Data: 2015-11-09 16:35:17 | |
Autor: Marek | |
Werszcie działający JetPack | |
http://www.youtube.com/watch?v=kh-rRzyUgQA
Jakie to będzie miało zastosowanie (przy możliwie dłuższym locie)? Zaryzykuję prognozę, że jako sport extremalny. Nawet przez 10 minut da niezła zabawę ale żeby to tylko miało jakieś konkretne przyspieszenia a nie takie ślamazarne (chyba, że tester się bał ostrzej polatać). -- Marek |
|
Data: 2015-11-10 05:37:20 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
On Monday, November 9, 2015 at 10:35:23 AM UTC-5, Marek wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=kh-rRzyUgQA Takie zabawki jakow wielce mnie nie podniecaja. Datego nie sledze na biezaco postepow w tej materii. Niemniej jednak wydaje mi sie, ze udane konstrukcje jetpackow byly juz wielkokrotnie prezentowane. Nie mozna sie wiele po tym spodziewac. Najwyzej udoskonalonego systemu stabilizacji. Cala reszta byla i dlugo bedzie do bani; - Piekielny halas, zwlaszcza w odniesieniu do pilota. - Dlugotrwalosc lotu ponizej sensownego minium do zastosowan rekreacyjnych, i nie wspominajac o zastosowaniach komercyjnych i militarnych. - Niski stopien wygody uzytkowania; co mam duze znaczenie w zastosowaniu rekreacyjnym;jaki facet lubi jak mu sie uprzaz w dupe wciska i miazdzy klejnoty? - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu uniemozliwiaja stosowanie spadochronow. Zreszta nie mawet specjalnie miejsca na spadochron. ...... Wg. mnie jetpack w takiej formie pozostanie wylacznie ciekawostka. cheers |
|
Data: 2015-11-10 17:43:38 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
Werszcie działający JetPack | |
TJ_Blues pisze:
Spadochroniarze mają podobną pozycję w uprzęży i nawet po setkach czy tysiącach skoków miewają dzieci. - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu Dwa systemy ratunkowe widzimy na filmie - małą wysokość i wodę. Przypuszczam, ż konstrukcja ma dodatnią pływalność, a pilot w razie czego pływa twarzą do góry. Wg. mnie jetpack w takiej formie pozostanie wylacznie ciekawostka. Pod względem praktyczności to wynalazek podobny do "latającego samochodu" - zalety super, ale wady są dyskwalifikujące i nieusuwalne. Zaletami można jednak zanęcić sponsorów i jakiś czas sobie pożyć, robiąc coś bez sensu. -- Pozdrawiam Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783 |
|
Data: 2015-11-10 09:43:07 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
On Tuesday, November 10, 2015 at 11:43:36 AM UTC-5, Rafal 'RAV' Miszczak wrote:
TJ_Blues pisze: Spadochroniaze wisza na uprzezy max przez pare minut i do tego nie doswiadczaja poza czase otwarcia czaszy przyspieszen pionowych. Ten patent ma utrzymywac "pilota" chyba ednak dluzej. Juz lepiej byloby porownac jetpack z paralotnia. Z tym, ze tam mamy "siodelko" a nie wisimy z wyprostowanymi nogami przez calosc trwania lotu. > - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu I jaka to radocha latac tylko nad woda na malej wysokosci? Juz lepiej wowczas uzywac czegos takiego: https://www.youtube.com/watch?v=aiE58Ri5axQ zdrowko :-) |
|
Data: 2015-11-11 01:39:53 | |
Autor: Marek | |
Werszcie działający JetPack | |
On Tue, 10 Nov 2015 05:37:20 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
- Dlugotrwalosc lotu ponizej sensownego minium do zastosowanrekreacyjnych, No tu bym dyskutował. Modelarze rc też latają na pakietach, które dają ~10 minut lotu - i twierdzą, że latają rekreacyjnie. Myślę, że nawet na 10 minut polatania czymś takim byłoby mnóstwo chętnych. -- Marek |
|
Data: 2015-11-10 19:16:26 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
On Tuesday, November 10, 2015 at 7:39:56 PM UTC-5, Marek wrote:
On Tue, 10 Nov 2015 05:37:20 -0800 (PST), TJ_Blues <tomek...at.gmail.com> wrote: Jak braknie paliwa / baterii w samolocie RC to wciaz da sie wyladowac. W najgorszym wypadku rozbijesz "zabawke" za powiedzmy 500 dolcow. Jak ci braknie paliwa w jetpacku na srodku Sniardwego to istnieje prawdopodobienstwo, ze nie doplyniesz do brzegu. Jak spadniesz na cos twardszego to mozesz przetracic sobie kark. Do tego doladowanie lub wymiana baterii to sprawa paru do 30 minut. Pilot RC moze wiec przelatac duzo wiecej niz 10 minut. No to teraz pytanie o certyfikaty, koszty certyfikatow, przegladow oraz paliwa. Np. przyjmijmy za punkt wyjscia silniczki jakie uzywa JetMan. http://www.jetcatusa.com/rc-turbines/turbine-details/p200-sx/ 4 x Jet-Cat P200 o ciagu 52 lbs (231N) i konsumcji paliwa 24.7 fl oz/min (0.7l/min). Lacznie mamy wiec ciag ok. 100kG i zuzyciu paliwa 2.9l/min. Czyli jesli pilot lacznie z jetpackiem wazylby ponizej 100kg to daloby sie tym latac. Jakiej wielkosci zbiornik paliwa proponujesz? 12 litrow daje zastraszajace 4 minuty lotu LOL. Faktycznie, pieprzyc koszty. 12 litrow jet A-1 to tylko jakies 20 - 25 dolarow.... za 4 minuty w powietrzu. By polatac te 10 minut trzeba zaczac od zbiornika 30 litrowego (24kg i $60). Do tego doliczamy mase samego zbiornika (ok. 3kg), ukladu sterowania (5kg?) i silnika (15 - 20kg) np. http://www.pbsvb.com/customer-industries/aerospace/aircraft-engines/tj-100-turbojet-engine Mamy wiec minimalna mase plecaka ok 40 - 50kg. Chlopek jak ja by wiec nie polatal bo waze 90kg. Trzeba silnik o ciagu co najmniej 1500N - 1600N... Sorry, ale jednak wole wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Zwlaszcza, ze przyjalem dla jetpacka wersje optymistyczna, poniewaz 4x231N to raczej za malo. Potrzebny jest wiekszy ciag. A co za tym idzie wieksze zuzycie paliwa, wiekszy zbiornik... Summa summarum; kicha. cheers |
|
Data: 2015-11-12 15:18:41 | |
Autor: OGONek~ | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Co to jest mokra Cessna? :-) -- OGONek~ -- - Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-11-12 06:56:06 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
On Thursday, November 12, 2015 at 9:18:41 AM UTC-5, OGONek~ wrote:
> wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Taka, z paliwem "po korek", z odpowiednim poziomem oleju i innych plynow. Wynajmujacy *nie placi* za pliwo. https://www.bramptonflightcentre.com/recreation/our-fleet-rental-rates/aircraft-descriptions-a-rental-rates/ Podobna logika obowiazuje przy leasingu liniowcow; "wet lease", ktory oprocz paliwa, oplat lotniskowych, przegladow technicznych obejmoje rowniez zaloge. cheers |
|
Data: 2015-11-12 17:37:47 | |
Autor: Marek | |
Werszcie działający JetPack | |
On Thu, 12 Nov 2015 06:56:06 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
Taka, z paliwem "po korek", z odpowiednim poziomem oleju i innychplynow. Wynajmujacy *nie placi* za pliwo. Rozumiem, że też zawraca sprzęt zatankowany do pełna? :-) -- Marek |
|
Data: 2015-11-12 09:01:48 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
On Thursday, November 12, 2015 at 11:37:51 AM UTC-5, Marek wrote:
On Thu, 12 Nov 2015 06:56:06 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote: Nie. Jak wylatasz pol baku, to z polowa baku samolot zwracasz. Po prostu cena wynajmu ma wliczone paliwo. |
|
Data: 2015-11-13 13:58:20 | |
Autor: OGONek~ | |
Werszcie działaj±cy JetPack | |
Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:f1ab85a3-581a-4d8b-b744-4845287e440agooglegroups.com... Nie. Jak wylatasz pol baku, to z polowa baku samolot zwracasz. Po prostu cena wynajmu ma wliczone paliwo. I wszystko jasne :-) ps. My¶lałem że Cessna wymysliła jaki¶ nowy patent do zabawy w wodzie ;-) -- OGONek~ -- - Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-11-10 10:34:10 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
Werszcie działający JetPack | |
Marek pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=kh-rRzyUgQA Wkurzanie wędkarzy. -- Pozdrawiam Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783 |