Wezwanie do usunięcia braków formalnych

Data: 2013-02-20 15:31:07
Autor: Kriss
Wezwanie do usunięcia braków formalnych
Złożyłem sprawę o zapłatę w E-sądzie. Pozwany się odwołał od wyroku, sprawę przekazano do sądu właściwego. I od niego otrzymuje wezwanie w którym mam:

- złożyć pozew na urzędowym formularzu z odpisem,
- dołączyć komplet dokumentów wymienionych w pozwie wraz z odpisami.

Pytanie - czy musi być to identyczny pozew z tym co poszedł do e-sądu. Znam argumentację w sprzeciwie i chciałbym się na nią w pozwie powołać, tymczasem meritum czyli kwota do zapłaty pozostaje bez zmian. Odpis to rozumiem, że chodzi o kopię :)

Data: 2013-02-20 15:34:03
Autor: Kriss
Wezwanie do usunięcia braków formalnych
Aha, opłatę uiściłem w E-sądzie, czy w standardowym sądzie będę musiał dopłacać coś z racji że stawki sądowe są dużo wyższe niż w e-sądzie?

Data: 2013-02-20 15:47:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-20 15:34, Kriss pisze:
Aha, opłatę uiściłem w E-sądzie, czy w standardowym sądzie będę musiał
dopłacać coś z racji że stawki sądowe są dużo wyższe niż w e-sądzie?

Złóż ten sam pozew, jak pozwany wniesie papierowy sprzeciw, to się do niego ustosunkujesz.

Dopłacasz tylko na wezwanie sądu - tutaj praktyka (czy się dopłaca) jest różna.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-20 16:26:43
Autor: Kriss

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kg2nn0$bdg$1news.task.gda.pl...
[...]

Dzięki, jedno mnie tylko zastanawia - przecież pisałem ten pozew już raz do
E-sądu ... czyżby sąd właściwy nic nie dostał, czy takie są przepisy?
Chciałbym pewne rzeczy w pozwie sprecyzować, jeśli go nie otrzymali to nic
się przecież nie stanie ... Aha, czy w tym wypadku rozprawa będzie wiązała
się z moim osobistym stawiennictwem (srednio mi się uśmiecha jechać 300 km)?

Data: 2013-02-20 18:30:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-20 16:26, Kriss pisze:

[...]

Musisz złożyć pozew w formie papierowej, takie przepisy.

[...]

Zazwyczaj strona nie ma obowiązku uczestnictwa osobistego w rozprawie (ma to swoje ujemne skutki, przede wszystkim niewiadomo co się dzieje, pozwani mogą zeznawać nieprawdę, a Ty, jako nieobecny, nie zaprzeczysz temu, czyli zeznania zostaną "potwierdzone" - fakty podnoszone przez jedną stronę, a niezaprzeczone przez drugą, uznaje się za potwierdzone :)

--
Liwiusz

Wezwanie do usunięcia braków formalnych