Wentylator procesora

Data: 2015-04-17 22:34:38
Autor: Jacek
Wentylator procesora
Pecet na płycie głównej Gigabyte GA-Z97-HD3, Z97.
Po uruchomieniu wentylator procesora nie kręci się.
Czy to normalne? Czy wentylator ma się załączyć dopiero po nagrzaniu CPU? Nie trzymałem go włączonego dłużej, niż 2 minuty, bo nie wiem, czy wszystko jest w porządku. Manual do płyty milczy na ten temat. Podają jedynie, że jest "CPU/system fan speed control". Czy nie powinien się jednak kręcić wolniej lub szybciej zależnie od temperatury?
Jacek

Data: 2015-04-17 23:22:11
Autor: Adam
Wentylator procesora
W dniu 2015-04-17 o 22:34, Jacek pisze:
[...]

Wspomnianej przez Ciebie płyty nie znam.
Jednak zdecydowana większość płyt startuje wentylator. Niektóre (zwłaszcza serwerowe) startują wentylator/wentylatory na pełnych obrotach, później (w ciągu kilku/kilkunastu sekund) zmniejszają obroty.

Spotkałem się tylko z kilkoma przypadkami, że płyta nie starowała wentylatora na POST, ale były to specjalne maszyny przemysłowe.

Tak więc można przypuszczać, że w Twoim przypadku coś jest nie tak. Masz włączone speed control na enable?
A może wentyl masz podpięty do innego gniazda - dla drugiego wentylatora?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-18 01:19:11
Autor: Przemysław Ryk
Wentylator procesora
Dnia Fri, 17 Apr 2015 22:34:38 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

Co to za chłodzenie?

[ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego            ]
[ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano.    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2015-04-18 07:48:29
Autor: Jacek
Wentylator procesora
W dniu 2015-04-18 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:
Co to za chłodzenie?
SilentiumPC Fortis 2 XE1226
takie coś.
Jacek

Data: 2015-04-18 17:09:11
Autor: Przemysław Ryk
Wentylator procesora
Dnia Sat, 18 Apr 2015 07:48:29 +0200, Jacek napisał(a):

W dniu 2015-04-18 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:
Co to za chłodzenie?
SilentiumPC Fortis 2 XE1226
takie coś.

To może być prosta kwestia - temperatura na CPU jest na tyle niska, że nie
ma po co rozkręcać wentylatora. :D

[ Kłamstwo to wina dwóch osób. Jedna mówi, druga słucha.                   ]
[                                                          (Homer Simpson) ]

Data: 2015-04-18 07:41:23
Autor: Jacek Maciejewski
Wentylator procesora
Dnia Fri, 17 Apr 2015 22:34:38 +0200, Jacek napisał(a):

Czy nie powinien się jednak kręcić wolniej lub szybciej zależnie od temperatury?

Nie spotkałem jeszcze płyty która by nie startowała wiatraka na procku
razem z włączeniem. Ten wiatrak aby na pewno sprawny? :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-04-18 09:56:39
Autor: Czarek
Wentylator procesora
[...]

Przy standardowych ustawieniach biosu też takiej nie spotkałem, jednak wiele płyt ma taką możliwość zmiany ustawień.
Moja płyta od Biostara załącza wentylator procka gdy jego temperatura przekroczy 58 st a wyłącza gdy spadnie poniżej 45 st - wentylator przy przeglądaniu www, poczty i innych "lekkich" pracach prawie nigdy się nie załącza.

--
Czarek

Data: 2015-04-18 19:20:07
Autor: Jacek Maciejewski
Wentylator procesora
Dnia Sat, 18 Apr 2015 09:56:39 +0200, Czarek napisał(a):

[...]

Jasne, ale czy przy starcie nie zakręci wiatrakiem nawet na chwilę?

Data: 2015-04-20 20:12:00
Autor: Czarek
Wentylator procesora

[...]

Zakręci, tak na około 2-3 sekundy

--
Czarek

Data: 2015-04-18 20:33:19
Autor: maX
Wentylator procesora

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:mgrqos$fcl$1node1.news.atman.pl...
Nie trzymałem go włączonego dłużej, niż 2 minuty, bo nie wiem, czy wszystko jest w porządku.

A co się dzieje przez te 2 minuty? Startuje bios? Czy cały czas jest czarny ekran? A HDD się rozkręca?
SprĂłbuj na boxie.
A może ten fortis się kręci, ale tak cicho i na tak niskich obrotach że go nie słychać? Sprawdzałeś wizualnie?

Wentylator procesora