Weryfikacja OC w UFG

Data: 2011-12-27 22:58:57
Autor: DoQ
Weryfikacja OC w UFG
Witam

Chyba nie było
http://biznes.onet.pl/nowy-system-sprawdzania-polis,18561,4982858,1,prasa-detal

www.ufg.pl
Nawet działa.. :]

"Ruszył elektroniczny system sprawdzania ubezpieczenia OC pojazdów prowadzony przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Dostęp do niego jest bezpłatny

Możliwość sprawdzenia czy dane auto ma polisÄ™ OC  jest szczególnie istotna dla osób poszkodowanych w wypadkach, gdy sprawca kolizji nie chce okazać ubezpieczenia. SkorzystajÄ… z niej także planujÄ…cy kupić używane auto.

Dotychczas konieczne było założenie konta na portalu Funduszu, a następnie czekanie na maila z informacją o tym w której firmie, i czy w ogóle, dany samochód ma polisę. Po unowocześnieniu systemu wystarczy wypełnić formularz „Sprawdź OC dla pojazdu" dostępny na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego podając: imię i nazwisko sprawdzającego, jego numer pesel oraz numer rejestracyjny auta, którego polisa jest sprawdzana.

W wyświetlanej na ekranie komputera odpowiedzi podawana jest teraz również jego marka. - Dość często osoby poszkodowane w wypadku pamiętają markę pojazdu, ale nie są pewne czy dobrze zapamiętały jego numer rejestracyjny. Podanie tych dwóch informacji łącznie ułatwia identyfikację – zauważa Wojciech Bijak, dyrektor Biura Ośrodka Informacji UFG.

Do połowy grudnia 2011 roku ponad 180 tys. osób i firm sprawdziło poprzez portal UFG czy i gdzie dane auto ma polisę OC. Jest to o prawie 70 proc. więcej niż przez cały 2010 rok. Najczęściej zapytania przesyłają firmy ubezpieczeniowe i osoby prywatne, następne na liście są kancelarie odszkodowawcze."

--
Paweł

Data: 2011-12-27 23:46:50
Autor: Arbiter
Weryfikacja OC w UFG

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jddf3l$3lr$1mx1.internetia.pl...

www.ufg.pl
Nawet dzia³a.. :]

kiedys bylo lepiej bo nei trzeba bylo podawaæ peselu tylko zaznaczyc ze jestes uprawniony do uzyskania danych

Data: 2011-12-28 07:57:48
Autor: Big Jack
Weryfikacja OC w UFG
W wiadomo¶ci
*Arbiter* napisa³(-a):

Ale jaki problem? Wpisujesz co chcesz, a informacjê o nieprawid³ow¶ci wysy³asz w kosmos. A jak siê upierasz ¿eby PESEL by³, a nie chcesz podawaæ ¿adnego realnego, to mo¿esz sobie stworzyæ http://pesel.cstudios.pl/Ogeneratorze/GeneratorOnLine.aspx

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-28 10:43:44
Autor: J.F
Weryfikacja OC w UFG
U¿ytkownik "Big Jack"  napisa³ w wiadomo¶ci
*Arbiter* napisa³(-a):
[...]

A nie popelniasz wtedy przestepstwa ?

J.

Data: 2011-12-28 10:47:53
Autor: Jarek Andrzejewski
Weryfikacja OC w UFG
On Wed, 28 Dec 2011 10:43:44 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Eeee, przecie¿ zawsze mo¿na siê pomyliæ w tych koñcowych cyferkach :-)
Data urodzenia i p³eæ przecie¿ siê zgadza...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-12-28 20:52:46
Autor: Bydlê
Weryfikacja OC w UFG
On 2011-12-28 09:43:44 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

[...]

Logicznie rzecz bior±c to odwa¿na teza - ustalenie prze zainteresowanego w której firmie pojazd o danym numerze jest przymusowo (nakazem ustawy!) ubezpieczony? Popi...doli³o siê jak zwykle w d..ach urzêdasom.
;>

Przy AC mo¿naby dywagowaæ o jakim¶ prawie do zachowania w tajemnicy przed s±siadami tak intymnej informacji, ale OC?

--
Bydlê

Data: 2011-12-28 22:38:35
Autor: Big Jack
Weryfikacja OC w UFG
W wiadomo¶ci
*J.F* napisa³(-a):

A nie popelniasz wtedy przestepstwa ?

Z jakiego artyku³u?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-28 21:59:32
Autor: AZ
Weryfikacja OC w UFG
On 2011-12-28, Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
A nie popelniasz wtedy przestepstwa ?

Z jakiego artykułu?

art. 104 ustawy z dnia 22.05.2003 r. o ubezpieczeniach obowiÄ…zkowych,
UFG i PBUK (Dz. U. Nr 124, poz. 1152, z późn. zm.).

Zahaczasz tam: Oswiadczam iz jestem osoba uprawniona do uzyskania
informacji w oparciu o przepis i jak wyzej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-29 09:09:09
Autor: Big Jack
Weryfikacja OC w UFG
W wiadomo¶ci
*AZ* napisa³(-a):

art. 104 ustawy z dnia 22.05.2003 r. o ubezpieczeniach obowi±zkowych,
UFG i PBUK (Dz. U. Nr 124, poz. 1152, z pó¼n. zm.).

Zahaczasz tam: Oswiadczam iz jestem osoba uprawniona do uzyskania
informacji w oparciu o przepis i jak wyzej.

To jeszcze nie jest przestepstwo. Tak samo jak jazda 70/50. Poza tym mia³em na my¶li art. KK, bo to ten kodyfikuje przestêpstwa

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-12-29 11:47:34
Autor: J.F
Weryfikacja OC w UFG
U¿ytkownik "Big Jack"  napisa³ w wiadomo¶ci
*J.F* napisa³(-a):
A nie popelniasz wtedy przestepstwa ?

Z jakiego artyku³u?

Ba, gdybym wiedzial, to bym nie pytal :-)

Wyludzenie danych osobowych ?
Podanie nieprawdziwych danych funkcjonariuszowi panstwowemu ?

Prokuratorzy czasem wykazuja sie fantazja :-)

Choc wlasnie czytam o majacej nastapic rewolucji w sadownictwie :-)

J.

Data: 2011-12-27 23:47:37
Autor: venioo@interia.pl
Weryfikacja OC w UFG
W dniu 2011-12-27 22:58, DoQ pisze:
www.ufg.pl
Nawet dzia³a.. :]

Dzia³a :) Mam OC i nawet marka pojazdu siê zgadza :)

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

Data: 2011-12-27 23:52:12
Autor: Tomasz Pyra
Weryfikacja OC w UFG
On Tue, 27 Dec 2011 22:58:57 +0100, DoQ wrote:

Witam

Chyba nie by³o
http://biznes.onet.pl/nowy-system-sprawdzania-polis,18561,4982858,1,prasa-detal

www.ufg.pl
Nawet dzia³a.. :]

Dzia³a jak dzia³a...
Po numerze rejestracyjnym podobno nie mam ubezpieczenia, ale po VIN ju¿
mam.
Gdzie¶ siê pewnie kto¶ waln±³ przy wprowadzaniu danych :)

Data: 2011-12-27 23:59:24
Autor: DoQ
Weryfikacja OC w UFG
W dniu 27-12-2011 23:52, Tomasz Pyra pisze:

Dzia³a jak dzia³a...
Po numerze rejestracyjnym podobno nie mam ubezpieczenia, ale po VIN ju¿
mam.
Gdzie¶ siê pewnie kto¶ waln±³ przy wprowadzaniu danych :)

Mo¿liwe :) U mnie po nr rej. posz³o.

--
Pawe³

Data: 2011-12-28 12:41:04
Autor: J.F
Weryfikacja OC w UFG
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Moze warto wyjasnic ?

Komputery sie raczej nie myla, wiec pewnie masz zly numer u ubezpieczyciela.
Albo i w polisie :-)

J.

Data: 2011-12-28 13:24:09
Autor: AZ
Weryfikacja OC w UFG
On 2011-12-28, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Moze warto wyjasnic ?

Komputery sie raczej nie myla, wiec pewnie masz zly numer u ubezpieczyciela.
Albo i w polisie :-)

Przedluzalem kiedys OC, paniusia z PZU zadzwonila, przyjechala pod
firme, dala polise, zaplacilem. Po 2 dniach patrze, ze VIN zaczyna sie:
JKAZXT@0CC... Jakby nie mogli zrobic weryfikacji VIN-u, nawet do zestawu
dozwolnych znakow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-28 19:31:34
Autor: Tomasz Pyra
Weryfikacja OC w UFG
On Wed, 28 Dec 2011 12:41:04 +0100, J.F wrote:

[...]

W polisie jest dobry, ale polisa wypisana d³ugopisem, wiêc pewnie kto¶ siê
pomyli³ przy przepisywaniu dalej.

Umowa le¿y bezpiecznie w teczce z dokumentami nie do wyrzucania - jakby
kto¶ kiedy¶ chcia³ siê o to pytaæ :)

Data: 2011-12-28 19:02:49
Autor: venioo@interia.pl
Weryfikacja OC w UFG
W dniu 2011-12-27 23:52, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Moze spacji nie wpisales albo cos w ten desen? :)

Data: 2011-12-29 09:54:45
Autor: Sebastian Kaliszewski
Weryfikacja OC w UFG
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Sprawdzi³em na obu moich pojazdach i dzia³a.

Po numerze rejestracyjnym podobno nie mam ubezpieczenia, ale po VIN ju¿
mam.
Gdzie¶ siê pewnie kto¶ waln±³ przy wprowadzaniu danych :)

Lepiej sprawd¼, po potem gdzies w nocy na trasie podczas rutynowej kontroli dowiesz siê ¿e nie masz ubezpieczenia i "pan dalej nie jedzie" :)

pzdr
\SK

Data: 2011-12-29 09:40:00
Autor: AZ
Weryfikacja OC w UFG
On 2011-12-29, Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

Lepiej sprawdź, po potem gdzies w nocy na trasie podczas rutynowej kontroli dowiesz się że nie masz ubezpieczenia i "pan dalej nie jedzie" :)

O ile wiem to Policja nie sprawdza on-line. Jak nie masz swistka polisy
to po wszystkim wysylaja to chyba do UFG, ze jestes do zweryfikowania
chociaz puscic wtedy na kolach nie powinni :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-05 17:11:41
Autor: ToM
Weryfikacja OC w UFG
W dniu 2011-12-29 10:40, AZ pisze:
On 2011-12-29, Sebastian Kaliszewski<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl>  wrote:

[...]

A po PESEL-u co sprawdzają? Chyba, że liczba punktów?

--
Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

Data: 2012-01-05 16:15:01
Autor: AZ
Weryfikacja OC w UFG
On 2012-01-05, ToM <trasher@gazeta.pl.WYTNIJTO> wrote:
[...]

Nie mam pojecia, ale pewnie uprawnienia i punkty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-29 11:43:07
Autor: michu
Weryfikacja OC w UFG
[...]

tyle, ze powinni zrobic przede wszystkim w wersji mobilnej, zeby kazdy mogl sprawdzic przez telefon w miejscu wypadku ... wtedy kiedy po raz pierwszy spotyka sie z problemem spisywania oswiadczenia ... tez powinien byc na takiej stronie wzor oswiadczen poszkodowanego i sprawcy!

Weryfikacja OC w UFG