Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?

Data: 2010-02-12 17:37:13
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Witam,

Niby nagrody, dysk roku, nacisk na wydajność, a tu o:

http://forum.cdrinfo.pl/f102/western-digital-caviar-black-1tb-wd1001fals-85077/#post1081422

A może on defaultowo tak ma i trzeba mu najpierw jakoś "akywować" pełną prędkość?

Dzięki,

latet

Data: 2010-02-12 18:24:14
Autor: MC
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości news:hl4048$nqc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

Data: 2010-02-12 18:27:59
Autor: qwerty
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl42tk$qqv$1@node2.news.atman.pl...
Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

W ogóle otrzymany wynik trzyma się wydajności innych WD1001FALS.

Data: 2010-02-12 18:33:43
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
W ogóle otrzymany wynik trzyma się wydajności innych WD1001FALS.

OK, to przynajmniej nie muszę świrować, że mi się trafił trefny egzmeplarz. Tylko pluć w brodę, że nie wybrałem innego dysku. Szkoda, że to nie kraj, gdzie towar można po prostu iść i oddać...

latet

Data: 2010-02-12 18:59:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail latet@sdasda.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

chyba jednak na szczescie. Postaw sie w roli sprzedawcy.
Ja rozumiem ze sa rzeczy które naprawde trudno ocenic przed kupnem, ale akurat dysk?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2010-02-12 22:01:06
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:12022010.4B124089budzik61.poznan.pl...
[...]

Ten dysk to starszy model, którego nie powinno być już w sklepie. Jeśli sprzedawca ma go z wyprzedaży za grosze, to żadanie wymiany jest całkiem normalne.

Data: 2010-02-13 08:59:23
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail m5c@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

co to znaczy, ze nie powinno byc go w sklepie? Na jakiej zasadzie wydawane sa takie zakazy?
Mowiac prosciej - jest sobie sprzedawca. Wystawia do sprzedazy dysk, podajac jego nazwe modelu. Jezeli wszystkie dane ktore podał, były prawdziwe, to gdzie widzisz przewinienie sprzedawcy?

Jeśli sprzedawca ma go z wyprzedaży za grosze, to żadanie wymiany jest całkiem normalne.

na jakiej podstawie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2010-02-13 12:10:40
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:13022010.0B619C7Abudzik61.poznan.pl...

Ten dysk to starszy model, którego nie powinno być już w sklepie.

co to znaczy, ze nie powinno byc go w sklepie? Na jakiej zasadzie wydawane
sa takie zakazy?

To nie jest żaden zakaz tylko domniemanie solidności sprzedawcy. Idziesz do apteki i masz zaufanie, że ci nie sprzedadzą lekarstwa na inną chorobę. W warzywniaku - zgniłego kartofla. itd, itp. Do wielu ludzi masz zaufanie, bo nie jesteś w stanie znać się na wszystkim i po prostu nie da się inaczej.

Mowiac prosciej - jest sobie sprzedawca. Wystawia do sprzedazy dysk,
podajac jego nazwe modelu. Jezeli wszystkie dane ktore podał, były
prawdziwe, to gdzie widzisz przewinienie sprzedawcy?

Już odpowiedziałem. Prosisz lek na nerwy i dostajesz słoiczek z jakimiś obcymi sobie napisami. Okazuje się środkiem na rozwolnienie. Czy widzisz przewinienie aptekarza?

Jeśli
sprzedawca ma go z wyprzedaży za grosze, to żadanie wymiany jest całkiem
normalne.

na jakiej podstawie?

Przez ileś tam dni można oddać towar bez łaski. A później z takiego samego powodu jak ten lek na rozwolnienie. Nie powinniśmy tolerować takiego cwaniactwa.

Data: 2010-02-13 12:54:13
Autor: marfi
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hl61dg$55m$1node2.news.atman.pl...

Przez ileś tam dni można oddać towar bez łaski. A później z takiego samego powodu jak ten lek na rozwolnienie. Nie powinniśmy tolerować takiego cwaniactwa.
  Jakiego "cwaniactwa"???
  Pytający pisze "Tylko pluć w brodę, że nie wybrałem innego dysku." czyli sam wybrał dysk...

--
marfi

Data: 2010-02-13 14:11:08
Autor: MC
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:hl6421$47u$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Cwaniactwo polega na oferowaniu przestarzałych dysków za całkiem współczesną cenę. Jestem gotów się założyć, że sprzedawca kupił te dyski z dużym rabatem.

 Pytający pisze "Tylko pluć w brodę, że nie wybrałem innego dysku." czyli sam wybrał dysk...

Ale prawdopodobnie był święcie przekonany, że wybiera najnowszy model najlepszegp producenta. Zgoda, część winy jest także jego, dane o dyskach nie są ukrywane.

Data: 2010-02-13 17:10:46
Autor: GLaF
Dnia Sat, 13 Feb 2010 14:11:08 +0100, MC napisał(a):

Ale prawdopodobnie był święcie przekonany, że wybiera najnowszy model najlepszegp producenta. Zgoda, część winy jest także jego, dane o dyskach nie są ukrywane.

Jeśli sprzedawca nie wprowadził kupującego w błąd, to nie można mieć do
niego pretensji, że nie uszczęśliwiał kupującego na siłę.
A dysk, mimo że nie najnowszy, to jest całkiem przyzwoity.

--
GLaF

Data: 2010-02-13 18:59:25
Autor: Budzik
[...]

aaaaa, trzeba było od razu mowic ze spekulant...
ROTFL, skad sie tacy uchowali w 21 wieku...

[...]

Nie wiemy o czym był przekonany, Ale jedno wiemy - mogl dopytac.
Poza tym akurat predkosc dysków zmienia sie w tak niewielki sposób, ze tylko dla jakichs przedziwnych zastosowan moze miec to znaczenie (oczywiscie rok do roku a nie dekade do dekady)

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2010-02-13 12:54:27
Autor: Budzik
[...]

no tak, ale w tym przypadku kupujacy poprosił o dysk i dostał dysk. Tak wiec twoje porownanie jest o kant dupy...

[...]

J.w. Jezeli obce napisy oznaczaja lek na nerwy, to nie widze problemów, nawet jezeli sie okaze, ze nie jest to najlepszy lek na nerwy dostepny na rynku.
No chyba ze poprosiłes o konkretny lek a dostałes cos innego.

[...]

znowu - na jakiej podstawie?

A później z takiego
samego powodu jak ten lek na rozwolnienie. Nie powinniśmy tolerować
takiego cwaniactwa.

musisz podac bardziej adekwatne porownanie, bo o tym z lekami juz swoje zdanie wyraziłem.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2010-02-13 14:22:11
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:13022010.2324D979budzik61.poznan.pl...
[...]

Nie prosił o dysk z poprzedniego sezonu.

musisz podac bardziej adekwatne porownanie, bo o tym z lekami juz swoje
zdanie wyraziłem.

Trudno, nie będzie więcej porównań.

Data: 2010-02-13 17:01:05
Autor: marfi
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hl68o8$64s$1node1.news.atman.pl...

Nie prosił o dysk z poprzedniego sezonu.

  To zacytuj o co prosił...albo przestań bredzić.

--
marfi

Data: 2010-02-13 18:13:36
Autor: MC
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:hl6j1e$lan$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hl68o8$64s$1node1.news.atman.pl...

Nie prosił o dysk z poprzedniego sezonu.

 To zacytuj o co prosił...albo przestań bredzić.

Chcesz kupowac starocie - twoja sprawa. Ja bym nie chciał.

Data: 2010-02-13 18:59:27
Autor: Budzik
[...]

i co wtedy robisz?

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2010-02-14 10:37:50
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:13022010.345980E3budzik61.poznan.pl...
[...]

Nie kupuję. Tylko, że w odróznieniu od autora wątku robię rozpoznanie przez wybraniem produktu.

Data: 2010-02-14 09:59:23
Autor: Budzik
[...]

no wlasnie. masz wszystkie informacje potrzebne do podjecia decyzji. A ze kupujacy z nich nie korzysta...

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2010-02-14 11:15:57
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:14022010.57A4C9E6budzik61.poznan.pl...

Nie kupuję. Tylko, że w odróznieniu od autora wątku robię rozpoznanie
przez wybraniem produktu.

no wlasnie. masz wszystkie informacje potrzebne do podjecia decyzji. A ze
kupujacy z nich nie korzysta...

Dobry sprzedawca doradzi klientowi. Wyżej ceni opinię o firmie niż jednorazowy interes.
Poza tym w Internecie ma się 10 dni na zwrot towaru. Wypada polecać tę formę zakupu.

Data: 2010-02-14 12:48:42
Autor: Budzik
[...]

przynajmniej kilka osób napisało tutaj, ze polecony dysk jest naprawde ok.
Dodatkowo (to juz pisałem ja) predkosc dysków nie zmienia sie jakos drastycznie z roku na rok, powiedziałbym nawet ze obecne zmiany dla 90% uzytkowników sa niezauwazalne.

Poza tym w Internecie ma się 10 dni na zwrot towaru. Wypada polecać tę
formę zakupu.

Taaa.
Akurat dysk? Ja bym nie chciał potem kupic takiego dysku.

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2010-02-14 14:14:24
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:14022010.39479DC2budzik61.poznan.pl...

Dobry sprzedawca doradzi klientowi. Wyżej ceni opinię o firmie niż
jednorazowy interes.

przynajmniej kilka osób napisało tutaj, ze polecony dysk jest naprawde ok.

Świetnie, niech odkupią od niezadowolonego i wszystko będzie OK.

Dodatkowo (to juz pisałem ja) predkosc dysków nie zmienia sie jakos
drastycznie z roku na rok, powiedziałbym nawet ze obecne zmiany dla 90%
uzytkowników sa niezauwazalne.

Prędkość to się akurat zmienia w związku z modą na ekologię. Tu mamy widocznie do czynienia akurat z gościem z tych brakujących 10%.

Poza tym w Internecie ma się 10 dni na zwrot towaru. Wypada polecać tę
formę zakupu.

Taaa.
Akurat dysk? Ja bym nie chciał potem kupic takiego dysku.

To jest kwestia ceny. Poza tym interes sprzedającego królował za komuny. W kapitaliźmie to kupujący jest ważniejszy.

Data: 2010-02-14 13:59:24
Autor: Budzik
[...]

niech złozy oferte.
Ktos mu broni? Czy moze znowu ktos go do czegos zmusza?

[...]

moda na ekologie?
Gdybysmy mieli do czynienia z gosciem z tych 10% to albo poszedłby do sklepu i powiedział, ze chce najszybszy z obecnie produkowanych dysków (czyli otrzymujac powyzszy miałby w reku argument o towarze niezgodnym z umowa) albo poszukałby w sieci informacji na temat najszybszego dysku jaki jest odstepny.

[...]

Nie, w kapitalizmie wazny jest rynek i zasady rynkowe.
Jezeli ktos cos kupuje, inny sprzedaje to trudno sie spodziewac, ze sprzedajacy bedzie myslał za kupujacego a kupujacy za sprzedajacego.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2010-02-14 16:14:49
Autor: MC
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:14022010.7C6FCB09budzik61.poznan.pl...

Prędkość to się akurat zmienia w związku z modą na ekologię. Tu mamy
widocznie do czynienia akurat z gościem z tych brakujących 10%.

moda na ekologie?

Oczywiście, całe stada zielonych dysków kręcą się wolniej niż 7200 obr/min. Z wiadomym wpływem na wydajność. Nasz przyjaciel ma zieloną wydajność a normalną prędkość, hałas i zużycie prądu.

[...]

Pewnie tak by zrobił gdyby nie miał zaufania dosprzedawcy.

[...]

Przewaga kupującego to jest właśnie zasada rynkowa.

Jezeli ktos cos kupuje, inny sprzedaje to trudno sie spodziewac, ze
sprzedajacy bedzie myslał za kupujacego a kupujacy za sprzedajacego.

W dzikim kapitaliźmie faktycznie tak jest. Ale jeśli sprzedawaca myśli długofalowo, to wybierze inną taktykę.

Data: 2010-02-14 16:59:25
Autor: Budzik
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Użytkownik MC m5c@go2.pl ...

[...]

a to nawet nie wiedziałem, ze to z ekologii wynika.

[...]

nadal nie wiemy, co on temu sprzedawcy powiedział i o co poprosił.
Jestes pewien, ze zaznaczał, iz zalezy mu na predkosci, ze cena ma mniejsze znaczenie itp?
Bo ja np. kupujac dzis dysk wolałbym zaplacic mniej i dostac dysk z zeszłego sezonu, niz placic za predkosc ktorami do niczego nie jest potrzebna.
I skad tez sprzedawca ma wiedziec, co chce kupujacy?

[...]

chyba zartujesz...
a jak jest jeden kupujacy i trzech sprzedajacych?
Zasada rynkowa to jest to ze te przewage kształtuja cechy rynku i w zaleznosci od podazy, popytu itp moze sie ona przesuwac w rozna strone.

[...]

Mam wrażenie ze idealizujesz.
Chcesz powiedziec, ze wszystkie sklepy internetowe gdzie np. zamowiłbys ten dysk i gdzie po tym zamowieniu nikt nie zadzwoniłby do ciebie pytajac, czy na pewno ten, czy jestes swiadomy wyboru itp nie działaja długofalowo?

Data: 2010-02-13 18:59:46
Autor: marfi
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hl6mm3$7r8$1node2.news.atman.pl...
[...]

  A co to ma do rzeczy - kupił to co chciał bo pewnie było taniej.
  Zresztą dysk ma całkiem przyzwoite parametry - pewnie kumplowi z ławki nie zaimponuje ale to nie ma związku z tematem.

BTW: Dyska ma bardzo zbliżone osiągi do Caviar Green których jestem posiadaczem.

--
marfi

Data: 2010-02-14 10:35:03
Autor: MC
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:hl6pfd$jsd$1atlantis.news.neostrada.pl...

 A co to ma do rzeczy - kupił to co chciał bo pewnie było taniej.

Jego pierwszy post nie świadczył o stanie zachwytu.

Data: 2010-02-13 17:03:03
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-02-13 14:22, Użytkownik MC napisał:

no tak, ale w tym przypadku kupujacy poprosił o dysk i dostał dysk. Tak
wiec twoje porownanie jest o kant dupy...

Nie prosił o dysk z poprzedniego sezonu.

Ale o dysk z tego sezonu tez nie prosił. A może jednak prosił
i potrafisz to wykazać.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-13 18:59:25
Autor: Budzik
[...]

ale to przeciez nie ciuchy.
Jak znam zycie - poprosił o dysk, otrzymał oferte od sprzedawcy i ja zaakceptował. Moze jakby poprosił o konkretny dysk albo o najszybszy to sprzedawca poleciłby mu cos innego.

musisz podac bardziej adekwatne porownanie, bo o tym z lekami juz swoje
zdanie wyraziłem.

Trudno, nie będzie więcej porównań.

rozumiem, ze adekwatne znaleźć trudno.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2010-02-13 16:14:46
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
chyba jednak na szczescie. Postaw sie w roli sprzedawcy.

Jakoś w wielu krajach można oddawać towar i sprzedawcy żyją i mają się świetnie...

latet

Data: 2010-02-13 17:04:40
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-02-13 16:14, Użytkownik Latet napisał:
chyba jednak na szczescie. Postaw sie w roli sprzedawcy.

Jakoś w wielu krajach można oddawać towar i sprzedawcy żyją i mają się świetnie...

Bo te w wielu krajach oddane kupujesz u nas w sklepach lub na
naszym allegro.
A naszych zwrotów to już nawet w afryce nie idzie sprzedać. :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-02-13 18:15:39
Autor: MC
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl6ich$73h$3node1.news.atman.pl...
[...]

Jak ktoś się zagapi i nie zdąży przecenić to ma taki pasztet.

Data: 2010-02-13 18:59:26
Autor: Budzik
[...]

byv moze.
Ja rozumiem jedno - tym latwiej zaakceptowac takie przepisy sprzedawcom, im wiecej sklepów prowadza duze firmy czy sieci.
Ale dla mniejszych jest oto problem i w sumie ja nie wiem czy jest oto  dobry przepis, zeby pozwalał zabrac dysk do domu, potem z nim wrocic i go oddac.

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2010-02-12 18:32:36
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

No wiesz, w porównaniu do (tańszego zresztą) Samsunga serii F3, to naprawdę skromniutko...

Samsung HD103SJ:
================
min: 73 MB/s              (WD1001FALS: 57 MB/s)
max: 145 MB/s            (WD1001FALS: 112 MB/s)
śred: 119 MB/s            (WD1001FALS: 90 MB/s)

A do tego Caviar grzeje się o jakieś 5 st więcej (choć może to być kwestia pomiaru, bo ręką dotykana obudowa nie wydaja się _aż_tak_ gorąca).

latet

Data: 2010-02-12 19:00:11
Autor: MC
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości news:hl43c2$703$1inews.gazeta.pl...
Stanu kryzysowego nie dostrzegam. Co chciałbyś przyspieszyć?

No wiesz, w porównaniu do (tańszego zresztą) Samsunga serii F3, to naprawdę skromniutko...

1001FALS jest starym dyskiem. Jeszcze w technologii 333 GB na talerz. Nowe czarnuchy mają tyle co Samsung.

Data: 2010-02-13 21:47:41
Autor: Mikołaj Tutak

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl4511$r9v$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Chciał dysk serii FALS to dostał - jego sprawa. WDC robi różne dyski, akurat ten jest stary i mało opłacalny.

      Mikołaj

Data: 2010-02-13 21:37:51
Autor: Mikołaj Tutak

Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl43c2$703$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Jak na podstawie tych skromnych danych jesteś w stanie ocenić wydajność dysku to szczerze Ci współczuje.

      Mikołaj

Data: 2010-02-13 01:13:55
Autor: Invi
W dniu 2010-02-12 17:37, Latet pisze:
[...]

Podepnę się pod wątek jako iż mam 2 podobne dyski.
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < C:\Windows na nim
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < magazyn

Raz, że martwią mnie te wahania na pierwszym dysku, są wyraźnie większe niż na drugim... To przez to, że system na nim stoi? Dwa, to ten drugi dysk ma i tak słabsze wyniki niż dysk wątkotwórcy... Znaczy się, że mam jeszcze starszy dysk? Czy może to przez to, że w biosie jest ustawione IDE zamiast AHCI?

Czemu jest śmieszne cpu usage to pojęcia nie mam, pewnie ma to coś wspólnego z tym, że mam Phenoma II X4 940...

I pytanie podobne do pytania kolegi, da się coś przyśpieszyć? Czy może jak dyski się zapełnią to je odłączyć, schować do sejfu i zakupić nowe? :>

Pozdrawiam

Invi

Data: 2010-02-13 08:59:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail adii__17@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < C:\Windows na nim
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < magazyn

podałes te same linki.
A z tymi predkosciami nie jest tak, ze czym blizej krawedzi talerza tym wieksza predkosc liniowa talerza a tym samym wieksza predkosc?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2010-02-13 10:25:28
Autor: qwerty
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13022010.7986C205@budzik61.poznan.pl...
A z tymi predkosciami nie jest tak, ze czym blizej krawedzi talerza tym
wieksza predkosc liniowa talerza a tym samym wieksza predkosc?

Tak. Masz przecież na wykresie. Na zewnętrznej krawędzi 100 MB/s, a im bliżej środka to spada do 50 MB/s.

Data: 2010-02-13 11:59:31
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail qwerty01@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ale ja pytam, czy to nie jest normalne?
Bo pytajacy martwi sie o te "skoki".

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2010-02-13 13:52:09
Autor: Invi
W dniu 2010-02-13 12:59, Budzik pisze:
[...]

http://img14.imageshack.us/img14/7368/hdd2d.png

Imo gdyby było normalne to na obu dyskach wykres powinien wyglądać podobnie, a tymczasem na pierwszym screenie widać chwilowe spadki, których już nie widać tak bardzo na drugim screenie.
Żeby nie było to, że wykres ogólnie idzie w dół to mnie nie martwi.

Data: 2010-02-13 12:47:04
Autor: Invi
W dniu 2010-02-13 09:59, Budzik pisze:
[...]

O kurcze, faktycznie, chyba mi ctrl+c nie zaskoczyło i nie zauważyłem, że wkleiłem ten sam link...
http://img14.imageshack.us/img14/7368/hdd2d.png to jest ten drugi dysk

Pozdrawiam
Invi

Data: 2010-02-13 14:16:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 13 Feb 2010 12:47:04 +0100, Invi napisał(a):

[...]

Śliczne wykresy. A w ogóle to za skoki bywają odpowiedzialne aplikacje coś
dłubiące w trakcie sprawdzania dysku. Wyłącz wszystko co możesz. --
Jacek

Data: 2010-02-13 18:59:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jacmacwytnij@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

z tego co zrozumiałem - to jest dysk systemowy wiec wszystkiego nie wyłaczy.
Ja bym tu upatrywał przyczyny i w ogole sie nie przejmowal. Czy poza tym wykresem, gdziekolwiek te skoki sa odczuwalne?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2010-02-13 16:17:43
Autor: Latet
[...]

Tez mam jako IDE. Zresztą test taki jak HDTune nei wykrywał mi nigdy żadnych różnić między tymi dwoma trybami.

latet

Data: 2010-02-13 22:05:54
Autor: Mikołaj Tutak

Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl6g4f$45q$2@inews.gazeta.pl...
[...]

"Świetny" pomysł z tym HD Tune. Problem by był gdyby było widać różnice przy tak banalnym teście.

      Mikołaj

Data: 2010-02-14 08:27:18
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Witam,

Porównałem jego wydajność w realistycznych testach, z dwoma innymi dyskami. Sklonowałem identyczny system na różne dyski i pomierzyłem czasy trwania konkretnych operacji. Zakładam, że klonowanie partycji przenosi także stan jej pofragmentowania, bo jeśli nie to nie należy porównywać wyników dysku F2EG z dwoma pozostałymi, bo to z niego na nie system był klonowany.

Na wstępie jednak test syntetyczny tych 3 dysków:

HD Tune MAX speed:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 114 MB/s
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 115 MB/s
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 145 MB/s

HD Tune MIN speed:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 54 MB/s
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 51 MB/s
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 54 MB/s

HD Tune AVG speed:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 91 MB/s
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 88 MB/s
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 119 MB/s

HD Tune - czas dostępu:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 12.5 ms
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 14.4 ms
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 14.2 ms

A teraz testy real-life:

Czas wstawania Win XP
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 47 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 52 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 48 s.

Czas uruchamiania Photoshopa - antywirus włączony:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 9.5 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 12.9 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 9.8 s.

Czas uruchamiania Photoshopa - bez antywira:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 8.5 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 9.5 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 8.9 s.

Czas uruchamiania się Quarka 8 - antywirus włączony:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 19.1 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 25.3 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 20 s.

Czas uruchamiania się Quarka 8 - bez antywira:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 18.3 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 21 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 19 s.

Czas wstawania Firefoxa - antywirus włączony:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 6 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 6.5 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 6.2 s.

Czas wstawania Firefoxa - bez antywira:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 5.4 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 6 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 5.6 s.

Czas rozpakowania archiwum 18 tys. małych plików - antywir włączony:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 1:17 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 1:15 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 0:48 s.

Czas rozpakowania archiwum 18 tys. małych plików - bez antywira:
1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 1:06 s.
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 1:05 s.
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 0:48 s.

Wnioski dopiszcie sami pliz.

latet

Data: 2010-02-14 10:43:15
Autor: MC
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości news:hl88l9$el3$1inews.gazeta.pl...

A teraz testy real-life:
Czas wstawania Win XP
[...]

Wniosek jest taki, że zajmujesz się głównie uruchamianiem programów.

Data: 2010-02-14 10:49:45
Autor: qwerty
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl8gm0$g6k$1@node2.news.atman.pl...
Wniosek jest taki, że zajmujesz się głównie uruchamianiem programów.

Wnioski są takie, że różnice są nieodczuwalne (poza wypakowywaniem archiwum).

Data: 2010-02-14 11:17:55
Autor: MC
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hl8gvj$hea$1news.task.gda.pl...
[...]

Wypakowania archiwum jest jedynym testem z zaprezentowanych, który ma jakikolwiek sens.

Data: 2010-02-14 15:31:19
Autor: Latet
[...]

Akurat dla mnie (i pewnie nie tylko) czas uruchamiania programów przekłada się na komfort psychiczny. Dlatego taki nacisk na to położyłem.

latet

Data: 2010-02-14 16:07:37
Autor: MC
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości news:hl91g8$7c8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale jest to czynność jednorazowa, więc nie mająca większego wpływu na całokształt.

Data: 2010-02-15 19:36:29
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
Jeszcze jeden teścik zrobiłem.

Czas kopiowania (w ramach tej samej partycji) folderu składającego się z 18 tys. małych plików (razem 1.2 GB).

1 TB Caviar Black (7200 rpm) WD1001FALS: 1:38"
1.5 TB Samsung F2EG (5400 rpm) HD154UI: 1:47"
1TB Samsung seria F3 (7200 rpm) HD103SJ: 1:14"

latet

Data: 2010-02-15 20:51:33
Autor: marfi
Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości news:hlc482$io2$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Tylko kto i po co wykonuje takie dziwaczne operacje???
  Idź do sklepu i wymień dysk na taki, który Ci odpowiada a nie trać czas głupoty :)

--
marfi

Data: 2010-02-15 21:05:02
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-15 19:36, Latet pisze:
Czas kopiowania (w ramach tej samej partycji) folderu składającego się z
18 tys. małych plików (razem 1.2 GB).

Zadanie, którego należy unikać. Kopiowania plików w ramach
jednego napędu fizycznego w ogóle należy unikać, jeżeli się
da, a kopiowania małych plików -- jak ognia :) Więc nie wiem,
jaki sens ma taki benchmark, bo jest nieco oderwany od rze-
czywistości ;)

Data: 2010-02-15 21:34:01
Autor: marfi
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:2010021520045700grush.one.pl...
[...]

  Zgadzam się. Ogólnie rzecz biorąc to do wszelakich testów dysków należy podchodzić ostrożnie bo zazwyczaj pierwsza próba jest istotnie wolniejsza niż następna niby identyczna ale już wykonana z użyciem cache.
  Być może testy były przeprowadzane zawsze po restarcie komputera ale testujący nic o tym nie pisze...

--
marfi

Data: 2010-02-15 23:04:58
Autor: Latet
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
 Być może testy były przeprowadzane zawsze po restarcie komputera ale testujący nic o tym nie pisze...

Oczywiście że tak!

A sens... no cóż, chciałem przetestować operację, która będzie w jak największym stopniu zależna od czasu dostępu. Poza tym - wszystkie 3 modele mają tyle samo cache.

latet

Data: 2010-02-15 23:26:18
Autor: marfi
Użytkownik "Latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości news:hlcgf1$9oq$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Więc skoro dysponujesz taki zestawem dysków do testów to po co rozpętałeś dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy?
  Jaja sobie robisz czy reklamujesz jakąś markę kosztem sprzedawców starszych modeli WD?

--
marfi

Data: 2010-02-19 08:58:40
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-15 23:04, Latet pisze:
A sens... no cóż, chciałem przetestować operację, która będzie w jak
największym stopniu zależna od czasu dostępu. [...]

Owszem, i to Ci się udało. Jednak w codziennej pracy należy
jak najbardziej unikać operacji zależnych od czasu dostępu.

Z tego zresztą powodu tak promuję pisanie małych i lekkich
aplikacji mimo, że RAM komputerów ma pojemność wystarczają-
cą do przechowywania wielkiego kodu i wielkich zbiorów da-
nych. Owszem, jak aplikacja jest w RAMie to działa szybko,
ale mało kto bierze pod uwagę, że musi się tam *skądś wziąć*.
A weźmie się w efekcie operacji stronicowania, która jest
dostępem silnie losowym -- a więc im mniejsza aplikacja, tym
mniej stronicowania i szybsze jej działanie (o całe rzędy
wielkości, a nie milisekundy), a im oszczędniej generuje
dane w bloku pamięci anonimowej, tym mniej operacji stroni-
cowania do pliku wymiany i podobny wzrost wydajności.

Data: 2010-02-19 14:41:38
Autor: Latet
[...]

Jasne i własnie dlatego chciałem przetestować dysk pod tym kątem, ponieważ takie operacje, choćbym ich nie wiem jak unikał, i tak się zdarzają, wszak nie mam wpływu na sposób działania wielu aplikacji...

latet

Data: 2010-07-13 09:27:21
Autor: Radosław Sokół
W dniu 19.02.2010 14:41, Latet pisze:
[...]

Ale masz wpływ na ich wybór -- możesz bojkotować aplikacje,
które są napisane nieoszczędnie i niepotrzebnie działają
wolniej, niż by mogły :)

Data: 2010-07-13 09:38:32
Autor: Mariusz Kruk
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
[...]

Radek, jesteś niepoprawnym idealistą. W rzeczywistości często okazuje
się, że masz do wyboru aplikację jedną z... jednej. Bo akurat musisz
zrobić coś, do czego masz po prostu jedną aplikację na rynku. Albo masz
aplikacje trzy, ale jedna tylko daje ci możliwość wymiany danych
z innymi ze względu na stopień popularności. Albo akurat taki masz
standard korporacyjny. Albo...
W ogólności masz rację, ale w szczególności ta rada jest trochę typu
"weźmy krowę sferyczną".

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-07-20 10:21:34
Autor: Radosław Sokół
W dniu 13.07.2010 09:38, Mariusz Kruk pisze:
Radek, jesteś niepoprawnym idealistą. W rzeczywistości często okazuje
się, że masz do wyboru aplikację jedną z... jednej. Bo akurat musisz

Nie "często" ale w "specjalizowanych zastosowaniach". Typowy
domowy użytkownik - a takich ma mnóstwo - może przebierać w
programach realizujących te same funkcje. Nie podoba się wol-
ne i wielkie Nero? Można użyć innych programów nagrywających
CD/DVD. I tak dalej...

Owszem, w pewnym momencie dochodzimy do wyborów typu "czy
wolny i toporny OpenOffice.org, czy sprawny, ale 'zły' i
komercyjny Microsoft Office". To trudne wybory i niestety
dzisiaj bardzo trudno o coś trzeciego.

Data: 2010-07-20 10:28:40
Autor: Mariusz Kruk
[...]

To "i tak dalej" kończy się dość szybko, niestety. Owszem, przeglądarek
obrazków jest pierdyliard (chociaż szybko okazuje się, że sensownych
z punktu widzenia pożądanej funkcjonalności są raptem ze trzy; a jak do
tego jeszcze dodasz kryterium ceny, i tak wszyscy używają
Picasy/IrfanView)

Owszem, w pewnym momencie dochodzimy do wyborów typu "czy
wolny i toporny OpenOffice.org, czy sprawny, ale 'zły' i
komercyjny Microsoft Office". To trudne wybory i niestety
dzisiaj bardzo trudno o coś trzeciego.

Ano właśnie. Rynek oprogramowania jest mocno "dziwny".

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-19 18:17:52
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.07.2010 10:28, Mariusz Kruk pisze:
z punktu widzenia pożądanej funkcjonalności są raptem ze trzy; a jak do
tego jeszcze dodasz kryterium ceny, i tak wszyscy używają
Picasy/IrfanView)

Ale akurat IrfanView należy do programów bardzo oszczędnie
napisanych (wręcz *zbyt* oszczędnie, bo aż wygląda czasem
ascetycznie i topornie) :) Szybkość i oszczędność również
miały według mnie wpływ na jego popularność.

Data: 2010-08-20 09:26:59
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Ależ ja nie przeczę. Tylko pokazuję, że z tego mrowia rzekomych
alternatyw w praktyce zostają trzy na krzyż. A w wielu zastosowaniach
nawet tylu nie ma.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-02-16 09:39:43
Autor: Artur\(m\)
> [...]

jednego napędu fizycznego w ogóle należy unikać, jeżeli się
da, a kopiowania małych plików -- jak ognia :)

w kontekście testu, czy w ogóle.

artur(m)

Data: 2010-02-19 08:52:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-16 09:39, Artur(m) pisze:
Zadanie, którego należy unikać. Kopiowania plików w ramach
jednego napędu fizycznego w ogóle należy unikać, jeżeli się
da, a kopiowania małych plików -- jak ognia :)

w kontekście testu, czy w ogóle.

Ogólnie. Oczywiście, jak koniecznie trzeba skopiować pliki,
to trzeba, ale jeżeli jakiś proces obliczeniowy jest zależ-
ny od kopiowania dużej liczby plików, to należy zmienić ar-
chitekturę procesu, a nie skazywać dysku na beznadziejne
machanie głowicami.

Jest to zresztą argument przeciwko dzieleniu dysków na dużą
liczbę partycji -- w pewnym momencie okazuje się, że sporo
czasu może się tracić na przenoszenie danych między party-
cjami -- chyba, że od początku ma się bardzo dobrze określo-
ną strukturę podziału danych między partycje i idealnie do-
brane ich rozmiary :)

Data: 2010-02-16 14:22:24
Autor: MC
[...]

Za to jedyny domowej roboty, który można od biedy nazwać obiektywnym. Jeśli mierzysz transfery z jednego dysku na drugi to nie wiadomo jaki w końcowym wyniku jest udział poszczególnych napędów i stanu łącza między nimi.

Data: 2010-02-19 08:56:04
Autor: Radosław Sokół
W dniu 2010-02-16 14:22, MC pisze:
Za to jedyny domowej roboty, który można od biedy nazwać obiektywnym.

Ale on mierzy jedynie:

1) w pewnym zakresie czas dostępu dysku,

2) w sporym zakresie optymalizację systemu plików pod kątem
    buforowania operacji na metadanych (które jest zazwyczaj
    słabe z racji zapobiegania awariom i tworzenia dziennika
    zmian).

To samo tyczy się zresztą codziennej pracy: oprogramowanie
powinno działać tak, by nie wykonywać operacji zależnych od
czasu dostępu i szybkości obsługi operacji na metadanych,
bo w przeciwnym przypadku będzie bardzo trudno uzyskać sen-
sowną wydajność.

Jeśli mierzysz transfery z jednego dysku na drugi to nie wiadomo jaki w
końcowym wyniku jest udział poszczególnych napędów i stanu łącza między
nimi.

Zazwyczaj wąskim gardłem są same dyski, a nie interfejsy.
Wystarczy zresztą zrobić kopiowanie do /dev/null lub z
/dev/zero, by wykluczyć większość czynników mogących wpły-
wać na pomiar. Oczywiście w takim przypadku mierzy się je-
dynie transfer sekwencyjny, bez uwzględnienia czasu dostę-
pu.

Data: 2010-02-19 09:36:23
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:2010021907560300grush.one.pl...
[...]

Zgoda. Dlatego napisałem "od biedy".

[...]

I to przeszkadza zmierzyć dysk szybszy za pomocą wolniejszego.

Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?