Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości

Data: 2015-07-13 15:23:37
Autor: radekp@konto.pl
Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości
Mam stary komp na nForce 550 z wyjściem 4-pinowym do went. procesora.
Ale wentylator AMD ma wtyk 3-pinowy i tak został podłączony.
(procesor to x2 3600+) Wentylator nie zmienia sobie prędkości w zależności od temp./obciążenia mimo
właściwego ustawienia w BIOS-ie. W efekcie osiąga 100st i wyłącza sprzęt.

I tu pytanie - czy tylko 4-pinowe wentyle potrafią regulować sobie prędkość,
czy ten mój 3-pinowy też to powinien umieć?

Data: 2015-07-13 16:42:10
Autor: PiteR
radekp@konto.pl pisze tak:

I tu pytanie - czy tylko 4-pinowe wentyle potrafią regulować sobie
prędkość, czy ten mój 3-pinowy też to powinien umieć?

Wentylatory nic nie wiedza o temperaturze więc nic sobie nie regulują. Reguluje płyta. Jeśli płyta wystawia full obroty to wiatrak ma się  kręcić na full.

Płyta powiedzmy wystawia na złączu +5V i wiatrak jest na 5v to ma się kręcić na 100%

Płyta wystawia na złączu +12v i wiatrak jest na 12v to ma się też kręcić na 100%.

Albo masz niesprawny wiatrak albo wiatrak na złe napięcie albo płyta mimo wszystko nie przyjeła do wiadomości, że masz podłączony wiatrak
3 pin.

--
Piter

Let me see your war face.

Data: 2015-07-15 15:04:59
Autor: radekp@konto.pl
Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości
Mon, 13 Jul 2015 16:42:10 +0200, w <XnsA4D6A9E90FA83elektronik@localhost.net>,
PiteR <email@fauszywy.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze tak:

> I tu pytanie - czy tylko 4-pinowe wentyle potrafią regulować sobie
> prędkość, czy ten mój 3-pinowy też to powinien umieć?

[...]
[...]

Dziś odpaliłem go na zimno i wentylator początkowo chodzi na ok. 1000obr., po
obciążeniu wzrasta do 3,5k, czyli jednak wszystko niby prawidłowo i te ok. 3,5k
to chyba jego max. Tylko, że nie schładza procka należycie.

Mon, 13 Jul 2015 23:35:36 +0200, w <mo1av9$tbn$1@news.icm.edu.pl>, "maX"
<averwywal@interia.pl> napisał(-a):

To prawdopodobnie nie jest wentyl od tego CPU. Po pierwsze powinien mieć 4 piny, po drugie skoro pracując na maksymalnych obrotach (brak regulacji) nie daje rady schłodzić procesora.
Ewentualnie wyłącz w biosie wszelką regulację prędkości.

Wentyl ma naklejkę AMD, *przypuszczam* więc, że to mógł być box. Do płyty też
pasuje mocowanie (Gigabyte GA-M55S-S3 rev. 1.1).  Na pewno powinien mieć 4
piny? Po co w ogóle aż tyle? :)

Tue, 14 Jul 2015 07:52:49 +0200, w <1jnl0jdfjbheb.l7dvkgamstvv.dlg@40tude.net>,
" ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> napisał(-a):

A pastę na procku wymieniłeś? Może to tu jest problem?

Wymieniłem na jakąś resztkę srebrnej, którą miałem -- ale muszę to zrobić
jeszcze raz i porządnie, bo radiator nie grzeje się. Na dodatek komp zaczął
pracować jak muł, posypał się W8.1 i nie chce się zreinstalować ("nie można
sformatować partycji" - SMART nie wykazuje błędów :/, prime95 też chodzi bez
problemu, memtest czysty... ).

Chodził dobrze, dopóki nie zachciało mi się go wygrzać :)

Data: 2015-07-13 23:35:36
Autor: maX

Data: 2015-07-14 07:52:49
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą radekp@konto.pl
naskrobał(a):

W efekcie osiąga 100st i wyłącza sprzęt.

A pastę na procku wymieniłeś? Może to tu jest problem?
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz szedł ulicą, kiedy z tyłu rozległy się strzały i tupot podkutych
butów.
- To koniec - pomyślał Stirlitz wkładając rękę do prawej kieszeni spodni.
Tak, to był koniec. Pistolet nosił w lewej.

Data: 2015-07-14 08:06:35
Autor: ToMasz
W dniu 13.07.2015 o 15:23, radekp@konto.pl pisze:
Mam stary komp na nForce 550 z wyjściem 4-pinowym do went. procesora.
Ale wentylator AMD ma wtyk 3-pinowy i tak został podłączony.
(procesor to x2 3600+)

mam kilka takich kompów, z prockiem 4800 i 5200. żaden NIE KRĘCI wentylatorem jak nic nie robi. wentylatory zaczynają się kręcić jak wchodzę na youtube, albo na tvn24. Tak więc z tą temperaturą jest inny problem niż wentylator.

ToMasz

Wentylator procesora x2 - nie reguluje prędkości