Data: 2015-11-10 05:37:20 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działający JetPack | |
On Monday, November 9, 2015 at 10:35:23 AM UTC-5, Marek wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=kh-rRzyUgQA Takie zabawki jakow wielce mnie nie podniecaja. Datego nie sledze na biezaco postepow w tej materii. Niemniej jednak wydaje mi sie, ze udane konstrukcje jetpackow byly juz wielkokrotnie prezentowane. Nie mozna sie wiele po tym spodziewac. Najwyzej udoskonalonego systemu stabilizacji. Cala reszta byla i dlugo bedzie do bani; - Piekielny halas, zwlaszcza w odniesieniu do pilota. - Dlugotrwalosc lotu ponizej sensownego minium do zastosowan rekreacyjnych, i nie wspominajac o zastosowaniach komercyjnych i militarnych. - Niski stopien wygody uzytkowania; co mam duze znaczenie w zastosowaniu rekreacyjnym;jaki facet lubi jak mu sie uprzaz w dupe wciska i miazdzy klejnoty? - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu uniemozliwiaja stosowanie spadochronow. Zreszta nie mawet specjalnie miejsca na spadochron. ...... Wg. mnie jetpack w takiej formie pozostanie wylacznie ciekawostka. cheers |
|
Data: 2015-11-10 17:43:38 | |
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak | |
Werszcie dziaĹajÄ cy JetPack | |
TJ_Blues pisze:
Spadochroniarze majÄ podobnÄ pozycjÄ w uprzÄĹźy i nawet po setkach czy tysiÄ cach skokĂłw miewajÄ dzieci. - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu Dwa systemy ratunkowe widzimy na filmie - maĹÄ wysokoĹÄ i wodÄ. Przypuszczam, Ĺź konstrukcja ma dodatniÄ pĹywalnoĹÄ, a pilot w razie czego pĹywa twarzÄ do gĂłry. Wg. mnie jetpack w takiej formie pozostanie wylacznie ciekawostka. Pod wzglÄdem praktycznoĹci to wynalazek podobny do "latajÄ cego samochodu" - zalety super, ale wady sÄ dyskwalifikujÄ ce i nieusuwalne. Zaletami moĹźna jednak zanÄciÄ sponsorĂłw i jakiĹ czas sobie poĹźyÄ, robiÄ c coĹ bez sensu. -- Pozdrawiam Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783 |
|
Data: 2015-11-10 09:43:07 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działający JetPack | |
On Tuesday, November 10, 2015 at 11:43:36 AM UTC-5, Rafal 'RAV' Miszczak wrote:
TJ_Blues pisze: Spadochroniaze wisza na uprzezy max przez pare minut i do tego nie doswiadczaja poza czase otwarcia czaszy przyspieszen pionowych. Ten patent ma utrzymywac "pilota" chyba ednak dluzej. Juz lepiej byloby porownac jetpack z paralotnia. Z tym, ze tam mamy "siodelko" a nie wisimy z wyprostowanymi nogami przez calosc trwania lotu. > - Praktyczny brak systemow ratunkowych. Mala predkosc i mala wysokosc lotu I jaka to radocha latac tylko nad woda na malej wysokosci? Juz lepiej wowczas uzywac czegos takiego: https://www.youtube.com/watch?v=aiE58Ri5axQ zdrowko :-) |
|
Data: 2015-11-11 01:39:53 | |
Autor: Marek | |
Werszcie dziaĹajÄ cy JetPack | |
On Tue, 10 Nov 2015 05:37:20 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
- Dlugotrwalosc lotu ponizej sensownego minium do zastosowanrekreacyjnych, No tu bym dyskutowaĹ. Modelarze rc teĹź latajÄ na pakietach, ktĂłre dajÄ ~10 minut lotu - i twierdzÄ , Ĺźe latajÄ rekreacyjnie. MyĹlÄ, Ĺźe nawet na 10 minut polatania czymĹ takim byĹoby mnĂłstwo chÄtnych. -- Marek |
|
Data: 2015-11-10 19:16:26 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działający JetPack | |
On Tuesday, November 10, 2015 at 7:39:56 PM UTC-5, Marek wrote:
On Tue, 10 Nov 2015 05:37:20 -0800 (PST), TJ_Blues <tomek...at.gmail.com> wrote: Jak braknie paliwa / baterii w samolocie RC to wciaz da sie wyladowac. W najgorszym wypadku rozbijesz "zabawke" za powiedzmy 500 dolcow. Jak ci braknie paliwa w jetpacku na srodku Sniardwego to istnieje prawdopodobienstwo, ze nie doplyniesz do brzegu. Jak spadniesz na cos twardszego to mozesz przetracic sobie kark. Do tego doladowanie lub wymiana baterii to sprawa paru do 30 minut. Pilot RC moze wiec przelatac duzo wiecej niz 10 minut. No to teraz pytanie o certyfikaty, koszty certyfikatow, przegladow oraz paliwa. Np. przyjmijmy za punkt wyjscia silniczki jakie uzywa JetMan. http://www.jetcatusa.com/rc-turbines/turbine-details/p200-sx/ 4 x Jet-Cat P200 o ciagu 52 lbs (231N) i konsumcji paliwa 24.7 fl oz/min (0.7l/min). Lacznie mamy wiec ciag ok. 100kG i zuzyciu paliwa 2.9l/min. Czyli jesli pilot lacznie z jetpackiem wazylby ponizej 100kg to daloby sie tym latac. Jakiej wielkosci zbiornik paliwa proponujesz? 12 litrow daje zastraszajace 4 minuty lotu LOL. Faktycznie, pieprzyc koszty. 12 litrow jet A-1 to tylko jakies 20 - 25 dolarow.... za 4 minuty w powietrzu. By polatac te 10 minut trzeba zaczac od zbiornika 30 litrowego (24kg i $60). Do tego doliczamy mase samego zbiornika (ok. 3kg), ukladu sterowania (5kg?) i silnika (15 - 20kg) np. http://www.pbsvb.com/customer-industries/aerospace/aircraft-engines/tj-100-turbojet-engine Mamy wiec minimalna mase plecaka ok 40 - 50kg. Chlopek jak ja by wiec nie polatal bo waze 90kg. Trzeba silnik o ciagu co najmniej 1500N - 1600N... Sorry, ale jednak wole wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Zwlaszcza, ze przyjalem dla jetpacka wersje optymistyczna, poniewaz 4x231N to raczej za malo. Potrzebny jest wiekszy ciag. A co za tym idzie wieksze zuzycie paliwa, wiekszy zbiornik... Summa summarum; kicha. cheers |
|
Data: 2015-11-12 15:18:41 | |
Autor: OGONek~ | |
Werszcie działający JetPack | |
wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Co to jest mokra Cessna? :-) -- OGONek~ -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-11-12 06:56:06 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działający JetPack | |
On Thursday, November 12, 2015 at 9:18:41 AM UTC-5, OGONek~ wrote:
> wydac 150 dolarow za godzine wynajecia *mokrej* Cessny :-) Taka, z paliwem "po korek", z odpowiednim poziomem oleju i innych plynow. Wynajmujacy *nie placi* za pliwo. https://www.bramptonflightcentre.com/recreation/our-fleet-rental-rates/aircraft-descriptions-a-rental-rates/ Podobna logika obowiazuje przy leasingu liniowcow; "wet lease", ktory oprocz paliwa, oplat lotniskowych, przegladow technicznych obejmoje rowniez zaloge. cheers |
|
Data: 2015-11-12 17:37:47 | |
Autor: Marek | |
Werszcie dziaĹajÄ cy JetPack | |
On Thu, 12 Nov 2015 06:56:06 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
Taka, z paliwem "po korek", z odpowiednim poziomem oleju i innychplynow. Wynajmujacy *nie placi* za pliwo. Rozumiem, Ĺźe teĹź zawraca sprzÄt zatankowany do peĹna? :-) -- Marek |
|
Data: 2015-11-12 09:01:48 | |
Autor: TJ_Blues | |
Werszcie działający JetPack | |
On Thursday, November 12, 2015 at 11:37:51 AM UTC-5, Marek wrote:
On Thu, 12 Nov 2015 06:56:06 -0800 (PST), TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote: Nie. Jak wylatasz pol baku, to z polowa baku samolot zwracasz. Po prostu cena wynajmu ma wliczone paliwo. |
|
Data: 2015-11-13 13:58:20 | |
Autor: OGONek~ | |
Werszcie działający JetPack | |
Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomości news:f1ab85a3-581a-4d8b-b744-4845287e440agooglegroups.com... Nie. Jak wylatasz pol baku, to z polowa baku samolot zwracasz. Po prostu cena wynajmu ma wliczone paliwo. I wszystko jasne :-) ps. Myślałem że Cessna wymysliła jakiś nowy patent do zabawy w wodzie ;-) -- OGONek~ -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|