Werbowali na ulicy

Data: 2010-03-08 11:20:26
Autor: mkarwan
Werbowali na ulicy
(...)Nagle podchodzi do mnie porucznik w polskim mundurze wojskowym i proponuje mi pracę w cenzurze wojennej.
Wtedy ludzi do pracy w wojsku i w bezpieczeństwie łapali nawet na ulicy.
Zobaczyli żydowską twarz i werbowali.
(...)Mnie zaczepił porucznik Rozenblum, zapytał, co robiłem w czasie wojny.
Byłem w getcie w grupie antyfaszystowskiej.
Dobrze. Ile klas skończyłeś - dwie gimnazjalne i w getcie uczyłem się na tajnym komplecie - bardzo dobrze.
Czy jesteś lewicowy? O, tak.
(...)Moja przyszła żona nie miała pojęcia, co dzieje się w świecie.
Wywieziono ją z Kalisza do obozu w Częstochowie, pracowała w firmie Hasag i po wyzwoleniu Mozesowa ściągnęła ją do Łodzi.
Poleciła Bellę naczelnikowi wydziału cenzury, kapitanowi Aleksandrowi Lemańskiemu.
Jeszcze kilka miesięcy wcześniej nazywał się Izrael Lajchman.
(...)W 1948 roku przyjechaliśmy z żoną do Wrocławia.
Dalej miałem etat w PAP-ie i kończyłem socjologię na Uniwersytecie Wrocławskim.
Postanowiłem uszyć sobie garnitur.
Gotowych - jak wiesz - wtedy nie było.
Miałem materiał, musiałem znaleźć krawca.
Idę Podwalem
Odrzańskim i szukam.
Widzę napis: krawiec męski, żeński i wojskowy.
No to musi być Żyd.
Żaden Polak nie wymyśliłby takiej zbitki przymiotnikowej.
Wchodzę, rzeczywiście Żyd, przedwojenny komunista.
Ledwo mówił po polsku.
Miał takie powiedzonko: z powodu pochyłość.
Wtrącał je w prawie każdym zdaniu.
Nagle dowiaduję się, że miejski komitet wrocławski skierował mego krawca do Teatru Polskiego, żeby szkolił ideologicznie aktorów.
Byłem zaskoczony.
Przecież takie rzeczy siały antysemityzm.
Nie siały - poprawiam się, bo był - ale wzmacniały.
Wiecej w ciekawym wywiadzie Teresy Torańskiej z Samuelem Sandlerem http://wyborcza.pl/1,76842,7618756,Samuel_Sandler__Werbowali_na_ulicy.html?as=1&ias=10&startsz=x

Data: 2010-03-08 11:30:29
Autor: Neko
Werbowali na ulicy
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

Nagle podchodzi do mnie porucznik w polskim mundurze wojskowym i proponuje mi pracę w cenzurze wojennej.

Aaaa... mile wspomniania mkarawan.

I tak rozpoczela sie twoja kariera w Sluzbach Bezpieczenstwa ?

Data: 2010-03-08 12:01:07
Autor: mkarwan
Werbowali na ulicy
Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:hn2kak$5di$1nemesis.news.neostrada.pl...
Nagle podchodzi do mnie porucznik w polskim mundurze wojskowym i proponuje mi pracę w cenzurze wojennej.

Aaaa... mile wspomniania mkarawan.
I tak rozpoczela sie twoja kariera w Sluzbach Bezpieczenstwa ?

Skoro dla ciebie to miłe wspomnienia , nie musi oznaczać, że dla innych też.
Jeśli ty robiłeś karierę w SB nie musi oznaczać, ze inni też.
Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny!

Data: 2010-03-08 12:22:12
Autor: sofu
Werbowali na ulicy

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Jeśli ty robiłeś karierę w SB nie musi oznaczać, ze inni też.
Nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest ci podobny!

Najfajniejsze jest to, że Żydom proponowano prace w UB i podobnych
"instytucjach", tylko dla tego, że byli Żydami.
Był czas, że gdy się "władza" dowiedziała, że ma do czynienia z Żydem, to
dostawał kartkę z adresem i propozycją, aby się tam zgłosił do pracy.
Można powiedzięc, że bylo wielkie zapotrzebowanie na "fachowość i wysokie
morale" Żydów. Można się domyslać dla czego się tak działo?

sofu

Data: 2010-03-08 12:30:28
Autor: Panslavista
Werbowali na ulicy

"sofu" <manhunter1@o2.pl> wrote in message news:hn2n49$5sp$1node2.news.atman.pl...

> [...]

Można powiedzięc, że bylo wielkie zapotrzebowanie na "fachowość i wysokie
morale" Żydów. Można się domyslać dla czego się tak działo?

Znani szmalcownicy - jak taki Nekuśka.

Data: 2010-03-08 12:31:43
Autor: `heÂŽsk
Werbowali na ulicy
On Mon, 8 Mar 2010 11:20:26 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote:

 [zydowskie fobie - ciach!]

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-08 13:21:57
Autor: mkarwan
Werbowali na ulicy
Użytkownik "`heRsk" <coza?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:27k9p5pqtbtp9233jbtqqal5e66bs78mjk4ax.com...

[zydowskie fobie - ciach!]

No i wylazł z ciebie antysemita.

Data: 2010-03-08 18:26:00
Autor: .heÂŽsk.
Werbowali na ulicy
On Mon, 8 Mar 2010 13:21:57 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote:

> [zydowskie fobie - ciach!]

No i wylazł z ciebie antysemita.

 czy antysemita = ktos kto w wlasciwym nabozenstwem i pokora nie
 wymawia slowa "zyd"?. mozesz w kilku zdanaich przedstawic swoja
 definicja antysemityzmu ?

 --

 HeSk

Werbowali na ulicy