Wentylator ciągle pracuje

Data: 2010-06-09 13:49:56
Autor: och.karol
Wentylator ciągle pracuje
Sprzęt - HP Compaq nx6125.
Spalił mi się wentylator w w/w modelu. Zakupiłem używany/sprawny na
Allegro.
Niby cacy, bo kręci i ładnie chłodzi (temp procka 45-50st.C) tylko, że
w tej temperaturze powinien się chyba zatrzymywać!
A on jakby był "na krótko spięty" - kręci cały czas i hałasuje.
Poprzedni zanim się spalił (było zwarcie na układzie scalonym)
zwalniał i zatrzymywał się.
Sterowniki do procka przeinstalowane (procek zwalnia do 800MHZ jak
może).
Co można zrobić?

Z góry dzięki za pomoc.

Karol

Data: 2010-06-09 22:53:42
Autor: Nex@pl
Wentylator ciągle pracuje
Nałożyć wreszcie pastę pod radiator póki laptop grzecznie prosi ;) I wyczyścić wentylator na styku z radiatorem, pewnie ładny dywanik juz tam jest.

Data: 2010-06-09 14:48:40
Autor: och.karol
Wentylator ciągle pracuje
On 9 Cze, 22:53, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Na o y wreszcie past pod radiator p ki laptop grzecznie prosi ;) I
wyczy ci wentylator na styku z radiatorem, pewnie adny dywanik juz tam
jest.

Procek ze starej pasty wyczyszczony spirytusem.
Pasta nowo założona.
Jeśliby w tej materii coś było nie tak grzałby się.
Czy się mylę?

Karol

Data: 2010-06-09 23:41:37
Autor: ąćęłńóśźż
Wentylator ciągle pracuje
W BIOS jest opcja, czy wentylator pod zasilaniem sieciowym ma stale pracować.
Ale zostawiłbym ją włączoną.
Inaczej będziesz miał co jakiś czas włączające się intensywne wycie.
To już chyba lepiej stale ciche.

-- -- -

HP Compaq nx6125.

Data: 2010-06-09 14:50:34
Autor: och.karol
Wentylator ciągle pracuje
Opcja wentylowania na stałe wyłączona.
Żeby było ciche może bym nie robił sensacji ale on kręci na pełnych
obrotach.

On 9 Cze, 23:41, ąćęłńóśźż <antys...@interia.pl> wrote:
W BIOS jest opcja, czy wentylator pod zasilaniem sieciowym ma stale pracowa .
Ale zostawi bym j w czon .
Inaczej b dziesz mia co jaki czas w czaj ce si intensywne wycie.
To ju chyba lepiej stale ciche.

Data: 2010-06-10 01:07:13
Autor: zielony bazyliszek
Wentylator ciągle pracuje
Użytkownik och.karol napisał:
Opcja wentylowania na stałe wyłączona.
Żeby było ciche może bym nie robił sensacji ale on kręci na pełnych
obrotach.

Bo upały są :)

Data: 2010-06-10 18:40:43
Autor: ąćęłńóśźż
Wentylator ciągle pracuje
Swoją drogą to ciekawe, że wzrost temperatury otoczenia o 5°C powoduje wzrost temperatury procesora o 15°C.
Dzisiaj w nasłonecznionym pomieszczeniu tak mi wentylator w lapku nap... , że zestresowany zakończyłem pracę ;-)

-- -- -

| Bo upały są :)

Wentylator ciągle pracuje