Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?

Data: 2010-02-13 01:13:55
Autor: Invi
Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?
W dniu 2010-02-12 17:37, Latet pisze:
Witam,

Niby nagrody, dysk roku, nacisk na wydajność, a tu o:

http://forum.cdrinfo.pl/f102/western-digital-caviar-black-1tb-wd1001fals-85077/#post1081422

A może on defaultowo tak ma i trzeba mu najpierw jakoś "akywować" pełną
prędkość?

Dzięki,

latet
Podepnę się pod wątek jako iż mam 2 podobne dyski.
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < C:\Windows na nim
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < magazyn

Raz, że martwią mnie te wahania na pierwszym dysku, są wyraźnie większe niż na drugim... To przez to, że system na nim stoi? Dwa, to ten drugi dysk ma i tak słabsze wyniki niż dysk wątkotwórcy... Znaczy się, że mam jeszcze starszy dysk? Czy może to przez to, że w biosie jest ustawione IDE zamiast AHCI?

Czemu jest śmieszne cpu usage to pojęcia nie mam, pewnie ma to coś wspólnego z tym, że mam Phenoma II X4 940...

I pytanie podobne do pytania kolegi, da się coś przyśpieszyć? Czy może jak dyski się zapełnią to je odłączyć, schować do sejfu i zakupić nowe? :>

Pozdrawiam

Invi

Data: 2010-02-13 08:59:24
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail adii__17@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < C:\Windows na nim
http://img7.imageshack.us/img7/2751/hdd1t.png < magazyn

podałes te same linki.
A z tymi predkosciami nie jest tak, ze czym blizej krawedzi talerza tym wieksza predkosc liniowa talerza a tym samym wieksza predkosc?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2010-02-13 10:25:28
Autor: qwerty
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13022010.7986C205@budzik61.poznan.pl...
A z tymi predkosciami nie jest tak, ze czym blizej krawedzi talerza tym
wieksza predkosc liniowa talerza a tym samym wieksza predkosc?

Tak. Masz przecież na wykresie. Na zewnętrznej krawędzi 100 MB/s, a im bliżej środka to spada do 50 MB/s.

Data: 2010-02-13 11:59:31
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail qwerty01@poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ale ja pytam, czy to nie jest normalne?
Bo pytajacy martwi sie o te "skoki".

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2010-02-13 13:52:09
Autor: Invi
W dniu 2010-02-13 12:59, Budzik pisze:
[...]

http://img14.imageshack.us/img14/7368/hdd2d.png

Imo gdyby było normalne to na obu dyskach wykres powinien wyglądać podobnie, a tymczasem na pierwszym screenie widać chwilowe spadki, których już nie widać tak bardzo na drugim screenie.
Żeby nie było to, że wykres ogólnie idzie w dół to mnie nie martwi.

Data: 2010-02-13 12:47:04
Autor: Invi
W dniu 2010-02-13 09:59, Budzik pisze:
[...]

O kurcze, faktycznie, chyba mi ctrl+c nie zaskoczyło i nie zauważyłem, że wkleiłem ten sam link...
http://img14.imageshack.us/img14/7368/hdd2d.png to jest ten drugi dysk

Pozdrawiam
Invi

Data: 2010-02-13 14:16:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 13 Feb 2010 12:47:04 +0100, Invi napisał(a):

[...]

Śliczne wykresy. A w ogóle to za skoki bywają odpowiedzialne aplikacje coś
dłubiące w trakcie sprawdzania dysku. Wyłącz wszystko co możesz. --
Jacek

Data: 2010-02-13 18:59:25
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail jacmacwytnij@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

z tego co zrozumiałem - to jest dysk systemowy wiec wszystkiego nie wyłaczy.
Ja bym tu upatrywał przyczyny i w ogole sie nie przejmowal. Czy poza tym wykresem, gdziekolwiek te skoki sa odczuwalne?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2010-02-13 16:17:43
Autor: Latet
[...]

Tez mam jako IDE. Zresztą test taki jak HDTune nei wykrywał mi nigdy żadnych różnić między tymi dwoma trybami.

latet

Data: 2010-02-13 22:05:54
Autor: Mikołaj Tutak

Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl6g4f$45q$2@inews.gazeta.pl...
[...]

"Świetny" pomysł z tym HD Tune. Problem by był gdyby było widać różnice przy tak banalnym teście.

      Mikołaj

Western Digital Caviar Black 1TB - WD1001FALS - czemu taki wolny?