Wezwanie na sprawę i termin odbioru wez wania...

Data: 2009-10-25 19:00:35
Autor: WaskiDiver
Wezwanie na sprawę i termin odbioru wez wania...
Witam,

1. Dostałem wezwanie na sprawę cywilną. Wezwanie zostało wystawione dnia 6.10.br, wysłane 7.10.br na moją pocztę dotarło 15.10.br awizowano 16.10, powtórne awizo 23.10.br - odebrałem 24.10

Wzywają mnie na sprawę 21.10 br... żarty czy jawna kpina...

2. Sąsiad chce znieść moją współwłasność na części drogi dojazdowej do mojej posesji (droga tzw. nakrańcówka)... Chce mnie pozbawić właśnie tego odcinka, na którym nakręcam samochodem.
Ma do tego prawo??

Z góry dziękuję za rzeczową pomoc co mam robić...

Pozdrawiam grupowiczów
Wąski

Data: 2009-10-25 19:03:26
Autor: Liwiusz
WaskiDiver pisze:
[...]

   Czyli nie zostałeś powiadomiony prawidłowo, dostaniesz zapewne drugie wezwanie na drugi termin.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-25 19:09:31
Autor: WaskiDiver
Liwiusz pisze:
WaskiDiver pisze:
[...]

Czyli OK. Jutro z rana chcę jechać do sądu samemu się dowiedzieć kiedy będzie sprawa.
Wielkie dzięki

Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??

Data: 2009-10-25 19:25:22
Autor: Johnson
WaskiDiver pisze:

Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??

A co to jest "nakrańcówka" ?

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-10-25 18:15:04
Autor: Gen 101
On 25 Paź, 19:25, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
WaskiDiver pisze:

> Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??

A co to jest "nakrańcówka" ?

--
@2009 Johnson

ślepa uliczka z rondem :)

Data: 2009-10-26 08:41:43
Autor: WaskiDiver
WaskiDiver pisze:

Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??
A co to jest "nakrańcówka" ?

--
@2009 Johnson

ślepa uliczka z rondem :)

No prawie.

Byłem w sądzie. Wyznaczyli nowy termin rozprawy.
Dzięki za pomoc.

Data: 2009-10-25 19:48:01
Autor: WaskiDiver
Johnson pisze:
WaskiDiver pisze:

Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??

A co to jest "nakrańcówka" ?

Droga, którą wjeżdżasz i masz na końcu miejsce na zawrócenie - nie musisz się wycofywać...

Data: 2009-10-25 19:52:42
Autor: Johnson
WaskiDiver pisze:

Droga, którą wjeżdżasz i masz na końcu miejsce na zawrócenie - nie musisz się wycofywać...

Skoro tylko ty z tego korzystasz ?! to może kup to od tej drugiej strony i tyle.

Data: 2009-10-25 19:55:03
Autor: WaskiDiver
Johnson pisze:
WaskiDiver pisze:

Droga, którą wjeżdżasz i masz na końcu miejsce na zawrócenie - nie musisz się wycofywać...

Skoro tylko ty z tego korzystasz ?! to może kup to od tej drugiej strony i tyle.

Ja korzystam zawsze - ten co chce mnie pozbawić kawałka tej ziemi korzysta tylko wtedy gdy jest sucho... Bo jak popada deszcz to droga staje się "hardcorem"...
Generalnie ten człowiek stara się utrudniać życie innym... taki ma charakter...

Data: 2009-10-26 09:11:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 25 Oct 2009, WaskiDiver wrote:

Ktoś coś napisze odnośnie drugiego pkt??

....takie pytanie.
  Czy ze względu na wykorzystywanie do opisywanych celów można domagać się
ustanowienia służebności (do tego celu), co pewnie zniechęciłoby chętnego?
(oprócz oczywiście wersji z wykupieniem przez siebie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-26 10:40:59
Autor: WaskiDiver
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Może źle się wyrażę ale sąsiad nie wspomniał w pozwie o służebności. On chce po prostu wyłączyć 85m2 mojej wsółwasności i tyle. Przedmiot sprawy to 1500 PLN.
Jeśli dobrze rozumiem, to on mi da 1500 żebym się zrzekł prawa chodzenia/jeżdżenia/ścianania tam trawy i innych chwastów tak??

Pzdr Wąski

Data: 2009-10-27 00:04:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 26 Oct 2009, WaskiDiver wrote:

Może źle się wyrażę ale sąsiad nie wspomniał w pozwie o służebności. On chce po prostu wyłączyć 85m2 mojej wsółwasności i tyle.

  Ale *ja* pytam - czy skoro sąsiad *bardzo* chce, to oprócz IMVHO
możliwej walki o to, aby samemu stać się właścicielem, nie można
*zażądać*: "dobrze, sprzedam, ale pod warunkiem ustanowienia
służebności korzystania w celu zawracania samochodami, cały
czas tak używam, więc moje użytkowanie podlega ochronie"?

  Z przepisów "suchych" mi wychodzi, że powinno się dać.
  Ani praktyki nie mam, ani opisów z takimi przypadkami nie kojarzę,
więc pytałem grupowiczów o komentarz :D

Jeśli dobrze rozumiem, to on mi da 1500 żebym się zrzekł prawa chodzenia/jeżdżenia/ścianania tam trawy i innych chwastów tak??

  Jeśli dobrze rozumiem, to tak *chce* zrobić.
  Na co pozostaje (IMO):
- zaproponować, że samemu się zapłaci 1500 zł żeby to on nie
  mógł już dłużej korzystać z tego kawałka
- zaproponować, że da się mu *za* 500 zł, ale pod warunkiem, że
  będzie wolno tam zawracać; trzeba się przyjrzeć, ale IMVHO
  to by oznaczało że będzie to *wykonalne* - jak właściciel
  nie zatnie chwastów, to w sumie będzie "utrudniał", prawda? ;)

pzddr, Gotfryd

Data: 2009-10-27 08:23:57
Autor: WaskiDiver
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Niestety w dokładnym przybliżeniu wygląda to następująco:
Z tego kawałka on nie korzysta. Rosną tam chwasty do pasa ugniatane od czasu do czasu przez moje auto. Również od czasu do czasu idę w ten sporny koniuszek do innej sąsiadki pogadać. I to go drażni, że tam łażę...
Cena ziemi w tej okolicy to 200/m2 więc jeśli nawet to jakim cudem on wyliczył kupno tego kawałka za 1500 bo mi wychodzi trochę więcej.
Sporny kawałek ziemi jest działką stanowiącą prywatną drogę dojazdową. Tak jest w akcie i w KW.
                 | w  |
                 | j  |
                 | a  |
                 | z  |
                 / d  |
                /     |
   ____________/      |
   ********           |
   _________          |
            \         |
             \        |
              \       |
               \      |
                 wjazd
                   do
                 mojej
               posesji

Wygwiazdkowany obszar to sporny kawałek.

Data: 2009-10-28 19:53:13
Autor: WaskiDiver
WaskiDiver pisze:
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

rozumiem, ze nikt pomysłu nie ma...

Data: 2009-10-31 08:27:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 28 Oct 2009, WaskiDiver wrote:

rozumiem, ze nikt pomysłu nie ma...

  A co się w moim pomyśle nie podoba i dlaczego napisałeś
"niestety" przy opisie?
  Z braku jasności co do wykonalności, trzeba by prawnika
spytać, jakie są przeciwwskazania do takiego wystąpienia,
ale powodu do odstąpienia "za 1500" nie widzę, takoż powodu
do uniemożliwienia sobie zawracania w przyszłości.
  Niech kiedyś trzeba będzie wjechać ciężarówką...
  IMVHO z Twojego opisu wynikało, że "do zawracania" ten
kawałek *jest* potrzebny.

pzdr, Gotfryd

Wezwanie na sprawę i termin odbioru wez wania...