Wezwanie od SM

Data: 2014-05-27 23:31:38
Autor: K
Wezwanie od SM
W dniu 27-05-2014 21:18, Jacek pisze:
Mam pisemko od SM ze zdjęciem od tyłu. Czy coś się zmieniło w stosunku
do stanu sprzed 2 miesięcy?
http://3obieg.pl/mandaty/
Jak się bronić?
Jacek

mam zdjecie od tylca sprzed prawie roku (61/50), dostalem info pare dni temu ze kieruja do sadu. na wczesniejsze (w zeszlym roku) standardowe wezwanie, odpisalem, ze poprosze wyrazne zdjecie twarzy poniewaz chce wskazac kierowce. czekam na jakies pismo z sadu.

Data: 2014-05-28 21:00:52
Autor: ZIWK
Wezwanie od SM
W dniu 2014-05-27 23:31, K pisze:
W dniu 27-05-2014 21:18, Jacek pisze:
Mam pisemko od SM ze zdjciem od tyu. Czy co si zmienio w stosunku
do stanu sprzed 2 miesicy?
http://3obieg.pl/mandaty/
Jak si broni?
[...]

61/50 mog sobie... wsadzi w obiektyw

1 - bd pomiaru radaru dla ZURAD-w wynosi +- 3 km/h (to ze wiadectwa Homologacji, instrukcji obsugi i wymaga technicznych)
2 - rozporzdzenie ministra, e przekroczenia do 10 km/h s darmowe

A jak pstryczek poda 61 - to moge jecha rwnie dobrze 58 jak i 64 km/h

wtpliwoci rozstrzyga si na korzy :) ...

Te dostaem tylko 71/60
Te od Straszakw Wiejskich, te od tyu (autko rzeczywicie moje - nawet plama rdzy si zgadza :) )
Napisaem - jeszcze do Straszy, eby sobie wsadzili w buty...
Przyznaem si, e kierowaem, ale e taka ogromna zbrodnia nie mieci si w granicach prawa i cisza - rok ju min.

Data: 2014-05-29 12:48:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Wezwanie od SM
On Wed, 28 May 2014, ZIWK wrote:

[...]

  A przepis e te 10km/h obejmuje ju toleracj zosta uchylony?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-29 17:21:13
Autor: Czesaw Winiak
Wezwanie od SM
 A przepis e te 10km/h obejmuje ju toleracj zosta uchylony?

A gdzie ten przepis ?

Data: 2014-05-29 20:02:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Wezwanie od SM
On Thu, 29 May 2014, Czesaw Winiak wrote:

 A przepis e te 10km/h obejmuje ju toleracj zosta uchylony?

A gdzie ten przepis ?

  Hm... pisaem z gowy czyli z niczego, ale AFAIR taka bya idea,
a chyba chodzi o sowa "oraz przetwarzania przez te urzdzenia
zarejestrowanych danych". PoRD oczywicie.
  Jakby co prosz o naprostowanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-29 21:08:10
Autor: ZIWK
Wezwanie od SM
On Wed, 28 May 2014, ZIWK wrote:

61/50 mogą sobie... wsadzić w obiektyw

1 - błąd pomiaru radaru dla ZURAD-ów wynosi +- 3 km/h (to ze
świadectwa Homologacji, instrukcji obsługi i wymagań technicznych)
2 - rozporządzenie ministra, że przekroczenia do 10 km/h są darmowe

A jak pstryczek podał 61 - to mogłeś jechać równie dobrze 58 jak i 64
km/h

wątpliwości rozstrzyga się na korzyść :) ...

  A przepis że te 10km/h obejmuje już tolerację został uchylony?

Pisemko jest tutaj:
Może się komuś przyda :)

W związku pismem z dnia ....... skierowanym do:
............ jako właściciela pojazdu marki ......... nr rej. ....... o zarejestrowanym w dniu ....... o godz ........ zdarzeniu:

Odpowiadam w formie pisemnej, ponieważ załączony formularz posiada wady prawne skutkujące tym, że osoby w nim ewentualnie wymienione są pozbawiane części przysługujących im konstytucyjnie praw.

Niniejszym - świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań – oświadczam, że w podanym dniu i o podanej godzinie kierowałem tym samochodem na drodze ............. (............ - ..........) w miejscowości ............ Samochód użytkowałem za wiedzą oraz zgodą właściciela.

Podważam jednak sporządzone „oświadczenie o ukaranie kierującego” tym pojazdem - czyli dotyczące mojej osoby - ponieważ zarejestrowane przez fotoradar przekroczenie dopuszczalnej szybkości wynoszącej 70 km/h o 11 km/h nasuwa wątpliwości prawne czy jest wykroczeniem podlegającym karze.

Wymagania techniczne dotyczące fotoradarów zawarte w „Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z 9 listopada 2007r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych.” Dziennik ustaw nr 225 poz.1663:
mają brzmienie:
Rozdział 3 § 23: Wartości błędów granicznych dopuszczalnych wskazania prędkości przyrządu przy zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej oraz ponownej w:
2) znamionowych warunkach użytkowania – wynoszą:
a) ± 3 km/h – dla prędkości do 100 km/h.
Czyli wynik pomiaru szybkości wynoszący 81 km/h oznacza, że szybkość pojazdu była równa lub większa od 78 km/h, a mniejsza lub równa 84 km/h. Z tego wypływa wniosek, że szybkość pojazdu mogła mieścić się w dopuszczalnym błędzie kierowcy. Zawarte jest to w „Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.” (tekst jednolity na podstawie Dziennika Ustaw z 2012r. Poz 1137, 1448 z 2013r. Poz 700, 991):
Art 129h ust.5 Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

Czyli jazda w tej sytuacji (ograniczenie szybkości do 70km/h) z szybkością do 80km/h włącznie, mieści się jeszcze wg. Ustawodawcy w granicach błędu kierowcy oraz w granicach błędu zwyczajnego szybkościomierza samochodowego.

Ponieważ nie ma możliwości jednoznacznego i niepodważalnego ustalenia, czy samochód kierowany przeze mnie jechał w tym momencie z szybkością poniżej 80km/h, czy powyżej - co wynika z dopuszczalnego błędu pomiarowego fotoradaru, a tym samym czy wykroczenie podlega karze - zachodzi zbieg okoliczności rozstrzygnięty przez Ustawodawcę w Kodeksie Postępowania Karnego Art.5 § 2. : Nie dające się usunąć wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego.

W związku powyższymi faktami wnoszę o umorzenie błędnie rozpoczętego postępowania mandatowego.

Data: 2014-05-30 07:57:43
Autor: Marcin N
Wezwanie od SM
W dniu 2014-05-29 21:08, ZIWK pisze:

Pisemko jest tutaj:
Może się komuś przyda :)

Pismo jest za długie i zbyt naszpikowane paragrafami. Od razu widać, że piszący zadziera nosa i się stawia - co budzi agresję strony przeciwnej ("ja mu pokażę").

Połowę bym wywalił - zwłaszcza te rozbudowane opisy paragrafów, które masz zamiar cytować. I dodałbym zdanie lub dwa, które sugerują skruchę i chęć współpracy w przyszłości.

--
MN

Data: 2014-05-30 10:10:24
Autor: Czesław Wiśniak
Wezwanie od SM
[...]

ROTFL

Data: 2014-05-30 19:33:45
Autor: ZIWK
Wezwanie od SM
W dniu 2014-05-30 07:57, Marcin N pisze:
W dniu 2014-05-29 21:08, ZIWK pisze:

Pisemko jest tutaj:
Moe si komu przyda :)

Pismo jest za dugie i zbyt naszpikowane paragrafami. Od razu wida, e
piszcy zadziera nosa i si stawia - co budzi agresj strony przeciwnej
("ja mu poka").

Poow bym wywali - zwaszcza te rozbudowane opisy paragrafw, ktre
masz zamiar cytowa. I dodabym zdanie lub dwa, ktre sugeruj skruch i
ch wsppracy w przyszoci.

Tylko pene tytuy ustaw i brzmienia konkretnych przepisw.

Data: 2014-05-30 10:50:16
Autor: kogutek444
Wezwanie od SM
W dniu pitek, 30 maja 2014 19:33:45 UTC+2 uytkownik ZIWK napisa:

> [...]

> ch�� wsp�pracy w przysz�o�ci.

Tylko pe�ne tytu�y ustaw i brzmienia konkretnych przepis�w.

Brzmienie przepisw jest zbdne. Wystarcz tytuy ustaw i numery paragrafw. I to nie w treci a pod treci. Przykd pisma " Nie zgadzam si z ..... . data i podpis. Podstawa prawna DZ.U nr xxx z dn xxxx par xxx.

Wezwanie od SM