Wettersteingebirge (Zugspitze i okolic e) - kilka pytań

Data: 2010-01-04 22:35:37
Autor: __Maciek
Wettersteingebirge (Zugspitze i okolic e) - kilka pytań
No więc od jakichś dwóch-trzech lat prześladują mnie mgliste plany
wybrania się w ww. rejon, w związku z czym kilka pytań:

1. Czy zetknęliście się z jakimś przewodnikiem po ww. paśmie,
dostępnym w sprzedaży w Polsce? Koniecznie po polsku lub angielsku bo
niestety jęz. niemieckiego zupełnie nie znam.

Mam mapę Kompass nr. 5, ale bez przewodnika to trochę za mało
informacji.

2. Gdzie najlepiej wybrać kwaterę, w Garmish-P. czy w jakiejś innej
miejscowości? Jeżeli ktoś ma namiary na jakąś sprawdzoną miejscówkę to
poproszę. Raczej jak najtańsza, luksusy w postaci TV, internetu, sauny
itp. są mi zupełnie zbędne. Łazienka może być na korytarzu, byle była
cisza i spokój. No i może żeby kwatera nie była terrarium z okazami
wszelkiego możliwego robactwa jak domki w schronisku Orlica w
Szczawnicy (brr, byłem w wakacje..., co ciekawe, na stronie schroniska
o domkach nie ma ani słowa :-) )

3. Co oprócz Zugspitze, Alpspitze, Grani Jubileuszowej warto jeszcze
odwiedzić? Może być trochę dalej, bo widzę (nie mam teraz mapy pod
ręką) że są tam jeszcze jakieś Hochwannery i inne ;-) Chętnie ferraty.

4. Czy ktoś trenował dojazd w ww. okolicę pociągiem? Z tego co
wygrzebałem w rozkładach, najlogiczniej jest pojechać EuroNight do
Monachium (startuję z Warszawy Centralnej) i tam przesiąść się w
Regional Bahn do Ga-Pa. Ile to może kosztować mniej więcej? Jakieś
sztuczki biletowe które warto zastosować żeby obniżyć cenę przejazdu?
Będę jechał (jeżeli uda mi się wszystko zorganizować) na przełomie
sierpnia/września, więc może da się na jakieś promocje załapać?

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Data: 2010-01-05 00:03:17
Autor: Piotr Trojanek
On 2010-01-04, __Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:
[...]

W Sklepie Podroznika mozna bylo dostac "Alpy Bawarskie - Przewodnik
turystyczny" Elbiety i Stanislawa Durczokow. Jezeli nie jest juz
dostepny, to moge uzyczyc w W-wie (kontakt jakos na priv).

Jest jeszcze ta pozycja: http://sp.com.pl/Sklep.php?q=%3DTPB6AA802

[...]

Jezeli sugerujesz sie tylko cena, to do rozwazania jest camping
(strona zdaje sie chwilowo nie dzialac): http://www.zugspitzcamping.de/
Wg moich informacji jest to jedyne miejsce campingowe w okolicy.

3. Co oprócz Zugspitze, Alpspitze, Grani Jubileuszowej warto jeszcze
odwiedzić? Może być trochę dalej, bo widzę (nie mam teraz mapy pod
ręką) że są tam jeszcze jakieś Hochwannery i inne ;-) Chętnie ferraty.

Masa informacji turystyczno-krajoznawczych jest we wspomnianym
przewodniku, natomiast z informacji gorskich polecam SummitPost:
http://www.summitpost.org/area/range/172662/wettersteingebirge.html

[...]

Warto zwrocic uwage na bilet weekendowy niemieckich koleji, kiedys
nazywalo sie to Schones Wochenende, nie wiem czy cos sie nie
pozmienialo.

--
Pozdrawiam,
Piotr Trojanek

Data: 2010-01-05 00:09:52
Autor: sefer
Wettersteingebirge (Zugspitze i okolice) - kilka pytań
Co do Campingu- jest w GA-PA, ale drogi jak diabli.
Osobiście polecam Ehrwald- po austriackiej stronie, wejście od tamtej
strony też jest fajne, choć jest tam ferrata "przerywana", więc jak
wylodzi, to może być ciężko(zresztą jak zawsze).
pzdr.
Sebastian
www.fijak.pl

Data: 2010-01-05 10:16:50
Autor: Hektor
Wettersteingebirge (Zugspitze i okolice) - kilka pytan
Użytkownik "sefer" <jaceksefer@gmail.com> napisał

Co do Campingu- jest w GA-PA, ale drogi jak diabli.

Masz na myśli 'Zugspitze' w Grainau? 'Drogi jak diabli'? Do czego porównujesz, do Albanii, Białorusi czy spania na dziko? Bez samochodu jeden nocleg wyjdzie ok. 5-6 Euro, do tego prysznic w cenie. To jest 'drogo jak diabli'?  Do tego po drugiej stronie ulicy Aldi w którym kupisz wszysto do jedzenia co potrzeba. i za stosunkowo drobne pieniądze. To jeden z wygodniejszych i tańszych kempingów w Alpach.

Zbigniew Kordan

Data: 2010-01-05 00:13:16
Autor: sefer
Wettersteingebirge (Zugspitze i okolice) - kilka pytań
Co do biletu- najlepiej jechać do granicy zwykłym pociągiem, kupić za
parę złotych przejściówkę na drugą stronę granicy i tam Wochende-
wychodzi najtaniej. Eurocity będzie słono kosztować, a SW kosztuje 35
euro za 7 osób na 27h jazdy w weekend rzecz jasna;) Do Zgorzelca można
się dostać kombinując naszymi RegioEkspresami(PKP PR). Schones
Wochende obowiązuje na wszystko poza IC i ICE, EC.

Data: 2010-01-07 19:23:40
Autor: Grzegorz Kapusta
[...]

Schoenes-Wochenende-Ticket kosztuje 37 EUR i może na nim jechać
5 osób. Opcja bardzo korzystna, jednak jadąc w pojedynkę i znając
dużo wcześniej datę wyjazdu można kupić bilet na stronie DB www.bahn.de
Obecnie można bez problemu kupić bilet Goerlitz - Ga-Pa za 29 EUR
na początek kwietnia. Niestety to spore wyprzedzenie, ale odcinek
Drezno - Monachium pokonujemy ICE, co już jest przyjemnością samą
w sobie :-)

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta

Data: 2010-01-08 13:36:58
Autor: __Maciek
Wettersteingebirge (Zugspitze i okolic e) - kilka pytań
Mon, 04 Jan 2010 22:35:37 +0100 __Maciek <i80c586@cyberspace.org>
napisał:

No więc od jakichś dwóch-trzech lat prześladują mnie mgliste plany
wybrania się w ww. rejon, w związku z czym kilka pytań:

Dzięki wszystkim za porady. Przewodnik postaram się zdobyć, jeżeli się
nie uda to się odezwę. Dzięki!

Wettersteingebirge (Zugspitze i okolic e) - kilka pytań