Wekslowi oszuści

Data: 2013-07-07 17:14:59
Autor: Andrzej Lawa
Wekslowi oszuści
W dniu 07.07.2013 16:56, Chris94 pisze:

Przestępcy stosowali wiele sztuczek utrudniających odkrycie prawdy. R.
świetnie znał prawo i słabości sądowych procedur. Kolejne sądy, od
Katowic po Kraków i Tarnów, dawały się nabrać. Niewinni ludzie tracili
majątki lub spłacali latami rzekome długi."

Całość w piątkowym Dzienniku Polskim lub tutaj:
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/aktualnosci/malopolska/1280325-sadowy-triumf-ofiar-wekslowych-oszustow.html

Czy sentencja wyroku obejmowała publikację danych oraz wizerunków tym oszustów i dlaczego nie?

Więzienie to pikuś - gnoje wyjdą za parę lat i zaczną znowu naciągać. A tak przynajmniej byłoby wiadomo, że to oszuści i trzeba ich pilnować.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-07 19:00:50
Autor: Budzik
Wekslowi oszuści
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Więzienie to pikuś - gnoje wyjdą za parę lat i zaczną znowu naciągać.
A tak przynajmniej byłoby wiadomo, że to oszuści i trzeba ich
pilnować.
Jaka kara była odekwatna?

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2013-07-07 22:58:36
Autor: Arek
Wekslowi oszuści
Budzik napisał(a) w wiadomości: <07072013.49633EA2@budzik61.poznan.pl>...
[...]

Podwójna kwota wyłudzenia. Z odsetkami.
Ustawowy brak przedawnienia takich długów. Nie wiem, może jest?

Arek

Data: 2013-07-07 22:59:33
Autor: Liwiusz
Wekslowi oszuści
W dniu 2013-07-07 22:58, Arek pisze:
[...]

Nie sądzę, aby podziałało. Jeden ze sprawców od 20 lat jest "bezrobotny".

Mimo że górna granica kary za fałszowanie weksla to aż 25 lat, to jednak wyroki wieloletniego więzienia bez zawieszenia budzą respekt. W szczególności kara 12 lat jest dość wysoka jak na przestępstwo "białego kołnierzyka".

--
Liwiusz

Data: 2013-07-07 19:25:38
Autor: J.F.
Wekslowi oszuści
Dnia Sun, 07 Jul 2013 17:14:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Do tego czasu zapomnisz, oni po wyjsciu zmienia wyglad, a w ogole to
cie setka innych oszuka, bo dobry biznes szybko znajduje nasladowcow.

Zobacz np "na wnuczka" - przeciez to nie sa dwie czy trzy osoby.

A w wiezieniu sie jeszcze wymienia metodami, albo wymysla cos lepszego
:-(

J.

Data: 2013-07-07 19:39:21
Autor: Andrzej Lawa
Wekslowi oszuści
W dniu 07.07.2013 19:25, J.F. pisze:

[...]

Nieistotne. Tacy powinni być PUBLICZNIE piętnowani.

PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

Data: 2013-07-07 19:48:03
Autor: J.F.
Wekslowi oszuści
Dnia Sun, 07 Jul 2013 19:39:21 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Hm, a inni przestepcy nie ? :-)

Czekaj, jak to bylo ... tacy co usilowali pobic ochroniarza to chyba
tez ? J.

Data: 2013-07-08 04:21:27
Autor: Tomasz Chmielewski
Wekslowi oszuści
On Sun, 7 Jul 2013 19:25:38 +0200
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

cie setka innych oszuka, bo dobry biznes szybko znajduje nasladowcow.

Zobacz np "na wnuczka" - przeciez to nie sa dwie czy trzy osoby.

I w dalszym ciagu najwyrazniej dziala.

Moda "na wnuczka" doszla swojego czasu do Japonii, czyli kraju, w
ktorym ludzie potrafia zostawic torbe/plecak w koszyku przy rowerze,
gdy ida na zakupy, a gdy zgubia portfel czy telefon, to najbardziej
prawdopodobnym scenariuszem jest to, ze nienaruszona zguba czeka na nas
na najblizszym posterunku policji.

Slowem - spoleczenstwo jest bardzo uczciwe, wiec jak dzwonil "japonski
wnuczek po sluczce autem", tym bardziej starsi ludzie chcieli mu pomoc.

W Japonii starsi ludzie maja prawie bez wyjatku konto w banku, i nie
maja zwyczaju trzymania wiekszych sum pieniedzy w domach - wiec gdy
dzwonil "wnuczek", starsza osoba musiala isc po pieniadze do bankomatu.

Co zrobili Japonczycy? Przy niemal kazdym bankomacie w kraju postawili
policjanta, ktory edukowal starsze osoby. A gdy widzieli starsza osobe
"z wnuczkiem" - mieli dodatkowe procedury, ktore pozwolily zatrzymac
sporo liczbe przestepcow.

I tym sposobem, metoda "na wnuczka" zostala na dluzszy czas wypleniona
z ich kraju.

Da sie? Da.

http://www.thestandard.com.hk/breaking_news_detail.asp?id=7902
http://www.japantoday.com/category/crime/view/58000-police-deployed-to-atms-to-stop-bank-transfer-fraud-on-pension-payment-day