Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Wezwanie do zapłaty od Orange

Wezwanie do zapłaty od Orange

Data: 2009-11-05 18:55:28
Autor: Technolog
Wezwanie do zapłaty od Orange
Data: 2009-11-05 19:40:02
Autor: Flo
Wezwanie do zapłaty od Orange
Technolog pisze:
Za Wykopem:
http://pokazywarka.pl/orange_idzie_na_calosc/

Pewnie naleĹźałoby przelać tak dla jaj 0,01zł na wskazane konto i zażądać potwierdzenia rozwiązania umowy i zwrotu nadpłaty.  :)

Roszczenie zostanie uznane za spełnione, nawet jeśli jest to błąd w sporządzonym piśmie.  :)

Wierzyciel wystąpił z wezwaniem wskazując kwotę, a dłużnik to żądanie spełnił.

OgĂłlnie jednak niezły bałagan i wiarygodnych radcĂłw prawnych mają  :)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-11-06 08:44:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Wezwanie do zapłaty od Orange
On Thu, 05 Nov 2009 19:40:02 +0100, Flo <florian6@NOSPAM.gazeta.pl>
wrote:

Ogólnie jednak niezły bałagan i wiarygodnych radców prawnych mają  :)

Radca prawny to pewnie się pospisał tylko albo nawet tego nei widział
sam i jego sekretarka faksymilkę podpisu przybiła pod gotowym
szablonem. Podobnie jak na kilku setkach innych pism codziennie. ;-)

Zdrówko

Data: 2009-11-06 15:59:43
Autor: Marcin
Wezwanie do zapłaty od Orange
Dnia 05-11-2009 o 19:40:02 Flo <florian6@nospam.gazeta.pl> napisał(a):


Pewnie należałoby przelać tak dla jaj 0,01zł na wskazane konto i zażądać  potwierdzenia rozwiązania umowy i zwrotu nadpłaty.  :)

A co powiecie na to? Zapłaciłem w Play fakturę za zerwanie umowy, złożyłem  w Salonie Firmowym wniosek o przeniesienie z powrotem z abonamentu na  Fresh, na drugi dzień oni to potwierdzili telefonicznie, a mimo to:
1. telefon nadal już trzeci tydzień działa jako abonamentowy;
2. dostałem fakturę na kolejny okres rozliczeniowy;
3. twierdzą, że jeśli przeniosę numer do innej sieci nie mogąc się  doczekać na przeniesienie do Fresh, obciążą mnie DRUGĄ karą za zerwanie  umowy.
--
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-11-06 16:24:01
Autor: Flo
Wezwanie do zapłaty od Orange
Marcin pisze:

A co powiecie na to? Zapłaciłem w Play fakturę za zerwanie umowy, złożyłem w Salonie Firmowym wniosek o przeniesienie z powrotem z abonamentu na Fresh, na drugi dzień oni to potwierdzili telefonicznie, a mimo to:
1. telefon nadal już trzeci tydzień działa jako abonamentowy;
2. dostałem fakturę na kolejny okres rozliczeniowy;
3. twierdzą, że jeśli przeniosę numer do innej sieci nie mogąc się doczekać na przeniesienie do Fresh, obciążą mnie DRUGĄ karą za zerwanie umowy.

Byłbym złośliwy to powiedziałbym, że masz co chciałeś.
Play jest dla małolatów, a nie poważnych ludzi.

Co do tematu:
Czy w umowie masz zapis w jakim terminie zostanie przeniesiony numer?
Przenosiłeś numer w trybie jednodniowym, czy z zachowaniem okresu wypowiedzenia?
Za zerwanie umowy Fresh jest kara? Myślałem, że to prepaid i tylko się w nim rejestruje swoje dane.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-11-10 08:01:56
Autor: Dominik & Co
Wezwanie do zapłaty od Orange
Flo napisał(a):

Za zerwanie umowy Fresh jest kara? Myślałem, że to prepaid i tylko się w nim rejestruje swoje dane.

Byłbym złośliwy, gdybym powiedział, że warto czytać, na co się
odpowiada. Telefon jest nadal w abo i jeśli nie mogąc się doczekać
na przejście do Fresh (czyli będąc nadal w abo) przedpiśca będzie chciał
przejść do innej sieci, to grożą, że naliczą karę (mimo, że już raz naliczyli).

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-11-10 09:40:00
Autor: Flo
Wezwanie do zapłaty od Orange
Dominik & Co pisze:

Byłbym złośliwy, gdybym powiedział, że warto czytać, na co się
odpowiada. Telefon jest nadal w abo i jeśli nie mogąc się doczekać
na przejście do Fresh (czyli będąc nadal w abo) przedpiśca będzie chciał
przejść do innej sieci, to grożą, że naliczą karę (mimo, że już raz naliczyli).

A przeczytałeś moje pytania?
Od odpowiedzi na nie zależy w jakiej sytuacji jest @Marcin.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-11-10 10:21:20
Autor: Dominik & Co
Wezwanie do zapłaty od Orange
Flo napisał(a):

A przeczytałeś moje pytania?

Przeczytałem. Zwłaszcza ostatnie.
Możesz zdradzić, jaki proces myślowy doprowadził Cię
do jego zadania?

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-11-10 12:03:00
Autor: Flo
Wezwanie do zapłaty od Orange
Dominik & Co pisze:

Przeczytałem. Zwłaszcza ostatnie.
Możesz zdradzić, jaki proces myślowy doprowadził Cię
do jego zadania?

1. Zapłacił karę tylko nie wiadomo za co bo kara jest naliczana na dzień faktycznego przeniesienia numeru, a nie na dzień złożenia pełnomocnictwa.
2. Jeśli nadal telefon jest aktywny w abonamencie (są faktury) to wybrał przeniesienie z zachowaniem okresu wypowiedzenia, a to trwa (i to długo).
3. Skoro nie przeniósł w trybie jednodniowym to o jakiej karze (kolejnej) mowa? Czyżby właśnie za Fresh'a chcieli mu coś naliczyć? To mnie właśnie zdziwiło, bo kara raz zapłacona za zerwanie umowy kończy temat.

Pierwotna umowa faktycznie zostanie rozwiązana zapewne z chwilą zakończenia okresu wypowiedzenia. Nadal nie mogę pojąć jaką karę zapłacił. Kara za niedotrzymanie warunków umowy naliczana jest wraz z ostatnią fakturą rozliczającą usługi.
Ciekawe w jakiej wysokości była ta kara i w jaki sposób została naliczona bo to też ważne.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com
http://detektywtorun.pl
+48 509 969 040
Departament Klientów Biznesowych Plus GSM (G300) Toruń
+48 607 600 027

Data: 2009-11-10 13:52:35
Autor: Dominik & Co
Wezwanie do zapłaty od Orange
Flo napisał(a):

Ciekawe w jakiej wysokości była ta kara i w jaki sposób została naliczona bo to też ważne.

No ale skoro zapłacił, to chyba ma jakiś kwit na to
z tymi informacjami? (to już raczej do Marcina).

A może kasa poszła do kieszeni pracownika salonu? ;-)

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2009-11-14 00:01:31
Autor: Marcin Mały
Wezwanie do zapłaty od Orange


Nadal nie mogę pojąć jaką karę zapłacił.

Heh.
Ja teĹź juĹź sam nie wiem, co zapłaciłem. Wiem tyle, Ĺźe po przejściu z Fresh  na abo miałem telefon przez jeden dzień, potem mi wystawiono fakturę z  karą, potem odrzucono mi reklamację tej kary twierdząc, Ĺźe jest  bezzasadna, więc zapłaciłem.
Na dzisiejszy dzień dostałem od nich pisemne przyznanie się do błędu  systemowego, wskutek ktĂłrego wyłączyli mi telefon, uznali teĹź, Ĺźe kara  była bezzasadna.
W ramach rekompensaty za dwa tygodnie nie działania telefonu zaproponowali  mi (SIC!) pakiet 30 minut do wszystkich sieci przez 3 kolejne okresy  rozliczeniowe, ale mam ich serdecznie dość i obawiam się, Ĺźe nie  skorzystam.
Zupełnie nie zgadzają mi się daty tego wszystkiego ani nic.
27 IX - podpisałem umowę i przeniosłem nr z Fresh do abo,
28 IX - wyłączyli mi telefon
29 IX - pierwszy raz zgłosiłem telefonicznie, Ĺźe telefon nie działa i  prosiłem o interwencję
2 X - wystawili mi fakturę za zerwanie umowy z terminem płatności 19 X
4 X - podczas wizyty w Salonie Firmowym w Krakowie dowiedziałem się o  wystawionej mi karze umownej, ale obiecano mi szybkie załatwienie sprawy,  włączenie telefonu od północy następnego dnia oraz anulowanie kary umownej;
5 X - telefon nadal nie działał - złożyłem reklamację kary umownej
9 X - włączyli mi telefon
ok. 15 X - odrzucili moją reklamację dotyczącą kary umownej i złoĹźyłem  odwołanie
19 X - wkurzyłem się i nie mogąc się doczekać rozwiązania problemĂłw  reklamacyjnych a) zapłaciłem karę umowną, b) złoĹźyłem osobiście w Salonie  Firmowym wniosek o wyłączenie numeru z abonamentu i powrĂłt do Fresh (pół  godziny przed moją wizytą w Salonie konsultantka na *500 poinformowała  mnie, Ĺźe w Łodzi nie ma salonu firmowego i Ĺźe najbliĹźszy znajduje się w  Warszawie, a kolejny w Olsztynie)
20 X - konsultantka zadzwoniła do mnie i potwierdziła zerwanie umowy i  przełączenie numeru do Fresh
27 X - odpowiedzieli mi na wszystkie reklamacje dotyczące dwutygodniowego  wyłączenia numeru, stwierdzili, Ĺźe to był systemowy błąd techniczny i Ĺźe  kara była bezzasadna, podali sposĂłb domagania się zwrotu tej kary, a w  razie gdybym chciał zrezygnować z usług, prosili o złoĹźenie wniosku (jaki  juĹź w międzyczasie złoĹźyłem 19 X); problem tylko w tym, Ĺźe data 27 X to  data wydrukowana na ich piśmie, ale juĹź nie data wysłania tego pisma
6 XI - data na stemplu pocztowym potwierdzającym wysłanie pisma z 27 X
Między 19 X a 13 XI - wielokrotnie ponaglałem sprawę rozwiązania umowy,  poniewaĹź w międzyczasie P4 zamknęło sprawę mojego wniosku o wyłączenie  abonamentu z 19 X i traktowali go tak, jakby go nie było. Konsultanci  informowali mnie, Ĺźe jestem klientem lojalnościowym związanym dwuletnią  umową i Ĺźe - jeśli przeniosę numer lub napiszę rezygnację, zostanie mi  naliczona kolejna kara umowna.
13 XI - w systemie pojawiło się potwierdzenie rozwiązania umowy z dniem 1  XII.
Mam tej firmy dość. Zapłaciłem 1495 zł kary po jednym dniu uĹźywania  telefonu i wyłączeniu go przez sieć wbrew mojej woli, zapłaciłem dwie  kolejne faktury za usługi telekomunikacyjne, w tym jedna za okres  rozliczeniowy do końca listopada (a przecieĹź od 28 IX  nie uĹźywam tego  telefonu, bo tego dnia sieć wyłączyła mi numer na blisko dwa tygodnie, a  ja przez ten czas zdążyłem wrĂłcić do abonamentowego numeru w innej sieci).
Teraz boję się trochę, Ĺźe mimo to system informatyczny P4 wygeneruje mi  kolejną fakturę za grudzień, ale cóş, wtedy juĹź chyba zostaje mi tylko iść  do sądu.
Wiem, Ĺźe to wszystko zawiłe i nielogiczne. Ale cała moja przygoda z Play  była takim jednym wielkim absurdem i mam nadzieję, Ĺźe szybko się skończy.  Pomyślałem, Ĺźe - skoro moja dygresja w tym wątku wzbudziła pewne  wątpliwości - postaram się to wszystko opisać pokrĂłtce.Przepraszam, jeśli  tylko namąciłem.

Data: 2009-11-14 00:46:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Wezwanie do zapłaty od Orange
Marcin Mały wrote:

Wiem, że to wszystko zawiłe i nielogiczne. Ale cała moja przygoda z Play była takim jednym wielkim absurdem i mam nadzieję, że szybko się skończy. Pomyślałem, że - skoro moja dygresja w tym wątku wzbudziła pewne wątpliwości - postaram się to wszystko opisać pokrótce.Przepraszam, jeśli tylko namąciłem.

Napisz chłopie, skargę do UKE, podając to wszystko (plus oczywiście swoje dane osobowe i nr telefonu, którego ten matrix dotyczy).
Ty już dużo nie skorzystasz, ale inni... Pro publico bono :-)

Wezwanie do zapłaty od Orange

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona