Weryfikacja karty USD w PayPal

Data: 2017-01-19 01:36:19
Autor: Dawid Rutkowski
Weryfikacja karty USD w PayPal
Karta sama z siebie "jako $" nie ma jak być rozpoznana, trzeba to ustawić.
A że z kolei rozpoznana być może jako karta wydana przez polski bank to problem gotowy. Dobrze, że to tylko strata na 6,50zł - choć ciekawe, czemu akurat taka suma, nie mogliby sprawdzać 1 groszem ?
Zaś problem jest oczywiście w tym, że PP obciążył aliorową kartę do konta w USD w złotówkach. Także i tak mało zerżnęli, bo 9%, wg mojego rozumienia TOiP powinno być 15%.

Data: 2017-01-19 15:45:38
Autor: Akarm
Weryfikacja karty USD w PayPal
Dobrze, że to tylko strata na 6,50zł - choć ciekawe, czemu akurat taka suma, nie mogliby sprawdzać 1 groszem ?

Nie chce mi się szukać, ale chyba pobierają ok. 1,5 dolara (może euro?) i po kilku dniach zwracają tę samą równowartość.

Także i tak mało zerżnęli,

Kto jeszcze zerżnął, że piszesz "także"?

bo 9%, wg mojego rozumienia TOiP powinno być 15%.

Nic nie pobierają, żadnych procentów od transakcji. Strata lub zysk wynika z kursu dnia. Mnie kiedyś zwrócili więcej, niż pobrali.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-19 07:00:48
Autor: Dawid Rutkowski
Weryfikacja karty USD w PayPal
Widać, że pobierają ok. 1,5 dolara - na chwilę obecną 6,50zł, pewnie jakoś zaokrąglają. Ale ja się pytam właśnie o to, czemu taka suma, na tyle spora, żeby być kłopotliwą, ale jednocześnie wciąż na tyle mała, że nie byłoby wielkiej różnicy, gdyby weryfikowali równowartością centa.

Czepiasz się błędów ortograficznych, ale tutaj akurat w połączeniu z Twoim błędnym rozumowaniem miało to poprawny sens.
Po pierwsze różnica nie może wynikać z kursu dnia, przeczytaj daty, jakie podaje jackson - są takie same dla obciążenia i uznania.
Tak że "także" zerżnął nie paypal - ale i nie zmieniający się kurs - tylko sposób rozliczania przez aliora transakcji PLN dla karty USD - podane kursy są tu kursami aliora (no, jeszcze 0,2pp idzie dla MC, ale to mikry ułamek zerżnięcia).

Weryfikacja karty USD w PayPal