Węższe opony

Data: 2009-06-14 12:17:05
Autor: Jacek
Węższe opony
Jeżdżę w 90% po asfalcie i chciałbym zmienić opony na takie, które
mają mniejsze opory toczenia. Obecnie mam chińskie 26'' x 2,10 z dość
grubym bieżnikiem "terenowym". Czy Schwalbe semi slick Hurricane 26''
x 2,0 będą ok? A może jakieś inne, jeszcze węższe, np 1,75? Budżet do
120 zł za 2 szt.
Jacek

Data: 2009-06-14 20:08:55
Autor: Artur
Węższe opony
niedziela, 14 cze, Jacek:
[...]

Najważniejsze żeby opona była gładka na środku - czyli slick albo semi-slick.
Rozmiar optymalny na koło 26" to wg mnie ok. 1,75. Na pewno poczujesz dużą
różnicę w porównaniu do "marketowej" opony. Jeżeli chodzi o konkretne modele,
to polecam opony turystyczne Continentala (Travel Contact, Contact) albo Schwalbe
(Marathon) - wytrzymają wiele tys. km z minimalną szansą na gumę a toczą się
świetnie, w lekkim terenie też spokojnie pojeździsz. Ewentualnie będziesz
musiał trochę dołożyć do tych 120zł, ale moim zdaniem zdecydowanie opłaca się
- nawet przeliczając tylko koszt gum na kilometr.

Data: 2009-06-15 11:24:29
Autor: Wojtek Paszkowski
Węższe opony
"Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote in message news:h13lcn$sni$1news.task.gda.pl...

[...]

mam Contacta (chyba Travel, ale nie jestem pewien) - na przód i Marathona - na tył. Obydwa 26x1,75, ale Conti jakby ciut węższy. Na mokrym asfalcie wydaje się trzymać znacznie lepiej oid Marathona. Za to ma limit ciśnienia zaledwie na 3,5atm! Na tylną oponę dla średniociężkiego osobnika albo pod sakwy to zdecydowanie za mało przy tej szerokości. Jeszcze jeden potencjalny minus - pasek do dynama w Conti jest taki dość specyficzny, w deszczu niestety sprawuje się jakby gorzej od klasycznego - za to opona nadrabia trakcją na mokro.

Oponki fajne, cicho się toczą, patrząc po sporej ilości nacięć w oponie i stosunkowo niewielkiej liczbie gum - wkładka antyprzebiciowa w obydwu jest całkiem skuteczna. W błocie i na piasku wiadomo - tak sobie, przydałoby się coś z klockami po bokach, a najlepiej ciut szerszego.

pozdr

Data: 2009-06-15 03:30:08
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Węższe opony
On 15 June, 10:24, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Artur" <artur...@REMOVEgmail.com> wrote in message

> [...]

całkiem skuteczna. W błocie i na piasku wiadomo - tak sobie, przydałoby się
coś z klockami po bokach, a najlepiej ciut szerszego.

tez polecam - uzywam Continental CityContact, cisnienie max to 56 psi,
wiec pompuje do 50 tyl i 40 przod. Po 'suchym' terenie daja rade -
korzenie, kamienie, glina. Po mokrym terenie nie jezdzilem, bo jakos
ostatnio tylko do pracy a po pracy tylko po asfalcie jezdze. Aha,
26x1.75, duzo opinii slyszalem o tym jak waska opone mozna wlozyc w
felge, ale osobiscie nie zszedlbym ponizej 1.5 chyba.

Data: 2009-06-15 17:20:51
Autor: Artur
Węższe opony
poniedziałek, 15 cze, Wojtek Paszkowski:
[...]

To dziwne, znajomy ma Travel Contacta i nabijał ją mocno. Taką:
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=397 Na stronie
jest max 5.5 bara dla tej wersji. Może pomyliłeś nazwy, bo u Continentala
wszystkie turystyki to Contacy, z różnymi przedrostkami.

Ja właśnie założyłem Sport Contact 700x28 @ 7bars, żeby w końcu wyprzedzić
SKMkę w drodze do pracy :).

Data: 2009-06-14 21:28:06
Autor: MadMan
Węższe opony
Dnia Sun, 14 Jun 2009 12:17:05 -0700 (PDT), Jacek napisał(a):

[...]

Jak tylko na szosę to np. Speed Cruiser, 26x1.5. Zaproponowałbym Kojaka
1.35, ale trochę przekracza Twój budżet. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-14 21:42:51
Autor: Titus Atomicus
Węższe opony
In article <dedd4235-4aed-4a68-8580-598693a3beea@h18g2000yqj.googlegroups.com>,
 Jacek <ncatychy@gmail.com> wrote:

[...]

Z tanich - Schwalbe Sillento II. Na pewno wezsze -  max. 1.6"

TA

Data: 2009-06-14 20:35:09
Autor: Ryszard Mikke
Węższe opony
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
> [...]

> 120 zł za 2 szt.

Z tanich - Schwalbe Sillento II. Na pewno wezsze -  max. 1.6"

Bzdura.

Moja rada po pojeżdżeniu na żony spacerówce z oponami 26x1.5":
weź dokładnie 1.75. Popularny rozmiar (miałem problem z kupieniem
dętek poniżej 1.75, poczytaj wątek o dętkach 1.75 w oponach 1.5)
i co ja się namęczyłem przy sciąganiu tych opon z obręczy, to moje
(ale tu akurat znaczenie może mieć konkretny model, to były
jakieś OEM Rubeny). Byle gładkie były i z 5 atmosfer utrzymały, szerokością się specjalnie nie przejmuj.

rmikke

Data: 2009-06-14 21:46:18
Autor: Roberto
Węższe opony
[...]

A myślałeś o oponkach Michelin Transworld City w wersji 1,5"? http://www.dobrerowery.com/product_info.php?manufacturers_id=29&products_id=224

Ja na nich śmigam po mieście od 8 lat.

Data: 2009-06-14 22:19:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie Jacek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

[...]

Pomyśl nad czymś jeszcze węższym. Ja mając opony 1,35'' wjeżdżałem w teren
bez większych problemów (no dobra no... W błocie ostro tonąłem, to samo w
piasku, ale po to tam wjeżdżałem), a po mieście i na asfaltach toczyłem się
dobrze.
Za 120zł możesz strzelać w któreś tańsze Schwalbe, pewnikiem się nie
przejedziesz. Choć muszę przyznać, że miałem przez 10000km oponę Rubena V69
Hook i była całkiem niezła. Problem zaistniał w momencie, kiedy w jednej
powstała dziura taka, że mogłem mały palec przełożyć :-( Gdybym miał brać
oponę na miasto to wspomniana Rubena byłaby jedną z opcji (tą ekonomiczną).
Na szczęście wylądowałem na Schwalbe Marathon Supreme i nie oddam tych opon
za nic. Piękne są. Gdybyś miał 2,5 raza tyle kasy: polecam!
MadMan może mieć rację - Speed Cruiser albo City Jet w tej cenie mogą być
bardzo w porządku.

Data: 2009-06-14 22:34:04
Autor: budfox
Węższe opony
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

[...]

co rozumiesz, przez pojęcie wjeżdżałem w teren?

W Polsce jest wiele imprez gdzie nie ma trudnych warunków, to są jakieś drogi polne, leśne dukty, skromne szutry, czasami nawierzchnia trawiasta. Według mnie semislick, powinien się do tego nadawać (znaczy nie wiem jak jest :) Semislick powinien dawać sobie radę gdzie jest 50%asfaltu, a reszta jak wymieniłem. I daje radę?

Bo się zastanawiam na cx pro..

nigdy nie miałem semislicków, prócz jakiś speedmaxów w Authorze. Natomiast większość oponek robi się semislickami po jakimś czasie :)

pozdrower

Data: 2009-06-14 22:51:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie budfox, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h13ms2$9jl$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Jeżdżenie w błocie po osie w Beskidzie Małym. :-)
Na maratony nie jeżdżę, więc nie wiem.
Teraz mam (będę miał, bo na jedną oponę czekam) dwa zestawy opon: 2x
Schwalbe Marathon Supreme na szosę; Marathona XR i Marathona Extreme (obie
40x700C, na Extreme czekam) w teren. To w zasadzie rozwiązuje sprawę.

Data: 2009-06-15 09:35:17
Autor: kosik
Węższe opony

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1v8tfd779emrb$.dlgpedaluje.ile.moze...
Jeżdżenie w błocie po osie w Beskidzie Małym. :-)

To jeszcze napisz ile tej jazdy było. Bo coś mi sie zdaje że tak ze 2% z całości trasy. To, że sie nie zabiłeś jeszcze nie oznacza, że opona się nadaje do takiej jazdy.
Możemy kiedyś skoczyć na Turbacz i zweryfikować te Twoje opony w "terenie" :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-15 09:42:45
Autor: Wojtek Paszkowski
Węższe opony
"kosik" <kosik77@interiabezsyfu.pl> wrote in message news:h14tj5$hj7$1news.onet.pl...

[...]

do jazdy w błocie po osie wąska opona akurat dobrze się nadaje - kilkunasto(dziesięcio)centymetrowa koleinka wystarczająco dobrze stabilizuje. Problem w tym, że błotu po osie towarzyszy zazwyczaj płytkie błoto/śliska glina/mokre kamienie... Ale może przedpiśca pod hasłem "jeżdżenie" miał na myśli noszenie roweru na plecach?

Możemy kiedyś skoczyć na Turbacz i zweryfikować te Twoje opony w "terenie"

byłem tydzień temu, nie polecam. Dawno nie widziałem tak okrutnie zniszczonej drogi leśnej jak Turbacz - Stare Wierchy. Raz zjechać jeszcze można, ale raczej nieprędko tam się wybiorę znowu, zwłaszcza w drugą stronę. Dziwne, że leśnicy nie doprowadzą jej do jako-takiego stanu, w końcu to jeden z najciekawszych i najczęściej odwiedzanych szlaków w Beskidach. No chyba że to granica gruntów różnych właścicieli i nikt się do niej za bardzo nie poczuwa.

pozdr

Data: 2009-06-15 13:15:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie Wojtek Paszkowski, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h14u1p$odj$1news.wp.pl> przy ul....

Ale może przedpiśca pod hasłem "jeżdżenie" miał na myśli noszenie roweru na plecach?

Ty, Ty, Ty! Wypraszam sobie!
;-0

Data: 2009-06-15 13:56:12
Autor: BoDro
Węższe opony
"Wojtek Paszkowski" napisał:

[...]

a i tak takiemu stanowi szlaków winni endurowcy i kładziści...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-15 13:14:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h14tj5$hj7$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

No fakt, nie za dużo tego było. Ostatnim razem około 8-9km.

Możemy kiedyś skoczyć na Turbacz i zweryfikować te Twoje opony w "terenie" :)

Już nie mam tych opon. A na Marathonach Supreme to raczej w błocie ciężko.
Jedną oponę terenową mam, na drugą czekam.
Turbacz... Może na okoliczność zlotu, co? ;-) Ewentualnie byś się dał
wyciągnąć na Pilsko? :->

Data: 2009-06-17 18:59:57
Autor: jacek duma
Węższe opony
budfox pisze:
[...]

O to to to :-)
Właśnie miałem to napisać. W prawdzie jeżdżę po mieście na 28' ,- ale odczucia mam podobne.
Przez kilka lat zajeżdzałem taką oponkę. Panaracer Khartoum - klockowa.

http://www.cb-asahi.co.jp/image/kokunai/panaracer/khartoum.gif

Po jakimś czasie środek na mieście bardzo ładnie się starł robiąc semi slicka co przedłużyło użycie opony (jeszcze jedną mam na tyle taką wlaśnie)

Na przód założyłem Schwalbe Land Cruiser. Ma taki bieżnik który bardzo ładnie dokona konwersji po jakimś czasie na semi slicka - a klocki po bokach pozostaną. :-)

O nawet tu ktoś ma wersję 26'
http://lh4.ggpht.com/_5FekUVulZ64/RK9Z3VLrABI/AAAAAAAAAC4/JXszCE9AYWo/dsc02784.jpg

jd

Data: 2009-06-15 13:55:05
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Węższe opony
Dnia 14.06.2009 22:19 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Wpakuj się na tych oponkach w jakieś kamienie. Szybko zweryfikujesz swoje mniemanie o 1,35" w terenie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-15 15:26:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie "Mikołaj \"Miki\" Menke", prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:pdphg6-697.ln1menek.one.pl> przy ul....

Wpakuj się na tych oponkach w jakieś kamienie.

Też były. :-)
Weź swój czysty rower, wjedź na Żar i przejedź na przełęcz Kocierską.
Wszystko po kolei jest.

Data: 2009-06-15 16:24:18
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Węższe opony
Dnia 15.06.2009 15:26 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
Panie "Mikołaj \"Miki\" Menke", prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:pdphg6-697.ln1menek.one.pl> przy ul....

Wpakuj się na tych oponkach w jakieś kamienie.

Też były. :-)

I co? Jechałeś czy staczałeś się 10 km/h?

Weź swój czysty rower, wjedź na Żar i przejedź na przełęcz Kocierską.
Wszystko po kolei jest.

Chętnie, jeśli tylko nie będzie padać deszcz.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-15 17:24:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Węższe opony
Panie "Mikołaj \"Miki\" Menke", prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:i52ig6-nhf.ln1menek.one.pl> przy ul....

10-15 km/h.
Weź jednak poprawkę na mój rower.

Data: 2009-06-14 22:49:58
Autor: Enagem
Węższe opony

Użytkownik "Jacek" <ncatychy@gmail.com> napisał w wiadomości news:dedd4235-4aed-4a68-8580-598693a3beeah18g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Witam
Tylko 10 % terenu to Hurricany raczej nie,jeszcze za szerokie i za mocno "terenowe".
W tej cenie może te:
http://skiteam.pl/akcesoria-rowerowe/Specialized/NIMBUS_TIRE_BLK_26X1_5/
Węższe raczej nie.
pozdrawiam
Enagem

Data: 2009-06-15 00:40:48
Autor: emil
Węższe opony
Jacek pisze:
[...]

Polecam: IRC smoothie's (1.3x26"), najlepsze semislicki w tym budżecie.

Data: 2009-06-15 08:03:12
Autor: Desoft
Węższe opony
[...]

Też jeżdżę podobnie. Rozmiar 1,25. (albo 1,3 - nie pamiętam), prawie 10 lat.
Wydaje mi się że im węższe tym lepiej. Nie znam Twojego stylu jazdy.
U mnie wygląda to mniej więcej: 130km (średnio), po asfalcie - nawet z sakwami daje się trzymać 25-30km/h, teren 10-15km/h, i czasami trzeba pchać, co przy jeździe z sakwami raczej się nie zdarza, po okolicy częściej.

--
Desoft

Data: 2009-06-15 11:05:34
Autor: Cezex
Węższe opony
Jacek pisze:
Jeżdżę w 90% po asfalcie i chciałbym zmienić opony na takie, które
mają mniejsze opory toczenia. Obecnie mam chińskie 26'' x 2,10 z dość

Ja jeżdżę już drugi sezon na Schwalbe Marathon Racer i mogę je polecić. Przesiadka na nie daje +3km/h do prędkości średniej przy tej samej mocy.

http://42.pl/u/1G4i

--
Cezex

Węższe opony