Wentylator lazienkowy

Data: 2011-08-31 08:49:55
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
Witam

Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

- CICHY (!)
- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale
- estetyczny wyglad
- trwaly
- srednica 10-15cm

Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
Pozdrawiam
pablo

Data: 2011-08-31 03:50:56
Autor: ZbyszekZ
Wentylator lazienkowy
W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 10:49:55 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
Witam

Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

- CICHY (!)

Jak będzie dobrze wykonany to będzie tyle szumu ile od przepływu powietrza tj. dużo.

- wlaczanie: czujnik swiatla +
Po co? Wentylator włącza się włącznikiem światła, ewentualnie jakieś opóźnienie wyłączenia i/lub włączenia

czujnik gazu

To chyba funkcja alarmu nie wentylatora?

czujnik wilgoci

I to wieszany nad praniem, a?

- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

Dodatkowe kłapanie? A nie lepiej dbać o właściwy cug w kominie?

- estetyczny wyglad

De gustibus..

- trwaly

W XXI wieku nieosiągalna cecha, jeśli Ci zależy poszukaj użwanego, rok produkcji nie później niż lata 70 ubiegłego wieku.

- srednica 10-15cm

To może być sprzeczne z "CICHY!".

Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)

Lutownica w rękę i pracuj!

--
ZZ@private

Data: 2011-08-31 12:16:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"pablo eldiablo" j3ksjj$4tg$1@inews.gazeta.pl

Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

- CICHY (!)

Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy. ;)

- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

Jak będzie stale pracował, ta klapka stanie się niepotrzebna.

- estetyczny wyglad

- trwaly

Jeśli będzie sam wiatrak -- będzie trwały, ale jeśli będzie
tam masa tanich (wykastrowanych) czujników -- szybko odmówi
posłuszeństwa. :)

- srednica 10-15cm

Jakies pomysly?

Ja mam pomysł. :) Takie wentylator musi pracować ciągle.
Są też cwane rozwiązania sprawiające, i wentylator nie
tłumi komina, gdy nie pracuje.

Ja kupiłem (w Leroy Merlin) kilka wentylatorów po zł 15.90 za
sztukę -- z gwarancją trzyletnią.

Każdy ciągnie chyba 15 watów. Teraz policz, ile
zapłacisz za wypasiony (który na pewno :) zepsuje
się, sprawiając kłopoty) a ile ja za elektryczność. :)

Data: 2012-12-24 15:59:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Eneuel Leszek Ciszewski" j3l1mg$kmr$1@inews.gazeta.pl

[...]

Jeden z tych trzech tanich wentylatorów odmówił posłuszeństwa.
(bywało, że kwadransami stał, choć prąd płynął) Rozmontowałem,
wyczyściłem, starannie zmontowałem -- i pracuje, ale uzwojenie
ma ciemne, czyli silnik jest już przegrzany.

Zanim odmówił posłuszeństwa, był rozkręcany do wysokich obrotów
powietrzem pompowanym w łazienkę, co mogło przyczynić się do
uszkodzenia. A być może był niestarannie zmontowany -- nieco
asymetryczne dokręcenie dwóch wkrętów powoduje zwiększenie
oporów wirnika na łożyskach poprzez niewłaściwe (nierównoległe)
ustawienie ośki wirnika względem łożysk.

     []              []
    ([]==============[])       <-- wkręt mocujący
     []              []
   ==========================  <-- ośka wirnika
     []              []
    ([]==============[])       <-- wkręt mocujący
     []              []

Zwiększenie obrotów (o którym piszę wyżej) mogło zwiększyć
temperaturę smarów łożysk ośki. Ponadto w łazience dość
często panuje podwyższona (nawet do 30 stopni Celsjusza)
temperatura.

Data: 2014-07-25 23:57:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Eneuel Leszek Ciszewski" kb9qkj$6nc$1@node1.news.atman.pl

  http://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacja/instalacje-wentylacyjne/wentylatory-scienne-kanalowe-i-dachowe/wentylator-osiowy-standard-flight-100-colibri,p109608,l1043.html

[...]

Kilka dni temu (w parę tygodni po gwarancji) padł zupełnie.
Wstawiłem tam taki sam -- zapasowy. Dokupiłem ten:

  http://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacja/instalacje-wentylacyjne/wentylatory-scienne-kanalowe-i-dachowe/wentylator-wyciagowy-ring-wwr100-awenta,p253122,l1043.html

za nieco ponad 16 pln i zobaczyłem, że ma identyczny silnik.

Pozostałe pracują poprawnie, choć niezbyt cicho. :)

Data: 2011-08-31 12:54:15
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

- CICHY (!)

Sa jak najbardziej, mam taki w kabinie lazienkowej,
ale kosztowal pond 3 stowy, wiec raczej drogo.

- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci

Wlaczany manualnie lub gdy wilgoc przekroczy pewien prog
(ustawiasz w pewnym zakresie). Takiego, zeby mial jeszcze
czujnik swiatla i gazu jednoczesnie jak szukalem nie widzialem.
Jesli sa, to cena bedzie na pewno duza.

- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

W trakcie pracy ciagu wstecznego nie bedzie oczywiscie :),
po wylaczeniu sa wentyle z klapkami, ktore zaslaniaja wlot, ale wtedy
tracisz przeplyw grawitacyjny. W ogole zreszta po zamontowaniu
wentyla grawitacyjna bedzie kiepska, wiec zdajesz sie na mechaniczna.

- estetyczny wyglad

Rzecz gustu. Widzialem naprawde paskudne, a ludzie
kupowali.

- trwaly

Tego nikt nie zagwarantuje. Moj pracuje 2 lata.
Glosnosc poki co bez zmian.

- srednica 10-15cm

Standardy.

Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
Pozdrawiam
pablo

Istotna kwestia, ktora pomijasz, jest kwestia zasilania
(na prad staly, na 230?) oraz klasa wodoszczelnosci IP.
Zalezy, gdzie chcesz go montowac, jak jako ogolny
w lazience wystaczy IP 33 i moze byc nawet na 230,
jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
na transformator i klasa IP minimum 44+.

Data: 2011-08-31 12:38:47
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
Przesmiewca <oion@o2.pl> napisał(a):
> [...]

kupowali.

>- trwaly

Tego nikt nie zagwarantuje. Moj pracuje 2 lata.

Standardy.

> [...]

jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
na transformator i klasa IP minimum 44+.

Pierwsza odpowiedz na temat, dzieki ;)
3 stowy mnie nie przerazaja, moge zaplacic i 1k PLN, byle mial wszystkie
podane przeze mnie cechy...

Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.
Wlaczanie przez podpiecie do pstryczka od swiatla bedzie klopotliwe, bo jest
kilka zrodel swiatla wlaczanych niezaleznie - a chce, by wentylacja dzialala
zawsze podczas korzystania z pomieszczenia.

Klapa zwrotna ma zamykac kanal zawsze, gdy wentylator nie pracuje, bo niestety
caly kanal wentylacyjny jest malo wydolny i czesto jest ciag wsteczny. Jesli
wentylator bedzie mial wlacznik na czujnik gazu oraz na czujnik wilgotnosci,
wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

Data: 2011-08-31 10:07:52
Autor: ZbyszekZ
Wentylator lazienkowy
W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
[...]

Pierwsza istotna informacja - kanał zbiorczy.
Sprawdź najpierw czy Ci wolno zainstalować taki wentylator, bez zgody w najlepszym razie nakaz demontażu. Poczytaj na grupie.

--
ZZ@private

Data: 2011-08-31 18:11:35
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> napisał(a):
W dniu =B6roda, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 u=BFytkownik pablo eldiabl=
o napisa=B3:
> [...]
> wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
> kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

Pierwsza istotna informacja - kana=B3 zbiorczy.
Sprawd=BC najpierw czy Ci wolno zainstalowa=E6 taki wentylator, bez zgody w=
 najlepszym razie nakaz demonta=BFu. Poczytaj na grupie.

Nie mam co czytac - nie mam kanalu zbiorczego, tylko w lazience dwa odrebne
kanaly wentylacyjne. Do jednego jest podpiety piec z zamknieta komora
spalania, a do drugiego chce podpiac wentylator elektryczny, o ktorym traktuje
niniejszy watek.

Data: 2011-09-01 01:16:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"ZbyszekZ" 5614dea8-2a29-413e-afd0-05a5d765b931@glegroupsg2000goo.googlegroups.com

: Pierwsza istotna informacja - kanał zbiorczy.
: Sprawdź najpierw czy Ci wolno zainstalować taki wentylator, bez zgody

Bez zgody biskupa -- nie wolno!!! Takie wentylatory zmniejszają
utrapienie, bez którego nie ma zbawienia nieśmiertelnej duszy!!!

-=-

Nie ma czegoś takiego jak ,,kanał zbiorczy'' dla komina dymnego. :)
A ten komin najwyraźniej jest dymnym. :) I nie jest mężem Anny. ;)

: w najlepszym razie nakaz demontażu. Poczytaj na grupie.

,,Kanały zbiorczy'' to wymysł komunizmu, który już wymiera.

Dymnych takich nie ma i nie było w zwykłych blokach czy
w ogóle w innych zwykłych budynkach mieszklanych. Były
takie kominy wentylacyjne -- nie są budowane od wielu
lat i budowano je raczej krótko. Stanowią poważny problem?
Niby tak -- ale zawsze można puścić poziomo :) płaskie rury
wentylacyjne skierowane w ściany -- na zewnątrz budynku. :)
Mogą być częścią ścian działowych czy rasowanego ;) sufitu
a nawet rasowanych ścian nośnych lub mogą chować się w meblach
czy być po prostu dodatkową ,,dekoracją'' wnętrz.

Data: 2011-09-01 08:15:17
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Niby tak -- ale zawsze można puścić poziomo :) płaskie rury
wentylacyjne skierowane w ściany -- na zewnątrz budynku. :)

Pieprzysz tak, ze sie czytac nie da. Rury czy tez
przewody wentylacyjne NIE MOGA miec ani jednego odcinka
w poziomie, ba, nawet po lekkim skosie, bo caly cudowny
mechanizm przestaje wtedy prawidlowo dzialac. Tu sie licza
nawet takie szczegoly jak wykonczenie powierzchni wewnetrznej
takiego kanalu.

Data: 2011-09-01 15:46:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" ch8u57t1buc8c9gi4d1g1r66hvpsfhhb6u@4ax.com

> [...]

  > - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
  > - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

Trudno znaleźć wymuszoną wentylację bez poziomych odcinków. :)
Podobnie rzecz się ma z niegrawitacyjnym ogrzewaniem wodnym
z pompami pompującymi gorącą wodę.

-=-

Rozmowa z Tobą jest jak nurzanie się w szambie. :) Bredzisz od
rzeczy chyba w każdym swym poście. Piszesz beznaddziejnie głupio!!!

     "Przesmiewca" 2k3s57hubnuf1gtd1tjvevfqdhv7qgthru@4ax.com

> [...]
   > jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
   > na transformator i klasa IP minimum 44+.

Jak blisko?! Jeśli ktoś ma rozum w głowie, niech zajrzy w odpowiednie
rozporządzenia, gdzie są dokładniejsze określenia ,,bliskości'' urządzeń
elektrycznych.

Data: 2011-09-02 15:16:27
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
> [...]

Jak blisko?! Jeśli ktoś ma rozum w głowie, niech zajrzy w odpowiednie
rozporządzenia, gdzie są dokładniejsze określenia ,,bliskości'' urządzeń

Zasygnalizowalem tylko kwestie, ktora watkotworca raczyl pominac bez wdawania sie w szczegoly
idioto. Jestes tak popierdolony, ze za to swoje rady o cichosci wentylatorow za zamknietymi drzwiami
"Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy" uwazasz za bardzo pozyteczne i inteligentne.

Data: 2011-09-03 03:18:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" lgl167der8pkiuvj77p511rrliu12prqfp@4ax.com

[...]

Dla Kościoła, którego jesteś wiernym rycerzem (któremu Kościół ów nie
zapłaci za wierną służbę) jestem idiotą, albowiem piszę o rzeczywistości.

A dla siebie jestem tym, który wie o tym, że każdy wiatrak tego rodzaju
jest głośny, i że jedynym sensownym rozwiązaniem jest postawienie nasady
kominowej, być może z napędem elektrycznym (hybrydy napędzanej i wiatrem,
elektrycznością, na dodatek czerpaną z paneli słonecznych, których koszt
nie jest dziś wysoki) i ewentualne dostawienie ,,inteligentnych''
wwiewników nad oknami.

Jeśli PiS wygra wybory -- chamstwo Tobie podobne będzie narzucało innym
ludziom swoją ,,mądrość''... Jeśli PiS przegra -- być może ludzie pojmą,
że porady zawierające określenia typu ,,daleko'' czy ,,blisko'' bez
definiowania tychże słów -- są głupotą. :)

-=-

Na wszelki wypadek dodam, że ja nie potrzebuję ,,pomocy''
ani w odgrzybianiu, ani w poprawianiu wentylacji. :)
I raczej :) nie dam Ci zarobić na ,,profesjonalnym podejściu do problemu''. :)

Data: 2011-09-05 08:42:53
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

A dla siebie jestem tym, który wie o tym, że każdy wiatrak tego rodzaju
jest głośny,

cytuje:

"Ja kupiłem (w Leroy Merlin) kilka wentylatorów po zł 15.90 za
sztukę -- z gwarancją trzyletnią."

Rzeczywiscie, jestes "tym, ktory wie, ze kazdy wiatrak tego rodzaju
jest glosny".  Masz taki sprzet, ze przeciez nie inaczej moze byc.

Na reszte farmazonow i pisie i kosciole spuszcze zaslone milczenia.
To jakby wyjasnia jakim jestes glupkiem

Data: 2011-09-05 14:04:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" 2jr867hfl5t7tt6loe02sacve2v8a7vhqj@4ax.com

[...]

Na moje szczęście -- podobnych do mnie głupków jest cała masa:

 -- Chińczycy
 -- Japończycy
 -- Hindusi

Powyżej wymieniłem połowę ludzkości. :)
A poniżej znaczną część pozostałej połowy, choć wg innego przekroju:

 -- protestanci
 -- prawosławni
 -- muzułmanie
 -- żydzi

Obama nie tylko nie zaszczycił swą osobą wiadomej beatyfikacji,
ale nawet tego dnia przygotował akcję przeciwko terroryście.

Kościół rzymskokatolicki jest w trudnym położeniu.
Europa rzymskokatolicka (Włochy, Hiszpania, Polska...)
jest biedna. Niemcy są w połowie katolikami a w połowie
protestantami. Francja to zaledwie 20% katolików, na dodatek
nieźle :) zmodyfikowanych. :)

Co zatem pozostaje? Argentyna? Wojna o Falklandy (prowadzona
przeciwko anglikańskiej Anglii) ciągnie się cieniem...
Afryka? Bieda z jednej, muzułmanie z drugie strony...
Brazylia? O! Tak!!! To tam właśnie podążają teraz ogromne
pieniądze Kościoła rzymskokatolickiego, aby tam zbudować
bastiony na wypadek upadku tego Kościoła w Europie...

-=-

Moje wiatraki pracują stale (prawie stale -- mogę przez nieuwagę wyłączyć
na chwilę któryś, bo ich włączniki są obok włączników światła i palcem
mogę zahaczyć) od czasu zamontowania. Nie mam z nimi żadnych problemów
i są ciche -- wiatraka w garderobie w ogóle nie słychać, bo w garderobie
wiszą szmaty zwane ubraniami. :) Ściany łazienki i WC są okafelkowane,
więc i wentylatory tam pracujące -- słychać lepiej.

-- ->
| Jeśli komuś przeszkadza hałas -- może po prostu zmniejszyć szybkość
| obrotową, na przykład łącząc wiatrak w szereg z żarówką. :)
-- ->

Innej drogi nie ma -- albo tłumienie szmatami dekorującymi ściany
(garderoba jest tego pełna -- WC i łazienka jest pozbawiona, jeśli
nie liczyć stert suchych/czystych ręczników i wiszących kilku, które
schną po użyciu) albo zmniejszyć szybkość obrotową. Hałasują nie silniki,
ale hałasuje powietrze rozbijane łopatami i po prostu płynące w kominie. :)

Drugiego czynnika nie sposób ominąć -- można budować cwane i bardzo
szeroki kanały, ale to zabawa dla wytrwałych i takiej wentylacji
zapewne nie ma nigdzie. :)

Natomiast rozbijanie powietrza łopatami wiatraka można ominąć tylko
jedną metodą -- wyniesieniem wiatraków nad kominy, poza mieszkania.

-=-

Podejrzewam, że moje wiatraki należą do jednych z najcichszych tego typu. :)
Cena? A za co tam płacić?! To jak z plecakami -- w Białymstoku poniżej 5 złotych
można kupić w Carrefourze śliczne (i wygodne oraz pakowane) dziecięce plecaki na
Zielonych Wzgórzach oraz straszne szmaty w Carrefourze na Pietraszach -- też po
5 złotych za sztukę... (4.99 w obu przypadkach)

Wiatrak za 200 złotych? Odkurzacz można kupić za 80 złotych, a zasada
podobna -- powietrze, ciśnienie, silnik, wiatrak... Tyle, że wydajność
odkurzacza jest większa. :) Każdy dysk (HDD) komputerowy ma w sobie silnik,
a cały taki dysk kosztuje nie milion złotych, ale od stu do trzystu. :)

Żywotność? Dyski mają MTBF rzędu miliona godzin. Nasady kominowe pracują
kilkadziesiąt lat bez doglądania, wiatraki nabiurkowe -- podobnie...

-=-

Czym zatem różni się wiatrak za 16 złotych od wiatraka za 200 złotych?
Ano tym, że z tych 200 -- część popłynie do Kościoła na ,,wojnę, co to ma być o pokój''. :)

-=-

Hałas naprawdę... Naprawdę nie hałasują wiatraki, ale klimatyzatory. :)
Wiatraki słychać tylko w tych pomieszczeniach, w których są zamontowane,
a nawet w garderobie niemal nie słychać z uwagi na tłumienne właściwości
ubrań. Przeciętny okap kuchenny hałasuje jak dziesiątki (czy nawet setki)
takich wiatraków po 16 złotych.

BTW -- teraz te wiatrak ,,polepszyły się'' o kilka złotych. Już wtedy
takie same, ale innego koloru (chyba szare -- moje są białe) były
droższe.

-=-

Wiatrak tego typu to prowizorka i początek drogi do poprawnej wentylacji.
Pieniądze warto zachować na droższe i bardziej skomplikowane urządzenia,
takie jak klimatyzatory, cwane wwiewniki, cwane ogrzewanie... Nie 200 złotych
na wiatrak, ale mądrości trzeba, aby wentylacja pracowała poprawnie.

Potrzeba wentylacji, potrzeba ogrzewania, klimatyzacji, mierników
temperatury i wilgotności w wielu pomieszczeniach...

Jak ktoś zapłaci kilkaset złotych za jeden wiatrak, może ze zdumieniem
zauważyć, że nie ma już milionów ;) na klimatyzatory (i grzejniki) do
każdego pomieszczenia, mierniki, energię...

Cichy wentylator to taki, którego nie ma -- bo hałasuje nie silnik (ten
zazwyczaj pracuje niemal zupełnie bezgłośnie -- trzeba by mocno namęczyć
się, aby go usłyszeć) ale hałasuje powietrze. :) Łopaty rozcinając je,
hałasują, ale ponadto jest cała masa źródeł hałasu na krawędziach,
załamaniach itd... Nawet wstawienie całego wiatrak w komin wysoko
nad pomieszczeniem niewiele da, bo nadal będzie świtać powietrze...

Co więcej -- świst powietrza słychać także na otworach drzwiowych.
Drzwi do łazienki (WC, garderoby itp.) muszą mieć takie otwory -- bez
nich świst byłby jeszcze głośniejszy a wentylacja gorsza. :)

-=-

Albo inaczej -- każdy wentylator jest cichy, gdy nie pracuje. ;)
(na przykład leży spokojnie na półce sklepowej)

Dlatego warto budować dobrą wentylację grawitacyjną (która i tak
nie jest bezgłośna!!!! -- kto miał, lub ma dobrą, ten o tym wie!!!)
lub wspomagać ją nasadami kominowymi, nie zaś wiatrakami kanałowymi
montowanymi w ścianach. :)

Data: 2011-08-31 15:17:58
Autor: eMonika
Wentylator lazienkowy
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3la0n$h23$1inews.gazeta.pl...
[...]

Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE MOŻE być zainstalowany wentylator elektryczny.

Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze (a że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do roku).

Pozdrawiam,

:-)   M.

Data: 2011-08-31 13:31:11
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
eMonika <mcb@n0spaMpompy.pl> napisał(a):

> [...]

Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze (a że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do roku).

Mam piec z zamknieta komora spalania, z osobnym kanalem wentylacyjnym, wiec
moge zamontowac wentylator. Problemem jest tylko niewydolna wentylacja
grawitacyjna, powstajacy czasem wsteczny ciag - stad pomysl na taki a nie inny
wentylator... a w zasadzie brak pomyslu, bo nadal nie wiem, czy jakas firma
produkuje urzadzenie, jakiego szukam ;)

Data: 2011-08-31 16:01:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"eMonika" oto1j8-2sq.ln1@usenet.etop.pl

Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE MOŻE być zainstalowany wentylator elektryczny.

A cofka ;) jest dozwolona? :) Niemal w każdej kuchni jest ,,piec gazowy''
i w większości kuchni są okapy z elektrycznością. Natomiast cofki raczej ;)
są zakazane, :) ale w grawitacyjnej wentylacji są powszechne -- u jednych
ludzi zdarzają się raz do roku, u innych tez raz do roku -- cofek nie ma. ;)

Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze

I słusznie. :)

(a że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do roku).

Nie jest tak, że nie tyle czepiają się, co (wzorem swych
braci w czerni) proszą: ,,co łaska''? :)

Data: 2011-09-12 09:35:27
Autor: Jackare
Wentylator lazienkowy
Użytkownik "eMonika" <mcb@n0spaMpompy.pl> napisał w wiadomości news:oto1j8-2sq.ln1usenet.etop.pl...
[...]

Rzecz w tym, że gdyby doszło do zatrucia czadem w tej kotłowni, to "czepianie się" kominiarzy jest udokumentowane. W przypadku jakiejś tragedii nie dość, że nie otrzymasz żadnego odszkodowania od ubezpieczyciela, to ewentualnie ubezpieczyciele poszkodowanych osób trzecich puszczą cie w skarpetkach i wytoczą Ci proces karny o świadome narażenie życia i zdrowia ludzi - wszak otrzymywałaś co rok zalecenia kominiarskie, byłać ich świadoma i sie nie zastosowałaś. Wierz mi że ubezpieczyciel zrobi wszystko i przejrzy wszystkie dostępne dokumenty byleby tylko znaleźć powód do niewypłacenia odszkodowania. Wydając nawet 20% kwoty potencjalnego odszkodowania na ekspertyzy i tak będzie mocno do przodu jeżeli nie wypłaci kwoty polisy.
A pomijając jakość pracy kominiarzy, kominiarz to nie zabawny człowieczek w czarnym kapeluszu ale określony zestaw obowiązków i uprawnień. Gdyby istniał np obowiązek raportowania przez kominiarzy do straży pożarnej, już byś miała tą kotłownię zamkniętą do czasu wykonania zaleceń kominiarskich i ponownego odbioru.
--
Jackare

Data: 2011-09-12 13:27:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Jackare" j4kcor$v3a$1@node2.news.atman.pl

Rzecz w tym, że gdyby doszło do zatrucia czadem w tej
kotłowni, to "czepianie się" kominiarzy jest udokumentowane.

Jest uzasadnione -- pseudokominiarze (Ty akurat?) nie dostali pieniędzy. :)
Ja od wielu lat mam cofki w kominach wentylacyjnych, co kominiarzy
nie niepokoi/wzrusza. Płacę za to, aby kominy były sprawne, ale
kominy nie są sprawne!

Co więcej -- smród na klatce schodowej pokazuje, że cofki są i w innych mieszkaniach!!!

A ile razy próbuje poruszyć ten temat -- spotykam się z debilami takimi jak Ty. :)

Gdybym ja miał prawników takich, jak TRydzyk -- moi
kominiarze oglądaliby świat zza kratek więzienia. :)

-=-

I aby rozwiązać wątpliwości -- tu każdy ma swoje własne kominy!
Nie ma więc problemów typu -- temu pomożemy, tamtemu zaszkodzimy!
Ale z jakiegoś niepojętego powodu nie można tych kominów doprowadzić do poprawnej pracy!

Są produkowane nasady kominowe, ale nie można ich montować!!!
Jeśli ja zamontuję -- nakażą mi usunięcie ich na mój koszt!!! :)

A jakiś przymuł (Ty właśnie) z grupy pisze o tym, że nie wolno wstawić
elektrycznego wentylatora na dodatkowym kanale, zaś inny (Tobie podobny)
pisze, że nie można puścić poziomo kanału wentylacji wymuszonej!!!

-=-

Jednym słowem -- nie rzucim ziemi skąd nasz SMRÓD!

Data: 2011-09-12 14:12:35
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Ale z jakiegoś niepojętego powodu nie można tych kominów doprowadzić do poprawnej pracy!

No wlasnie, dla ciebie niepojetego. Po co wiec udzielasz sie w watku skoro gowno wiesz? Dam ci dobra rade, czesto wietrz mieszkanie, to moze przestanie
ci smierdziec w domu  i rozszczelnij okna, to nie bedziesz mial cofek.
Bo ten smrod to widze w glowie ci narobil krzywdy.

A jakiś przymuł (Ty właśnie) z grupy pisze o tym, że nie wolno wstawić
elektrycznego wentylatora na dodatkowym kanale, zaś inny (Tobie podobny)
pisze, że nie można puścić poziomo kanału wentylacji wymuszonej!!!

Jako, ze jestes kretynem do kwadratu, czego dowodem jest pisanie o katolikach, kosciele, wojnach
i innych bzdetach w watku o wentylatorze,  to ci sie tez od tego wszystkiego poplatalo w glowce w
kontekscie czego i co bylo napisane.

Data: 2011-09-12 14:34:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" cvsr675jugbo1f35p20ov1gu8t0csfs83h@4ax.com

[...]

Wybierajcie PiS -- będziecie mieli więcej takich rad!!!
Okna rozszczelnić? kominiarz mówi, że okna są otwarte -- stąd cofka!!!
(bo cofkę widział na własne oczy -- miernik pokazał, wiszące paski
folii pokazały, smród pokazał...)

Okna są uchylone (jedno stale -- 12 miesięcy w roku)
lub otwarte (jedno teraz otwarte zupełnie!) a cofki są!!!

Wybierajcie PiS -- będziecie mieli więcej nawiedzonych przez biskupów!!

[...]

Mnie poplątało się -- waszym dzieciom umarło się :) pod Jeżewem,
waszym VIPom pod Smoleńskiem, Waszemu Frankowi pod bankiem. ;)
A Waszemu kościołowi brakuje pieniędzy. :)

Ja wracam do zdrowia po tym, jak zamontowałem wentylatory. :)
A grzyby na suficie mojej łazienki zdychają. :)

Nie istnieje chyba religia, przeciwko której by KRK nie prowadził wojny!
(arabowie, żydzi, prawosławni, protestanci, a nawet religie i państwa
odległe jak Japonia czy Chiny nie są miłe temu Kościołowi)
Poza KRK nie ma nikogo, kto by ten ,,Kościół'' szanował uczciwie,
nie zaś propagandowo czy ze strachu przed pieniędzmi i władzą biskupów!

-=-

Wietrzenia ma być mniej więcej takie:

 -- oknami z zewnątrz mieszkań do czystych pomieszczeń (pokoi)
 -- z czystych pomieszczeń do brudnych (WC, łazienki, kuchni i garderoby)
 -- z brudnych pomieszczeń do kominów
 -- kominami nad domy/budynki!!

Wietrzenie poprzez otwarte okna daje:

 -- wyziębianie mieszkania zimą, w czasie grzewczego okresu
 -- rozchodzenie się smrodu z WC, łazienki, kuchni i garderoby po całym mieszkaniu.

Czloweik oddycha stale -- mieszkanie też musi byś stale wietrzone.

-=-

Radami swoimi nakarm duchownych KRK. Może duchowni posłuchają Cię i poumierają szybciej. :)

Data: 2011-09-12 14:57:00
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
[...]

Czyli mialem racje. Pojeb do kwadratu.

Data: 2011-09-12 21:47:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" kb0s67hcl3a8oq2bmo06rso5df0pbj0u86@4ax.com

Mnie poplątało się -- waszym dzieciom umarło się :) pod Jeżewem,
waszym VIPom pod Smoleńskiem, Waszemu Frankowi pod bankiem. ;)
A Waszemu kościołowi brakuje pieniędzy. :)

Czyli mialem racje. Pojeb do kwadratu.

Cóż za piękny podpis. ;)
Które słowo oznacza Twe imię, o panie, a które -- Twe
nazwisko rodowe? :) I dlaczego tylko jedno z tych słów
piszesz wielką literą? :)

Ja zwykle spotykałem von, nie do... ;) Dlatego pytam...

Data: 2011-09-12 15:04:47
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

-- wyziębianie mieszkania zimą, w czasie grzewczego okresu

3,4x dziennie parominutowe wietrzenie nie powoduje
wyziebienia mieszkania i jest wrecz zalecane (chyba ,ze ktos we wlasnym domu
ma rekuperator). Jak zwykle pieprzysz jak potluczony.

Ale wszystko jasne - grzyb w lazience, smrod, teraz tekst o wyziebieniu - ty po prostu nalezysz do ludzi, ktorzy dokrecaja  grzejniki,
nie wietrza, maja stechlizne w mieszkaniu, a wszysto po to, zeby dostac 2 stowki zwrotu za ogrzewanie. Grzyb na raczkach to pewnie dostales
od zdrowych warunkow mieszkania.

-- rozchodzenie się smrodu z WC, łazienki, kuchni i garderoby po całym mieszkaniu.

Wiesz, trzeba troche sprzatac kibelek... smrod z garderoby to ja juz naprawde nie wiem,
w jakich ty warunkach mieszkasz.

Data: 2011-09-12 21:49:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" 2e0s67dqif02vjeqblna9h07fgsv6imai6@4ax.com

-- wyziębianie mieszkania zimą, w czasie grzewczego okresu

3,4x dziennie parominutowe wietrzenie nie powoduje
wyziebienia mieszkania i jest wrecz zalecane

Przytocz, znawco prawa, stosowną ustawę. ;)
Pochwal się umiejętnością czytania i znajomością prawa. :)

Data: 2011-09-13 07:55:03
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Przytocz, znawco prawa, stosowną ustawę. ;)

No to nic dziwnego, ze nie wietrzysz, przeciez nie ma tego w ustawie. Wiec nie nelezy tego robic a smrod w twoim mieszkaniu tylko
to potwierdza.

Pochwal się umiejętnością czytania i znajomością prawa. :)

Regulacje prawne dotyczace wietrzenia mieszkan... hmmm.
Ciekawe rzeczy opowiadasz.

Data: 2011-09-13 11:49:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" mnrt671b58m6tdg22557venlekjqtp69e8@4ax.com

Przytocz, znawco prawa, stosowną ustawę. ;)

No to nic dziwnego, ze nie wietrzysz, przeciez nie ma tego w ustawie.
Wiec nie nelezy tego robic a smrod w twoim mieszkaniu tylko
to potwierdza.

A teraz niech inni zastanowią się, ile znają mieszkań z oknem w WC. :)

Pochwal się umiejętnością czytania i znajomością prawa. :)

Regulacje prawne dotyczace wietrzenia mieszkan... hmmm.
Ciekawe rzeczy opowiadasz.

Dotyczą. :) Cieszę się tym, że wreszcie zdołałem Cię czymś zaciekawić. :)
Nawet w stopkach (sigach) kiedyś podawałem te konkretne regulacje prawne. :)
Konkretne liczby, konkretne sytuacje (prawo to rozróżnia sytuacje: kuchnia
taka czy inna, liczba osób w mieszkaniu, WC w łazience czy jako pomieszczenie
osobne...) i konkretne zapisy prawa, czyli konkretne namiary na Dziennik Ustaw
i ustawę. :)

-=-

Najpierw czytaj -- później pisz. Czytając, nauczysz się i prawa,
i ortografii, i umiejętności prowadzenia rozmowy. No i uznaj, że
w XXI wieku nie każdy ma wychodek z wiadomy okienkiem w kształcie
serduszka. Ja na przykład ;) mam WC wewnątrz mieszkania -- i nie
mam okna w WC... Drzwi jeno (z otworami) i dziurę w ścianie
prowadzącą do komina. :) Okna w WC nie mam. W łazience -- też
nie mam. Nawet garderoba nie ma okna. Tylko kuchnia ma okno
i pokoje mają okna, a nawet balkon.

WC (łazienka i garderoba -- także) może mieć ,,okno na
świat'' -- gdy przyniosę nam notebook. ;)

Data: 2011-09-13 13:16:40
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
[...]

Znowu sie pogubiles... rozmawiamy o wietrzeniu mieszkania.... pokaz mi te zapisy, ktore reguluja
kiedy i ile razy moge otworzyc okno w pokoju, zeby przewietrzyc mieszkanie.
Czekam.

Data: 2011-09-13 13:52:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" opeu67d72d1hlmkup6g6rf6le2345qbo8i@4ax.com

Znowu sie pogubiles... rozmawiamy o wietrzeniu mieszkania.... pokaz
mi te zapisy, ktore reguluja kiedy i ile razy moge otworzyc okno
w pokoju, zeby przewietrzyc mieszkanie.

Przepisy mówią, że mieszkanie ma być wietrzone stale. :)
Okno możesz otwierać, ale niekoniecznie w celu wietrzenia. :)

-=-

Już napisałem, że w sigach umieszczałem namiary na stosowne prawo
dotyczące wietrzenia. :) Chcesz poszukać -- poszukaj. :) A chcesz
żyć w (przepraszam) odchodach -- żyj w odchodach, ale w jakim celu
zniechęcasz innych ludzi do życia w normalnych warunkach? :)

To, że Ty nie dorosłeś do życia, nie oznacza, że inni ludzie
mają dorównać do Ciebie. Ty dorośnij do mnie lub do tych ludzi,
którzy poświęcili jakiś fragment swego życia wierzeniu mieszkań. :)

-=-

Okien nie trzeba ,,luzować'' czy rozszczelniać -- są stosownie budowane
tak, aby nie były szczelne. Wystarczy nie oklejać ich taśmami. :) W ciągu
jednej godziny trzeba wymienić około 160 metrów sześciennych powietrza
w jednym mieszkaniu. :) W ciągu KAŻDEJ godziny, nie raz na dobę czy tydzień. :)

WC to część mieszkania -- pojmuję, że nie u Ciebie, ale uwierz
mi -- teraz niemal każdy ma WC wewnątrz mieszkania, nie na zewnątrz.
Przez okno nie wywietrzysz pomieszczeń takich jak WC. :)

-=-

Żyj w chlewie (skoro musisz) ale nie ciągnij tam mnie i tych, którzy chcą
żyć w warunkach ludzkich. :) I miej nadzieję -- za jakiś czas i w chlewach
będzie czysto, a powietrze w nich będzie wymieniane szybko/często... Zechcesz
czy nie -- czyste powietrze dopadnie i Ciebie. :) Kurczyć się będzie terytorium
Głupoladndów. :) Głupcy będą umierali (na przykład z powody chorób serca czy
płuc) przez co będą mieli coraz mniejszy wpływ na świat, zaś mądrzy będą dbali o czystość. :)

Data: 2011-09-13 14:12:14
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Już napisałem, że w sigach umieszczałem namiary na stosowne prawo
dotyczące wietrzenia. :)

Pokaz je. Albo uznam, ze trolujesz.

Chcesz poszukać -- poszukaj. :)

Nie chce szukac czegos, czego nie ma i byc nie moze.

A chcesz
żyć w (przepraszam) odchodach -- żyj w odchodach, ale w jakim celu
zniechęcasz innych ludzi do życia w normalnych warunkach? :)

Przeciez to u ciebie jest grzyb i smierdzi. Placze ci sie znowu,
a moze wymyslasz i juz nie pamietasz co zelgales?

[...]

Fajnie tak podyskutowac samemu ze  soba?

[...]

Juz wiem, to ulomnosc  nie tylko cielesna ale i umyslowa nie pozwala ci
zarejestrowac ze piszesz o kims majac na mysli siebie. Chlopie, rozumiem, ze masz cofki
i smierdzi ci z chalupy ale nie wszyscy maja takie problemy :)

Data: 2011-09-13 23:18:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" ephu6799p3aojfrkpui212v3hgn98r5ch8@4ax.com

Pokaz je. Albo uznam, ze trolujesz.

Nie interesują mnie Twoje uznania. :)

Chcesz poszukać -- poszukaj. :)

Nie chce szukac czegos, czego nie ma i byc nie moze.

:)

[...]

Był -- i śmierdziało. :)
Był, ale nie ma. Śmierdziało, ale nie śmierdzi. :)
Było wilgotno, ale jest sucho. :)

-=-

A Twoich (tych, które spłonęły żywcem w autokarze bodajże 6 lat
temu) dzieci, panie Ozorowski -- nie ma i nie będzie już nigdy. :)
Przegrałeś kolejny raz z Eneuelem -- ale dla mnie to żadna :)
pociecha. Arcybiskup Edward Ozorowski dla Eneuela -- to zero. :)

Co więcej -- firma Elis, żyjąca z projektowania i budowania dróg,
nie będzie płaciła Kościołowi pieniędzy. Wieloletni wysiłek Korterii
poszedł na marne. :) Na marne -- dosłownie na marne. :)

Data: 2011-09-14 10:07:35
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Nie interesują mnie Twoje uznania. :)

No pewnie, trudno przeciez sie podeprzec przepisem prawnym, ktorego nie ma.
Latwiej napisac, ze cie nie interesuje.

Data: 2011-09-14 14:57:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" 4hn0771es77dcr52cjmf4gsvcq8lcic4ea@4ax.com

Nie interesują mnie Twoje uznania. :)

No pewnie, trudno przeciez sie podeprzec przepisem prawnym, ktorego nie ma.
Latwiej napisac, ze cie nie interesuje.

Z lat dziecinnych:

 -- Skończyłeś [swoje wywody] już? To spuść wodę, bo śmierdzi...

--
W ciągu każdej godziny należy wymienić całe powietrze w mieszkaniu takim jak moje:
70 m^3/h w kuchni + 50 m^3/h w łazience + 30 m^3/h w WC + 15 m^3/h w garderobie

Prawo i Sprawiedliwość po polsku:

  -- > trzeba płacić za utrzymanie własnego mieszkania, ale żyć w smrodzie i wysłuchiwać
      ,,praw'' wypowiadanych przez Przesmiewców i jemu podobnych przygłupów. :)

Data: 2011-09-12 18:19:19
Autor: Jackare
Wentylator lazienkowy

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:j4kqat$o40$1inews.gazeta.pl...

A jakiś przymuł (Ty właśnie) z grupy pisze o tym, że nie wolno wstawić
elektrycznego wentylatora na dodatkowym kanale, zaś inny (Tobie podobny)
pisze, że nie można puścić poziomo kanału wentylacji wymuszonej!!!

Powiedz mi jak blisko spokrewneni są Twoi rodzice bo pieprzysz jak potłuczony. Mylisz opłaty za  nakazane prawem czynności kontrolne z obowiązkiem utrzymania należytego stanu technicznego budynku ciążącym na właścicielu budynku. Organ kontrolujący - w tym przypadku kominiarz wydaje zalecenia i nie ma żadnego obowiązku by wykonywać jakieś czynności naprawcze w kontrolowanych przewodach kominowych.Chcesz się wypowiadać o rzeczach o których nie masz bladego pojęcia.
Sprawa wydaje się być prosta: jeżeli nie ma wentylacji to prawdopodobnie nie ma nawiewu do mieszkania i nie ma przewiewu pomiędzy pomieszczeniami (kratki nawiewne w drzwiach). Wykonaj nawiew w pomieszczeniach suchych (np w pokojach), przewiew do pomieszczeń mokrych i wentylacja zapewne ruszy.
Zresztą nie moja brocha - duś się.
I nie jestem kominiarzem :)

Jeżeli ja kontroluję instalację elektryczną lub gazową nie mam wobec właściciela żadnego obowiązku by w przypadku nieprawidłowości naprawić ją. Wydaję protokół z wynikami i zalecenia. Właściciel może mi zlecić naprawy na zasadzie odrębnego zlecenia. Ale mnie może się nie chcieć nic naprawiać bo mam supe świetnie płacone za pomiary i to mi wystarcza. I co? I nic.
--
Jackare

Data: 2011-09-12 21:50:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Jackare" j4lbe8$ust$1@node2.news.atman.pl

Powiedz mi jak blisko spokrewneni są Twoi rodzice

Trudno zgadnąć? Ponoć mają wspólnych przodków -- Adama i Ewę. :)

Data: 2011-09-01 08:02:38
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):

Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.

Jesli chcesz uzywac wentyla jako zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem
sie gazu, to IMHO jednak to nie najlepszy pomysl. Wyobraz sobie noc, gaz zaczal
sie ulatniac w duzych ilosciach, a wentylator nie wyrabia, ty nic o tym nie wiesz
i kimasz, a gaz sie rozprzestrzenia po mieszkaniu...
Lepsza bylaby specjalistyczna  czujka, ktora odpowiednio (np. wyciem)
zareaguje po wykryciu gazu.

Data: 2011-09-01 07:33:55
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
> [...]

i kimasz, a gaz sie rozprzestrzenia po mieszkaniu...
Lepsza bylaby specjalistyczna  czujka, ktora odpowiednio (np. wyciem)

Nie zakladam awarii, ale chcialbym miec takie wspomaganie w postaci
wlaczajacego sie wentyla.

Nie najlepszy pomysl mowisz - a ja mowie ze to na pewno jest lepszy pomysl,
niz obecny pion grawitacyjny z czestym ciagiem wstecznym, nie?

Przejrzalem dosc niepobieznie dostepne na rynku modele wentylatorow i niestety
do tej pory nie udalo mi sie znalezc posiadajacy wszystkie pozadane cechy...
Zastanawiam się, czy nie kupic jakiegos latwo dostepnego z czujnikiem higro
(np. S&P silent chz) + dodatkowa czujka światła + czujka gazu. Da sie to jakos
polaczyc?

Data: 2011-09-01 10:52:08
Autor: zil0g
Wentylator lazienkowy
*pablo eldiablo* wdusil[a] knefle:

Nie najlepszy pomysl mowisz - a ja mowie ze to na pewno jest lepszy pomysl,
niz obecny pion grawitacyjny z czestym ciagiem wstecznym, nie?

Zdecydowanie lepiej zalozyc nasade kominowa i wydluzyc kanal jesli to mozliwe.

Data: 2011-09-01 15:56:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"zil0g" 1314874331_prd$zil0g@cyberdyne.pl

[...]

To są zawsze dobre pomysły. Wydłużoną część należy/warto ocieplić.
Spalinowy komin będzie zazwyczaj ciepły, więc raczej cofek nie
powinno tam być, o ile komin nie będzie schładzany -- właśnie
w takich dobudówkach.

Możesz nawet zamontować (ale nie wiem, czy warto) nasadę napędzaną
elektrycznością -- także/nawet pochodzącą z paneli słonecznych.
Nie wiem, czy warto, bo dobry komin spalinowy nie da nigdy cofek,
a postawienie na nim nasady napędzanej wiatrem jest już nadmiarem
dbałości. :)

Są też wiadome ,,klapki'' w kanałach -- nie musisz montować aż
wentylatora z taką klapką, ale możesz wstawić rurę z klapką
odcinającą/ograniczającą możliwość cofania się brudnego powietrza.

Data: 2011-09-01 15:49:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Przesmiewca" r77u57psjbnb3hs5r5rpdliru5tnv0e4ub@4ax.com

[...]

Ty masz choćby blade pojęcie o ciśnieniach gazu w domowych instalacjach?!
I o zabezpieczeniach -- choćby bimetalowych, odcinających dopływ gazu po
zgaszeniu ,,pilota''?

Data: 2011-09-05 19:57:03
Autor: Marek Dyjor
Wentylator lazienkowy
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

ale zawsze może sie zdażyć rozszczelnienie np przyłącza do kuchenki...

Data: 2011-09-06 02:07:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Marek Dyjor" j432hk$d2k$1@news.onet.pl

[...]

Nie tyle może, co zdarza się wszędzie co jakiś czas, bo gaz nie
jest wodą -- nie uszczelnia przecieków, ale wydmuchuje coraz
większe dziury. Dlatego właśnie są przeglądy coroczne.

-=-

Na temat zdażeń możesz pogadać ze Stokrotką.
Pszyjmie Cię z życzliwością i uwagą. :)

-=-

A na temat tych ciśnień... Hm... Chyba tez z nią. ;)

Data: 2011-09-11 20:33:03
Autor: Jackare
Wentylator lazienkowy
[...]

To dołóż od razu jaką kwotę na trumnę lub trumny....

Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.

Nie wolno stosować wentylatorów w wentylacji w pomieszczeniach w których znajdują się gazowe podgrzewacze wody lub kotły gazowe z otwartą komorą spalania oraz węglowe koty CO.
Zatrujesz się czadem z komina i tyle cię to uchroni przez ulatnianiem się gazu....
Ludzie! MYŚLEĆ !!! To nie boli.

Jezeli już chcesz montować w łazience jakieś czujniki to przede wszystkim zamontuj sobie czujnik czadu bo to on jest najbardziej niebezpieczny przy piecyku gazowym

--
Jackare

Data: 2011-09-12 00:16:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Jackare" j4iutf$hj2$1@node2.news.atman.pl

Ludzie! MYŚLEĆ !!! To nie boli.

Więc dlaczego nie myslisz? :) Swędzi? Piecze? :)

"Jackare" j4iuii$h9n$1@node2.news.atman.pl

Jeżeli masz w łazience gazowy podgrzewacz wody to stosowanie wentylatora wywiewnego jest:
a) zabronione przepisami budowlanymi
b) sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem
c) najlepszą, najkrótszą i najskuteczniejszą drogą do zatrucia się czadem z gazowego ogrzewacza wody

"pablo eldiablo" j3ltgm$h35$1@inews.gazeta.pl

[...]

A Ty, pablo, niczym nie przejmuj się, ale montuj ten wiatrak.
Dzisiejszej nocy odważyłem się -- wyłączyłem wiatrak w WC.
Już o 11 rano miałem smród z cofki... Może zimą, gdy różnica
temperatur będzie duża, wyłączę swoje wiatraki...

Woda z wiadomego klimatyzatora leje się obficiej niż głosi producent. :)
Mam w mieszkaniu niską wilgotność (akurat teraz wysoką -- prawie 60% tu,
gdzie stukam i ponad 50% w łazience, ale na co dzień jest mniejsza) oraz
dobre temperatury -- w łazience nawet do 30°C a tu, gdzie stukam, zwykle
lekko poniżej 20°C.

Gdyby tak jeszcze ktoś ode mnie kupował tę wodę, płacąc pół
złotówki za litr... (miałbym elektryczność za darmo)
W sklepie woda zdemineralizowana jest droższa. :)
Zużywam ją do prania i do prasowania oraz do
różnego zmywania, gdzie potrzebna jest destylowana...

Data: 2011-09-12 06:26:00
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
Jackare <123@123.tralala.com> napisał(a):
> [...]

Zatrujesz się czadem z komina i tyle cię to uchroni przez ulatnianiem się gazu....

Wybacz, ale Ty z kolei masz problem z mysleniem, czy czytaniem?
->
Autor: pablo eldiablo jazzee@NOSPAM.gazeta.pl
Data: 31-08-2011, 20:11:35

Data: 2011-09-12 13:16:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"pablo eldiablo" j4k8lo$1j8$1@inews.gazeta.pl

Jackare <123@123.tralala.com> napisał(a):

Jackare >> Ludzie! MYŚLEĆ !!! To nie boli.

Wybacz, ale Ty z kolei masz problem z mysleniem, czy czytaniem?

Jackare z pisaniem poprawnym ma problem -- zatem chyba i z czytaniem ma. :)
Bo ludzie uczą się mówienie dzięki temu, że słyszą a pisania -- dzięki temu, że czytają. :)

Data: 2011-09-02 07:29:06
Autor: Marek Dyjor
Wentylator lazienkowy
Przesmiewca wrote:
[...]

czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

Data: 2011-09-02 11:44:46
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

Oczywiscie, ze alarm powinien sie wlaczyc - ale oprocz alarmu chcialbym, aby
zostal uruchomiony wentylator.

Data: 2011-09-02 04:49:38
Autor: ZbyszekZ
Wentylator lazienkowy
On Friday, September 2, 2011 1:44:46 PM UTC+2, pablo eldiablo wrote:
Marek Dyjor <mdy...@poczta.onet.pl> napisał(a): > > czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :) > Oczywiscie, ze alarm powinien sie wlaczyc - ale oprocz alarmu chcialbym, aby
zostal uruchomiony wentylator.

A jak silnik zaiskrzy?
Szczotkowym się zdarza.

--
ZZ@private

Data: 2011-09-02 15:20:54
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> napisał(a):

A jak silnik zaiskrzy?
Szczotkowym się zdarza.

Czujka sygnalizuje juz tak male stezenia gazu, ze nie ma
szansy nawet przy iskrzeniu, zeby nastapil wybuch.

Data: 2011-09-06 20:13:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wentylator lazienkowy
Dnia Fri, 02 Sep 2011 15:20:54 +0200, Przesmiewca napisał(a):

Czujka sygnalizuje juz tak male stezenia gazu, ze nie ma szansy nawet
przy iskrzeniu, zeby nastapil wybuch.
W robocie miałem tak, że alarm 20%DGW załączał wentylatory, drugi 40%DGW wyłączał.

Poza tym, indukcyjny silnik raczej nie ma jak iskrzyć :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-07 05:08:19
Autor: ZbyszekZ
Wentylator lazienkowy
On Tuesday, September 6, 2011 8:13:03 PM UTC+2, Jaroslaw Berezowski wrote:
> [...]

> przy iskrzeniu, zeby nastapil wybuch.
W robocie miałem tak, że alarm 20%DGW załączał wentylatory, drugi 40%DGW wyłączał.
To nie zły pomysł.

Poza tym, indukcyjny silnik raczej nie ma jak iskrzyć :)

Ale jak sprawdzić przed kupnem że on indukcyjny?
Toż te urządzenia składane są jednorazowo.

--
ZZ@private

Data: 2011-09-12 22:16:03
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wentylator lazienkowy
Dnia Wed, 07 Sep 2011 05:08:19 -0700, ZbyszekZ napisał(a):

Ale jak sprawdzić przed kupnem że on indukcyjny? Toż te urządzenia
składane są jednorazowo.
Pokręć palcami wentyl, jak nie ma momentu zaczepowego to na 99% indukcyjny. --
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-02 15:20:07
Autor: Przesmiewca
Wentylator lazienkowy
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

czujnik gazu to ma sygnalizowac że jest wyciek a nie włączać wentylator :)

To oczywiste, dlatego watpliwe, ze takie sa, chociaz trudno wykluczyc.
Nie takie dziwadla widzialem.

Data: 2011-09-11 20:27:14
Autor: Jackare
Wentylator lazienkowy
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j3ksjj$4tg$1inews.gazeta.pl...
[...]

                                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Data: 2011-09-12 06:53:46
Autor: pablo eldiablo
Wentylator lazienkowy
> [...]
b) sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem
c) najlepszą, najkrótszą i najskuteczniejszą drogą do zatrucia się czadem z gazowego ogrzewacza wody

Czy jak czlowiek zadaje dosc precyzyjne pytanie, zawsze musi czytac wywody
wszystko-lepiej-wiedzacych? I w dodatku nie czytajacych tego, co juz zostalo w
watku napisane?...

Znam przepisy budowlane. W zyciu kieruje sie zdrowym rozsadkiem. O piecach z
zamknieta komora spalania slyszales? To takie urzadzenia, ktore podlacza sie
do osobnych kanalow wentylacyjnych i ryzyko zatrucia czadem w zasadzie nie
wystepuje - w zasadzie, bo na 100% to jest w zyciu pewna tylko smierc i podatki.

Z reszta... co Twoim zdaniem jest bardziej niebezpieczne? Wentylator pracujacy
prawdopodobnie kilka godzin na dobe i odcinajacy ciag wsteczny - czy cofki
powietrza 70% czasu?

Nie musisz odpisywac, decyzje podjalem, wentylator kupilem i zamontuje jak
zaplanowalem.

Jakby ktos byl zainteresowany, jak planuje rozwiazac problem: wentylator
Soler&Palau z czujnikiem higro, niestety bez czujnika swiatla i gazu. Czujnik
gazu bedzie osobnym urzadzeniem, a zamiast czujnika swiatla poloze kilometr
;-) kabli.

Pozdrawiam i dziekuje za rady wszystkim wypowiadajacym sie na temat :-)
pablo

Data: 2011-09-12 09:24:23
Autor: Jackare
Wentylator lazienkowy
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j4ka9q$5kp$1inews.gazeta.pl...

[...]

OK, ale nie napisałeś tego na wstępie, tylko wspomniałeś o tym gdzieś komuś w środku dyskusji - nie czytałem całości - mea culpa. Doczytałem w trakcie przeglądając wątek i odpowiedzi tych co na mnie naskoczyli.
Sęk w tym - i nie piję tu do Ciebie- że wszystkowiedzący wydają się być ludzie, którzy ubzdurają sobie by coś zrobić wg własnego pomysłu nie mając ku temu żadnych podstaw i nie znając często podstawowych zasad. Prowadząc zakład isntalacyjny mam na codzieć do czynienia z taką ilością ludzkiej bezmyślności że czasem się to w głowie nie mieści. Oczywiście skutki tej bezmyślności nie wynikają z celowego działania i jakiejś złej woli, tylko z niewiedzy i chęci wykonania wszsytkiego samemu byle jak, aby tylko zaoszczędzic kilka złotych. Potem są tragedie, a częstokroć wystarczyłoby przeczytać ze zrozumieniem jedno jedyne rozporządzenie do prawa budowlanego.
W powiązaniu z poruszoną tematyką proponuję  przejrzeć galerię w serwisie kominiarze.pl
--
Jackare

Data: 2011-09-12 13:13:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"Jackare" j4kc3p$uek$1@node2.news.atman.pl

OK, ale nie napisałeś tego na wstępie, tylko wspomniałeś o tym gdzieś komuś w środku dyskusji - nie czytałem całości - mea culpa.

I założyłeś z góry, że każdy (poza Tobą) jest głupi. :)
A mogłeś założyć odwrotną sytuację -- że Twój rozmówca ma olej w głowie.

Doczytałem w trakcie przeglądając wątek i odpowiedzi tych co na mnie naskoczyli.

Naskoczyli? A ilu ich było? Pewnie ze stu!!! Nieraz oskarżali mnie o schizofrenię!
I już wiem, dlaczego -- mnie jednego brali za wielu!!! ;)

Sęk w tym - i nie piję tu do Ciebie- że wszystkowiedzący wydają się być ludzie, którzy ubzdurają sobie by coś zrobić wg własnego pomysłu nie mając ku temu żadnych podstaw i nie znając często podstawowych zasad.

Piszesz o sobie. Zazwyczaj, zanim człek zacznie wentylować, strawi lata
na rozmyślaniach. Gdybym ja przed kilkunastu laty powiedział wprost
,,mądrym_inaczej'', że zapewne są mądrzy, ale właśnie inaczej -- nie
miałbym tylu kłopotów ze swoi zdrowiem. :)

Prowadząc zakład isntalacyjny mam na codzieć

Ty nawet pisać po polsku nie umiesz!!! Ale innych ludzi posądzasz o głupotę.

do czynienia z taką ilością ludzkiej

Ilością? To w kilogramach? Moim zdaniem ludzi liczy się liczbami.
Ilość to cukier, mąka... Sztuki (ludzi) liczymy liczbami... Jeden, dwa, trzy... ;)
(jedna sztuka, dwie, trzy...)

bezmyślności że czasem się to w głowie nie mieści.

Mnie nie mieści się w głowie, że można być takim głąbem jak Ty. :)

Oczywiście skutki tej bezmyślności nie wynikają z celowego działania i jakiejś złej woli, tylko z niewiedzy i chęci wykonania wszsytkiego samemu byle jak, aby tylko zaoszczędzic kilka złotych.

Toż on pisze, że mu na szmalu nie zależy.

Potem są tragedie, a częstokroć wystarczyłoby przeczytać ze zrozumieniem jedno jedyne

Piszesz o sobie? :) Bo to Ty czegoś tu nie czytałeś.,

rozporządzenie do prawa budowlanego.

Pisać nie umiesz poprawnie -- umiesz czytać?
Wątpię, bo człek uczy się pisania w czasie czytania.
Tego mnie uczyli w szkołach -- oczytany nie popełnia błędów ortograficznych. :)

A może w tych rozporządzeniach pisali niepoprawnie? :)

W powiązaniu z poruszoną tematyką proponuję  przejrzeć galerię w serwisie kominiarze.pl

I wszystko jasne. :)

Data: 2011-09-12 14:48:06
Autor: J
Wentylator lazienkowy

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:j4kq3u$n8c$1inews.gazeta.pl...

Prowadząc zakład isntalacyjny mam na codzieć

Ty nawet pisać po polsku nie umiesz!!! Ale innych ludzi posądzasz o głupotę.

ale piszę przyajmniej na temat, a Ty najwyraźniej tylko potrafisz głupio pierdolić o niczym. Dla mnie EOT a Tobie życzę miłego branzlowania się.

Data: 2011-09-12 13:02:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wentylator lazienkowy

"pablo eldiablo" j4ka9q$5kp$1@inews.gazeta.pl

Czy jak czlowiek zadaje dosc precyzyjne pytanie, zawsze musi czytac wywody
wszystko-lepiej-wiedzacych? I w dodatku nie czytajacych tego, co juz zostalo
w watku napisane?...

Moim zdaniem -- tak. :) Podobnie z kotami -- lubią przynosić do domu smaczne
kąski (myszy na przykład) aby dzielić się nimi z (niezaradnymi) ludźmi. :)

[...]

Te ostatnie nie są pewne -- czasami USy zwracają nadpłaty... ;)

Z reszta... co Twoim zdaniem jest bardziej niebezpieczne? Wentylator pracujacy
prawdopodobnie kilka godzin na dobe i odcinajacy ciag wsteczny - czy cofki
powietrza 70% czasu?

Nie zadawaj mu trudnych (podchwytliwych) pytań!

Nie musisz odpisywac, decyzje podjalem, wentylator kupilem i zamontuje jak
zaplanowalem.

Napisz, który to. :) Zlinkuj go -- chętnie zobaczę, na co padł wybór. :)

Jakby ktos byl zainteresowany, jak planuje rozwiazac problem: wentylator
Soler&Palau z czujnikiem higro, niestety bez czujnika swiatla i gazu.

No właśnie -- bez bajerów. :)