Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD

Data: 2014-01-31 12:47:06
Autor: RadoslawF
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Sąsiad się pochwalił że dostał wezwanie w sprawie wykroczenia
które podobno popełnił jego samochód trzy miesiące wcześniej.
Tradycyjnie nie ma zdjęcia są trzy propozycje, mandat 200zł i
cztery punkty, mandat 500zł bez punktów, lub wskazanie komu się
pojazd użyczyło czy powierzyło.
Wykroczenie podobno popełniono koło Kraśnika, oświadczenie
właściciel ma wysłać do GIDT w Raszynie (koło warszawy)
a straszą ze w razie nie odesłania będą wzywać do Warszawy
pomimo że sami przyznają się do posiadania delegatur na terenie
całego kraju. No to skoro tacy uprzejmi to co mogę sąsiadowi
zaproponować ? Trzy miesiące już stracili jak przeciągnąć
procedurę o pozostałe trzy ?

ps. Sąsiad nie ma rodziny i przepychanie sprawy przez sąd
i np. nie będzie zeznawał na członka rodziny czy zasłanianie
się że to ktoś z rodziny bez jego wiedzy nie wróży sukcesu.
Ale jeśli sprawa trafi do sądu do rozprawa będzie w okolicy
miejsca popełnienia wykroczenia czy w okolicy delegatury GITD ?

Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 12:28:38
Autor: Budzik
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

[...]

A jechałes i popełniłes? ;-)

Data: 2014-01-31 13:52:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-31 13:28, Użytkownik Budzik napisał:

[...]

Nie ja tylko sąsiad, czy jechał on czy kto inny nie pytałem,
nie moja sprawa. Gdyby mnie ktoś spytał gdzie jechałem
swoim samochodem kwartał temu nie potrafił bym odpowiedzieć.
Ja odradziłem tylko bezsensowne zmyślanie w stylu znajomego
chińczyka bo może się okazać że na zdjęciu właściciel będzie
rozpoznawalny i można dostać domiar za składanie fałszywych
zeznań.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 13:57:13
Autor: Budzik
[...]

Wiadomo, aczkolwiek mozna to ustalic na zasadzie:
- możliwe bo tamtedy jezdze
- niemożliwe bo tamtedy nigdy nie jechałem.

Własciwie to z tego co napisałes nie wynika czy on chce zapłacic czy jednak twierdzi ze nie przekracza predkosci wiec to niemozliwe, zeby go gdzies pstrykneli.

Data: 2014-01-31 15:33:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-31 14:57, Użytkownik Budzik napisał:

[...]

Wolałby nie płacić ale udowadniać że jechał wolniej lub nie jechał
tam nie ma jak. Jak tez nie widzę tego jako ewentualnego kierunku obrony.
Więc pytanie jak uniknąć, próbować przeczekać ustawowe pół roku ?
A jak minie to nie wyślą sprawy automatem do sądu ?

Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 13:19:29
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Witam po wakacjach.
Ja czekam na wyrok nakazowy z sadu oddalonego o 200km od miejsca zamieszkania po namierzeniu iskra przez policje i bede skladal sprzeciw z przeniesieniem rozprawy.
Teoretycznie nie powinni robic problemu bo dziala spychologia jak wszedzie.
Raz mi przeniesli nawet gdy nie prosilem :)

Data: 2014-01-31 12:23:10
Autor: AZ
On 2014-01-31, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:

[...]
No i przyjechali policjanci?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-31 13:26:00
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Nie rozumiem, dokad mieliby przyjechac ?

Data: 2014-01-31 12:31:17
Autor: AZ
On 2014-01-31, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl> wrote:

[...]

No przeniesli rozprawe do sadu w miejscu Twojego zamieszkania, to policjanci
nie musieli przyjechac na rozprawe?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-31 13:33:05
Autor: Czesław Wiśniak
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
No przeniesli rozprawe do sadu w miejscu Twojego zamieszkania, to policjanci
nie musieli przyjechac na rozprawe?

Generalnie jest tak, ze przychodzi policjant z komisariatu z miejsca zamieszkania i czyta notatki tamtego i za niego sie tlumaczy, a wczesniej to byl konflikt ze straza gminna i sad tutaj umorzyl sprawe bez powolywania kogokolwiek.

Data: 2014-01-31 13:47:15
Autor: Miroo
W dniu 2014-01-31 13:19, Czesław Wiśniak pisze:
Ja czekam na wyrok nakazowy z sadu oddalonego o 200km od miejsca
zamieszkania po namierzeniu iskra przez policje i bede skladal sprzeciw
z przeniesieniem rozprawy.

A jaki jest czas na złożenie sprzeciwu? Teraz są jaja z pocztą sądową i można się jej w ogóle nie doczekać.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 04:52:08
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 31 stycznia 2014 13:47:15 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
> [...]

> z przeniesieniem rozprawy.

A jaki jest czas na złożenie sprzeciwu? Teraz są jaja z pocztą sądową i można się jej w ogóle nie doczekać.

Jaja są tylko w kierunku sąd - odbiorca. W drugą stronę możesz gołębia wysłać. Korzystnie jak by potwierdzenie odbioru potrafił załatwić i dostarczyć nadawcy.

Data: 2014-01-31 14:18:59
Autor: Miroo
W dniu 2014-01-31 13:52, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Pisałem w kontekście tego wyroku, na który czeka Czesław W., żeby złożyć sprzeciw.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-31 05:39:21
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 31 stycznia 2014 14:18:59 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

> [...]

Pisałem w kontekście tego wyroku, na który czeka Czesław W., żeby złożyć sprzeciw.

A to jest oddzielny i bardzo poważny problem. Bo nie dość że się może nie doczekać to jeszcze uznają że dostał. Poczta jaka jest taka jest ale do firmy co jeszcze niedawno ulotki roznosiła zaufania nie mam żadnego. Na Poczcie jakieś od dawna wypracowane procedury są. Głupia sprawa ale listonosze mają swoje rejony i całkiem dobrze się w nich poruszają. Dla nich żaden problem wrzucić do właściwej skrzynki list z trochę skitranym adresem. Tamte ciołki cały czas listy do mnie wrzucają do skrzynki sąsiada a jego do mojej. On ma nr 8a a ja 8.

Data: 2014-01-31 13:50:51
Autor: Czesław Wiśniak
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD

A jaki jest czas na złożenie sprzeciwu? Teraz są jaja z pocztą sądową i
można się jej w ogóle nie doczekać.

7dni od dnia doreczenia

Data: 2014-01-31 05:16:11
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 31 stycznia 2014 13:50:51 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> A jaki jest czas na złożenie sprzeciwu? Teraz są jaja z pocztą sądową i

> można się jej w ogóle nie doczekać.

7dni od dnia doreczenia

Gorzej ze jak drugie nie odebrane to uważają ze odebrane. To czyste skurwysyństwo. I pomyśleć że jest taki kraj w którym wezwanie z sądu musi być dostarczone do ręki i jeszcze świadkowie muszą być.

Data: 2014-01-31 13:43:45
Autor: masti
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD

Wiśniak napisał:
> [...]

> można się jej w ogóle nie doczekać.

7dni od dnia doreczenia

Gorzej ze jak drugie nie odebrane to uważają ze odebrane. To czyste

ale uniemożliwia przeciąganie spraw przez świadome nieodbieranie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-31 05:49:32
Autor: kogutek444

napisał:

> skurwysyństwo.

ale uniemożliwia przeciąganie spraw przez świadome nieodbieranie

-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

według mnie lepiej nie ukarać jednego winnego niż ukarać niewinnego..

Data: 2014-01-31 13:54:30
Autor: AZ
On 2014-01-31, masti <gone@to.hell> wrote:

Gorzej ze jak drugie nie odebrane to uważają ze odebrane. To czyste
skurwysyństwo.

ale uniemożliwia przeciąganie spraw przez świadome nieodbieranie

Nie zauwazasz pewnego drobnego niuansu. Do niedawna (bo teraz ponoc sie to zmienilo) sad wysylal korespondencje na adres ktory podal np. wierzyciel -
specjalnie zly, albo nieaktualny i sie pozniej "dluznik" (bo czesto to byl fikcyjny dlug) dowiadywal o sprawie w momencie gdy juz mial zablokowane konta przez komornika.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-31 14:08:29
Autor: masti

On 2014-01-31, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

to jest oczywiście problem. Ale IMHO to sąd dał ciała nie sprawdzając gdzie wysyła

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-31 14:19:26
Autor: AZ
On 2014-01-31, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Nie sad a prawodawca ktory to doreczenie zastepcze ustanowil dajac piekne
narzedzie dla wyludzaczy. Niech sad sle pod oficjalny adres np. wg PESEL-u
i niech wtedy takie cos bedzie, tzn. ostatnie zmiany tez sa teorytycznie OK
bo jest mozliwosc ukarania powoda do 5k za bledny adres ciekawe jak to wyglada w praktyce.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-31 15:15:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 31.01.2014 15:08, masti pisze:

to jest oczywiście problem. Ale IMHO to sąd dał ciała nie sprawdzając
gdzie wysyła

Zwłaszcza przy istniejącym nadal meldunku.

Sąd powinien wysyłać pod adres zameldowania i tyle. Jeśli ktoś nie pilnuje tej formalności - jego/jej problem.

Data: 2014-01-31 23:08:53
Autor: Adam
W dniu 2014-01-31 15:15, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Andrzeju, to chyba też nie takie proste.

Znam kilka osób, które pod adresem zameldowania nie były po kilka lat - np. prowadzą działalność gospodarczą pod innym adresem, często kilkaset kilometrów dalej.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-31 14:30:04
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 31 stycznia 2014 23:08:53 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]

Znam kilka osób, które pod adresem zameldowania nie były po kilka lat - np. prowadzą działalność gospodarczą pod innym adresem, często kilkaset kilometrów dalej.

Rozwiązaniem wielu problemów byłby brak obowiązku meldunkowego. Mieli coś takiego wprowadzić. Ale szybciej mi kaktus na ręku wyrośnie jak to zrobią. Są kraje gdzie nie ma takiego obowiązku i sądownictwo w nich działa. Listy dochodzą. Przy braku obowiązkowego meldunku jak ktoś ma sprawę to najpierw adres musi ustalić a nie podawać pierwszy lepszy po to żeby przesyłka na przykład z sądu na pewno nie doszła.

Data: 2014-02-01 08:47:47
Autor: Czesław Wiśniak
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD

Rozwiązaniem wielu problemów byłby brak obowiązku meldunkowego.

Z  tego co wiem to tzw. meldunek obowiazuje tylko w Austrii, Niemczech i PL gdzie zapowiadano juz kilka razy zniesienie tegoz , jak to u nas :)

Data: 2014-02-01 10:00:27
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Feb 2014 08:47:47 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
Rozwiązaniem wielu problemów byłby brak obowiązku meldunkowego.
Z  tego co wiem to tzw. meldunek obowiazuje tylko w Austrii, Niemczech i PL gdzie zapowiadano juz kilka razy zniesienie tegoz , jak to u nas :)

No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ? Bo FR sa znacznie szerzej stosowane.

J.

Data: 2014-02-02 20:38:43
Autor: Czesław Wiśniak
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?

Do miejsca zamieszkania.

Data: 2014-02-04 03:28:34
Autor: J.F
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?
Do miejsca zamieszkania.

A skad znaja to miejsce, jesli nie ma obowiazku meldunkowego ?

J.

Data: 2014-02-04 08:32:04
Autor: masti
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 03:28:34 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

UĹźytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?
Do miejsca zamieszkania.

A skad znaja to miejsce, jesli nie ma obowiazku meldunkowego ?

nie podałeś to się nie dziw, ze pismo poszło tam gdzie się urzędowi wydawało i zostało uznane za przyjęte.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-04 09:16:33
Autor: Czesław Wiśniak

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52f08e93$4$2214$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
No zaraz - a gdzie wysylaja wezwania w innych krajach ?
Do miejsca zamieszkania.

A skad znaja to miejsce, jesli nie ma obowiazku meldunkowego ?

Podajesz w urzedzie.

Data: 2014-01-31 23:13:32
Autor: Budzik
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

Andrzeju, to chyba też nie takie proste.

Znam kilka osób, które pod adresem zameldowania nie były po kilka lat - np. prowadzą działalność gospodarczą pod innym adresem, często kilkaset kilometrów dalej.

Przy obecnym stanie prawnym warto zadbac aby jednak urzędy znaly twoj aktualny adres.
Jak widac - równiez we własnym interesie.
Co za problem zameldować się czasowo gdzies, gdzie przebywa sie kilka lat?

Data: 2014-01-31 23:41:47
Autor: AZ
On 2014-01-31, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Andrzeju, to chyba teĹź nie takie proste.

[...]

Ale to nie ma znaczenia. Sad sle na adres jaki poda powod, teraz sie akurat
zmienilo bo moga do 5k przywalic takiemu co specjalnie podal zly albo sie
nie przylozyl do sprawdzenia.

Jak mialem obowiazkowe stawiennictwo w sprawie w ktorej bylem swiadkiem to
jakos dzielnicowy z obcego miasta wiedzial gdzie mnie szukac :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-01 00:00:46
Autor: Budzik
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Użytkownik AZ artur.zabronski@gmail.com ...

[...]

To ja juz nic nie rozumiem.
Powod podaje mój adres. Korespondencja nie dochodzi. Sąd nie wysła wtedy na mój znany adres w bazie pesel tylko zakłada ze powód dołożył staranności i ze podał prawidłowy adres?
Jakas paranoja.

Data: 2014-01-31 16:12:01
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 1 lutego 2014 01:00:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Powod podaje mój adres. Korespondencja nie dochodzi. Sąd nie wysła wtedy na mój znany adres w bazie pesel tylko zakłada ze powód dołożył staranności i ze podał prawidłowy adres?

Okazuje się ze sąd nie weryfikuje adresu, peselu. Wynika to zapewne z błędnego założenia że sądu nie można oszukiwać.

Data: 2014-02-01 00:16:02
Autor: AZ
On 2014-02-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Powod podaje Twoj stary adres albo adres z tak zwanej dupy. Sad wysyla,
awizo raz, awizo dwa, wraca i jest uznane jako doreczone, tak jakbys to przeczytal. Jezeli Twoje stawiennictwo nie jest obowiazkowe to sprawa
sie toczy bez Ciebie i Twojej swiadomosci o niej i jezeli np. chodzi
o jakas fikcyjna fakture z przed 10 lat to o sprawie dowiadujesz sie
np. w sklepie nie mogac zaplacic karta a po powrocie do domu znajdujac
w skrzynce pismo od komornika - oni o dziwo nie maja problemu ze
znalezieniem poprawnych danych...

Teraz sad ma mozliwosc takiego powoda ukarac jezeli zrobil to celowo
lub mial mozliwosc ustalenia adresu, choc ciekawy jestem jak to jest
w praktyce bo to tylko mozliwosc ukarania.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-31 16:34:03
Autor: kogutek444
On 2014-02-01, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]

lub mial mozliwosc ustalenia adresu, choc ciekawy jestem jak to jest

w praktyce bo to tylko mozliwosc ukarania.

Było parę ciekawych spraw. Komornik przyszedł po kasę za nie zapłaconą fakturę z wódkę. Przyszedł do trzy letniego chłopaczka. Inny komornik zajął coś komuś bo miał takie samo imię i nazwisko.. To że adres się nie zgadzał ani pesel go nie obchodziło.

Data: 2014-02-01 01:22:33
Autor: the_foe
W dniu 2014-02-01 01:00, Budzik pisze:
[...]

jeszcze niedawno w aktach nie musiał być nr PESEL identyfikujacy osoby. Jak trzeba było wezwac Jana Kowalskiego z Warszawy to baza PESEL nie mogła pomóc. Trzeba było zdac sie na powoda.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-01 11:44:24
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Feb 2014 00:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Ba, paranoja to jest jak powod moze podac komornikowi inny adres ...

J.

Data: 2014-01-31 17:19:56
Autor: J.F
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
> [...]

I pomyśleć że jest taki kraj w którym wezwanie z sądu musi być dostarczone do ręki

Cos mi sie zdaje ze nie calkiem tak - w kraju tym, a przynajmniej w niektorych stanach,  policjant nie proponuje mandatu, tylko wrecza wezwanie do sadu i kaze pokwitowac.
A dalej to juz podejrzanego rola, aby sie z sedzia umowic na sprawe.

No i w kraju tym mozna sobie posiedziec pare dni bez wyroku za drobne przekroczenie predkosci :-)

Plus ostatnio masa kar dodatkowych.

J.

Data: 2014-02-01 01:25:04
Autor: the_foe
W dniu 2014-01-31 17:19, J.F pisze:
No i w kraju tym mozna sobie posiedziec pare dni bez wyroku za drobne
przekroczenie predkosci :-)

Tylko wtedy kiedy złapią cie np. w piatek wieczorem - bedziesz czekał do poniedziałku na sedziego.

--
@foe_pl

Data: 2014-01-31 19:58:21
Autor: anacron
W dniu 31.01.2014 12:47, RadoslawF pisze:
[...]

Użyć google.

http://damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-gitd/

http://damskomesko.pl/2013/06/jedno-zdjecie-to-za-malo/

Na początek dwa, ale wypadałoby jeszcze przeczytać kilka rzeczy.

--
anacron

Data: 2014-02-01 11:01:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-31 19:58, Użytkownik anacron napisał:

[...]

Google użyłem, moje wątpliwości budzą dwie sprawy, teksty z sieci
pochodzą co najmniej sprzed pół roku a przepisy są "ulepszane"
na bieżąco i zawsze brak opisu jak się to skończyło w konkretnie
opisywanym przypadku.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-03 12:03:10
Autor: anacron
W dniu 01.02.2014 11:01, RadoslawF pisze:
[...]

Po prostu wyślij to pismo, do którego link Ci podałem i zapomnij o temacie.

--
anacron

Data: 2014-02-03 13:00:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-02-03 12:03, Użytkownik anacron napisał:

[...]

A co zrobię jak sąsiadowi w odpowiedzi przyjdzie w odpowiedzi
wezwanie do sądu ? Trochę głupio potem będzie mu w oczy spojrzeć.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-03 13:18:13
Autor: anacron
W dniu 03.02.2014 13:00, RadoslawF pisze:
[...]

Mi z GITD nie przyszło (minęło już 10 miesięcy), nie przyszło też innym
osobom o których wiem, że wysłały. W przypadku SM próbują jeszcze
kombinować, ale pomijając jeden przypadek (i tu będzie apelacja) w
pozostałych SM przegrała w sądzie. Opieram się na danych, które posiadam
ja z pierwszej ręki a nie kolega, kolegi.

--
anacron

Data: 2014-02-03 15:59:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-02-03 13:18, Użytkownik anacron napisał:

[...]

OK. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-03 13:16:31
Autor: madejmag
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Witam,
chciałby podpiąć się do tematu. Właśnie cyknął mi fotkę aparat ITD i teraz pytanie: lepiej odbierać od nich korespondencję i pisać, że się nie wie (auto wspólne z żoną, więc mogę nie wiedzieć dokładnie), czy lepiej w ogóle nie odbierać od nich listów i się rozejdzie?
pozdrawiam

eM

Data: 2014-02-04 02:11:28
Autor: anacron
W dniu 03.02.2014 22:16, madejmag@gmail.com pisze:
Witam,
chciałby podpiąć się do tematu.

j.w.

--
anacron

Data: 2014-02-03 21:51:55
Autor: madejmag
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
anacron - czyli odebrać i słać pisemko jest najlepszym rozwiązaniem?

Budzik - zależy którą, bo na drodze, po której się poruszałem obowiązuje
jednocześnie 40km/h, 50km/h i 90km/h :-/

Data: 2014-02-04 19:00:17
Autor: Budzik
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Użytkownik  madejmag@gmail.com ...

anacron - czyli odebrać i słać pisemko jest najlepszym rozwiązaniem?

Budzik - zależy którą, bo na drodze, po której się poruszałem obowiązuje
jednocześnie 40km/h, 50km/h i 90km/h :-/

no to niezły kwiatek...

Data: 2014-02-04 21:23:31
Autor: masti
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Dnia pięknego Mon, 03 Feb 2014 21:51:55 -0800 osobnik zwany madejmag
napisał:

anacron - czyli odebrać i słać pisemko jest najlepszym rozwiązaniem?

Budzik - zależy którą, bo na drodze, po której się poruszałem obowiązuje
jednocześnie 40km/h, 50km/h i 90km/h :-/

jednocześnie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-04 22:20:06
Autor: madejmag
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
W dniu wtorek, 4 lutego 2014 22:23:31 UTC+1 użytkownik masti napisał:

jednocześnie?

Jednocześnie. Na dany odcinek drogi można wjechać poprzez 3 "odnogi" skrzyżowania:

-na jednej jest jawnie odwołany obszar zabudowany, czyli obowiązuje 90km/h

-na drugiej zwykły obszar zabudowany, skrzyżowanie odwołuje inne ograniczenia,
czyli można 50km/h (po 23:00 można nawet 60 km/h)

-dojeżdżając trzecią odnogą mijamy nazwę miejscowości + obszar + ograniczenie do 40km/h, które obowiązuje również za skrzyżowaniem.

sorry, taki mamy kraj.

pozdrawiam

Data: 2014-02-05 11:04:49
Autor: radekp@konto.pl
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Tue, 4 Feb 2014 22:20:06 -0800 (PST), w
<67f1a3a6-b5e9-411d-8593-8bb00ae55a3f@googlegroups.com>, madejmag@gmail.com
napisał(-a):

> [...]

-dojeżdżając trzecią odnogą mijamy nazwę miejscowości + obszar + ograniczenie do 40km/h, które obowiązuje również za skrzyżowaniem.

Możesz pokazać na Google Maps gdzie to jest? Wtedy uwierzę :).
To na pewno są drogi publiczne?

Data: 2014-02-05 14:10:04
Autor: masti
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 22:20:06 -0800 osobnik zwany madejmag
napisał:

W dniu wtorek, 4 lutego 2014 22:23:31 UTC+1 użytkownik masti napisał:

jednocześnie?

Jednocześnie. Na dany odcinek drogi można wjechać poprzez 3 "odnogi"
skrzyĹźowania:

-na jednej jest jawnie odwołany obszar zabudowany, czyli obowiązuje
90km/h

-na drugiej zwykły obszar zabudowany, skrzyżowanie odwołuje inne
ograniczenia, czyli moĹźna 50km/h (po 23:00 moĹźna nawet 60 km/h)

-dojeżdżając trzecią odnogą mijamy nazwę miejscowości + obszar +
ograniczenie do 40km/h, które obowiązuje również za skrzyżowaniem.

sorry, taki mamy kraj.

pozdrawiam

ciekawie to brzmi ale jakbyś pokazał współrzędne to by się popatrzyło

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 07:06:59
Autor: madejmag
W dniu środa, 5 lutego 2014 15:10:04 UTC+1 użytkownik masti napisał:

ciekawie to brzmi ale jakbyś pokazał współrzędne to by się popatrzyło

tutaj przykładowy odcinek"

http://goo.gl/maps/y8dv6

wjeżdżając od E przez Zgniłe Błota jest 40km/h, a od S przez Bełdów i Słowak
jest 50/60km/h (obszar zabudowany)

Data: 2014-02-03 13:21:16
Autor: madejmag
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Witam,
Chciałbym podpiąć się do tematu - właśnie ITD pstryknął mi fotkę.
Czy lepiej odebrać od nich list i odpisać, że nie wiem/ nie pamiętam,
(samochód wspólny z żoną),
czy w ogóle nie odbierać od nich korespondencji?
pozdrawiam

eM

Data: 2014-02-04 03:41:35
Autor: Budzik
[...]

Przekroczyłes predkosc?

Data: 2014-02-04 10:43:06
Autor: anacron
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
W dniu 04.02.2014 04:41, Budzik pisze:

Przekroczyłes predkosc?

Jakie to ma znaczenie? Niech się GITD najpierw nauczy fotki wysyłać i to
szybko, aby kierownik miał świeżą pamięć.

--
anacron

Data: 2014-02-04 19:00:18
Autor: Budzik
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
Użytkownik anacron anacron@anacron.pl ...

Przekroczyłes predkosc?

Jakie to ma znaczenie? Niech się GITD najpierw nauczy fotki wysyłać i to
szybko, aby kierownik miał świeżą pamięć.

To jest inna inszośc.
Ale pytam, bo jeżeli napisze ze tak albo ze nie to znaczy ze fotkę pamieta.

Data: 2014-02-05 13:42:31
Autor: Franc
Dnia Mon, 3 Feb 2014 13:21:16 -0800 (PST), madejmag@gmail.com napisał(a):

[...]
Ja uważam, że korespondencję należy odbierać zawsze - a nóż/widelec przez
podwójnie awizowanie coś się uprawomocni i mocna obudzić się z ręką w
nocniku.

Odebrać i odpisać na osobne kartce (dokładnie tak zrobiłem i się więcej nie
odezwali), że prosisz o przesłanie zdjęcia, bo autem kierować mogły dwie
osoby - tutaj wymienić je z imienia i nazwiska + pełne dane. Bez zdjęcia od
nich nie jesteś w stanie wskazać osoby kierującej - a któreś z Was musiało
nim jechać.

Pewnie można odpisać inaczej, wiem, że można też ich po prostu o olać - ale
tych metod nie praktykowałem.

--
Franc

Data: 2014-02-05 05:22:20
Autor: madejmag
W dniu środa, 5 lutego 2014 13:42:31 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

Ja uważam, że korespondencję należy odbierać zawsze - a nóż/widelec przez
podwójnie awizowanie coś się uprawomocni i mocna obudzić się z ręką w
nocniku.

w sumie pewnie tak zrobię, zastanawiałem się czy jest może na grupie ktoś, kto
nie odbiera korespondencji od krokodyli i ma spokój.

Dokonałem jeszcze ciekawego odkrycia - znak D51 znajduje się 8,7m za innym znakiem,
a powinno być min. 10m - czyli pomiar nielegalny.

Opisywana sytuacja miała miejsce w okolicach Łodzi - tutaj drogi gminne mają
swoje oznakowanie, powiatowe swoje, wojewódzkie swoje a krajowe jeszcze inne.
Aha - jest jeszcze radosna twórczość związana ze szlakiem konnym np:
http://goo.gl/maps/UIECV

pozdrawiam

Data: 2014-02-05 06:19:46
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 14:22:20 UTC+1 użytkownik made...@gmail.com napisał:
> [...]

Aha - jest jeszcze radosna twórczość związana ze szlakiem konnym np:

A jaki był ten pierwszy znak?

Data: 2014-02-05 06:48:01
Autor: madejmag
Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD
W dniu środa, 5 lutego 2014 15:19:46 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

A jaki był ten pierwszy znak?

D6; fotoradar i znak D51 dostawione ok 3 m-c temu.

Data: 2014-02-05 06:54:52
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 15:48:01 UTC+1 użytkownik made...@gmail.com napisał:

D6; fotoradar i znak D51 dostawione ok 3 m-c temu.

Jak szedłeś po przejściu to Cie na radar złapali?

Data: 2014-02-05 07:19:15
Autor: madejmag
W dniu środa, 5 lutego 2014 15:54:52 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

Jak szedłeś po przejściu to Cie na radar złapali?

nie mnie, tylko moje gazy wylotowe:-)

Data: 2014-02-05 08:20:54
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 16:19:15 UTC+1 użytkownik made...@gmail.com napisał:

nie mnie, tylko moje gazy wylotowe:-)

To Cie jeszcze jebną po kieszeni za gazy cieplarniane.

Data: 2014-02-11 15:59:30
Autor: Albercik
W dniu 05.02.2014 13:42, Franc pisze:

Pewnie można odpisać inaczej, wiem, że można też ich po prostu o olać - ale
tych metod nie praktykowałem.

Ja właśnie jestem na etapie przecierania ścieżki olewania ich pism.

W zeszłym roku zrobili mi dwa zdjęcia, jedno w lipcu, drugie we wrześniu.
Samochód nie mój, jak przyszedł pierwszy list, to właściciel samochodu wskazał mnie jako osobę której powierzył samochód, po jakiś 2..3 miesiącach do mnie przyszedł list, chciałem się przyznać, ale jakoś na pocztę nie było po drodze, list wypełniony noszę do teraz... już dawno minęło 180 dni, teraz czekam na wezwanie do sądu.. a może się przedawni...

W między czasie przyszedł drugi list, podobna sytuacja, ten sam samochód, list adresowany na właściciela, ten ów list wypełnił tak jak należy że samochód powierzył mi, a ja miałem list wysłać, no i wysłałem, z tym że też na pocztę po drodze nie było i 180 dni przeleciało, wysłałem go do nich w zdaje się w 190 dniu czy coś koło tego. Mandatu mi wystawić nie mogą, bo nadal nie ustalili kierującego, czyli czekam na kolejne wezwanie do sądu, zobaczymy czy się doczekam.

Data: 2014-02-03 23:10:42
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 31 Jan 2014 12:47:06 +0100, RadoslawF napisał(a):

Sąsiad się pochwalił że dostał wezwanie w sprawie wykroczenia
które podobno popełnił jego samochód trzy miesiące wcześniej.

Swoją drogą ciekawe dlaczego pomimo że CANARD ma możliwość żeby mandat
(wezwanie) było zaadresowane i zapakowane w kopertę w ciągu dosłownie
kilkunastu sekund od błyśnięcia fotoradaru, to ITD dane na kilka miesięcy
archiwizuje, i wysyła dopiero po 3-6 miesięcach.

Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy jest takie, że mandat to
300zł, a niewskazanie to 500zł.

Choćby mnie torturowali, a ja szczerze chciałbym sobie przypomnieć kto
jechał jakimś moim samochodem kilka miesięcy temu, to jeżeli nie była to
jakaś mocno niestandardowa wyprawa, to nie mam żadnych szans.

Data: 2014-02-05 00:10:36
Autor: anacron
W dniu 03.02.2014 23:10, Tomasz Pyra pisze:
Swoją drogą ciekawe dlaczego pomimo że CANARD ma możliwość żeby mandat
(wezwanie) było zaadresowane i zapakowane w kopertę w ciągu dosłownie
kilkunastu sekund od błyśnięcia fotoradaru

A kto Ci to powiedział? ;) Informacje, które ja mam są zgoła inne.

--
anacron

Wezwanie do zapłaty/wskazania z GITD