Wezwanie do zaaolaty za parking

Data: 2010-10-21 18:49:49
Autor: Bucki Jan
Wezwanie do zaaolaty za parking
Witam,

Dzisiaj dosta³em upomnienie do zap³aty 50zl + 8 zl koszty, za postój samochodem w m-cu marcu *2006r*. na jednej z ulic krakowskich. Nigdy takiego mandatu nie otrzyma³em ani nie mia³em wcze¶niej zawiadomienia lub karteczki za wycieraczka.
Wezwanie wystawi³ Zarz±d Infrastruktury Komunalnej i Transportu z dopiskiem na dole, ze jak nie zap³acê to zostanie wszczête postêpowanie egzekucyjne w celu przymusowego ¶ci±gniêcia w/w nale¿no¶ci w trybie egzekucji administracyjnej.
Czy po otrzymanie takiego upomnienia mam wp³aciæ t± nale¿no¶æ mimo, ¿e wcze¶niej nic o takim zdarzeniu nie wiedzia³em.

Prosze o poradê. Pozdrawiam.

Data: 2010-10-21 14:29:48
Autor: witek
On 10/21/2010 11:49 AM, Bucki Jan wrote:
[...]

sta³e¶ na "jednej z krakowskich ulic" czy nie sta³e¶?

Data: 2010-10-21 21:59:47
Autor: Bucki Jan
Wezwanie do zaaolaty za parking
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> :

sta³e¶ na "jednej z krakowskich ulic" czy nie sta³e¶?

 W czym problem?.
Wiele razy, ale to normalne ka¿dego to sie porusza po Krakowie czy w innym mie¶cie. Zanaczam jak parkuje to przepisowo. Natomiast nigdy nikt mnie nie informowa³, ¿e ¼le stojê czy co¶ podobnego.
Tu nie chodzi o to czy ktos sta³ czy nie, ale na jakiej podstawie mam to zaplaciæ, je¶li parkowa³em nieprzepisowo lub cos w tym stylu to powinni mi to udowodnic, nawet poprzez wlo¿enie kwitka za wycieraczke - a tu NIC.
Ponadto w/g nich, to by³o w 03/2006r. czyli prawie piêæ lat temu.

Data: 2010-10-21 22:27:49
Autor: SDD
Wezwanie do zaaolaty za parking

U¿ytkownik "Bucki Jan" <bujan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cc09bac$0$22797$65785112news.neostrada.pl...

to udowodnic, nawet poprzez wlo¿enie kwitka za wycieraczke - a tu NIC.

I jeszcze postawic straznika, aby caly czas pilnowal tej kartki, zeby jej nikt nie wyciagnal :)
Bo wiadomo przeciez powszechnie, ze wyciagniecie przez osobe trzecia kwitka zza wycieraczki anuluje automagicznie mandat.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-21 20:31:11
Autor: Jacek_P
SDD napisal:
I jeszcze postawic straznika, aby caly czas pilnowal tej kartki, zeby jej nikt nie wyciagnal :)
Bo wiadomo przeciez powszechnie, ze wyciagniecie przez osobe trzecia kwitka zza wycieraczki anuluje automagicznie mandat.

A jak SM chce UDOKUMENTOWAĆ fakt, że on tam parkował samochód.
Bo tak? Jakieś zdjęcie kliszowe albo cyfrówka z podpisem cyfrowym?
Bo papierek to ja też mogę dowolnie wystawić z datą przewinienia
cztery lata wstecz.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-21 16:42:16
Autor: witek
On 10/21/2010 3:31 PM, Jacek_P wrote:
[...]

sąd dał wiarę zeznaniom strażników

muszą coś jeszcze dokumentować?

Data: 2010-10-22 07:57:06
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.10.2010 23:42, witek pisze:
[...]

Jaki sąd? Czytaj uważniej wątek.

Data: 2010-10-22 01:56:25
Autor: witek
On 10/22/2010 12:57 AM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

ojej, mysl troche.

w KPA też sie możesz odwołać do wyższej instancji, która im wyzej tym bardziej cie oleje.

a powiedzenie sąd dał wiarę zeznaniom przyjelo sie juz jako slogan.

Data: 2010-10-22 08:03:29
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

> [...]
cyfrowym?  >> Bo papierek to ja też mogÄ™ dowolnie wystawić z datÄ…
przewinienia >> cztery lata wstecz.

Jaki sąd? Czytaj uważniej wątek.

Swoją drogą sądy w takich sytuacjach powinny walić grzywnę za
grzywną takim strażnikom co zeznają że "ten samochód tam stał",
bo to podpada pod fałszywe zeznania.

Nie ma człowieka, który może pamiętać ten konkretny samochód po 4
latach, jak takich kwitków wypisuje kilkadziesiąt dziennie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-22 10:48:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.10.2010 10:03, Massai pisze:

[...]

Fałszywe to może nie, ale z automatu je odrzucać.

Nie ma zdjęcia - nie ma dowodu. A kto uwierzy, że strażnik po 4 latach
dokładnie pamięta.

Data: 2010-10-22 09:29:57
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

> grzywną takim strażnikom co zeznają że "ten samochód tam
> stał", bo to podpada pod fałszywe zeznania.
> po 4 latach, jak takich kwitków wypisuje kilkadziesiąt dziennie.
> Fałszywe to może nie, ale z automatu je odrzucać.

No nie wiem.
Jeśli ktoś zeznaje "widziałem że ten samochód tam stał", podczas
gdy wiadomo że nie może tego pamiętać, czyli mówiąc wprost
zmyśla i kłamie - to jak to traktować?
To tak jakby fabrykował dowody, nawet jeśli sprawca jest
rzeczywiście winny.

A że ten samochód być może tam rzeczywiście stał - nie ma
wielkiego znaczenia. Zepsuty zegar też dwa razy na dobę pokazuje
dobrÄ… godzinÄ….

Kumpel został wezwany do sądu w sprawie jakiegoś przekroczenia, i
policjanci tak zeznawali "tak, tak, taki samochód parkował na zakazie
na skrzyżowaniu".

Tyle że coś im sie pokićkało z zapisywaniem numerów, i kumpel się
ładnie wybronił - bo auto (z salonu, nowe) kupił dopiero 4 miesiące
po tym niby wykroczeniu i blachy miał wtedy wydane... ale kłamczuchom
sąd nic nie zrobił. Gdyby nie ten przypadek, dowaliliby mu grzywnę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-22 11:37:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 11:29, Massai pisze:

[...]

   "WypisaÅ‚em mandat za zÅ‚e parkowanie, wiÄ™c na pewno ten samochód tam staÅ‚". To nawet bardziej wiarygodne.

Liwiusz

Data: 2010-10-22 11:19:37
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

> [...]

> rzeczywiście winny.

 "WypisaÅ‚em mandat za zÅ‚e parkowanie, wiÄ™c na pewno ten samochód
tam stał". To nawet bardziej wiarygodne.

No, to zupełnie co innego.
"Nie pamiętam, ale tu jest zdjęcie/mandat. Skoro wypisałem to widać
stał".

> [...]
> miesiące po tym niby wykroczeniu i blachy miał wtedy wydane...
> ale kłamczuchom sąd nic nie zrobił. Gdyby nie ten przypadek,

Choć - jak widać - nie daje 100% pewności. Nie sądzę, aby
policjanci świadomie kłamali, rzeczywiście im się pokićkało.

Głównie się wnerwiał że zeznawali że tak ten samochód, ten model
i ten kolor tam parkował.

Pewnie się opierali na "no skoro wypisaliśmy mandat na te blachy, to
widac stał, co szkodzi że powiemy że pamiętamy że stał".

A powinno im szkodzić (i sądowi też), bo wielu sprawach skazanie
opiera się tylko na zeznaniach policjanta. Bo de facto jak z ręcznego
radaru strzelają, to nie ma żadnego innego dowodu.
Jak tu skłamali że pamiętają, to cholera wie czy nie kłamią przy
innym przypadku.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-26 00:10:32
Autor: niusy.pl
Wezwanie do zaaolaty za parking

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

[...]

Nieistotne bo mógł się pomylić.

[...]

Do psychiatry.

Data: 2010-10-22 17:26:50
Autor: leon
Wezwanie do zaaolaty za parking
Dnia 21-10-2010 o 23:42:16 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³(a):

On 10/21/2010 3:31 PM, Jacek_P wrote:
A jak SM chce UDOKUMENTOWAÆ fakt, ¿e on tam parkowa³ samochód..
Bo tak? Jakie¶ zdjêcie kliszowe albo cyfrówka z podpisem cyfrowym?
Bo papierek to ja te¿ mogê dowolnie wystawiæ z dat± przewinienia
cztery lata wstecz.

s±d da³ wiarê zeznaniom stra¿ników

Jakich straznikow ? Nie mamy mandatu za nieprawidlowe parkownie lecz  jedynie parkingowych i oplate dodatkowa.
A to juz sa kompletnie inne sprawy.

leon

Data: 2010-10-22 14:33:16
Autor: witek
On 10/22/2010 10:26 AM, leon wrote:
[...]

to nie parkingowy wystawia mandaty.

Data: 2010-10-23 17:31:48
Autor: leon
Wezwanie do zaaolaty za parking
Dnia 22-10-2010 o 21:33:16 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³(a):

[...]

Jak dla mnie to nie slu¿by mundurowe wystawily wezwanie do zaplaty wiec to  nie mandat.

leon

Data: 2010-10-21 23:28:10
Autor: Jotte
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:i9q7uf$f60$1srv.cyf-kr.edu.pl...
SDD napisal:

[...]
Zwyczajnie - papierek jakiÅ› oraz zeznajÄ… funkcjonariusze i "sÄ…d" da wiarÄ™.
Z choinki się urwałeś?

Bo tak? Jakieś zdjęcie kliszowe albo cyfrówka z podpisem cyfrowym?
A po cóż to polskiemu prostytusędziemu?

Bo papierek to ja też mogę dowolnie wystawić z datą przewinienia
cztery lata wstecz.
Wystawiaj śmiało. ;)

--
Jotte

Data: 2010-10-21 19:10:56
Autor: Robert Tomasik
Wezwanie do zaaolaty za parking
U¿ytkownik "Bucki Jan" <bujan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cc06f26$0$21002$65785112news.neostrada.pl...

Czy po otrzymanie takiego upomnienia mam wp³aciæ t± nale¿no¶æ mimo, ¿e wcze¶niej nic o takim zdarzeniu nie wiedzia³em.

Kluczowym jest, czy Twój samochód by³ tam faktycznie wówczas parkowany.

Data: 2010-10-22 11:49:54
Autor: BartekK
Wezwanie do zaaolaty za parking
W dniu 2010-10-21 18:49, Bucki Jan pisze:
Witam,

Dzisiaj dostałem upomnienie do zapłaty 50zl + 8 zl koszty, za postój
samochodem w m-cu marcu *2006r*. na jednej z ulic krakowskich. Nigdy
takiego mandatu nie otrzymałem ani nie miałem wcześniej zawiadomienia
lub karteczki za wycieraczka.
Jaki _mandat_ ?! to zapewne tylko "opłata dodatkowa za postój bez opłacenia biletu parkingowego". Nie ma to nic wspólnego z mandatem _karnym_ ani inną karą. Po prostu _firma_ "zarząd infrastruktury komunalnej" (która zapewne zarządza płatnym parkowaniem w krakowie) uważa że sprzedała ci usługę parkowania na jeden z ulic krakowskich (bo twierdzi że parkowałeś), ale nie zapłaciłeś im wtedy, to teraz chcą "opłatę dodatkową" bo taki mają cennik że jak zapłacisz w parkomacie to promocja 1.5zl/h a jak później to 50zł
Teraz po pierwsze - oni muszą wykazać że parkowałeś. Że wtedy gdy parkowałeś to należała im się opłata. Że opłaty nie wniosłeś (nie miałeś kwitka za szybą, identyfikatora etc). Po drugie że to byłeś ty, bo na razie to mają twój adres zapewne znaleziony na podstawie nr rejestracyjnego auta.

Wezwanie wystawił Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu z
dopiskiem na dole, ze jak nie zapłacę to zostanie wszczęte postępowanie
egzekucyjne w celu przymusowego ściągnięcia w/w należności w trybie
egzekucji administracyjnej.
A tutaj to bym się zastanowił, czy najpierw nie musieliby mieć wyroku sądu, choćby w trybie nakazowym (od którego możesz się odwołać). Tak sami z siebie mogą nałożyć opłatę i od razu ją egzekwować i ściągać i windykować? Raczej nie
Na tym upomnieniu nie masz podanego trybu odwoławczego itp?

Czy po otrzymanie takiego upomnienia mam wpłacić tą należność mimo, że
wcześniej nic o takim zdarzeniu nie wiedziałem.
Twoja wiedza nic do tego nie wnosi. To co mogłoby być wsadzone za wycieraczkę, to tylko informacja, którą mógł zabrać wiatr.
Pilnuj czy jakiś sąd ci czegoś nie przysyła itp, żeby ewentualnie móc odpowiedzieć w terminie odpowiednim.