animka
Weksle na 2 mln franków
[...]

Powinieneś prosić o zaświadczenie, że pożyczkę spłacileś, ale weksla Ci nie zwrócono, bo gdzieś im się zagubił.

--
animka

Data: 2019-08-23 07:22:34
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 23.08.2019 o 01:41, Animka pisze:

[...]

Nie masz racji. Ustawa - do której lektury zachęcam - przewiduje inną
procedurę. Weksel in blanko nie byłby opisany, więc w razie pojawienia
się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od tego
kredytu.

Data: 2019-08-23 08:58:43
Autor: Robert Wańkowski
Weksle na 2 mln franków
[...]

Ale w Twoim przypadku in blanko nie był.

Robert

Data: 2019-08-23 09:12:34
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
[...]

Z tego, co pisał, to był.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-23 09:33:28
Autor: Robert Wańkowski
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-23 o 09:12, Liwiusz pisze:
[...]

Ale był mniej in blanko niż przedstawili na początku. :-)

Robert

Data: 2019-08-23 09:42:25
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
[...]

No tak, to było trochę mniej w ciąży :)

--
Liwiusz

Data: 2019-08-23 10:00:35
Autor: Robert Wańkowski
Weksle na 2 mln franków
W dniu 2019-08-23 o 09:42, Liwiusz pisze:
[...]

I rozwiązanie przebiegło bez kłopotów. :-)

Robert

Data: 2019-08-23 21:44:31
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków

Ale w Twoim przypadku in blanko nie był.

Toteż, nawet jak gdzie wypłynie zgubiony, to będzie można ustalić, co to
za dokument.

Data: 2019-08-23 09:07:43
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków

procedurę. Weksel in blanko nie byłby opisany, więc w razie pojawienia
się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od tego
kredytu.

Zatem równie trudno będzie stwierdzić, że to akurat weksel, który umorzono.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-23 11:26:39
Autor: J.F.
Weksle na 2 mln franków
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5f90c2$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie - jak stwierdzic, ze umorzono akurat ten weksel o ktory chodzi ?

Niby jest data, kwota, dane uprawnionego ... ale jak ktos wystawi dwa identyczne ?

Nie powinno byc jakiego unikalnego numeru weksla ?

Smierdzi mi to wszystko jakims przedwojennnym prawem, kiepsko pasujacym do dzisiejszej rzeczywistosci.

P.S. Chciales powrotu weksli o ile pamietam ?

https://obligacje.pl/pl/a/podsumowanie-tygodnia-weksle-coraz-czesciej
"Jak można było się spodziewać, rynek znalazł rozwiązanie na konieczność dematerializacji obligacji. Coraz więcej małych firm zamiast emitować obligacje wystawia weksle, które spod rygorów emisji publicznych są wyłączone."

J.

Data: 2019-08-24 03:07:55
Autor: szalaput.kleska.alfred
Weksle na 2 mln franków
użytkownik J.F. napisał:

Nie powinno byc jakiego unikalnego numeru weksla ?

Smierdzi mi to wszystko jakims przedwojennnym prawem, kiepsko pasujacym do dzisiejszej rzeczywistosci.

W mętnej wodzie lepiej ryby łowić. Nie wszystko co stare jest gorsze.

Teraz lepij? Dajesz pieniążek deweloperowi, upada bank/deweloper i tracisz
kaskę?

Daj waść spokój.

Data: 2019-08-23 21:46:24
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 23.08.2019 o 09:07, Liwiusz pisze:

[...]

Na moim było wpisane, na czyje zlecenie, więc bank po prostu unieważnił
WSZYSTKIE moje weksle płacone na jego zlecenie. Ponieważ tylko raz u
nich kredyt brałem, więc jakby to załatwiało sporo problemów.

Data: 2019-08-26 09:53:06
Autor: Liwiusz
Weksle na 2 mln franków
[...]

Daty wystawienia nie było?

--
Liwiusz

Data: 2019-08-26 10:16:54
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 26.08.2019 o 09:53, Liwiusz pisze:

[...]

O ile pamiętam (to było 20 tal temu), to nie.

Data: 2019-08-23 11:34:41
Autor: J.F.
Weksle na 2 mln franków
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5f781b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I bank go umorzyl zgodnie z procedurą ?
A czy to nie narusza ochrony twoich danych osobowych ? :-)

Czyli co - wystawiajac bankowi weksel, nalezy zrobic jego kopie, aby sie upewnic, ze umorzono dokladnie to co trzeba, bo niech sie bank w czyms pomyli, to ten stary weksel okazuje sie platny ?

J.

Data: 2019-08-23 21:47:28
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 23.08.2019 o 11:34, J.F. pisze:

[...]

Weksel musisz wykupić i możesz dopiero zwrotnie dochodzić roszczenia. To
takie doś upierdliwe bywa.

Data: 2019-08-22 15:30:45
Autor: J.F.
Weksle na 2 mln franków
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5d5b99$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A kopie mieli ?
Bo bez kopii ... jak ustalic co bylo na wekslu ?

Swoja droga co w przypadku takiego zapodziania weksla ... bank powinien od razu wyplacic kwote z weksla,
czy jakas stosowna umowa jest zawierana, ze w razie wyplyniecia weksla bank ureguluje,
i do tego na wszelki wypadek gwarancja innego banku ?

J.

Data: 2019-08-22 19:54:34
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 22.08.2019 o 15:30, J.F. pisze:
[...]

Prawo wekslowe jest cienkie. Zajrzyj. :-)

Data: 2019-08-21 13:27:56
Autor: ąćęłńóśźż
Weksle na 2 mln franków
Trzeba było dzwonić po Liwiusza jak dzisiaj dzwonią po Jackowskiego.

-- -- -

Data: 2019-08-22 12:25:21
Autor: szalaput.kleska.alfred
Weksle na 2 mln franków
[...]

Bez umowy? Wystarczy nawet kiepska papuga i in blanco będzie wart tyle co papier.

Sąd prawomocnie oddalił roszczenia: dokument przedstawiony przez powoda nie jest wekslem in blanco, ponieważ ten wymaga udzielenia upoważnienia do wypełnienia go w określony sposób (art. 10 pr. weksl.). Porozumienie takie nie wymaga formy szczególnej (art. 60 kc), ale też nie może być dorozumianej zgodzie -- toteż nabywca ma prawo do żądania zapłacenia weksla, pod warunkiem, że wypełni go w sposób zgodny z porozumieniem. Weksel in blanco bez porozumienia nie jest wekslem (art. 2 pr. weksl.). Co więcej weksel został wypełniony po upływie przedawnienia roszczenia podstawowego, zatem roszczenie to nie może być skutecznie dochodzone.

Prawo wekslowe, aj kiedy to była ostatnia jego zmiana:) Przed 2WW.

Data: 2019-08-22 21:42:53
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 22.08.2019 o 21:25, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:

[...]

A jak go ktoś wypełni? Bo zakładam, że mało idiotów, którzy sądowi in
blanco przedstawią
[...]

Ale tylko, jesli da sie ustalić kiedy go wypełniono i z jakiego powodu.

Prawo wekslowe, aj kiedy to była ostatnia jego zmiana:) Przed 2WW.

Bo to wynika z międzynarodowej konwencji. Na całym świecie jest jednakowe.

Data: 2019-08-23 08:00:00
Autor: ąćęłńóśźż
Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
Mam pytanie z zupełnie innej beczki:
Klient zleca spedytorowi przesłanie kontenera, dla przykładu z Hamburga do Gdyni.
Klient nie opłaca usługi (powiedzmy 300 EUR) i po bezskutecznym wezwaniu do zapłaty spedytor rozładowuje towar z kontenera do magazynu zewnętrznego dla wykonania prawa zastawu, rozpoczynając naliczanie składowego.
Pytania:
Czy roszczenie o należność z tytułu spedycji za przesłanie kontenera przedawnia się po roku?
Przez jak długi czas spedytor może skutecznie naliczać składowe za zastawiony towar? Też rok (zgodnie z terminem przedawnienia roszczenia podstawowego) czy bez końca? Czy jakaś relacja wartości towaru (niskiej czy wysokiej) do opłat składowych ma jakiekolwiek znaczenie?

-- -- -
po upływie przedawnienia roszczenia podstawowego, zatem roszczenie to nie może być skutecznie dochodzone.

Data: 2019-08-23 21:43:31
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23.08.2019 o 08:00, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Prawo zastawu nie jest prawem do przywłaszczenia. Bezpośrednio po
zastosowaniu zastawu wierzyciel powinien skierować pozew do sądu i
wnieść o  tymczasowy zastaw, bo i raczej, to nie zastaw, tylko
przywłaszczenie.

Data: 2019-08-24 07:06:58
Autor: ąćęłńóśźż
Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
Spór dotyczy naliczanych przez spedytora opłat za "składowe" zatrzymanego towaru.

Data: 2019-08-25 00:40:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 24.08.2019 o 07:06, ąćęłńóśźż pisze:
Spór dotyczy naliczanych przez spedytora opłat za "składowe"
zatrzymanego towaru.

Jeśli wierzyciel stosuje zastaw, a potem od razu wnosi pozew z żądaniem
tymczasowego zabezpieczenia roszczenia, to wówczas koszty przechowania
są kosztami procesu. Sąd tym zarządza. No bo to nie tylko kwestia samych
kosztów, ale i przede wszystkim ich wysokości. Nie zawsze są oczywiste,
zwłaszcza, gdy wierzyciel sam u siebie to przechowuje.

Często jednak wierzyciel się ociąga. Ma zabezpieczenie i leci w kulki z
dłużnikiem. Towaru nie oddaje, ale i o opłatę nie pozywa. No i potem
może to być problem, bo na ile jest to uzasadniony koszt?

Nie chce mi się teraz szukać, ale w jakiejś ustawie jest uprawnienie, że
 w takim wypadku przewoźnik może sprzedać towar łatwo się psujący,
potrącić sobie swoje koszty i resztę zwrócić dłużnikowi.

Data: 2019-08-25 13:33:07
Autor: ąćęłńóśźż
Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
W KC, ale w części dot. przewozu, a nie spedycji.
OIDP wartość kosztów nie może przekroczyć wartości towaru.
Pytanie, na ile można zastosować analogię przewozu do spedycji.

-- -- -
w jakiejś ustawie jest uprawnienie, że  w takim wypadku przewoźnik może sprzedać towar

Data: 2019-08-25 20:41:39
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25.08.2019 o 13:33, ąćęłńóśźż pisze:

[...]

Moim zdaniem w pełnym. Spedytor, to podmiot świadczący usługę przewozu,
tyle, że podzlecił to komuś.

Data: 2019-08-20 22:04:30
Autor: Robert Tomasik
Weksle na 2 mln franków
W dniu 20.08.2019 o 08:49, Liwiusz pisze:

[...]

Weksel można podrobić poprzez zmianę jego treści. W znanych mi
przypadkach sfałszowanie podpisu na wekslu było kwalifikowane jako
sfałszowanie podpisu. Oczywiście - co kraj to obyczaj i jakby tak było
jakieś podparcie, to kolejnym razem można spróbować, ale jednak musiałby
być jakiś sensowny argument do przekonania prokuratora, by iść w tym
kierunku. Lata temu, jak zapytałem "czemu tak" wyjaśniono mi, że weksel
in blanco niepodpisany wekslem nie jest, a sfałszować można dokument,
nie zaś "papierek", który kiedyś zostanie dokumentem, jak go się
uzupełni. Mnie to przekonało.

Weksle na 2 mln franków