Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost

Data: 2013-11-20 19:23:28
Autor: pwz
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
Crosspost: wrzucam i na 'samochody' i na 'warszawa', bo dotyczy strefy p艂atnego parkowania w DC.

Kr贸tko: mam wezwanie od ZDM, z dw贸ch dni (tydzie艅 po tygodniu) do zap艂acenia "op艂aty dodatkowej" za parkowanie w strefie parkowania (23. i 30 sierpnia). Jedyny "drobiazg": w tym czasie by艂em na wakacjach (9-31 sierpnia). Swoim autem, kt贸rym rzekomo parkowa艂em w tym czasie w DC. Na co mam zdj臋cia (wyprawa rodzinna, wi臋c i auto si臋 za艂apa艂o), kilka rachunk贸w z p艂atno艣ci膮 kart膮, a nawet winiet臋 za przejazd przez W臋gry i stempel stra偶y granicznej z Serbii (z 28 sierpnia).

Teoretycznie sprawa jasna i prosta - z jakiego艣 powodu kto艣 mi przysy艂a 'mandat' za parkowanie auta, kt贸re by艂o kilka tysi臋cy kilometr贸w dalej. Gdybym po prostu nie zap艂aci艂 za parkowanie, nie by艂oby sprawy, ui艣ci艂bym te 2x50 z艂, ale w tym przypadku sprawa jest (dla mnie) ewidentna. Napisa艂em zatem do reklamcjesppn@zdm.waw.pl z pro艣b膮 o przes艂anie dokumentacji - zdj臋膰 mojego samochodu w tym miejscu w kt贸rym pono膰 parkowa艂em. Ale znaj膮c polskie procedury i warszawsk膮 administracj臋, mo偶e zapowiada膰 si臋 kopanie z koniem. Na co wol臋 si臋 zawczasu przygotowa膰.
Dlatego BiSwK zapytuj臋 o rady: na co zwraca膰 uwag臋 w takiej sytuacji, o co pyta膰, czego 偶膮da膰, czego nie przyjmowa膰 itd.?

B臋d臋 wdzi臋czny za podpowiedzi
pwz

Data: 2013-11-20 19:30:48
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-20 19:23, pwz pisze:

[...]

Nic nie "przyjmowa膰". Listy polecone odbiera膰. Odpisywa膰 jw. 偶膮daj膮c dowod贸w i dokumentacji, niekoniecznie podaj膮c, 偶e by艂e艣 gdzie indziej (niech si臋 rzuc膮...). Jak dojdzie do rozprawy s膮dowej, to wzi膮膰 prawnika (masz 99.9% wygrane),  dokumentowa膰 wszelkie wydatki (dojazdy, kserokopie, odpisy itd), na rozprawie za偶膮da膰 zwrotu koszt贸w ORAZ ZADO艢膯UCZYNIENIA.
Po rozprawie donie艣膰 do prokuratury o przekroczeniu uprawnie艅 i niegospodarno艣ci.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-20 10:58:13
Autor: kogutek444
Wezwanie do zap砤ty za auto na wakacjach - crosspost
W dniu 秗oda, 20 listopada 2013 19:30:48 UTC+1 u縴tkownik sqlwiel napisa:
> [...]

> Gdybym po prostu nie zap砤ci za parkowanie, nie by硂by sprawy,

> ui禼i砨ym te 2x50 z, ale w tym przypadku sprawa jest (dla mnie)

> ewidentna. Napisa砮m zatem do reklamcjesppn@zdm.waw.pl z pro禸 o

> przes砤nie dokumentacji - zdj赕 mojego samochodu w tym miejscu w kt髍ym

> pono parkowa砮m. Ale znaj眂 polskie procedury i warszawsk

> administracj, mo縠 zapowiada si kopanie z koniem. Na co wol si

> zawczasu przygotowa.

> Dlatego BiSwK zapytuj o rady: na co zwraca uwag w takiej sytuacji, o

> co pyta, czego 勘da, czego nie przyjmowa itd.?

Nic nie "przyjmowa". Listy polecone odbiera. Odpisywa jw. 勘daj眂 dowod體 i dokumentacji, niekoniecznie podaj眂, 縠 by砮 gdzie indziej (niech si rzuc...). Jak dojdzie do rozprawy s眃owej, to wzi辨 prawnika (masz 99.9% wygrane),  dokumentowa wszelkie wydatki (dojazdy, kserokopie, odpisy itd), na rozprawie za勘da zwrotu koszt體 ORAZ ZADOζUCZYNIENIA.

Po rozprawie donie舵 do prokuratury o przekroczeniu uprawnie i niegospodarno禼i.

-- Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

A jak by by硂 blisko do przegrania to zarz眃a 秝iadectwa legalizacji zegarka w aparacie jakim robili zdj阠ia. Z innych przepis體 wynika 縠 urz眃zenia na podstawie kt髍ych pobiera si op砤ty lub co kontroluje musz mie legalizacj Urz阣u Miar.

Data: 2013-11-20 19:56:00
Autor: t岽
sqlwiel wrote:

[...]

Tak zachowa si臋 psychol, natomiast normalny cz艂owiek po prostu napisze, 偶e by艂 wtedy zagranic膮.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-11-21 08:26:01
Autor: Hades
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
U偶ytkownik "t谩麓聫"
[...]

Tylko z jakiego to niby powodu ktos ma udawadniac ze nie jest koniem?
AM

Data: 2013-11-21 09:39:11
Autor: t岽
Hades wrote:

Tak zachowa si臋 psychol, natomiast normalny cz艂owiek po prostu napisze,
偶e by艂 wtedy zagranic膮.

Tylko z jakiego to niby powodu ktos ma udawadniac ze nie jest koniem? AM

A w s膮dzie to co b臋dzie robi艂, jak nie udowadnia艂?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-11-21 10:54:53
Autor: WOJO
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
A w s膮dzie to co b臋dzie robi艂, jak nie udowadnia艂?
A to ju偶 jest inna sprawa. W s膮dzie b臋dzie walczy艂 o jak najwy偶sze kwoty.
WOJO

Data: 2013-11-21 09:01:43
Autor: WOJO
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
Tak zachowa si臋 psychol, natomiast normalny cz艂owiek po prostu napisze,
偶e by艂 wtedy zagranic膮.
Nie.
Normalny cz艂owiek u偶yje wszystkich mo偶liwych prawnie argument贸w, by takie przypadki si臋 zdarza艂y rzadziej.
Jednym z nich jest mo偶liwo艣膰 przytoczona przez sqlwiela.
Po zas膮dzeniu odpowiednio wysokich kwot na rzecz "艣wiadka", kto艣 si臋 mo偶e puknie w g艂贸wk臋 i takich "kwiatk贸w" b臋dzie mniej.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-21 09:41:16
Autor: t岽
WOJO wrote:

Normalny cz艂owiek u偶yje wszystkich mo偶liwych prawnie argument贸w, by
takie przypadki si臋 zdarza艂y rzadziej.

Tak, i na pewno z tego powodu, 偶e jeden urz臋dnik zostanie ukarany (ma艂o prawdopodobne) to inny si臋 w przysz艂o艣ci nie pomyli. JASNE.

Jednym z nich jest mo偶liwo艣膰 przytoczona przez sqlwiela. Po zas膮dzeniu
odpowiednio wysokich kwot na rzecz "艣wiadka", kto艣 si臋 mo偶e puknie w
g艂贸wk臋 i takich "kwiatk贸w" b臋dzie mniej. Pozdrawiam. WOJO

W najlepszym razie kare zap艂aci pa艅stwo i ma to dok艂adnie 偶adn膮 korelacj臋 z tym, czy w przysz艂o艣ci jaki艣 urz臋dnik si臋 pomyli, czy nie. Przecie偶 z艂o艣liwie mu tego mandatu za parkowanie nie wys艂ali. Ale ok, jak kto艣 si臋 nudzi i nie ma nic ciekawego do roboty to mo偶e si臋 tak zabawia膰. Normalny cz艂owiek unika s膮dzenia si臋 o pietruszk臋.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-11-21 19:13:50
Autor: John Ko艂alsky
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost

U偶ytkownik "t?"

[...]

Ale Ty g艂upi jeste艣 to a偶 g艂owa boli. Przecie偶 oni nie odpuszcz膮. Bo si臋 tym trudni膮. Nic innego robi膰 nie potrafi膮.

Data: 2013-11-20 20:53:03
Autor: Szuwaks
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
Witam,

U偶ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:528cffd9$0$2276$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-11-20 19:23, pwz pisze:
Teoretycznie sprawa jasna i prosta - z jakiego艣 powodu kto艣 mi przysy艂a
'mandat' za parkowanie auta, kt贸re by艂o kilka tysi臋cy kilometr贸w dalej.

Z tego co wiem, w ZDM istnieje procedura reklamacyjna.
Trzeba do nich przyj艣膰, wype艂ni膰 druczek, do艂膮czy膰 dowody.
Mo偶e u mnie by艂 bardziej prozaiczny przypadek, bo chodzi艂o o brak kwitu za szyb膮, kt贸ry mia艂em w kieszeni.
Ot, zagada艂em si臋 i nie po艂o偶y艂em, czy jako艣 nie po艂o偶y艂em bo si臋 zagada艂em lub zamy艣li艂em.
Nie wa偶ne.
W ka偶dym razie napisa艂em reklamacj臋, na kt贸r膮, po jakim艣 czasie dosta艂em pisemnie odpowied藕 odmown膮.
Poniewa偶 istnieje mo偶liwo艣膰 odwo艂ania si臋 od decyzji zrobi艂em to.
Znowu po jakim艣 kosmicznym czasie otrzyma艂em informacj臋, 偶e komisja odwo艂awcza (w tym偶e samym ZDM) rozpatrzy艂a odwo艂anie odmownie.
No i dopisali jeszcze, 偶e od tej decyzji nie przys艂uguje ju偶 偶adne odwo艂anie.
O ile dobrze pami臋tam to nie ui艣ci艂em op艂aty.
Poniewa偶 pojazd by艂 zarejestrowany na kogo innego, osob臋 t膮 spotka艂a przykro艣膰.
Ot贸偶 UM powo艂uj膮c si臋 na jak膮艣 ustaw臋 z 1966 r. za偶膮da艂 od pracodawcy przelania kwoty z odsetkami na rzecz UM.
Nie chc膮c powodowa膰 dodatkowych stres贸w osobie, kt贸r膮 to dotkn臋艂o dalej nie walczy艂em, a  ta niezbyt wielka kwota zosta艂a w ko艅cu zap艂acona.

Nie wiem jakie dowody mog膮 mie膰 przeciwko Tobie, ale obawiam si臋, 偶e bez wizyty w ZDM na Chmielnej si臋 nie ob臋dzie.
Ciekaw jestem dalszego ci膮gu.

BTW.
Znajomego synalek, trzy razy z艂apany zosta艂 przez kanar贸w w metrze.
UM wytoczy艂 mu spraw臋 karn膮.
Robi si臋 co raz ciekawiej.

Szuwaks

Data: 2013-11-20 20:54:53
Autor: Szuwaks

U偶ytkownik "Szuwaks" <szuwaks@go2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:528d132d$0$2288$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przepraszam, mia艂o by膰 odpowiedziane do pwz. :)

Szuwaks

Data: 2013-11-20 23:35:07
Autor: t岽
Szuwaks wrote:

Znajomego synalek, trzy razy z艂apany zosta艂 przez kanar贸w w metrze. UM
wytoczy艂 mu spraw臋 karn膮.

Karn膮? Za co niby?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-11-21 00:52:09
Autor: Maciej Bebenek
<t岽> wrote:
Szuwaks wrote:

Znajomego synalek, trzy razy z艂apany zosta艂 przez kanar贸w w metrze. UM
wytoczy艂 mu spraw臋 karn膮.

Karn膮? Za co niby?

Wykroczenie

Art. 121
搂 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie na艂o偶onej na niego kary
pieni臋偶nej okre艣lonej w taryfie, po raz trzeci w ci膮gu roku bez zamiaru
uiszczenia nale偶no艣ci wy艂udza przejazd kolej膮 lub innym 艣rodkiem lokomocji,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolno艣ci albo grzywny.

Data: 2013-11-21 09:12:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wezwanie do zap砤ty za auto na wakacjach - crosspost
Dnia 2013-11-20, o godz. 20:53:03
"Szuwaks" <szuwaks@go2.pl> napisa(a):

Z tego co wiem, w ZDM istnieje procedura reklamacyjna.
Trzeba do nich przyj舵, wype硁i druczek, do潮czy dowody.

Po czym kopa si z koniem i udowadnia 縠 nie jest si wielb潮dem. ZDM
ubzdura sobie 縠 jak nie masz kwitka z parkomatu wy硂縪nego to
nie zap砤ci砮. Przy czym je秎i nie przedstawisz kwitka z parkomatu obok
samochodu to tak jakby go nie mia w og髄e. I nie wyt硊maczysz 縠
mo縠sz mie op砤t z dowolnego parkomatu by parkowa legalnie. Sprawa
prze鎤iczona osobi禼ie po tym jak podczas przemieszczania si po
mie禼ie kwitek spad spod szyby na pod硂g. Uznaj眂 reklamacj "jako
wyj眛ek" dopiero po przedprocesowym pi秏ie od mojego prawnika.

Zdr體ko

Data: 2013-11-21 09:16:49
Autor: AZ
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2013-11-20, Szuwaks <szuwaks@go2.pl> wrote:
[...]

Sorry ale to trzeba byc idiota zeby godzic sie na udowadnianie, ze nie jest
sie wielbladem. Masz czas na lazenie, wypelnianie druczku, zbieranie dowodow
(a jakbys ich nie mial to co?) tylko gdy ktos napisze Ci, ze jestes mu cos
dluzny? To ktos ma udowodnic, ze jestes mu cos winien.

Czasami mi przychodzi cos od jakichs firm windykacyjnych albo dzwonia, zebym
zaplacil rzekomo niezaplacona fakture albo przyslal im/przefaksowal dowod
wplaty to odpisuje, ze nie ma z tym problemu tylko prosze najpierw o
uiszczenie oplaty za poswiecony czas, dojazd na poczte i nadanie listu i na tym sprawa sie konczy, raz tylko Allianz poszedl do e-sadu, ze niby
rozwiazalem umowe o OC tydzien po terminie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-20 20:52:55
Autor: Maciek
[...]
Nie przesadzaj. Swego czasu 偶ona podjecha艂a w nocy pod szpital i sobie w
nim par臋 dni zosta艂a, a w tym czasie samochodu nie mia艂 kto odebra膰 z
p艂atnej strefy. Opis sytuacji zosta艂 wys艂any na podany przez Ciebie
e-mail, poprosili tylko o jaki艣 dokument potwierdzaj膮cy, wys艂a艂em skan
wypisu ze szpitala) nawet nie do ko艅ca kompletny, bo zamaza艂em wszystkie
dane dotycz膮ce powodu pobytu w szpitalu). Troch臋 trzeba by艂o poczeka膰,
ale spraw臋 umorzyli, co mnie w sumie pozytywnie zaskoczy艂o.

Maciek

Data: 2013-11-21 08:27:54
Autor: Hades
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
U偶ytkownik "Maciek"
[...]

Pozdrawiam
Maciek

A gdzie Ty tu widzisz przesade? Instutucja probuje wyludzic pieniadze od
obywatela a Ty nazywasz to przesada? Przypadkiem nie nazywa sie to
zupelnie inaczej?
AM

Data: 2013-11-21 08:40:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.11.2013 08:27, Hades pisze:

A gdzie Ty tu widzisz przesade? Instutucja probuje wyludzic pieniadze od
obywatela a Ty nazywasz to przesada? Przypadkiem nie nazywa sie to
zupelnie inaczej?

Przypadkiem mo偶e to by膰 zwyk艂a pomy艂ka - tobie nigdy si臋 偶adna pomy艂ka nie zdarzy艂a? Z艂y adres? Pomylony numer telefonu?

--
艢wiadomie psuj膮cy kodowanie i formatowanie wierszy
s膮 jak sraj膮cy z lenistwa i g艂upoty na 艣rodku pokoju.

Data: 2013-11-21 09:15:06
Autor: WOJO
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
Przypadkiem mo偶e to by膰 zwyk艂a pomy艂ka - tobie nigdy si臋 偶adna pomy艂ka nie zdarzy艂a? Z艂y adres? Pomylony numer telefonu?
Przypadkiem mo偶e by膰.
Tylko dlaczego ten "przypadek" by艂 w dw贸ch oddalonych od siebie o tydzie艅 terminach?
Pwz zachowa艂 si臋 prawid艂owo, poprosi艂 o przys艂anie dokumentacji "swojego" wykroczenia.
Ju偶 w tym momencie powinna si臋 zapali膰 kontrolka w ZDM i powinni umorzy膰 spraw臋 z przeprosinami.
A gdzie zasada preasumptio boni viri?
Dlaczego to niewinny ma udowadnia膰 swoj膮 niewinno艣膰, a nie odwrotnie?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-11-21 10:23:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.11.2013 09:15, WOJO pisze:
[...]

Trywialne - kto艣 raz si臋 pomyli艂 w numerze, za drugim razem przydyba艂 ten sam samoch贸d i sobie wszystko skopiowa艂 bez sprawdzania z poprzedniego formularza.

Inna opcja: kradzione/podrabiane tablice. Lub, jak wspomnia艂em, kto艣 si臋 pod ZDM podszywa.

Pwz zachowa艂 si臋 prawid艂owo, poprosi艂 o przys艂anie dokumentacji
"swojego" wykroczenia.

A czy ja m贸wi臋, 偶e nie?

Ju偶 w tym momencie powinna si臋 zapali膰 kontrolka w ZDM i powinni umorzy膰
spraw臋 z przeprosinami.

No, nie tak od razu - teoretycznie inicjator w膮tku mo偶e k艂ama膰, 偶e gdzie艣 wyjecha艂, czy偶 nie? ;)

A gdzie zasada preasumptio boni viri?
Dlaczego to niewinny ma udowadnia膰 swoj膮 niewinno艣膰, a nie odwrotnie?

Nerwosolku?

Data: 2013-11-21 10:07:38
Autor: pwz
W dniu 2013-11-21 08:40, Andrzej Lawa pisze:
Przypadkiem mo偶e to by膰 zwyk艂a pomy艂ka - tobie nigdy si臋 偶adna pomy艂ka
nie zdarzy艂a? Z艂y adres? Pomylony numer telefonu?

Mam nadziej臋, 偶e jest to zwyk艂a pomy艂ka i zdj臋cia (na kt贸re czekam) poka偶膮, 偶e to nie jest moje auto. No bo nie mo偶e by膰 - bilokacji jeszcze nie opanowa艂em.
Gorzej - kt贸rego to scenariusza si臋 obawiam - je偶eli otrzymam jakie艣 niewyra藕ne fotki albo np. zbli偶enie samego auta bez mo偶liwo艣ci zweryfikowania, w kt贸rym miejscu stoi. A bo to trudno przestawi膰 datownik w aparacie cyfrowym?
Aha, przy okazji dziwna sprawa: jedno z tych wydarze艅 jest datowane na 30.VIII, na godzin臋 7.30. Wydawa艂o mi si臋 zawsze, 偶e strefa p艂atnego parkowania dzia艂a od 8.00?
pwz

Data: 2013-11-21 10:20:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.11.2013 10:07, pwz pisze:
[...]

Owszem. Ciekawe.

Mo偶e to nie ZDM ale jacy艣 oszu艣ci si臋 podszywaj膮? List polecony ze zwrotk膮?

Kiedy艣 kto艣 udawa艂 Polsk膮 Akcj臋 Humanitarn膮 i tylko numer konta by艂 inny.

Data: 2013-11-21 10:33:59
Autor: pwz
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
W dniu 2013-11-21 10:20, Andrzej Lawa pisze:
(...)
[...]

Tak, list polecony ze zwrotk膮.
Scenariusz podszywania si臋 te偶 uwzgl臋dniam w swoich rozwa偶aniach, jednak nr rachunku si臋 zgadza z tym: http://www.zdm.waw.pl/zarzad-drog-miejskich/rachunki-bankowe/ (17 1030 1508 0000 0005 5005 9118)
pwz

Data: 2013-11-22 11:40:33
Autor: Jarek Andrzejewski
Wezwanie do zap砤ty za auto na wakacjach - crosspost
On Thu, 21 Nov 2013 10:07:38 +0100, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

Aha, przy okazji dziwna sprawa: jedno z tych wydarze jest datowane na 30.VIII, na godzin 7.30. Wydawa硂 mi si zawsze, 縠 strefa p砤tnego parkowania dzia砤 od 8.00?

to mo縠 czas na spacer do prokuratury?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-11-22 18:35:12
Autor: pwz
[...]

Nigdy nie by砮m w prokuraturze, chocia zbyt m硂dy nie jestem. Nie wiem, czy mam ch赕 si z tym szarpa, bo nawet nie znam procedury ani przepisu, na kt髍y mia砨ym si powo砤 zg砤szaj眂 - co? - przest阷stwo? wykroczenie?
pwz

Data: 2013-11-22 20:28:09
Autor: Jarek Andrzejewski
On Fri, 22 Nov 2013 18:35:12 +0100, pwz <pwz@onet.eu> wrote:

przepisu, na kt髍y mia砨ym si powo砤 zg砤szaj眂 - co? - przest阷stwo? wykroczenie?

IMHO jest to przekroczenie uprawnie przez urz阣nika.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-11-21 08:45:37
Autor: A. Filip
Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost
"Hades" <waruga@vp.pl> pisze:
U偶ytkownik "Maciek"
[...]

<ironia> No przecie偶 jak ubezpieczyciel przegrywa spraw臋 w s膮dzie i zostaje *zmuszony* do wyp艂aty odszkodowania od czego chcia艂 si臋 wy艂ga膰 to nie mo偶e to by膰 usi艂owanie wy艂udzenia. </ironia>

--
A. Filip
Patrz na matk臋 zamiast na c贸rk臋.  (Przys艂owie japo艅skie)

Wezwanie do zap艂aty za auto na wakacjach - crosspost